Aihe: pianosoinnut?
1 2 3
jarkko.ruponen
02.01.2006 19:40:01
antakaa anteeksi, mutta en saanu hakua toimimaan, mutta oon kadottanu semmosen sivun jossa oli kitarasoinnut ja pianosoinnut, ku nyt tarvis nämä ihan perussoinnut(siis sormitukset pianolle) ?

Kiitos ja anteeksi

>
1. Opettele ensin soittamaan doo, ree, mii..., jne-skaala eli esim. c-duuri: (c,d,e,f,g,a,h,c ) tai aakkosittain (a,b,c,d,e,f,g,h) perussävelestä lähtien. Tai sitten niin, että äänien välit (intervallit) ovat perussävelestä lähtien: 1,1,1/2,1,1,1,1/2). Homma menee aina samalla tavalla, soittimella tai sävellajilla ei ole väliä.

2. Soita sitten skaalasta sointuäänet: esim. c-duuri=1.,3.,5. ja c-molli 1.,b3.,5. Jos tarvitset esim. dominantti-seiskaa (C7), niin soita äskeisten lisäksi myös b7, major-seiskassa (Maj7) soita 7, jne.

3. Noilla tiedoillahan jo meneekin muutama vuosi sujuvasti. Jos on jotain roippeita, joita et ymmärrä, niin soita alussa pelkkiä kolmisointuja.

Terv. Jarkko
Lonnie
02.01.2006 23:59:28 (muokattu 03.01.2006 00:00:18)
Mun on aina pakko tehhä kaikissa jutuissa semmonen Amadeus lopetus. Titti-Dyy, Whhaahahaha!!
Uhkaa nahkatakkijätkä vettää turrrppaan, mutta minä poika steppailen vaan! A-ha-ha! Megaman #011 Walkin´-man THV #22
mack the knife
03.01.2006 10:41:15
>
1. Opettele ensin soittamaan doo, ree, mii..., jne-skaala eli esim. c-duuri: (c,d,e,f,g,a,h,c ) tai aakkosittain (a,b,c,d,e,f,g,h) perussävelestä lähtien. Tai sitten niin, että äänien välit (intervallit) ovat perussävelestä lähtien: 1,1,1/2,1,1,1,1/2). Homma menee aina samalla tavalla, soittimella tai sävellajilla ei ole väliä.

Joo. Sitten kun on a, b, c, d, e, f, g, h selvä, niin i, j, k, l, m, n, o, p.
Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty.
baron
03.01.2006 22:40:11

vieläkin munakkaampi on vanhojen kolikkopelien kuninkaan, Track & Fieldin, hengessä vedetty lopetus:

ti-dy-dy tid-dy-dii! (ja perään ruskeaa kohinaa, ns. yleisön ölinäksi :D)

Musta piisiin kuin piisiin sopii lopetukseksi
Cha-cha-cha!
My name is Baron, Sir Baron.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)