Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kannattaako Ibanez GAX30 ??
1 2
shlässi
28.12.2005 21:31:44 (muokattu 28.12.2005 21:50:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kattelin tuota Ibanezin GAX30 ,, kitaraa makso 179 f-musiikista. siinä on 2 mitä lienee "hevi"mikkejä ja myyjä sano että niitä vaa käytetään yleensä hevikäytössä. kai niilla "voi" myös rokkia soittaa? :SD
 
jami87
28.12.2005 22:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kattelin tuota Ibanezin GAX30 ,, kitaraa makso 179 f-musiikista. siinä on 2 mitä lienee "hevi"mikkejä ja myyjä sano että niitä vaa käytetään yleensä hevikäytössä. kai niilla "voi" myös rokkia soittaa? :SD
 
Myyjä on hööpöttäny. Tottakai voi soittaa rokkia kitaralla kuin kitaralla.
 
Mnetin karvaisimmat sääret!
THV-Klubi #29
Romantikkoitkijät #17 :´-)
ravensoul
28.12.2005 22:08:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuskinpa kannattaa. Agathis -body ja paskat mikit. Vai hevi-mikit? :D Nuo PSND -mikit on kautta linjan melkoista kuraa, kiertää kuin kissa kuumaa puuroa, yleisestikin liian puuromaiset ja törkeän heikkotehoiset hevanderisäröihin. Jos hevi-kitaraa tarvit, ni Ibanezin paras kohtuuhalpa vaihtoehto on RG321. Jos ihan välttämättä joku halvempi Iba pitää olla ni itse ottaisin ennemmin vaikka tuo GSZ120, mikit samat paskat mutta sentään mahonkirungolla, joten kun mikit vaihtaa joskus voi soundata erittäinkin hyvältä.
 
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27 :'-)
Luojan kiitos, olen ateisti!
shlässi
28.12.2005 22:42:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen huom ekaa kitaraa ostamassa että sen ei tartte ny olla heti mikään tuhanne euron gibsoni :D en ole kanskaan mitään hevimiehiä. eli siis huono ALOITTELIJALLE?
 
Johnny99
28.12.2005 22:50:10 (muokattu 28.12.2005 22:54:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ko. kitarasta en tiedä mitään, mutta sitten olis tietysti myös Yamahan Pacificat ja Squierin stratot jos ei pelkkää hevikeppiä etsi.
 
Jammu:
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_pacifica_112_ovs_prodinfo.html
Squier:
http://www.thomann.de/thoiw3_fender … standard_fat_strat_ws_prodinfo.html
 
tai vielä halvempaa squieria:
http://www.thomann.de/thoiw3_fender … ffinity_fat_strat__rw_prodinfo.html
 
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Pauline 8v.
shlässi
28.12.2005 23:15:23 (muokattu 28.12.2005 23:18:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko tuo ibanezi ihan hevikeppi??
 

 
noist 3 houkuttelee eniten tuo 166e hintanen.
 
Lord of the strings
28.12.2005 23:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekaksi kitaraksi suosittelen k.o keppiä todella.
 
Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa.
Jubeh
29.12.2005 00:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse sain vasta kyseisen kitaran ja kyllä todellakin suosittelen, aloittelijalle erittäin mainio valinta, ja ne mikit ei ole 'niin' huonot varsinkin jos yksin soittelet.
 
Johnny99
29.12.2005 00:19:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko tuo ibanezi ihan hevikeppi??
 

 
noist 3 houkuttelee eniten tuo 166e hintanen.

 
Kai silläkin nyt voi soittaa mitä vaan, mutta kyllä humpparien murina paremmin sopii Rock/heviin.
 
Minulla on itslläni Juurikin tuollainen 166€ maksava affinity strato tosin kolmella sinkkumikillä varusteltuna. Tosin nykyään siinä on SD:n humppari tallassa jolla saan aikaan monipuolisemmat soundit. Itse olen ollut kitaraan erittäin tyytyväinen ja voisin pitää sitä jopa parempana kuin toista kitaraani joka on Fenderin Strato.
 
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Pauline 8v.
shlässi
29.12.2005 21:17:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voi perskutti ku niitä on nii monenlaisia :D micro cube vahvistimeks on kyl aika varma päätös mut kitarasta en oo varma. :S Epiphone Les Paul Special II VS tai sitte tommone kyseinen Ibanez ja viel Squier Affinity Fat Strat RWBK .. vaikeeta tä kitaran ostamine varsinki ku o iha alottelija :P
 
fox
29.12.2005 22:10:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voi perskutti ku niitä on nii monenlaisia :D micro cube vahvistimeks on kyl aika varma päätös mut kitarasta en oo varma. :S Epiphone Les Paul Special II VS tai sitte tommone kyseinen Ibanez ja viel Squier Affinity Fat Strat RWBK .. vaikeeta tä kitaran ostamine varsinki ku o iha alottelija :P
 
Mutta sitävartenhan tää on, että voi saada vinkkejä.. Huom: vinkkejä! Nimittäin loppuviimeksi kukaan meistä ei tiedä, millanen kitara sulle se paras mahdollinen olisi.
Iban GAX ei oo huono, toki tulee aina kaikkien huomioida, että se on kyl lähinnä niitä "entry level" eli aloittelijakeppejä. Mutta asiansa ajaa varmasti, niinku nuo muutkin joita tuohon on listattu..
Sen ostat joka tuntuu kätöseen hyvältä ja soi parhaiten akustisesti.. se on merkki kohtuullisista puista. Agathis nyt ei oo se maailman paras soitinpuu, mutta siitä tehdään myös niitä monen ihannoimia Tokain kitaroita, koska on halpaa ja hyvin saatavaa raaka-ainetta.
Myöhemmässä vaiheessa sitte voi niit mikki-ym. asioita sitten enemmältikin pohtia ja suunnitella, kun on alkuun päässyt.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
dmntn
29.12.2005 22:21:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite soittelin pari vuotta tollasella Ibanez GRX 40:llä.
 
http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_grx40jubkn_prodinfo.html
^Tossa ilmeisesti sama keppi.
 
Ite olin helkkarin tyytyväinen! Mikit oli tuhnut, niinku tuon hintaluokan kepeissä yleensä, mutta kyllä niillä soitteli. Kaula on hyvän olonen, perus ohkanen ibanez-tyyppinen, joka sopii mielestäni erityisesti aloittelijan käteen, koska paksumpi voi olla alkuun hankalampi. Riippuu tosin käden koosta.. Muutenki kelpo peli, joka toimii tällähetkellä mun kakkoskeppinä.
 
Minä täällä moi!
32788
29.12.2005 22:27:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite soittelin pari vuotta tollasella Ibanez GRX 40:llä.
 
Onko body puuta vai jotain vaneria?
 
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
Volle
30.12.2005 00:36:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaha, tuo gax30 on vissiin halvempi malli tuosta meikäläisellä "ykköskeppinä" olevasta gax70:stä. Mikit näkyy olevan samat powersoundin paskat, jotka mullakin oli alkuun. Erona näkyisi olevan talla, potikoiden määrä (mulla siis neljä) ja se, että tossa 30:ssä on pleksi.
 
Itse sain oman gax70:ni yo-lahjana slidekitaraksi, mutta eipä aikaakaan, kun möin Epiphone Les Paulini ja huomasin, että suurimman osan aikaa soitan juuri tällä halpaluutulla. Hommasin sitten Dimarzio super distortionin tallaan ja vähän tein pikkusäätöä, josta seurasi, että keppi on ihan käyttökelpoinen.
 
Nam.
shlässi
03.01.2006 14:38:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuli sitte tilattua thommassilta Epiphone Les Paul Special II VS/ ja siihe micro cube. ei oo vielä tullu varmaa parin päivän päästä pitäis tulla .
 
kitooos vinkeistä! ;)
 
saha
03.01.2006 14:56:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuli sitte tilattua thommassilta Epiphone Les Paul Special II VS/ ja siihe micro cube. ei oo vielä tullu varmaa parin päivän päästä pitäis tulla.
 
Saat odotella kyllä ainakin viikon alkaen siitä päivästä kun ne pistää kaman liikenteeseen.
 
kitooos vinkeistä! ;)
 
Eipä kestä. En tosin ehtinyt antaa mokomia :)
 
saha
03.01.2006 15:01:18 (muokattu 03.01.2006 15:02:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite soittelin pari vuotta tollasella Ibanez GRX 40:llä.
 
http://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_grx40jubkn_prodinfo.html
^Tossa ilmeisesti sama keppi.
 
Ite olin helkkarin tyytyväinen! Mikit oli tuhnut, niinku tuon hintaluokan kepeissä yleensä, mutta kyllä niillä soitteli. Kaula on hyvän olonen, perus ohkanen ibanez-tyyppinen, joka sopii mielestäni erityisesti aloittelijan käteen, koska paksumpi voi olla alkuun hankalampi. Riippuu tosin käden koosta.. Muutenki kelpo peli, joka toimii tällähetkellä mun kakkoskeppinä.

 
Komppailen, minullaki on kyseinen kitara yhä. Koska se on tuommoinen halpa riuku, on tullut kokeiltua kaikennäkösiä juttuja siihen "ei haittaa vaikka menis pilalle"-tyyliin. Kyllähän sillä soittelee.
 
Edit. Kyseinen kitara on muuten nytkin sylissäni kun nauhoittelen riffiskabaan :)
 
Onko body puuta vai jotain vaneria?
 
Tehdäänkö sitä vaneria muustakin kuin puusta? :D
 
Agathista se on ja mahtaa olla ihan lankkua. Eikai nyt The Ibanez vanerimainetta halua. Vaikka väliäkö sillä olisi noiden halpiksien kohdalla.
 
fox
03.01.2006 15:17:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehdäänkö sitä vaneria muustakin kuin puusta? :D
 
Agathista se on ja mahtaa olla ihan lankkua. Eikai nyt The Ibanez vanerimainetta halua. Vaikka väliäkö sillä olisi noiden halpiksien kohdalla.

 
Juu, puutahan se on vaneerikin..Toki aina kannattaa suhtautua "kriittisesti" joihinkin spekseihin, tuossa yhtä W-alkuista mallisarjan alapään bassoa laitoin, elektroniikkahommia, kattoin tehtaan speksit ja siellä luki jotta "mahogany" bodyn materiaaliks. Mustan maalin alla oli kyl vaneria selkeesti, mutta ehkäpä oli mahonkivaneria se... ;)
Agathista tosiaan tuo GAX...on kaiketi niitä halvimpia puita, vaikkakaan soitinpuuna ei kovin arvostettua, tiämmä..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
FunMachine
06.01.2006 18:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(No löytyihän tämäkin niin ei tarvi uutta ketjua aloittaa)
 
Eli itseltäni löytyy juuri kyseinen Iban GAX30..
Tähän väliin kysyisin vaan noista alkuperäisistä mikeistä.
Kun niitä on hieman haukuttu, ja käsittääkseni kyseessä eivät olekaan mitkään huippuluokan vehkeet, vaan enemmänkin linjalla "pannaan nyt jotain kun ei kehtaa ilman myydä".
 
Mikkien vaihdosta olen hieman epäluuloinen, sillä niitähän ei oikein pääse kokeilemaan ennen kuin on ostettu ja asennettu...
Mutta toisaalta mielessä on kokoajan ajatus että mistäköhän minäkin nyt jään paitsi, kun näihin tehdasmikkeihin tyydyn.
 
Kuinka suuresta erosta soundissa voi puhua merkkimikkeihin verrattuna?
Jos joku voisi kertoa hieman kannattavista mikkihankinnoista k.o. kitaraan?
Mitään rahamiehiä tässä ei olla, eli budjetti olisi luultavasti max. 100e per mikki, Mielellään vähemmän.
 
Aki
07.01.2006 02:53:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkien vaihdosta olen hieman epäluuloinen, sillä niitähän ei oikein pääse kokeilemaan ennen kuin on ostettu ja asennettu...
 
Mikit on toisaalta sellasta tavaraa jota on helppo myydä, ja oikeastaan ihan hyvä säilyttää myöhempiä aikoja varten. Niiden arvo ei kunnossa pidettynä mitenkään hirveästi laske.
 
Mutta toisaalta mielessä on kokoajan ajatus että mistäköhän minäkin nyt jään paitsi, kun näihin tehdasmikkeihin tyydyn.
 
Jos tämä on ainoa syy, älä ihmeessä vaihda. Vaikka olen hyvin nirso myös mikkien suhteen, Ibanezeissa on poikkeuksetta tullut vastaan vähintään ihan ok mikkejä, Epiphone-tyylistä kuraa ei ollenkaan.
 
Kuinka suuresta erosta soundissa voi puhua merkkimikkeihin verrattuna?
 
Pienimmillään et huomaa eroa, parhaimmillaan kuulostaa aivan eri hintaluokan kitaralta. Itselläni pääkäytössä 335€:n basso jossa 205€:n mikit. Järjettömän hyvä kokonaisuus.
 
Jos joku voisi kertoa hieman kannattavista mikkihankinnoista k.o. kitaraan?
 
100% makuasia. Satasella saa kyllä mikin, hyvässä lykyssä käytettynä jo kaksi. Yleisesti hyviksi todettuja humbuckerpareja on mm Duncanin Jazz-JB, ja DiMarzion PAF-PAF Pro. Mutta näitä on niin miljoonaan eri makuun, että ihan vain kokeilunhalusta uskoisin eniten hyötyvän sen, joka käytettynä ne kokeillut mikit sulta sitten ostaa.
 
Ota joku kerta oma kitara musakauppaan mukaan, ja kokeile eri kitaroihin vertaillen, onko jossain kitarassa erityisen muikea soundi. Jos et huomaa erityistä eroa, mikinvaihdosta on tuskin mitään hyötyä. Jos löytyy joku aivan taivaallinen tapaus, saatat saada kitarastasi hieman samantyylisen.
 
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «