albiinoaulis 31.07.2003 19:00:02 | |
---|
Elikkä, onko olemassa mitään hyödyllisiä treenejä mitä voi harjoitella ilman rumpuja? Jotain rytmijuttujaitsenäisyysharkkoja yms. yms. mistä vois olla oikeasti hyötyä ennenkuin pääsen kolistelemaan ikiomalla setillä? Jos joku vaan tietää asiallisia juttuja niin olisin tosi kiitollinen jos viitsisit(te) vähän opastaa aloittelijaa. |
AoA 31.07.2003 19:03:38 | |
---|
Hakkaa tuplalyöntiä ym. erilaisiin paikkoihin niin ainakin tekniikka kehittyy. Easy Comes Easy Goes |
kampela 31.07.2003 19:08:11 | |
---|
stick control for the snare drummer niminen soitto-opus, saa kirjastoista, kapulat & metronomi. niin sitku saat rummut niin oot jo valmiiks rumpali I´d give this life for just one day to feel alive again one time before i die |
Wiitala 31.07.2003 19:08:23 | |
---|
Hakkaa tuplalyöntiä ym. erilaisiin paikkoihin niin ainakin tekniikka kehittyy. Ja varsinkin johonkin mm. tyynyyn, ettei voi "huijata". Sormilla paradiddlejä pöydän reunaan... Ym. Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
Ja varsinkin johonkin mm. tyynyyn, ettei voi "huijata". Sormilla paradiddlejä pöydän reunaan... Ym. Miksei tyynyä apuna käyttäen voi huijata, ja mitä tuo huijaaminen ylipäätään käytännössä tarkoittaa? Voisitko vielä kertoa mitä tarkoittaa paradiddle kun ei oikein ole nuo termit vielä hanskassa. |
albiinoaulis 31.07.2003 19:27:37 | |
---|
stick control for the snare drummer niminen soitto-opus, saa kirjastoista, kapulat & metronomi. niin sitku saat rummut niin oot jo valmiiks rumpali Keskittyykö tämä opus virvelin kepitykseen ja jos keskittyy niin olisiko sitten tyyny hyvä korvike niinku täällä ollaan muilta tahoilta ehdoteltu? |
Wiitala 31.07.2003 19:33:31 (muokattu 31.07.2003 19:36:36) | |
---|
Miksei tyynyä apuna käyttäen voi huijata, ja mitä tuo huijaaminen ylipäätään käytännössä tarkoittaa? Voisitko vielä kertoa mitä tarkoittaa paradiddle kun ei oikein ole nuo termit vielä hanskassa. Huijaamisella tarkoitan sitä että kapula pompautetaan kalvon pinnasta. Tyyny ei sitä kapulaa pompauta, joten jokainen isku pitää lyödä erikseen. Ja paradiddle on tämmöinen: O V O O V O V V O V O O V O V V... jne. O=oikea käsi V=se toinen olisiko sitten tyyny hyvä korvike niinku täällä ollaan muilta tahoilta ehdoteltu? En nyt tarkoita, että tyyny ois se ultimate-alusta. EN EN EN !! ; ) Kannattaa ostaa kyllä harjoituspädikin (ei kallis). Että ei tyynyn kanssa treenata oikein voi, mutta tekniikkaa näin aluksi. Ihan hitaasti vaan pätpätpätpätpätpätpätpät. : ) Sitten kun kepit tuntuu mukavilta, niin sitten pädiin... Sitten settiin. Siitä vaan tumpsuttelemaan. : ) Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
kampela 31.07.2003 19:58:52 | |
---|
Keskittyykö tämä opus virvelin kepitykseen ja jos keskittyy niin olisiko sitten tyyny hyvä korvike niinku täällä ollaan muilta tahoilta ehdoteltu? stick control for the snare drummer on tosi hyvä, myös vasta alkajalle ja kokeneelle kummallekkin. harjaantuu kädet niin et suhisee. I´d give this life for just one day to feel alive again one time before i die |
Joku vaa 31.07.2003 21:15:53 | |
---|
Stick control on hyvä tekniikan ja motoriikan parantamiseen. Mutta tekniikka ei tee yksin rumpalia eli komppeja ja musan kuuntelua paljon (= Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
Outkast 31.07.2003 21:52:31 (muokattu 01.08.2003 22:04:10) | |
---|
Tunkekaa ne tyynyt sinne. Harjotuspadilla jonka voi melkein itse kasata palasta kovaa kumi "levyä" ja palaa puuta. Ja sitä kalvon pintaan pomppimaan jäämistä ei tapahtu kun et jätä sitä siihen pomppimaan, sinulla saattaa olla ongelma sen kanssa, mutta minulta kyseinen ongelma meni ohi viikon aktiivitreenin jälkeen. Älä pelottele aloittelijoita ! Sittem hommaat jonkun kirjan jossa on käsijärjestys treenejä, joita myöhemmin soitellaan sitten virveliin esim. Paradidlejä taikka synkooppeja. Rumpujen harjoittelussa ilman settiä tulee nopeasti raja vastaan. |
albiinoaulis 31.07.2003 22:08:25 | |
---|
mitäs nämä rudimentit sitten ovat? Edelleen tämä termituntemus aika niukkaa.:) Niin ja mitenkäs tuplabasari? Jos sitä aikoo käyttää niin kannattaako ostaa heti ensimmäiseen settiin vai onko parempi lykätä sen osto tuonnemmaksi. |
Joku vaa 31.07.2003 22:21:46 | |
---|
mitäs nämä rudimentit sitten ovat? Edelleen tämä termituntemus aika niukkaa.:) Niin ja mitenkäs tuplabasari? Jos sitä aikoo käyttää niin kannattaako ostaa heti ensimmäiseen settiin vai onko parempi lykätä sen osto tuonnemmaksi. Tuplabasaria ei ekaa settii. Rudimentit on sellasia virveli pärisytyksiä. Paradidlet on kans ja tupla iskut on kaas rudimentteja. Ostappa leevi leppäsen rokkaavat rummut, siinä on näitä rudimentteja ja komppeja ja vaikka mitä muuta. Hyvä opus aloittelijalle ja pidemmälleki ehtineille. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
Joku vaa 31.07.2003 22:24:17 | |
---|
Tunkekaa ne tyynyt sinne. Harjotuspadilla jonka voi melkein itse kasata palasta kovaa kumi "levyä" ja palaa puuta. Ja sitä kalvon pintaan pomppimaan jäämistä ei tapahtu kun et jätä sitä siihen pomppimaan, sinulla saattaa olla ongelma sen kanssa, mutta minulta kyseinen ongelma meni ohi viikon aktiivitreenin jälkeen. Älä pelottele aloittelijoita ! Sittem hommaat jonkun kirjan jossa on käsijärjestys treenejä, joita myöhemmin soitellaan sitten virveliin esim. Paradidtlejä (En ole varma oikeinkirjotuksesta) taikka synkooppeja. Rumpujen harjoittelussa ilman settiä tulee nopeasti raja vastaan. Tiedätkö muuten outkast edes mitä synkoopi tarkottaa? Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
DrmBug 31.07.2003 22:29:57 | |
---|
Sanoisin että rudimentteja kannattaa harjotella sekä tyynyyn että kovempaan alustaa. Tyynyssä ranteet ja sormet vahvistuvat ihan eri tavalla ku pädissä. Toisaalta on hyvä oppia käyttämään oikein sitä pomppua mikä pädistä lähtee, ja onhan se pädi enemmän oikean virvelin tuntunen. Ja en kyllä sanois että raja tulee nopeasti vastaan ilman settiä. Kuuntele paljon musiikkia, lempirumpaleita, lainaa kirjastosta videoita/kirjoja, opettele komppeja vaikka polviin (ei varmasti lopu kompit kesken :). Jos sulla on netti nii sieltä vaan tietoa kaikesta rumpuihin kiittyvästä. Ja jos tuplia haluat reenata(tosin aluksi on hyvä hallita perusjutut sillä yhelläkin) niin ei muuta ku lattiaa naputtamaan. Mahdotontahan sitä on saada soittokokemusta ilman soitinta, mutta oon huomannu että nää jutut auttavat yllättävän paljon. Että ei muuta ku hauskaa treenaamista :) |
Wiitala 01.08.2003 08:03:02 | |
---|
Toisaalta on hyvä oppia käyttämään oikein sitä pomppua mikä pädistä lähtee Itse olen tullut siihen tulokseen, että ensin pitäisi oppia ne perusasiat (tässä tapauksessa tuplalyönnit ilman pomputusta, tyynyyn tai ei). Sen jälkeen kun osaapi sen, voi alkaa kehittelemään pomppuja ja muita vastaavia. You have to know how to walk before you can run. Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
DrmBug 01.08.2003 14:49:51 | |
---|
Itse olen tullut siihen tulokseen, että ensin pitäisi oppia ne perusasiat (tässä tapauksessa tuplalyönnit ilman pomputusta, tyynyyn tai ei). Sen jälkeen kun osaapi sen, voi alkaa kehittelemään pomppuja ja muita vastaavia. You have to know how to walk before you can run. Totta. Eli siinä mielessä se tyyny voipi olla parempi. Eipä tuu vahingossakaan käytettyä sitä pomppua. |
Outkast 01.08.2003 16:48:39 (muokattu 01.08.2003 16:51:08) | |
---|
Tiedätkö muuten outkast edes mitä synkoopi tarkottaa? Kyllä minä tiedän. |
Joku vaa 01.08.2003 18:00:38 | |
---|
Kyllä minä tiedän. Aattelin vaa kun kirjotat paradidlen väärin ja muuta nii tuntuu että puhut enemmä kun tiedät. Mutta enhän mä tiedä mitä sä tiedät. Noi synkoopi iskuthan on niitä iskujen väliin tulevia iskuja eikö? Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
Outkast 01.08.2003 22:11:49 | |
---|
Joku vaan, en ole mikään expertti olen soittanut vasta noin kaksi vuotta, mutta senkin edestä innokkaammin. Asun korvessa keskellä ei mitään ja minulla on rumputunti vain kerran kuussa, mutta se riittä hyvin kun jaksaa treenata innokkaasti sen määrän mitä läksyjä saa. Mutta huomaan, että itsevarmuus huokuu sinusta ja tiedät paljon enemmän kuin minä, hyvä niin. Ilmaisen vaan mielipiteitä asioista. |
Joku vaa 01.08.2003 22:37:12 | |
---|
Joku vaan, en ole mikään expertti olen soittanut vasta noin kaksi vuotta, mutta senkin edestä innokkaammin. Asun korvessa keskellä ei mitään ja minulla on rumputunti vain kerran kuussa, mutta se riittä hyvin kun jaksaa treenata innokkaasti sen määrän mitä läksyjä saa. Mutta huomaan, että itsevarmuus huokuu sinusta ja tiedät paljon enemmän kuin minä, hyvä niin. Ilmaisen vaan mielipiteitä asioista. En itse ole mikään expertti mutta en puhu enempää kuin tiedän. Olen vaan ottanu selvää kaikista termeistä sun muista ja se on kiinnostus niinku soittoki. En oo itekkää soittanu ku vajaa 2 vuotta mutta opettellu paljo. Mä asun kaupungis rivitalos ja saan soittaa vaan tunnin joka päivä mutta opetusta on joka viikko paitsi lomilla. Tuli off topicia nyt rajusti mutta ei se mitää. Unohdetaa tää jutttu. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |