Aihe: Ensimmäinen keppi tulossa!
1 2
Gizmo86
04.01.2006 15:29:28
Eli päätin ostaa ihan ensimmäisen kepin kun on tullu tuota haaveiltua jo melkein 5 vuotta ja nyt siunaantui rahaa tämmöiseen pakettiin:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-167742.html
http://www.thomann.de/thoiw3_roland_micro_cube_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-158255.html
+ johdot,plektroja,remmi

Kyllähän paketilla pääsee ihan hyvin alkuun?Kokemusta ei löydy juuri yhtään mutta innostusta senki edestä!Onneksi löytyy muutamia tuttuja joilla on kokemusta jo jonkin verran että saa vinkkejä jne..Tosin harmittaa se että olen vasuri ja rajoittaa aika paljon kitaroiden valintaa.Vasuri kitaroita ei oikein mistään meinaa löytyä mutta Thomann löytyi jokin malli onneksi.
damn_pc
04.01.2006 16:11:06
Eiku patterit sisään ja ostarinkulmalle paranoidia vääntää!

Kyllä noilla mukavasti alkuun pääsee, ja ennenpitkää olet kuitenkin uusia ja taas uusia vermeitä hankkimassa...
ravensoul
04.01.2006 18:34:54
Ihan hyvä tuo on ensimmäiseksi kitaraksi. Itsellänikin on. Tosin vinkkinä voin sanoo, että voit unohtaa sen vibrakammen vaikka pöytälaatikkoon ja blokata tallan heti kärkeen niin ei tartte tympääntyä vireenpidon ja turhan säätämisen kans, ja sustainiki paranee. Ja mikit kandee kans vaihtaa sit jos/kun alat soitteleen bändin kans isommalla vahvarilla. :D
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27 :'-)
Luojan kiitos, olen ateisti!
Gizmo86
04.01.2006 19:28:05
Jos vibrakampea ei käytä niin pysyykö hyvin vireessä?Eikös toi tallan blokkaaminen kumminki ole vähän vaikea operaatio tämmöiselle aloittelijalle vai?Ja eikös kitaran joudu säätämään kunnolla jos blokkaa tallan?
ekikoo
04.01.2006 19:34:00
^ minusta tuntuu että silloin se just pysyy vireessä kun sitä ei käytä

missä kohti putosin kärryiltä tuossa blokkaamisjutussa, kun tuo ei minusta näytä kelluvalta tallalta?
A signature? Oh wait...
Jannipaali
04.01.2006 20:47:27
missä kohti putosin kärryiltä tuossa blokkaamisjutussa, kun tuo ei minusta näytä kelluvalta tallalta?

Näyttäa se ja se on myös sellainen joka on ihan p***a, kaverilla on kyseinen kepukka ja kampea ei kärsi kyllä käyttää ollenkaan.
Jee jee, artisti maksaa! /,,/
Carpenter
04.01.2006 20:54:41
Jos vibrakampea ei käytä niin pysyykö hyvin vireessä?Eikös toi tallan blokkaaminen kumminki ole vähän vaikea operaatio tämmöiselle aloittelijalle vai?Ja eikös kitaran joudu säätämään kunnolla jos blokkaa tallan?

Mie aloitin soittamisen lähes samalla kitaralla (GRX 170). Muuten oli ihan hyvä, paitsi kampea käytettäessä vire ei oikein pysy ja mikit ovat vähän tuhnut. Mutta eivät ne mikit aloittelijan kitarassa ole kovinkaan tärkeät ja se tallan blokkaaminen on helppo juttu. Leikkaat puusta pienen levyn ja laitat sen tallan alle. Sitten vain säädät takaa löytyviä jousien ruuveja niin, että talla ei pääse liikkumaan.

Hyvät valinnat teit kyllä. Kyllä noilla kelpaa soitella.
Gizmo86
05.01.2006 10:14:35
Tänä aamuna lähteny paketti Thomann ja luulisin ensi viikoksi saavan.Kyllä mulla on varmaan tuo vibrakammen käyttö vähellä että pitää testailla ja kattoa että miten kitara käyttäytyy ilman vibran käyttöä ja vibran kans.Jos alkaa tuntuu ettei vire pysy niin täytyy sitten blokata toi talla siitä.Tosiaan ensimmäiseksi kitaraksi kattelin Niitä Harley Benton mutta mieli muuttui äkkiä kun lueskelin vähän foorumia.
Repent
05.01.2006 16:56:37
Tänä aamuna lähteny paketti Thomann ja luulisin ensi viikoksi saavan.Kyllä mulla on varmaan tuo vibrakammen käyttö vähellä että pitää testailla ja kattoa että miten kitara käyttäytyy ilman vibran käyttöä ja vibran kans.Jos alkaa tuntuu ettei vire pysy niin täytyy sitten blokata toi talla siitä.Tosiaan ensimmäiseksi kitaraksi kattelin Niitä Harley Benton mutta mieli muuttui äkkiä kun lueskelin vähän foorumia.

Siinä tapauksessa ois ehkä kannattanut harkita kiinteätallaista, tai ehkä jotain perus-tremoloa ennemmin kuin huonoa floydia, jos ei tosiaan ole tarvetta..Mutta eiköhän tuolla alkuun pääse!
mansikka
ravensoul
07.01.2006 00:19:57
Se kannattaa tosiaan blokata se talla; helpottaa nimittäin virittämistä, säätämistä ja myöskin soittamista, kun bendit on mukavampi vääntää kiinteällä tallalla ja unison benditkin onnistuu. Ja soundikin paranee.

Yksi vaihtoehto on kyllä olemassa, mikäli Ibanezin pojat ovat muuttaneet tuota tallaa niin, että siinä olis nykyään tallapalojen korkeussäätöruuvit. Siinä tapauksessa sen sais pudotettua kanteen kiinni vintage-tremoloksi, joka toimii vain toiseen suuntaan mutta pitää vireen paremmin.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
overthewall
08.01.2006 23:33:18
Mun mielestä kannattaa hommata joku toinen kitara. Turha tommosta hankkii jos ei kampea voi käyttää. Saman tien vaan kiinteätallainen kitara niin ratkeaa tallan blokkaus ongelmatkin kerta heitolla.
lindo
10.01.2006 00:02:07

Kyllähän paketilla pääsee ihan hyvin alkuun?Kokemusta ei löydy juuri yhtään mutta innostusta senki edestä!Onneksi löytyy muutamia tuttuja joilla on kokemusta jo jonkin verran että saa vinkkejä jne..Tosin harmittaa se että olen vasuri ja rajoittaa aika paljon kitaroiden valintaa.Vasuri kitaroita ei oikein mistään meinaa löytyä mutta Thomann löytyi jokin malli onneksi.

Hyvä kitara tuo varmaan on ekaksi kitaraksi. Oisit nähny millasella meikä aloitti :O En tollasista edes unta nähny.

Tuo vasuri juttu on kyllä aika perseestä, kun pitää valita niistä mitä nyt sattuu olemaan saatavilla :(
Itselläni kävi vähän päinvastoin kun kattelin Firebird kopioita eBaystä ja tällanen osui kohdalle:
http://img239.imageshack.us/img239/4151/bb39iq.jpg
Muuten just se mitä olin hakemassa mutta vasuri :(
I don't belive anything, if i don't see it first
Juhou
18.01.2006 21:48:40 (muokattu 18.01.2006 21:51:04)
Mul o sama kitara, paitsi oikeakätiselle.
Ihan mukava soittaa enkä käytä kampea.
Micro Cube o mahtava vahvistin hintalaatusuhteeltaan.

EDIT: Minkä paksunen se blokkauslastu kannattais olla?
Tuo kyllä pitää vireen hyvin jos sitä ei käytä.
ravensoul
19.01.2006 01:05:31
Sen paksunen, että tallan ja bodyn väliin tungettuna talla olis mahd. suorassa. Fiilaten ja höyläten..
Stratocaster_90
19.01.2006 14:42:37 (muokattu 22.01.2006 20:09:01)

Minulla itselläni on nyt ollut ½ vuotta tollanen "legendaarinen" Thomannin kitarasetti, mustavalkoisella Stratocasterilla. Pelkän kitaran hinta olisi ollut 95e. Sanokaapas joku hyvä syy ostaa uusi kitara? Itse haluaisin saman mallisen kuin Laiholla(ei kuiteskaaan Customia kun pitäs saada 5000e halvemalla xD.) Thomannista saa alle kahteen sataan sellasen tai 400e Jacksonin. Mutta sanokaapas joitain ominaisuuksia miksi ostaa kitara kun on jo EHKÄ päässyt aloittelija tasolta ylemmäksi.

Ja kysyn samalla yhden vanhan kysymykseni johon ei tullut vastausta "Olen ajatellut "tuunata" kitaraani. Eli minulla on musta-valkoinen Stratocaster, mutta haluaisin varjatä sen kokonaan mustaksi. Ja sitten vaikka harmaalla oma nimeni siihen ylös. Miten tämän saisi onnistumaan itse tehtynä ja pitäisikö se lakata värjäyksen jälkeen jollakin aineella. Valkoinen alue on kielien alla joten samalla opin sitten vaihtamaan kielet(olen ½ vuotta soittanut sähkö kitraa JOKA ainoa päivä, eikä ne ole koskaan katkennu. Mutta tämä maaginen jokapäiväinen soiton raja menee rikki kun me lähetään luokan kanssa leirikouluun, onneksi vain kolmeksi päiväksi.)" Olisi jo kiva saada vastauksia! (Sori jos oon hätänen)
Gizmo86
03.02.2006 16:40:23
Miten tota viritys mittaria oikein käytetään?Laitan toiminnoksi siihen vaikka sen kitaran auto toiminnon mutta mistä kohdasta kieliä pitää painaa ja miten että saan vireeseen ton?Mulla ei oo harmainta aavistua oikein että miten mutta kuulosta että kyllä kitara alkaa olla jo epävireessä.
Wooz
03.02.2006 18:28:36
Miten tota viritys mittaria oikein käytetään?Laitan toiminnoksi siihen vaikka sen kitaran auto toiminnon mutta mistä kohdasta kieliä pitää painaa ja miten että saan vireeseen ton?Mulla ei oo harmainta aavistua oikein että miten mutta kuulosta että kyllä kitara alkaa olla jo epävireessä.

Alotat vaikka virittämällä paksuimman kielen, joka on EADGBE vireessä siis E.
Ruuvailet sitä sen verran, että mittaris näkyy E. Sitten alotat taas uusiks ohuempaan päin, eli seuraavaks A.
Aloita aina alusta ja sittenku vire tuntuu pysyvän samana nii voit soitella.

Älä säikähdä mutne kielet voipi katketa jos kiristät liikaa mut jos tuntuu ihan liian kireeltä ja mittari ei näytä oikeaa säveltä löysennä kieltä.
Emit
07.02.2006 08:23:43
Mun kaveri aikoo ostaa juuri tuon saman kitaran, samoin saman vahvistimen.
Diili
11.02.2006 13:29:21

http://www.thomann.de/thoiw3_roland_micro_cube_prodinfo.html

Hyvän vahvistimen valitsit ainakin. Mulla on tuo kyseinen ollut jo vuoden. Siinä on erittäin runsas saundimaailma ja vaikka se on 2W saa siitä tarpeeksi kovan äänen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)