Kapane 02.01.2006 17:46:13 | |
---|
http://www.analogman.com/clone.htm Tuommoista peliä suosittelivat Amerikan pojat mulle ja nyt kysymys onkin, että miten niitä saa tänne Suomeen? Onko tuo luottokorttitilaus ainoa vaihtoehto? Samalla saa suositella jotakin muuta chorusta. Lopeta homoilu ja kuuntele Dillingeriä! |
Kapane 03.01.2006 02:12:48 | |
---|
No pojat? Dillinger - talossa ja puutarhassa |
placebo 03.01.2006 05:19:59 (muokattu 03.01.2006 06:15:44) | |
---|
Sieltä pääsivun alalaidasta löytyy infoa kohdasta Foreign Orders. Tilisiirrosta Paypaliin... Vaihtoehtoja näyttää ainakin piisaavaan. Kannattaa kysellä tarkemmista yksityiskohdista suoraan Mikeltä. Vaikuttaa erittäin avuliaalta ja ystävälliseltä kaverilta: AnalogMike@aol.com Nuo Analogmanin Chorus-pedaalit ovat käsittääkseni "hi end" Small Clone klooneja - Pedaalin sydän, BBD-chippi, taitaa olla noissa molemmissa sama. Ostin juuri Uraltonelta Small Clonen ja hyvinkin tasapainoiselta kuulosti tämän päivän testailujen jälkeen. Etukäteen pelkäämäni kohina jäi omaan korvaani olemattomaksi. Uudemmat EHX:ät käyttävät myös TB-kytkentää. Paljon hyvää 75 eurolla siis. Tonepadilta olisi löytynyt DIY-projektikin, mutta eipä tarvinnut kahta kertaa miettiä, kun näki pelkän BBD-chipin hinnan :) Bossin CE-5:sessa on kuulemistani/käyttämistäni chorus-pedaaleista eniten syvyyttä. Arionin laatikot ovat unohdettuja ja edullisia helmiä, joita kannattaa katsastella Ebayn tms suunnalta. Löytyy mm. Landaun ja Hendersonin boardeista. "Blackface" MIJ CE-2:set, "vintage" Iban 9-sarjalaiset... Valikoimaa löytyy kyllä duunarin hintaluokastakin. Itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että eri chorus-pedaalien suurimmat erot ovat enemmänkin kosmeettisia. Sävyeroja toki löytyy ja se kuinka paljon euroja on valmis pistämään nyansseihin, onkin sitten toinen juttu. Mutta eikös sulla ollut kallis maku? ;^) EDIT: Analogmanin pedaalissa näyttääkin olevan chippinä NOS MN3007. Kovasti mies ainakin yrittää perustella, että ko chippi olisi kohinaltaan hiljaisempi ja säröominaisuuksiltaan parempi. Ko chippi näyttääkin sitten nostavan hintaa sadoilla dollareilla, oli kyseessä sitten delay -tai chorus-pedaali ;) |
Kapane 03.01.2006 12:43:41 | |
---|
Kiitos. Kallis maku todellakin. Fulltone Choralflange on yksi vaihtoehto myös, mutta en ole varma sen paremmuudesta korkeaan hintaan nähden ja flanger puoli on melko turha. Lisäksi löysin vastaavan Choruksen, joka myös väittää olevansa Small CLone potenssiin 2. http://www.protonepedals.com/pedal_lithium.shtmlKukaan tästä tiedä mitään? EHX ssä pelottaa lähinnä kaikki ylimääräinen ongelma. Siitä on näet kokemusta... Dillinger - talossa ja puutarhassa |
McNulty 03.01.2006 12:47:13 | |
---|
Onko Ibanezin Bi-Mode Chorus tuttu? Miulla on yksi sellainen 10-sarjanen 80s MIJ spedu tuossa laudassa ja saa kyllä todella mainiot chorukset. Kaksi chorusta päällekäin tai erikseen (stereo kytkennässä). Olen näillä näkymin pedalboardista luopumassa kun tulee rack'n'decker tilalle. Pidähän silmällä tuollaista härveliä myöskin. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Kapane 03.01.2006 12:51:58 | |
---|
Onko Ibanezin Bi-Mode Chorus tuttu? Miulla on yksi sellainen 10-sarjanen 80s MIJ spedu tuossa laudassa ja saa kyllä todella mainiot chorukset. Kaksi chorusta päällekäin tai erikseen (stereo kytkennässä). Olen näillä näkymin pedalboardista luopumassa kun tulee rack'n'decker tilalle. Pidähän silmällä tuollaista härveliä myöskin. On tuttu. Eikös nuo tehneet ysisarjalaisenakin sitä? Voisi olla kyllä ihan kiinnostava vehjes. Dillinger - talossa ja puutarhassa |
On tuttu. Eikös nuo tehneet ysisarjalaisenakin sitä? Voisi olla kyllä ihan kiinnostava vehjes. Tekivät 9-sarjasena myös. Yksinkertainen mutta monipuolinen laitos, ja mie olen repinyt todelliset 80s chorukset siitä ulos (monona kera kahden choruksen). Toinen vipattaan hitaammin ja toinen vähän nopeammin... ajajaj kyl lähtee! :) Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Kapane 03.01.2006 12:55:25 | |
---|
Tekivät 9-sarjasena myös. Yksinkertainen mutta monipuolinen laitos, ja mie olen repinyt todelliset 80s chorukset siitä ulos (monona kera kahden choruksen). Toinen vipattaan hitaammin ja toinen vähän nopeammin... ajajaj kyl lähtee! :) Pitää tutustua paremmin. Dillinger - talossa ja puutarhassa |
Tumppi38 03.01.2006 14:17:08 | |
---|
And by invisible, I mean Im an adult male over the age of 35. Beyond that age, no one has any reason to look at you. - S.A |
Kapane 03.01.2006 14:20:41 | |
---|
Dillinger - talossa ja puutarhassa |
SirElwood 03.01.2006 14:34:41 (muokattu 03.01.2006 14:35:32) | |
---|
|
Tumppi38 03.01.2006 14:35:22 (muokattu 03.01.2006 14:36:54) | |
---|
Kiitos+ Mikäs on Ruotsin kurssi tätä nykyä. 1e=10kr? 1 euro = 9,93977 SEK just nyt Edit: Sir ehti . . And by invisible, I mean Im an adult male over the age of 35. Beyond that age, no one has any reason to look at you. - S.A |
placebo 03.01.2006 14:43:27 (muokattu 03.01.2006 14:46:55) | |
---|
|
Kapane 03.01.2006 14:54:57 | |
---|
+ kolmelle edelliselle. Pitääkin pistää mailia tuonne ruotsiin. Dillinger - talossa ja puutarhassa |