Aihe: Ibanez SZ
1
Max
04.01.2006 19:09:31

Jos tästä sarjasta löytyy joltakin kokemuksia, niin tänne vaan rohkeasti niitä jakelemaan. Kiitos!

Tässäpä vielä kyseinen "poika"

http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=SZ520QM
Kaiken takana on nainen...
MrHands
04.01.2006 19:16:53
Mun mielestä tossa kitarassa ei ole yhtään mitään vikaa muuta ku tuo epämiellyttävä liekkisysteemiupotus. Hintaisekseen oikein kelpo soitin. Yksilökohtaista toki, mutta ainaski kaikki hiplailemani vehkeet ovat olleet erittäin maukkaita.
jonsku1
04.01.2006 19:30:09 (muokattu 04.01.2006 19:31:25)
Yksilökohtaista toki, mutta ainaski kaikki hiplailemani vehkeet ovat olleet erittäin maukkaita.

Haha! Ei saatana, että repesin. HOHO! Sori off-topic! Saa poistaa. : D :D

EDIT: Tai no olihan mulla ihan aiheestakin jotain.

Eli siis tommoisen voisin huolia:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185775.html

Suomessa en vaan noihin ole törmännyt.
apuri
04.01.2006 19:38:11
guitar24.de:ssä toi sz720 588€ ja ilmaset rahdit.
Jaakko Hyvärinen
04.01.2006 19:50:31
Parin vuoden kokemuksella voin sanoa, että perkeleen pätevä keppi. Aluksi otti kupoliin tuo kaulan paksuhko lakkaus. Tallamikki vaihtui SD:n Jeff Beckiin. Kaulaan tulossa varmaankin 59. Ehkäpä nuo mikit ovatkin heikoin lenkki.

Viimeistely on hyvä ja kaulan "mauton inlay on minusta hieno. Ex tyttöystävä teki jopa lapaset tuolla kuviolla! :D
J-boy #6 Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä!
LaXu
04.01.2006 19:56:19
Pistetään ne samat litaniat mitä muihinkin SZ threadeihin. ;)

Eli minun mielestäni:
- U:n muotoinen kaula ei sovi käteeni erityisen hyvin.
- Se helkkarin typerä ja ruma liekki-inlay.
- Otelaudan sivussa olevat otelautamerkit hankala nähdä, valaistuksesta riippuen.
- Keskinkertaiset vakiomikit, myös näissä uudemmissa Duncan/IBZ mikeillä varustetuissa malleissa.
- Mikinvalitsin liian lyhyt ja jäykkä eikä sen sijoittelukaan ole mitenkään loistava.

Pikkulinnut kertovat myös, että tallan ja mikkikehysten kromaus ei olisi kovin kestävää mallia.

Jos samanhenkistä kitaraa olisin etsimässä, niin oma valintani kohdistuisi varmaan Dean Hardtail Standardiin tai Selectiin tai sitten Cortin M600 tai M800 sarjan kitaroihin.
Max
04.01.2006 19:57:01

Haha! Ei saatana, että repesin. HOHO! Sori off-topic! Saa poistaa. : D :D

EDIT: Tai no olihan mulla ihan aiheestakin jotain.

Eli siis tommoisen voisin huolia:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185775.html

Suomessa en vaan noihin ole törmännyt.

Torilla näkyy olevan tuommonen, kattelehan sieltä!!
Kaiken takana on nainen...
Corvus
04.01.2006 20:27:36
Hintaluokassaan kerrassaan loistava keppi. Mikkikytkin puolittaa kelat keskiasennossa, joten yksikelaisen oloisia sävyjä on tarjolla humpparisaundien lisäksi. Viimeistely ja yleinen laatufiilis on parempi kuin PRS:n halpismalleissa. Mielummin tällä soittelee, kuin jollain mexicostratolla tai -telellä.

Uusimmissa malleissa olevat Duncan/Ibz-mikit ovat ok - tarvittaessa tilalle saa aika helposti esim. SD Jeff Beck/Jazz yhdistelmän.

Yksilö kannattaa tietysti tarkastaa - eli en ensimmäisenä ostaisi postimyynnistä vaan ihan oikeasta kaupasta.

Makuasioita tietysti, mutta tämä on yleisilmeeltään parhaan näköisiä Ibanezeja, koska tuo merkille tyypillinen heavy metal look ei oikein puhuttele. Otelauta-inlay ei häiritse millään lailla.
Swan
04.01.2006 21:49:21
Pistetään ne samat litaniat mitä muihinkin SZ threadeihin. ;)

Mää en ole aikaisemmin nillittänytkään vastaan, joten kerta se on ensimmäinenkin.

- U:n muotoinen kaula ei sovi käteeni erityisen hyvin.

Mullakin tuo tuntui jokseenkin vieraalta, kun sitä taannoin räpläsin, mutta hyvin se tuntui kämmenen täyttävän. Tottumiskysymys.

- Se helkkarin typerä ja ruma liekki-inlay.

Hieno se mun mielestä on, tosin vaatii myös jonkun verran totuttelua, usean nauhan alueelle kun levittäytyy.

- Otelaudan sivussa olevat otelautamerkit hankala nähdä, valaistuksesta riippuen.

Tuosta en muistakaan mitään, mutta koska klasarilla oppii navigoimaan ilman merkkejäkin, kyllä se tuollakin pitäisi onnistua.

- Keskinkertaiset vakiomikit, myös näissä uudemmissa Duncan/IBZ mikeillä varustetuissa malleissa.

Tämä on totta, vaihtoon vaan.

- Mikinvalitsin liian lyhyt ja jäykkä eikä sen sijoittelukaan ole mitenkään loistava.

Eihän se sen kummemmassa paikassa ole vaikkapa siihen Dean Hardtailiin verrattuna. Perus-toggle on se.
LaXu
04.01.2006 22:18:31
Mullakin tuo tuntui jokseenkin vieraalta, kun sitä taannoin räpläsin, mutta hyvin se tuntui kämmenen täyttävän. Tottumiskysymys.

Hieno se mun mielestä on, tosin vaatii myös jonkun verran totuttelua, usean nauhan alueelle kun levittäytyy.

Niin, makuasioitahan nuo. Mielestäni tuollaiset liekki-inlayt ovat aika mauttomia..niistä tulee sellainen Pimp My Ride meininki mieleen...

Eihän se sen kummemmassa paikassa ole vaikkapa siihen Dean Hardtailiin verrattuna. Perus-toggle on se.

Kyllä se on selvästi perus-togglea lyhyempi ja jäykempi ja rakenteeltaankin erilainen johtuen kitaran käyttämästä keskiasentokytkennästä. Ei naksahda niin näppärästi kuin se pidemmällä nupilla varustettu Les Pauleista löytyvä perinteinen 3-asentoinen. Kaipa tuohonkin tottuu, mutta meikäläistä ei kuitenkaan lämmittänyt.
Swan
04.01.2006 22:55:29
Kyllä se on selvästi perus-togglea lyhyempi ja jäykempi ja rakenteeltaankin erilainen johtuen kitaran käyttämästä keskiasentokytkennästä. Ei naksahda niin näppärästi kuin se pidemmällä nupilla varustettu Les Pauleista löytyvä perinteinen 3-asentoinen. Kaipa tuohonkin tottuu, mutta meikäläistä ei kuitenkaan lämmittänyt.

Eipähän tule vahingossa vaihdettua kaulamikille reuhatessa, kuten meikäläisellä välillä käy Tokain kanssa. Tuo mikkikytkin nyt on joka tapauksessa pienin mahdollisista ongelmista, joita minkään kitaran kanssa voi tulla vastaan. Enemmän häiritsisi, jos sitä ei olisi ollenkaan.
inflames
04.01.2006 23:12:09
Ainoa SZ, tarkemmin SZ720? , jota oon ikinä testannu, oli aivan kauhea, varmastikin
joku sunnuntaipainos. Ei edes pysynyt vireessä sitten millään eikä muutenkaan
vastannut speksien ja kuvien perusteella luomiani odotuksia lainkaan.
Yksilötapaus kai, mutta en ainakaan kokeilematta ostaisi tai tilaisi.
Tuo tapaus oli siis levytukussa.
'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell Romantikkoitkijä #8
Corvus
05.01.2006 07:00:16
Paljon kalliimmissakin kitaroissa on yksilöeroja. Pajottamalla voi niistä osan tietysti korjata, mutta näin tulee kepille kyllä hintaa.

Postimyynnissä kauppias varmasti mielellään laittaa tulemaan sen yksilön, joka ei paikan päältä ostajille kelvannut. T-kaupassa ja vastaavissa suurissa liikkeissä ei tehtaan pakettia ole edes avattu, joten yksilö on siinä kunnossa missä se tehtaalta lähti. Kitaran ja monen muunkin puisen soittimen osto kokeilematta on arpapeliä jossa toisia lykästää, mutta minua taas kovin harvoin.
Aki
05.01.2006 19:40:47

Ostin SZ520:sen joululahjaksi '03 kun etsin kunnon kitaraa max 1200€ hintaluokassa. Verraton peli siis, se kun maksoi ~500€. Mikit on mun mielestä oikein hyvät, niihin liittyvää harmistelua hämmästelen. Vaihdoin Duncanin '59:n kaulaan, mutta ero oli hirvittävän pieni. Botne kyllä selkeni, mutta muutoin vallan oivallisesti onnistunut vekotin. Tallamikkiä ei olisi tullut mieleenkään vaihtaa, se teki kaiken juuri kuten toivoin. Mikkiraamit on tosiaan muovia, joista kromipinnoite häipyy melko nopeasti.

Oma SZ520 kuitenkin myynnissä, on noin kymmenen vintagekitaraa joita tulee nykyään soiteltua enemmän. Omastani pyydän 400€ (originaalivarustus). Mainiossa kunnossa, kaula nätisti karhennettu takapuolelta niin ei takerru kiinni keikkahien pukatessa.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)