Aihe: Räkistä
1 2
McNulty
04.01.2006 11:36:40
Onko U sama kuin HE?

On

Ja miten live, economy ja economy II eroavat?

Economy ei välttämättä ole niin tukevarakenteinen kuin esim. live tai muuta vastaavaa.

En kuvittele tarvitsevani kuin kahta ovea, onko jotai syytä mihin tarvitsisin kolmatta? Kuinka syvä räkin olisi syytä olla? Kiitos jo etukäteen.

Minulle riittää se että saan etupaneelin auki jotta pääsen nappuloita säätään ja takapaneelin että saan piuhat kulkemaan. Räkin syvyys riippuu sinun laitteistasi hyvin pitkälti... siihen hommaan me ei oikein voida sanoa mittään.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
BenGlenton
04.01.2006 12:07:04
Sun kannattaa hommata noille kamoille ainakin 6 unitin räkki. Päättärin ja muiden väliin on hyvä jättää 1U tilaa, etteivät kuumene liikaa.
www.supremecourtband.fi
McNulty
04.01.2006 12:12:06
Sun kannattaa hommata noille kamoille ainakin 6 unitin räkki. Päättärin ja muiden väliin on hyvä jättää 1U tilaa, etteivät kuumene liikaa.

Jep... ja jos on jotain muita speduja joita haluaa laittaa esim. fx-looppiin tai kytkeä G-Majoriin, niin 8U räkissä ne saa mukavasti vaikka sinne pohjalle.

6U käy äkkiä myös pieneksi ja ahtaaksi, etenkin jos on tarkoitus laajentaa vielä jatkossa tuota räkkisettiä.
Niq
04.01.2006 12:19:50

Täähän riippuu vähän päättäristä, varsinkin jos räkki on molemmilta puolilta avoin soittotilanteessa ja pääte läpituulettuva.
"I have a cunning plan" -Baldrick
JuSu
04.01.2006 12:28:51
Olisi tarkoitus räkki hommata kun tota tavaraa alkaa kertymään. Tällä hetkellä on g-major, ja tulossa on 2 unitin kokoinen etuaste, ja jossain vaiheessa olisi tarkoitus hommatta päätevahvistin. Eli todennäköisesti tuo päätevahvistinkin vie sen 2U, joten tilaa tarvittaisiin yhteensä 5 U.

Kantsii sitten miettiä sitä painoakin. Ainakin oma 6 unitin räkkini aikoinaan painoi kovasti paljon, se oli kyllä yks v**** roudattava.

Tuon kokemuksen perusteella lähtisin kasaamaan kahta räkkiä, toiseen etunen ja efektiosio, toiseen pääteosasto. Tietty tässä vähän se alkuperäinen räkkifilosofia kärsii, mutta jos itse kannat, niin.... =)

Kokemukseni noista SKB:n X-rackeistä ovat positiivisia. Vaikka rakenne ei varmasti kestäkään kymppikerroksesta pudottamista, niin näitä on kevyen rakenteen ja oivallisen kantokahvan vuoksi todella mukava roudata. Esim. kevyempi ja matalampi etusosasto tällaiseen, päätepuoli sitten tukevampaan räkkiin...

http://www.thomann.de/iw_smb_suche. … E&iwid=3&SUCHBEGRIFF=x-rack

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
McNulty
04.01.2006 12:31:09
Sen verran pitää olla habaa että jaksaa yhden räkin roudata :)
Kyllä sitä 2x12" combojakin on roudattu ja mielestäni ne ovat olleet hankalempia roudata kuin 6U tai 8U räkki.
JuSu
04.01.2006 12:35:00
Sen verran pitää olla habaa että jaksaa yhden räkin roudata :)
Kyllä sitä 2x12" combojakin on roudattu ja mielestäni ne ovat olleet hankalempia roudata kuin 6U tai 8U räkki.

Se on helppo ajatella keskellä päivää päätteen ääressä... Mutta kun kello on arki-iltana 03.30 aamuyöllä ja seuraavana aamuna pitäisi töihin vääntäytyä, niin alkaa ainakin meikäläistä todella syödä painavat kamppeet. PALJON mieluummin kannan kaksi kevyttä ja helppokantoista kuin yhden raskaan.

Mutta kukin tyylillään, tottakai...

JuSu
Jormaz
04.01.2006 12:38:50
Isompihan sitä vaan pitäis saada. Mutta toisaalta, kun ei hommaa isompaa niin ei tule myöskään kiusausta ostaa sitä täyteen skeidaa!

Nyt on E530, Carvin TS100, G major, DOD eq eli 5U. Ainakin vielä 2U laatikko pedaaleille ja joku power conditioner tarttis.. ja sitten toinen etuaste ja joku switcheri ja ja ja... 10-12U karvapäällysteellä ja pyörillä ois bronx.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Svensson
04.01.2006 12:39:29 (muokattu 04.01.2006 12:43:29)

Varmaan hommaan puisen kuuden unitin räkin, kun en usko laajentavani tuota sen enempää.
http://www.thomann.de/thoiw3_thon_rack_4_he_economy_prodinfo.html
Onkohan toi ihan laadukas, vai kannattaako katsoa muunlaista?
Tarvitsen tietysti myös virtaa noilla kaikille, eli millaista ratkaisua tähän ehdotatte?
Tuntuu tyhmältä vetää noille jokaiselle oma virtajohto seinästä.
http://www.thomann.de/thoiw3_furman_pl8e_prodinfo.html Tälläistäkö ?
-
McNulty
04.01.2006 13:08:35
Isompihan sitä vaan pitäis saada. Mutta toisaalta, kun ei hommaa isompaa niin ei tule myöskään kiusausta ostaa sitä täyteen skeidaa!

Nyt on E530, Carvin TS100, G major, DOD eq eli 5U. Ainakin vielä 2U laatikko pedaaleille ja joku power conditioner tarttis.. ja sitten toinen etuaste ja joku switcheri ja ja ja... 10-12U karvapäällysteellä ja pyörillä ois bronx.

Mistä nappasit tuon Carvinin päätteen ja mitä kustansi?
Rupes kiinnostamaan kun sen voi biasoida eri putkille toisin kuin VHT:n.
Meikäläisellä ois hyvin pitkälti tulossa samanlainen setti räkkiin:
- Rocktron Piranha tai ENGL E530 etunen
- t.c. Electronic G-Major
- joku putkipääte 2x50W

Tuolta Carvinin sivuilta sais suoraan tilattua tonnin vermeen 499$ hintaan. Ei paha hinta jos sen vielä saa 230V versiona suoraan :)
JuSu
04.01.2006 13:09:28
Varmaan hommaan puisen kuuden unitin räkin, kun en usko laajentavani tuota sen enempää.

Linkissä oli siis 4 unitin räkki... Mutta mulla taisi olla juuri tuollainen 6 unitit räkki itsellänikin, ihan tukeva laitos se oli. Mutta painoi täytettynä... =)

Tarvitsen tietysti myös virtaa noilla kaikille, eli millaista ratkaisua tähän ehdotatte?

Linkissä vähän huokeampi vaihtoehto... =)

http://www.biltema.fi/osteri/osteri … id=100&SID=65231323231312206634

JuSu
oiva tumpeloinen
04.01.2006 13:10:10

Jos sun räkki kulkee vain kämpän ja kodin väliä niin tuo riittää mainiosti. Riittää se keikkakäyttöönkin, jos et sitä lentokoneeseen meinaa laittaa. Pitkäikäisyydestä en sitten osaa sanoa mitään.

Jos sun ainoa ongelma on vetää virta noille, niin räkin taakse teipattava jatkojohto säästää sulta noin pari sataa euroa heti. Tosin noi Furmanit suojaa sähköpiikeiltä ja jotkut mallit tasaa sähkön tasaiseksi, mikä poistaa kohinoita.

Pikkaisen lisää juttuja noista löytyy täältä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=112915&co=60

Toi lämpöhomma on sellainen juttu, mistä mä oon aina kuullut sanomisia, mutta mulla on kyllä ollut räkki aika tarkkaan täynnä. Mitään ongelmia mulle ei kuitenkaan ole lämpöjen kanssa ollut. Kannattaa vain pikkaisen katsoa räkin järjestystä.
JuSu
04.01.2006 13:10:37
Tuolta Carvinin sivuilta sais suoraan tilattua tonnin vermeen 499$ hintaan. Ei paha hinta jos sen vielä saa 230V versiona suoraan :)

Joko Carvin taas toimittaa suoraan Suomeen? Käsittääkseni jossain vaiheessa ei toimittanut, kun maahantuoja kerran löytyy...

JuSu
McNulty
04.01.2006 13:23:03
Joko Carvin taas toimittaa suoraan Suomeen? Käsittääkseni jossain vaiheessa ei toimittanut, kun maahantuoja kerran löytyy...

En tiedä toimittaako tosiaan Suomeen, mutta jos sieltä sais suomalaisella virralla toimivan yksilön niin kaveri Jenkeistä vois tilata sen ja pistää sitten postitse minulle :)
JuSu
04.01.2006 13:26:58
kaveri Jenkeistä vois tilata sen ja pistää sitten postitse minulle :)

Ennustan, että sulla on kohta paljon kavereita täällä Suomessakin... =)

JuSu
Svensson
04.01.2006 13:28:05

Sattui kämmi Copy pastetuksessa. No lähtee varmaan tuollainen räkki tilaukseen ja jakorasia jostain citymarketista.
-
McNulty
04.01.2006 13:30:26
Ennustan, että sulla on kohta paljon kavereita täällä Suomessakin... =)

Hehe... tuli tosiaan vietettyä lähes pari vuotta aikaa tuolla rapakon toisella puolen.
Mutta se voi olla että esim. Carvinilla oltais ihmeissään kun yksi jamppa tilailee 220-240V varustettuja päätteitä jonkun 10 tsipaletta :)
oiva tumpeloinen
04.01.2006 13:33:30
Hehe... tuli tosiaan vietettyä lähes pari vuotta aikaa tuolla rapakon toisella puolen.
Mutta se voi olla että esim. Carvinilla oltais ihmeissään kun yksi jamppa tilailee 220-240V varustettuja päätteitä jonkun 10 tsipaletta :)

Kuka puhui sen enempää mitään Carvineista.....saahan sieltä paljon muutakin. =)
Niq
04.01.2006 13:34:00

Toi lämpöhomma on sellainen juttu, mistä mä oon aina kuullut sanomisia, mutta mulla on kyllä ollut räkki aika tarkkaan täynnä. Mitään ongelmia mulle ei kuitenkaan ole lämpöjen kanssa ollut. Kannattaa vain pikkaisen katsoa räkin järjestystä.

Yleensähän tuo ongelma on jo suunnitteluvaiheessa otettu huomioon. Mitä järkeä on tehdä 1U räkkivahvistin jos se vie 3U tilaa?
"I have a cunning plan" -Baldrick
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)