Kasperi Tervonen 28.12.2005 16:45:21 (muokattu 28.12.2005 16:46:18) | |
---|
Jos kappaleessa on joku mielestäni hyvän kuuloinen soolo (yleensä on), niin yritän kyllä soittaa senkin. Mitään Hämmetin wah-pedaalin raiskaus sessioita en kuitenkaan yleensä jaksa opetella. Märkyys on kosteuden sielu. |
Cadaver 28.12.2005 17:33:39 | |
---|
Mun mielestä se riippuu ihan coveroitavasta bändistä. Jos soittaa Dioa tai Maidenia, yleisö varmaan haluaa kuulla ne Holy Diverit ja Trooperit sooloineen päivineen alkuperäisten tavalla. Joissakin bändeissä/kappaleissa soolo(t) tosiaan saavuttaa ylimaallisen aseman, ja silloin se olisi hyvä osata aika lailla oikein. Painkiller ehkä omasta mielestä ääri-esimerkki: Deathin ja Angran coveritkin (vaikka äärimmäisen päteviä soittajia ovat) latistuvat kun eivät saavuta Tiptonin loistavuuden tasoa. |
tjw 03.01.2006 03:41:24 | |
---|
Joissakin bändeissä/kappaleissa soolo(t) tosiaan saavuttaa ylimaallisen aseman, ja silloin se olisi hyvä osata aika lailla oikein. Painkiller ehkä omasta mielestä ääri-esimerkki: Deathin ja Angran coveritkin (vaikka äärimmäisen päteviä soittajia ovat) latistuvat kun eivät saavuta Tiptonin loistavuuden tasoa. Totesihan Glenni British Steel DVD:llä (mikäli oikein muistan), että he soittavat biisien soolot täsmälleen samallalailla, kuin levyillä, koska fanit odottavat kuulevansa ne. Eli Priistillä soolot ovat muovautuneet osaksi biisiä, joten ne kannattaa kyllä pitäisi osata niin hyvin kuin mahdollista. Kuuntele ja vapise! Valkoinen Nalle
Tähän on peruna haudattuna. Jo vuodesta 2005! |
elbowski 03.01.2006 04:40:17 | |
---|
Jos soolo on silkkaa legendaa taikka olennainen osa biisiä, niin soitan aina mahdollisimman identtisen soolon. Muuten yleensä improviosin lisäämällä alkuperäisen soolon kuolemattomimpia lickejä joukkoon. Why don't you take some responsibility?
You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
|
Mrezzye 03.01.2006 14:25:40 | |
---|
Tiedän, että riippuu biisistäkin, mutta.. Niin? Riippuu siis biisistä. Jos soolo on sävelletty ja tärkeä osa biisiä, niin sitten soitetaan niinku se on, jos taas soolo on sellainen fiilistelyrevittely, niin sitten on parempi fiilistellä ja revitellä niin kuin hyvältä tuntuu. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
|
Get On oli mukava coveroida......kuin myös Lets Have A Ball Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
M-Juhana 04.01.2006 12:37:14 | |
---|
Mä soitan ihan omat soolot, kun en niitä alkuperäisiä osaa. RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
JuliusUK 04.01.2006 12:48:13 | |
---|
Jos alkuperäiseen on itsellä jotain paranneltavaa voi sen soittaa tällä parannetulla tavalla. Ei ainakaan kannata tehdä omaa versiota soolosta jos se on surkeampi kuin alkuperäinen soolo You got me comin', you got me goin' - which way i just don't know! |
John Titor 04.01.2006 13:07:37 | |
---|
Jos alkuperäiseen on itsellä jotain paranneltavaa voi sen soittaa tällä parannetulla tavalla. Ei ainakaan kannata tehdä omaa versiota soolosta jos se on surkeampi kuin alkuperäinen soolo Näin. Soittaa hyvän soolon. Jos alkuperäinen on hyvä, soittaa sen, jos saa itse improvisoimalla/säveltämällä/hinkkaamalla pippeliä pianoon aikaan paremman soolon niin antaa mennä. Melodiat ja välisoitot ovat eri asia kuin soolo, se kannattaa muistaa. Huonoa on aina tylsä soittaa, mutta jos ei itse saa aikaan parempaa on tyydyttävä alkuperäiseen. |