ch LL 02.01.2006 21:14:07 | |
---|
Yleensä soolot pilaavat biisin kuin biisin! |
Skebaristi 02.01.2006 21:17:55 | |
---|
Yleensä soolot pilaavat biisin kuin biisin! Aika rankkaa yleistämistä. Kerro toki muutama esimerkki. |
ch LL 02.01.2006 21:26:18 (muokattu 04.01.2006 11:26:02) | |
---|
Aika rankkaa yleistämistä. Kerro toki muutama esimerkki. Siis tämä väittämä on täysin minun henkilökohtainen mielipide. En vain lämpene millekkään tilulilu ym. sooloille. Turhaa "täytettä". |
Petrukki 02.01.2006 21:32:04 | |
---|
Aika rankkaa yleistämistä. Kerro toki muutama esimerkki. No vaikkapa suurin osa Dream Theaterin biiseistä. Mutta se taitaa ollakkin sen tarkoitus ja toimiikin tosi hyvin! :D -Petrukki, the ultimate komppaaja |
Petrukki 02.01.2006 21:33:48 | |
---|
Siis tämä väittämä on täysin minun henkilökohtainen mielipide. En vain lämpene millekkään tilulilu sooloille. Turhaa "täytettä". Näin! Tilulilusoolot ovat ihan turhia. Minä olen sanonut tämän ennenkin - parhaat soolot ovat läpinäkyviä, tästä ei kiistellä! :P -Petrukki, the ultimate komppaaja |
Skebaristi 02.01.2006 21:36:50 | |
---|
Siis tämä väittämä on täysin minun henkilökohtainen mielipide. En vain lämpene millekkään tilulilu sooloille. Turhaa "täytettä". Ahaa, puhut tilulilu sooloista. Ne kyllä ovat turhan usein vain täytteenä. |
saha 02.01.2006 21:44:37 | |
---|
Ahaa, puhut tilulilu sooloista. Ne kyllä ovat turhan usein vain täytteenä. "Aika rankkaa yleistämistä. Kerro toki muutama esimerkki." |
TheRagDoll 02.01.2006 22:31:17 | |
---|
Noh tässä mietiskelin, kun olen soittanut kitaraa kohta vuoden. ajattelin että kumpi on hauskempaa/helpompaa komppaus vai sooloilu? Itse sooloilua treenailen. Bändissä soitellaan kummatkin (kaks kitaristia) komppeja kun biisit on viellä aika yksinkertaisia niin ei oo sooloja, mutta mun ois tarkoitus siirtyä sooloilemaan. Joten kummasta pidät enemmän? "kumpi on helpompaa.. "Se riippuu minkä tyylisiä ja miten teknisiä biisit ovat.. tarkoitus ryhtyä sooloilemaan.. ainakin sitä kannattaa koittaa.. jos tuntuu siltä ettei se ole sun alaa ni lakkaa sooloilemasta..:) Ei haittaa vaikka biisi olisi paska ja menisi epätahtiin kunhan siinä on meininkiä:) |
Eemil 03.01.2006 00:13:36 | |
---|
Soolot tietty. Komppeja vedetään vaan jotta päästään soolon kohdalle. Käykää kuulemassa Musiikkia! Musiikkinäyte on se pieni kiva nuotti kun katsot oikealle ylös.
K100 #2 |
Defrayer 03.01.2006 00:22:20 | |
---|
Molempi parempi. Pastilli?
IMIK #15, IHKK #16, THV #17 |
Komppailua se minä harrastan. Muistakaa lapset! Festareilla kannattaa varoa 1) Satu-setiä 2) Namu-setiä 3) Sentencediä. Jälkimmäinen aiheuttaa vakavan hevimusiikin riippuvuuden. Nuo kaksi ensimmäistä voi siis unohtaa. |
Snowblind 03.01.2006 04:59:26 | |
---|
Kumpikin on kivaa hommaa ja ei missään bändissä nyt kait ihan puhtaita soolokitaristeja ole.. Tylsäähän se olisi seisoa lavan reunalla vaan sooloa odottelemassa. Senkus komppailet ja vedät sooloja johonkin väliin jos huvittaa. I'm not insane, I'm just smarter than you. |
Skebaristi 03.01.2006 10:00:23 | |
---|
"Aika rankkaa yleistämistä. Kerro toki muutama esimerkki." Esimerkiksi Stratovariuksen soolot ovat monessa biisissä sen kuuloisia, että vedetään päätöntä tiluttamista, kun ei muuta keksitä. Tosin hyviäkin sooloja kyseiseltä bändiltä löytyy, mutta lopetetaan offtopic tähän. |
Kampuzzjeah! 03.01.2006 10:42:33 | |
---|
hmm,kyllä se riffien soittelu mukavampaa on. ku ei osaa oikein sooloja soitella.. |
Koskos 03.01.2006 23:42:15 | |
---|
Komppaan komppia |
moottorisaha 04.01.2006 01:26:24 | |
---|
Esimerkiksi Stratovariuksen soolot ovat monessa biisissä sen kuuloisia, että vedetään päätöntä tiluttamista, kun ei muuta keksitä. Tosin hyviäkin sooloja kyseiseltä bändiltä löytyy, mutta lopetetaan offtopic tähän. Niin, eli on toisinsanoen olemassa paskoja ja hyviä sooloja? Vähän kuten paskoja ja hyviä biisejäkin, eikö totta? Ei tuossa lausunnossassi ollut juurikaan järkeä. :) "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Pande 04.01.2006 09:04:24 | |
---|
Akustisella mieluiten molempia samaan aikaan. Sähkiksellä komppausta tykkään harrastaa vain silloin kun on jokin syy kompata, mutta sooloiluhan se on mulle luonnollisempaa toimintaa (vertikaalisessa suunnassa en kovin montaa ääntä tiedosta samaan aikaan, horisontaalisesti sitten kyllä monimutkasempiakin/nopeampiakin pätkiä) harjoittelusta kiinni tietysti myös. "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." |
Skebaristi 04.01.2006 09:25:31 (muokattu 04.01.2006 09:26:08) | |
---|
Niin, eli on toisinsanoen olemassa paskoja ja hyviä sooloja? Vähän kuten paskoja ja hyviä biisejäkin, eikö totta? Ei tuossa lausunnossassi ollut juurikaan järkeä. :) On eri asia, jos hyvässä biisissä on huono/turha soolo, kuin että sekä biisi ja soolo ovat paskoja. Laitetaan hymiö, että en vaikuttaisi mitenkään väittelyhaluiselta. :) |
Jackson Dinky 04.01.2006 10:13:14 | |
---|
Topikin aloittajan tekstistä tulee mieleen joku peruskoulun päätösjuttu.. Mennäkkö amikseen vaiko lukioon. Soittelehan sitä mikä on kivaa ja mistä tykkäät. Siinä mun neuvo. Korjatkaa yhdys sananne! |