Aihe: Cream - Strange Brew
1 2
poppamies
03.01.2006 23:21:12

No laitoin basso nuotit tuosta kappaleesta omalle sivulleni kun joku kaveri New Mexicosta sitä pyyteli. Mielenkiintoinen kappale. Aika yksinkertainen riffi mutta kehittyy hienosti koko ajan. Aikas äijä tuo Jack Bruce. Laulaapa vielä hyvin ikäisekseen huomasin kun kattelin tuota "Reunion 2005" DVD'tä.
G-strings are for strippers
Karlsson
04.01.2006 09:14:17
Jack on parhautta.

Cream-ajoista tyylipisteet: http://www.getthatsound.com/General%20Assets/Images/Jack-Bruce.jpg
"Mitäs menit pyytämään mut tänne!" -Leif Segerstam
2541
04.01.2006 09:31:06

Jack on parhautta.

On. Varsinkin soololevyillään: Songs For A Tailor, Harmony Row, Out Of The Storm.

Oliko sillä joskus nauhaton Dan Armstrong plexibasso? Muistan nähneeni kuvan.
Karlsson
04.01.2006 09:36:49
On. Varsinkin soololevyillään: Songs For A Tailor, Harmony Row, Out Of The Storm.

Mulle jääny noi soolotuotannot väliin. Creamiin joskus sekosin ihan kybällä. Kiva pierusoundi sillä oli silloin.

Oliko sillä joskus nauhaton Dan Armstrong plexibasso? Muistan nähneeni kuvan.

Hmm, semmosta kuvaa en ole nähnyt, mutta onhan se mahdollista. Alkujaanhan sillä oli Fenkun Bass VI ja sitten tuo Cream-kuvissa eniten näkyvä Gibson. En tiedä käyttikö livenä tuota longhornia, mutta ainakin dokumentoinnin perusteella jossain studiosessiossa.

Hauskaa kun ukkeli veti tuossa Cream-reunionissa sillä Gibsonin viulubassolla (malli oli?).

Pitääkin lukaista taannoinen Bassplayer seuraavan kerran kun käyn hyyskässä. Siinä taisi olla jotain juttua Jackin soittimista...
2541
04.01.2006 09:41:49

Hauskaa kun ukkeli veti tuossa Cream-reunionissa sillä Gibsonin viulubassolla (malli oli?).

Pitääkin lukaista taannoinen Bassplayer seuraavan kerran kun käyn hyyskässä. Siinä taisi olla jotain juttua Jackin soittimista...

EB-1. Uudessa Bass Playerissä sitä tosin nimitettiin EB-0:ksi. :) (Luin vaan lyhyen version netistä).
2541
04.01.2006 09:55:24

Ossi
04.01.2006 11:13:17

Mulle jääny noi soolotuotannot väliin. Creamiin joskus sekosin ihan kybällä. Kiva pierusoundi sillä oli silloin.

Jos on saumaa niin tsekkaas joskus vaikka "Morning Story" -biisi Harmony Row -levyltä. Po. kipaleessa pääsee makeesti esille miehen murea soundi ja soittotyyli.
"It Don't Mean A Thing (If It Ain't Got That Swing)" Duke Ellington
Pirkka
04.01.2006 12:00:55
Itse olen yrittänyt löytää joskus näkemääni kuvaa jossa Ray Brown soittaa vieressä virnistelevän Jaco Pastoriuksen Jazzbassoa...

Löytyy vuoden 1997 Bass Playerista sivulta 41.
Karlsson
04.01.2006 12:12:22
Löytyy vuoden 1997 Bass Playerista sivulta 41.

Juu, mutta sähköisenä versiona olen yrittäny löytää, niinku.

No, voihan sen ite skannata tietty.
willie
04.01.2006 17:12:27
Jack Bruce on yks mun lempparibasisteja, myös hänen lauluääni on miun makuun.

Songs For A Tailor albumin avausbiisissä Don´t Tell Your Mother She´s Out Of Tune on kertakaikkisen muriseva basso (saisi olla vaikka läpi levyn..).

Eka biisi, jonka kuulin Jack Brucen soittamana taisi olla Stormy Monday, Mayallin Bluesbreakersissa livevetona vuodelta 1966 (Clapton kitarassa ja vanha kunnon Hughie Flint rummuissa).
2541
04.01.2006 17:23:05

Piti laittaa tän ketjun innoittamana (ja koko päivän vanhaa Status Quota kuunneltuani) Tony Williams Lifetimen "Turn It Over" soimaan. Pelottavaa kamaa, ja ei oikein meinaa Jackin basso erottua Larry Youngin urkujen ja McLaughlinin kitaran alta. Ikävä kyllä myös vähäiset lauluosuudet hoitaa Tony, eikä Jack.
BigPapa
04.01.2006 20:20:29

Pierusoundin toinen kunkku Felix Pappalardi.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
2541
04.01.2006 20:26:21

Pierusoundin toinen kunkku Felix Pappalardi.

Kieltämättä. Jännää, että Bruce käytti näissä uusissa konserteissa samanlaista Gibsonia (EB-1) kuin Felix aikoinaan. Voisi melkein kuvitella, että kunnianosoituksena edesmenneelle tuottajalleen.

Mark Clarkella oli myös tuo Gibson EB-3 pierusoundi hallussa Colosseumin ja Tempestin levyillä.
Royal Banzai
05.01.2006 14:50:48
Bass Playerissa Jack kertoilee pierusoundinsa synnystä jotta heidän marshallkaapistoissaan oli lähes poikkeuksetta kaksi neljästä kaiutinta hajalla. Pierua syntyi siis myös ihan elementtien lepatuksesta!
roses are red
violets are blue
and all my base
are belong to you.
www.sweetmoses.net
Karlsson
05.01.2006 21:35:27
Bass Playerissa Jack kertoilee pierusoundinsa synnystä jotta heidän marshallkaapistoissaan oli lähes poikkeuksetta kaksi neljästä kaiutinta hajalla. Pierua syntyi siis myös ihan elementtien lepatuksesta!

Mä ymmärsin kyseisen tekstin niin, että oli pakko huudattaa styrkkaa säröillä kun ei kaijutin pinta-alaa ollut kuin sen yhden toimivan elementin verran.

No, basisti lukee, basisti kävelee.

Ainiin, muistankos ihan väärin, vai oliko EB-3:ssa Jackillä joku pierua edesauttava modaus sähköpuolella?
J.Hollström
05.01.2006 22:33:04
Jackillä joku pierua edesauttava modaus sähköpuolella?

Vai liikaa papuja ruokavaliossa?
Royal Banzai
06.01.2006 11:04:03
Mä ymmärsin kyseisen tekstin niin, että oli pakko huudattaa styrkkaa säröillä kun ei kaijutin pinta-alaa ollut kuin sen yhden toimivan elementin verran.

No, basisti lukee, basisti kävelee.

Ainiin, muistankos ihan väärin, vai oliko EB-3:ssa Jackillä joku pierua edesauttava modaus sähköpuolella?

Eihän noi toisiaan pois sulje? Kyl ma luulen että siinä ne viimeiset kaiuttimet saa aikamoista kyytiä kun marshallit pukkaa täyttä latinkia...
roses are red
violets are blue
and all my base
are belong to you.
www.sweetmoses.net
2541
06.01.2006 11:15:49

Tuossa (ja tuosta linkistä eteenpäin) tietoa Creamin käyttämistä vahvistimista:

http://twtd.bluemountains.net.au/cream/loud_and_louder3.htm

Brucen bassohistoriaa Creamin ajoilta:

http://twtd.bluemountains.net.au/cream/basses.htm
poppamies
06.01.2006 23:29:41

No tuo sama ameriikkalainen pyysi SWLABR'in bassotabua. Laitoin sille ja samalla omalle sivulleni...
G-strings are for strippers
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)