Aihe: hmm vingutuskitara/mielellään halpa
1
mannerheim666
03.01.2006 10:48:05
mikähän olisi paras mahdollinen vingutus kitara. eli kampi tarttee olla, ja skitta josta lähtee sirkkelisoundia.. Mun mielestä signature skittat on vähä mauttomia, mutta..missäs vempeleessä yhdityis tälläiset ominaisuudet. halpa vehje mielellään, koska kyseessä olisi lähinnä kakkoskitara
Thule
03.01.2006 11:02:37
Kuinka halpa? Ja mistä tahansa kitarasta lähtee sirkkelisoundi.
ReBeat
03.01.2006 11:06:09 (muokattu 03.01.2006 11:07:36)

Kammellisia kitaroita on miljoona erilaista,mutta hyvä floikkatyyppinen talla + halpuus kulkevat harvoin ihan käsikädessä. Vingutuksella tarkoitat vissiin soittotyyliä, johon liittyy yliannosteltu kammen vatkaaminen. Siispä floikkakitaroita vaan katselemaan käytettynä. Sirkkelisoundi kuulostaa siltä, että muilla ominaisuuksilla ei ole hirveästi väliä.
Sirkkeli + vingutus tuo kyllä Hammettin mieleen, mutta sen halvimmatkin kampisignaturet maksavat liikaa. Ja sielustahan se kuitenkin lähtee eikä kitarasta...
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Juzzu
03.01.2006 11:08:21
Jos sirkkelisoundilla tarkoitetaan sitä riipivää repivää yläpäätä omaavaa soundia, ni se onnistuu lähes kaikilla halvoilla ja huonoilla vahvareilla - ja miksei kalliillakin. Ei muuta kö liikaa yläpäätä ja säröä myös tarpeeksi. HHyhyhyhh!! *puistatus*
Kitaralla nyt ole tuon kanssa juurikaan väliä.
Seuraava JYVÄSKYLÄN Operaatio:Live 20.1.2006 Ilokivessä! -Kapula Rattaissa - Kätyrit - Aivolävistys
Aki
03.01.2006 11:18:28

Uskoisin käytetyn Ibanezin RG-sarjalaisen olevan osuva kitara. Niissä taitaa edullisuus, laatu, sekä FloydRose kohdata toisensa ennen muita merkkejä.

Muistathan että FloydRose- ja mikä tahansa kelluva talla vaatii säännöllistä huoltoa sekä öljyämistä, muuten loppuu käyttökilometrit ennen aikojaan.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Jaskanpoika
03.01.2006 11:25:52
Muistathan että FloydRose- ja mikä tahansa kelluva talla vaatii säännöllistä huoltoa sekä öljyämistä, muuten loppuu käyttökilometrit ennen aikojaan.

Minkäslaista öljyä suosittelette muuten? Ja mitkä paikat pitää rasvata?
Automatic Full of Seitan!
Aki
03.01.2006 11:33:23

Minkäslaista öljyä suosittelette muuten? Ja mitkä paikat pitää rasvata?

Sen suhteen ei ole ihan niin nirsoa, itse käytän aseöljyä. Hieman vaikea annostella fiksusti painepullosta, muuten ok.

Kaikki liikkuvat osat tarttee öljyä, eli kieltenvaihdon yhteydessä ei olisi haitaksi ottaa vaikka kaikki ruuvit yksitellen irti ja öljytä. Itse puran ja öljyän tekemissäni perushuolloissakin kaikki liikkuvat ja irtoavat osat mikäli öljyämiselle edes saattaisi olla tarvetta.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
McNulty
03.01.2006 11:51:43
Jackson Soloist SL3, Ibanez RG-sarjan Japsit (esim. käytetty RG1550), Deanin Dime-signaturet jos kuitenkin Signatureista päätät ihastua. Mahonki soi kuitenkin eri tavalla kuin lehmus :)
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Mikaelo
03.01.2006 12:02:58

Mä oon 100% samaa mieltä. Ottaa hiukan pattiin että kaikki skitat on leimattu jonkun tietyn soittajan nimelle ja vielä lavassa joku p*^**eel nimmari.

Poikkeuksia toki on, tai ainakin mun mielestä...
http://namm.harmony-central.com/WNA … 4/Content/Gibson/PR/Slash-LP-lg.jpg
Call out Gouranga be happy Gouranga Gouranga Gouranga! That which brings the highest happiness... Romantikkoitkijät #41
losli
03.01.2006 12:21:30
Yhtä kaikki. Signaturet ja reissuet ovat tämän päivän sana, ja kumpikaan termi ei miellytä omaa korvaani. Älkääkä kysykö miksi, se ei oo tämän threadin aihe.

Mutta kakkos-vingutuskitaraksi (jos haet huokeeta) vois kokeilla jotain OLP:ia. Tuossahan onkin vieressä yksi keskusteluketju siitä aiheesta. Itse yllätyin OLP:in mukavasta soitettavuudesta ja testaamani pari yksilöä olivat oikein laadukkaan oloisia pelejä hintaisekseen.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
oiva tumpeloinen
03.01.2006 12:26:58
Yhtä kaikki. Signaturet ja reissuet ovat tämän päivän sana, ja kumpikaan termi ei miellytä omaa korvaani. Älkääkä kysykö miksi, se ei oo tämän threadin aihe.

Jos nyt pikkaisen kaivetaan vielä verta nenästä kuitennii....

Kuvauksestasi voisi joku päätellä, että sun mielestä Les Paul voisi olla kova juttu? Mitenkäs mauton se sitten on, ottaen huomioon kuitenkin, että se taitaa olla vanhin markkinoilla oleva sigu?
losli
03.01.2006 12:51:05 (muokattu 03.01.2006 12:55:33)
Jos nyt pikkaisen kaivetaan vielä verta nenästä kuitennii....

Kuvauksestasi voisi joku päätellä, että sun mielestä Les Paul voisi olla kova juttu? Mitenkäs mauton se sitten on, ottaen huomioon kuitenkin, että se taitaa olla vanhin markkinoilla oleva sigu?

Les Paul ei oo ihan mun juttu, vaikka tämän hetkinen kitarani on LP-mallia. SG on se enemmän mun juttu. Ja vaihdan siihen kun löydän haluamani.

Mutta myönnettäköön että olen tuon Les Paulin hyväksynyt tietynlaisena standardina kitaramaailmassa enkä ajattele sitä enää signaturena. Olet aivan oikeassa siinä.

Mutta mutta.. kenen signature on siis Les Paul Slash? Ja onko tuon nimen jatkoksi odotettavissa vuosien saatossa vielä muita nimiä? Entäs joku Les Paul Zakk Wylde?

Kohta on lapa täynnä nimiä. Tällä hetkellä moni nuori kitaristi tarttuu Les Paul Zakk Wyldeen ja pian meillä onkin Les Paul Zakk Wylde Matti Pekka Virtanen.

Mutta hyvä pointti tuo kommenttisi oli. Ja osoitti kyllä että kaikki ei ole niin mustavalkoista kuin usein täällä tulee esitettyä.

On ok, että kitaristeille tehdään signatureja ja niitä on hauska katsella, mutta se että ne alkavat olla ainoita malleja mitä myydään ja markkinoidaan alkaa harmittamaan.

Lisäksi on pakkoa sanoa että tuollainen markkinointi herättää aina epäilykset. En halua maksaa enemmän vain siitä että kitara kantaa sillä hetkellä suosiossa olevan soittajan nimeä.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)