Aihe: One-man-band_Soitin
1 2
ilej
04.01.2006 12:22:25
Tuli myytyä Casio-WK1800 kosketinsoitin ja tilalle pitäisi saada uutta soitinta. Pidin edellisessä Casiossa juuri sen säestysautomatiikasta ja se ominaisuus olikin runsaasti käytössä! Onko tällaista vastaavaa toimintoa missään vähän enemmän pro-merkeissä? Casion soundit olivat ne mitkä tökkivät vastaan eniten joten siihen haluaisin parrannusta. Eli tarkoituksena olisi hankkia kosketinsoitin, jolla pystyn jatkamaan yhden miehen performanssejani :) Hintarajaa ei ole.
Tietysti voihan ne pohjat tehdä etukäteenkin, mutta mahdollisimman kätevästi ja helposti.

Ilkka
isojussi
04.01.2006 12:31:30
Sinuna tsekkaisin Ketronit.

Lisäks toki Rolend-Korg-Yamaha-Technics-Casio-osaston
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
cubasisti
04.01.2006 12:42:20
Hintarajaa ei ole.

Siinä tapauksessa valinta voisi olla esim. Roland G-70
http://www.rolandus.com/products/ck … 70&PageMode=1&Page=1&Re
Hinta on 3000 EURon paikkeilla.
Deadline tekee mestarin.
M.i.k.key
04.01.2006 12:42:51
Sinuna tsekkaisin Ketronit.

Mä tsekkaisin pääni...

anteeks
Mä lopetan nää hommat!
isojussi
04.01.2006 12:47:59
Niin - onhan noi kaiken maailman monistuskoneet hienoja, mutta en mä niille kauheesti anna arvoo.
KoskPaavo
04.01.2006 13:19:31
Niin - onhan noi kaiken maailman monistuskoneet hienoja, mutta en mä niille kauheesti anna arvoo.

No mitäs ne sequt sitten on?Mitäpä tuota nyt niin kannattaa pohtia, jos et sinä tee sekvensserillä keikkaa niin sen tekee joku muu. Sama se on Ketroneilla. Eri asia onkin jos sitä keikkaa eikä - palkkaa ei ole pakko saada, sitten voi istua pipo päässä treenikämpällä ja vetää upeesti.
Itse harjoittelen Esko Könösen sovituksia viisriviselle, mukavaa puuhaa kun voi ajatella ettei noita ole kenellekään pakko koskaan esittää ,eikä ehkä kukaan koskaan haluakaan että esitän ,heh..
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
ilej
04.01.2006 16:29:06
Katsoin nuo kaikki videot tuosta Rolandin soittimesta (G-70) ja näytti sekä kuulosti mahtavalta! Mutta onpahan sitten laitteella hintaakin.
Leikari
04.01.2006 16:46:51
Mutta onpahan sitten laitteella hintaakin.

onneksi ei ole sitä hintarajaa

ilman muuta ostat hyvän

vaan eiköhän nuo kannattaisi jo käydä itse liikkeissä tsekkaamassa
Soitetaan jamia!
WanhaWetäjä
04.01.2006 17:16:24 (muokattu 04.01.2006 17:16:51)

Katsoin nuo kaikki videot tuosta Rolandin soittimesta (G-70) ja näytti sekä kuulosti mahtavalta! Mutta onpahan sitten laitteella hintaakin.

Joo,keväällä heikkona hetkenä jopa harkitsin tuon ostamista ja testasinkin,mutta ei se kuitenkaan....ostin sittenkin auton;-)

Korgin PA Pro(?) oli myös yks vaihtoehto,paljon hyvää ja helppo käyttää,tosi asiallinen tatsi,saundit makuasia,jotkut ok,jotkut korgmaiseen tapaan synkkiä,raskaita...kallis tuokin,kato demo Korgin sivuilta:-)

Yamahan PSR -sarja oli pettymys lepsun ja heppoisen kosketuksen takia,saundit kyllä hiton hyvät, eli jos tykkää kevyestä tatsista niin tuo on yks vaihtoehto...Tyrosta ei ollut sillon kaupassa,se lienee kova sana?

Solton/Ketron toimii ihan jees,ainakin saundeiltaan,vaan tehdäänkö niitä enää..?

Jos mulla ois rahaa ottasin ton Korgin ja siihen lisäks jonkun soolosynan tai vaihtoehtosesti keikkapianon:-)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
isojussi
04.01.2006 17:33:42
No mitäs ne sequt sitten on?Mitäpä tuota nyt niin kannattaa pohtia, jos et sinä tee sekvensserillä keikkaa niin sen tekee joku muu.

Niin, teenhän mä sequilla.

Sama se on Ketroneilla.

Niin - aloittelin komppisynalla, mutta ostin sitten aika pian Oiwan, kun ei menneet bassolinjat ym. mielen mukaan urguissa.
isojussi
04.01.2006 17:39:00
Joo,keväällä heikkona hetkenä jopa harkitsin tuon ostamista ja testasinkin,mutta ei se kuitenkaan....ostin sittenkin auton;-)

HOHO!

Korgin PA Pro(?) oli myös yks vaihtoehto,paljon hyvää ja helppo käyttää,tosi asiallinen tatsi,saundit makuasia,jotkut ok,jotkut korgmaiseen tapaan synkkiä,raskaita...kallis tuokin,kato demo Korgin sivuilta:-)

http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=PA1XPRO&category_id=1

Mä oon kans aina tykänny Korgien saundeista.

Yamahan PSR -sarja oli pettymys lepsun ja heppoisen kosketuksen takia,saundit kyllä hiton hyvät, eli jos tykkää kevyestä tatsista niin tuo on yks vaihtoehto...Tyrosta ei ollut sillon kaupassa,se lienee kova sana?

Aartiolla joku aika sitten sattumalta kuulin sivusta, kun Roope esitteli jollekin. Ei ollenkaan huono.

Solton/Ketron toimii ihan jees,ainakin saundeiltaan,vaan tehdäänkö niitä enää..?

http://www.ketron.it/home/

Jos mulla ois rahaa ottasin ton Korgin ja siihen lisäks jonkun soolosynan tai vaihtoehtosesti keikkapianon:-)

Toi on aika yleinen setti.
asl
04.01.2006 18:27:37 (muokattu 04.01.2006 18:39:08)
Yamahalta ilmestyi uusi malli; Tyros 2 tuossa vähän ennen joulua. Käyppä katsomassa demo: http://music.yamaha.com/tyros2 ja http://www.yamaha-europe.com/yamaha … Tyros2/Tyros2_English_v1_0_600k.wmv
Tämän hetken kovin sana tällä rintamalla !
KoskPaavo
04.01.2006 18:54:50
Niin, teenhän mä sequilla.

Niin - aloittelin komppisynalla, mutta ostin sitten aika pian Oiwan, kun ei menneet bassolinjat ym. mielen mukaan urguissa.

Näinhän se on että jokainen tekee mielensä mukaan, mulla on taas tökkinyt alusta pitäen (v:sta 1988) tuo sequjen kanssa soittaminen, vaikka itsekin olen noita muutaman kymmenen tehnyt. Tietysti bassolinjat sun muut saa oikein menemään mutta mulle ei vaan millään sopimut se että niitä piti niin orjallisesti seurata. Komppivehkeellä tulee kuitenkin pirusti enemmän tuota vapautta muunnella biisiä reaaliajassakin vaikka niitä pirun kompromisseja täytyykin tehdä muuten.Kuitenkin tuota komppimuistia on esim. Ketron SD1:ssä niin paljon että voi tehdä vaikka satoihin biiseihin sopivat kompit ja bassot, variaatioita ja fillejä riittää.Ja yleispresettejä on ainakin 128 joihin voi ladata mieleisensä soittimet ja balanssit, tempot yms.
No , jokainen tehköön niin kuin tykkää ja hyvä niin.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
isojussi
04.01.2006 19:06:16 (muokattu 04.01.2006 19:06:36)
Edelleenkin puhaltimiensoitto ja shouwwaaminen on äärimmäisen rajoittunutta, jos on koko ajan oltava posetiivinkannessa kiinni.
Titares
04.01.2006 19:55:28
Tyros 2 taitaa olla ehdoton yhdenmiehen bändille.
isojussi
04.01.2006 21:34:59 (muokattu 04.01.2006 21:35:13)
Tyros 2 taitaa olla ehdoton yhdenmiehen bändille.

Ei taira, jonson kunnon sequvehkeet muuton.
Titares
05.01.2006 11:25:49 (muokattu 05.01.2006 11:26:10)
Jonson perämoottori ja tosimies ei muuta tarvii.
apt1
06.01.2006 14:31:12
Korgin pa 80 on hyvä. Helppo käyttää, rytmit ja soundit hyviä.
japiman
22.01.2006 21:07:47
Yamahalta ilmestyi uusi malli; Tyros 2 tuossa vähän ennen joulua. Käyppä katsomassa demo: http://music.yamaha.com/tyros2 ja http://www.yamaha-europe.com/yamaha … Tyros2/Tyros2_English_v1_0_600k.wmv
Tämän hetken kovin sana tällä rintamalla !

Jes ! Ostin eileen omani. Ja täytyy sanoa nyt tämän päivästein treenien jälkeen että vieläki on paikat jäykkänä. On kyllä "vedet seisauttava" vekotin.

Suosittelen !
www.sepijapi.com - Siellä ne pöljät pojat on !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)