Pieni rumpalipoika 04.01.2006 07:38:53 | |
---|
Terve. Korvani alkavat esittää jonkinlaisia vaatimuksia voimakkaamman suojauksen suhteen ja edessä on valettujen tulppien hankinta. Niiden osalta homma on selkeä, mutta kaipaisin infoa tulpista, joihin saa myös monitoroinnin vedettyä. Mieluusti vieläpä niin, että kuulokkeet on otettavissa pois, kun niitä ei tarvitse. Eli henkilökohtaisia kokemuksia ja huhupuheita kaipaan kovasti. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
v_m_kangas 04.01.2006 09:49:59 (muokattu 04.01.2006 10:24:50) | |
---|
Humppaa tai soita humppaa |
Pieni rumpalipoika 04.01.2006 09:56:32 | |
---|
Kiitos tiedosta. Mä en vaan tee tolla tiedolla paskaakaan. Hoho. Eli edelleen, valetut tulpat -25dB ja niihin äänt2... "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
M.i.k.key 04.01.2006 10:37:29 (muokattu 04.01.2006 10:39:11) | |
---|
Mä lopetan nää hommat! |
duane 04.01.2006 11:10:02 | |
---|
Helpoiten homma toimii näin: 1. Hanki monitorikuulokkeet (n 200€) 2. Varaa aika Lankiselta (Elacin) valuun 3. Puhdista korvat 4. Mene monitorien ja korvien kanssa valuun. Muotti otetaan sekä luureista että korvista, ja lopputuloksena on valetut monitorikuulokkeet. Toimii. Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta |
Joo kiitos vaan. Onko tietoa noista finfonicin napeista, et millanen soundi on? Vai oisko kenties esim. jollain muulla merkillä parempaa plaatua vastaavaan hintaluokkaan. Shuren E5:sta oon tietty kuullu hyvää, mut hinta on sen mukainen, eli yli suunnittelemani budjetin... "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
M.i.k.key 04.01.2006 11:13:19 | |
---|
Joo kiitos vaan. Onko tietoa noista finfonicin napeista, et millanen soundi on? Vai oisko kenties esim. jollain muulla merkillä parempaa plaatua vastaavaan hintaluokkaan. Shuren E5:sta oon tietty kuullu hyvää, mut hinta on sen mukainen, eli yli suunnittelemani budjetin... E2 tai E3 varmasti toimii myös. Mä lopetan nää hommat! |
18is9 04.01.2006 11:18:06 (muokattu 04.01.2006 11:19:35) | |
---|
Joo kiitos vaan. Onko tietoa noista finfonicin napeista, et millanen soundi on? Mulla on tuollaiset valetut tulpat -25dB suodattimella ilman monitoreja. Homma toimii niin että tulpassa on erikseen irrallinen suodatinkapseli jolla säädetään vaimennusta ja kapselin paikalle sitten saa monitorin jos niin haluaa. Eli siis Finnfonicin tulpat ovat monitorivalmiit jo ostettaessa. Soundi tulpissani on paras mitä olen kuullut tähän asti (tosin Elacineja en ole testannut, enkä muitakaan valettuja tulppia), sen suhteen ei ole valittamsita. Mukavuus on luonnollisesti hyvä ja kestäneetkin ovat jo ainakin vuoden ilman ongelmia. Vaimennus on ainoa asia josta voisin valittaa, epäilen että vaimennus ei ole sitä -25dB mitä luvataan (vaan mistäpä minä sen tiedän?), mutta aivan riittävä se on ollut kaikille keikoille ja treeneihin. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Pieni rumpalipoika 04.01.2006 12:14:53 | |
---|
Eli Elacineihin monitorointi asennetaan kiinteästi ja Finfonicit ovat kaksitoimiset? Ja yleensäkin noihin saa kiinni periaatteessa mitkä tahansa napit, vai? "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
18is9 04.01.2006 13:34:00 | |
---|
Ja yleensäkin noihin saa kiinni periaatteessa mitkä tahansa napit, vai? Täh? Käsittääkseni FinnFoniceihin saa kiinni vain ne kapselit jotka siihen tulpassa olevaan reikään sattuvat sopimaan. Totta kai Finnfonic sitten myy niitä kapseleita sitten myös itse, siitä en tiedä että saisiko halvemmalla jos osaisi tilata oikean kapselin jostain muualta. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Pieni rumpalipoika 04.01.2006 13:46:58 | |
---|
Joo tsori. Tarkotin noita Elacineja, et niihin natsaa mitkä vaan napit? Mä tahkoon täällä kännykällä, joten ilmaisu on vähän ontuvaa... "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
18is9 04.01.2006 13:51:52 | |
---|
Sen verran vielä piti sanomani että se FinnFonicin lääkärisetä selitti että kun sen kapselin (monitorin) laittaa tulppaan paikalleen niin vaimennus kasvaa vielä paljon -25dB suuremmaksi, tosin läpipääsevän äänen soundi kärsii väistämättä hieman kun kapselin vaimennus ei ole mikään hi-fi. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
duane 05.01.2006 16:46:06 | |
---|
Elaciniin saa minkä tahansa kuulokkeen, kunhan se on valosta tehdessä mukana... Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta |
Pieni rumpalipoika 05.01.2006 18:03:04 | |
---|
Elaciniin saa minkä tahansa kuulokkeen, kunhan se on valosta tehdessä mukana... Ok. Ja vielä. Onko toi sitten kiinteä ratkaisu? Eli kuuloketta ei saa irti ja tilalle jotain vaimennuspalikkaa... "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
duane 06.01.2006 17:43:29 | |
---|
Ok. Ja vielä. Onko toi sitten kiinteä ratkaisu? Eli kuuloketta ei saa irti ja tilalle jotain vaimennuspalikkaa... Tuolla toteutustavalla taitaa olla... Tietysti vaihtoehtona on, että hankit perus tulppamallin elacinit ja käytät adapteria tulpan ja kuulokkeen välissä. Tuo tapa ei kylläkään taida olla valnistajan eikä edustajan suosittelema. Luulisin siinä piilevän pienen vaaratekijän: mikäli kuulokkeen piuha tarttuu johonkin ja se nykäisee sovittimen pois tulpasta, niin kuulovaurion mahdollisuus on ilmeinen, varsinkin jos uhri mättää rumpuja 120db voimakkuudella... Eli terveellisintä olisi varmaan käyttää eri tilanteissa joko tulppia tahi luureja.. Kannattaa ottaa Lankisen Mikkoon yhteyttä, yhteystiedot löytyy www.elacin.fi mm. suurin osa Sonata Arctican jengistä käyttää shuren nappeja (musitaakseni e3) sekä elacin-moldeja, ja kuuleman mukaan ovat olleet tyytyväisiä... Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta |
M.i.k.key 07.01.2006 02:55:19 | |
---|
Kannattaa ottaa Lankisen Mikkoon yhteyttä, yhteystiedot löytyy www.elacin.fi
Ihan vaan mielenkiinnosta mutta onko tämä sama Mikko Lankinen? siis kuin se kitaristi :) Mä lopetan nää hommat! |
duane 07.01.2006 14:52:37 | |
---|
Ihan vaan mielenkiinnosta mutta onko tämä sama Mikko Lankinen? siis kuin se kitaristi :) Ei se ole sama mies, kaima vain... Kyllä köyhän kannattaa ostaa halpaa, sillä halpa tulee kalliiksi ja kallis on aina laadukasta |
v_m_kangas 10.01.2006 08:57:51 | |
---|
Mulla on tuollaiset valetut tulpat -25dB suodattimella ilman monitoreja. Homma toimii niin että tulpassa on erikseen irrallinen suodatinkapseli jolla säädetään vaimennusta ja kapselin paikalle sitten saa monitorin jos niin haluaa. Eli siis Finnfonicin tulpat ovat monitorivalmiit jo ostettaessa.
Mitäs eroa on noilla Finfonicin Fonic Standard Stereo FF1 ja FF2 kuullokkeilla, muuta kuin hinta? Mitenkäs yleensä hintapolitiikka? Oulun kuulokkeessa vedottiin postitus- ja toimituskuluihin ja hinta FF1:lle olisi 163 €. Yksilöllisten kuulonsuojainten hinta olisi 215 €. Valmistus kestää 2-3 viikkoa. Humppaa tai soita humppaa |
18is9 10.01.2006 14:58:06 | |
---|
Mitäs eroa on noilla Finfonicin Fonic Standard Stereo FF1 ja FF2 kuullokkeilla, muuta kuin hinta? Ei ole minulla tietoa. Kävin aikanaan teettämässä suojaimet Vaasassa kun olin siellä päin liikkeellä, ja tuolloin monitorointi ei ollut ajankohtainen asia. Jotain se lääkärisetä selitti eri monitoreiden erilaisesta bassotaajuuksien leikkaamisesta, mutta en mene takuuseen että tässä olisi siitä kyse. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |