Aihe: CAE,Sommer Cable,Monster Cable,Planet Waves kaapelit
1
JPQ
02.01.2006 17:23:59

CAE,Sommer Cable,Monster Cable,Planet Waves eli tuon merkkisiä on myös
thomannilla onko näistä mihinkään ? jos sssnaket on "kuraa". Muistan
jo neuvotut merkit mutta syy miksi kyselen on se ettei esim. Cordialia
ole kaikkeen sopivana thomannilla.
lurkki
02.01.2006 20:12:19 (muokattu 02.01.2006 21:37:07)
kaikkeen sopivana thomannilla.

Kaikkeen sopivana saa kun tekee itse.

edit: http://www.sci.fi/~oh2bio/juotoskoulu/
http://www.sabre-international.com/download37.html
Jälkimmäisessä Neutrikin xlr-liittimen ohjeet.
Ihmettelenpä että paksu maajohdin neuvotaan jättämään yhtä pitkäksi kuin 2-3 johdot !
Luottavat vedonpoistoon hieman liikaa.
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
virtalahde
02.01.2006 20:21:44

Jes, säästää aika saakelisti rahnaa kun opettelee kolvaamisen jalon taidon ja tekee piuhansa itse. Parempiakin tulee - ja taatusti oikean mittaisia. Cordialilla on oikeasti hyvää bulkkikaapelia, liittimeksi Neutrik eikä mikään kiinakopio taikka Switchcraft.
Jaakko Viitalähde >> Virtalähde Analog Audio
JPQ
03.01.2006 01:02:43

No pitänee käyttää "kolvisankaria" tosin ainoat tuntemani lienee molemmat ikävän kiireisiä. Minä olen kyllä jotain koulussa kolvannut muttei se ollut kamalan erikoista Nopan ja jotain muuta ja ope kokoajan hössöttämässä ei olisi tarvinnut tajuan kyllä tietyt jutut mutta näppituntumaa (Eli sanoisinko näköä,tai oikeammin kait käsien vakautta) ei ole tarpeeksi muuten hommaan....
JPQ
03.01.2006 01:04:03

Mutta nämäkin merkit ovat siis kait kuraa kun tälläiset ohjeet sain vai onko joku eri mieltä,tai lisää samaa mieltä. Eikä mielipiteitä tyyliin x on sitä mieltä niin uskotaan että asia on näin.
JPQ
03.01.2006 01:05:33

No pitänee käyttää "kolvisankaria" tosin ainoat tuntemani lienee molemmat ikävän kiireisiä. Minä olen kyllä jotain koulussa kolvannut muttei se ollut kamalan erikoista Nopan ja jotain muuta ja ope kokoajan hössöttämässä ei olisi tarvinnut tajuan kyllä tietyt jutut mutta näppituntumaa (Eli sanoisinko näköä,tai oikeammin kait käsien vakautta) ei ole tarpeeksi muuten hommaan....
Reddie
03.01.2006 05:29:27
Mäkin oikeesti luulin että se kolvaaminen on vaan jotain wanhan ajan Wäinämöisten hommaa, mutta kyllä sen oppii todella nopeasti, kunhan siihen vaan ryhtyy. Ja noita piuhoja tulee nykyään tehtyä sitä tahtia, ettei varmana pääse taidot rapistumaan. Meikäläinen on täältä mnetistä vaan lukenut aihetta käsittelevät kirjotukset ja pyysin yhtä automekaanikkokaveria näyttämään kerran, että miten tehdään ku omista kouluajoista on sen verran ettei muistanu. Nyt hoituu ihan kivasti toi kolvailu, ja tulee tosiaan halvemmaksi ja saa parempaa jälkeä.

Rohkeasti vaan sarvista kiinni!
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
aimotuska
03.01.2006 10:43:47
Kuten on jo todettu, kolvaamalla saa ihmeitä aikaan. Se on vaan veemäistä, että meikäläinen, joka on kolvaillut varmaan jo viisivuotiaasta lähtien, onnistuu joka saakutin kerta polttaan näpit.

Ja yks juttu, mikä on AIVAN ehdoton piuhanteossa, on pikkunen ruuvipenkki. Sitä ilman ei piuhoja tehdä. Piste. :) Jos liitin pyörii pöydällä vapaasti tai sitä yrittää epätoivoisesti kiilata jonkun laatikon alle, niin kuraa tulee ja taatusti. Rehellinen ruuvipenkki, pöydänkulma, kunnollinen kolvi (ei mikään sentin paksuinen peltiränniterä) ja oikeat materiaalit niin hyvä siitä tulee.

Ja noista mainituista merkeistä, niin CAE on kait ihan oukei merkkiä. Monster cable kuulostaa tutulta jostain hifipiireistä, mutta kuulostaa pahasti siltä, mihin on merkattu vaipan päälle signaalin kulkusuunta.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
lurkki
03.01.2006 11:49:55
Listaan kannattaa lisätä vielä tinaimuri tai tinasukka, jolla vanhat tai epäonnistuneet juotokset saa siististi poistettua.

Pinsetit tai pienet kärkipihdit joilla saa pidettyä johtoa / komponenttia sormia polttamatta.
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)