mazku_ 02.01.2006 20:58:58 | |
---|
mitenköhän moinen yhdistelmä toimis, onko kellään kokemuksia noista mesaboogie nupeista?? |
Spike 02.01.2006 21:00:10 | |
---|
Mua kiinnostais, että miten toimii marsun nupit ja mesan 2x12 kaapit, jos jollain on kokemusta. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
oiva tumpeloinen 02.01.2006 21:09:47 | |
---|
mitenköhän moinen yhdistelmä toimis, onko kellään kokemuksia noista mesaboogie nupeista?? Mun mielestä se toimii hyvin. Tosin mun makuun ne recto-nupit soi vielä paremmin v30:llä ladatun kaapin kanssa. Mut toiset tykkää toisesta ja toiset...... Ai niin, mun testit ei ole yltänyt tonne Triple-tasolle saakka. Mä oon ollut vasta Dual-tasolla. |
Petrukki 02.01.2006 21:11:27 | |
---|
Minua kiinnostaa nuo Mesaboogie-nupit. Petruccihan niillä soitteli? -Petrukki, the ultimate komppaaja |
mazku_ 02.01.2006 21:13:12 | |
---|
no ainaki useammalla amerikkalaisella bändillä o joku tollanen nuppi.. |
oiva tumpeloinen 02.01.2006 21:33:47 | |
---|
Minua kiinnostaa nuo Mesaboogie-nupit. Petruccihan niillä soitteli? Keikat Petrucci vetää Road Kingillä. Mielestäni aika kunkku kone, mutta useimpien saamattomissa korkean hintansa takia. Taitaa vaan Petrucci olla jo sen verran kova äijä, ettei paljon kirpaise, kun ei mitään niistä maksakaan. Haastatteluissa se usein kertookin, mitä eri Mesoja se käyttää levyillä. Se lista käsittääkin sitten koko Mesan kataloogin. =) |
Korn taitaa nykysin soitella T75-elementeillä ladatuilla Mesan kaapeilla. Aiemmin taas oli V30:t Marsun kaapeissa. Kyllä ainakin hevisteiltä on tullut kommenttia että se oikea Rectifier-saundi lähtee vasta kun ostaa Mesan kaapin. Sitä en tiedä miten suuri vaikutus on kaapin rakenteella ja miten suuri elementeillä. |
Petrukki 02.01.2006 21:37:54 | |
---|
Keikat Petrucci vetää Road Kingillä. Mielestäni aika kunkku kone, mutta useimpien saamattomissa korkean hintansa takia. Perrrrrkele. Minä kun moisen olisin halunut hankkia. Saan tyytyä Line6:n mallintavaan! -Petrukki, the ultimate komppaaja |
oiva tumpeloinen 02.01.2006 21:41:36 (muokattu 02.01.2006 21:42:47) | |
---|
Perrrrrkele. Minä kun moisen olisin halunut hankkia. Saan tyytyä Line6:n mallintavaan! Saahan niitä, jos vaan rahaa riittää. Uutena taitaa vaan hinta halvimmillaan olla yli 3000 euroa. Suomessa ovh on jossain 5000 euron tietämissä, en sitten tiedä, paljonko siitä sais tingittyä. DIT: tosin mä luulen, että Dual- tai Single-Rectokin riittää jo useimmille. |
Petrukki 02.01.2006 21:46:27 (muokattu 02.01.2006 21:46:49) | |
---|
Saahan niitä, jos vaan rahaa riittää. Uutena taitaa vaan hinta halvimmillaan olla yli 3000 euroa. Suomessa ovh on jossain 5000 euron tietämissä, en sitten tiedä, paljonko siitä sais tingittyä. Siis ihan järjetön hinta. Ihan liikaa. DIT: tosin mä luulen, että Dual- tai Single-Rectokin riittää jo useimmille. Mitä eroa niillä on hinnassa ja ominaisuuksissa? "pääsiskö teiän komppaajaks, mä on niin paras" -Petrukki, haluaa bändin komppikitaristiksi |
Jake.e 02.01.2006 22:02:41 | |
---|
http://www.impish-band.com/ Tuolta kun meet equipment ni siellä näyttäs toisella kitaristilla olevan moinen setti. Joten kuuntele sieltä niitä piisejä ja keskity kitarasoundiin :P. ..::Onko sulla tulta? -Hei beibi mä olen tulta::.. |
Exhausted 02.01.2006 22:50:14 | |
---|
Siis ihan järjetön hinta. Ihan liikaa. Mitä eroa niillä on hinnassa ja ominaisuuksissa? Single Rectifier: 50w, 2 kanavaa Dual Rectifier: 100w, 3 kanavaa Triple Rectifier:150w, 3 kanavaa Dual ja Triple on siis periaatteessa samat mutta eritehoiset, Single on vähän suppeampi ominaisuuksiltaan. |
Spike 02.01.2006 23:01:04 | |
---|
Taitaa vaan Petrucci olla jo sen verran kova äijä, ettei paljon kirpaise, kun ei mitään niistä maksakaan. Kyllähän se niistä joutuu maksamaan, ei Mesa anna niitä ilmaiseksi, niinkuin joku Krank. Tottakai se niistä kuitenkin discounttia saa. Dual ja Triple on siis periaatteessa samat mutta eritehoiset, Single on vähän suppeampi ominaisuuksiltaan. Sanovat että single-versiossa olisi paras saundi? Vähemmän löysä alapää ilmeisesti, ei tietoa. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
-K- 02.01.2006 23:07:56 | |
---|
Ainoat kokemukset tuosta 1960stä on singlerecton jatkeena (siis mesan tuotteista), sanokaa mitä sanotte mutta mun mielestä mesassa tarttee olla vähän nenää ( luetaan että vintage 30)että sen soundi saa erottumaan. Jo valmiiksi aika paksun kuuloinen nuppi keskiäänirajoitteisen kaapin kanssa on aikas hankala säädettävä. Toki tuo kaappi tuo sitä mesan luonnetta esille, mielestäni kuitenkin vähän liikaa. 1960 toimii mielestäni hyvänä tasoittajana taas tommoisten yläkireiden eurovehkeiden kanssa. Ei suotta elämys. |
oiva tumpeloinen 03.01.2006 02:11:55 | |
---|
Sanovat että single-versiossa olisi paras saundi? Vähemmän löysä alapää ilmeisesti, ei tietoa. Taisi käsittääkseni mennä siten, että vanhoissa 2-kanavaisissa Dual-Rectoissa oli paras soundi. Mutta niistä eroista. Triple-, Dual- ja Single-Recton erot tuossa jo tulikin. Road King on sitten taas paljon monipuolisempi säätömahdollisuuksissaan. Mun mielestä isoin ero on se, että RK:ssa on pääteputkina samanaikaisesti sekä EL34- ja 6l6-putket. Muissa Rectoissa on kerrallaan vain toiset. Lisäksi RK:ssa saa valita joka kanavalle erikseen, mitä putkia haluaa käyttää (myöskin niiden samanaikainen käyttö onnistuu). Toinen mun mielestä kiva lelu on sen kahden kaapin liitäntämahdollisuus: Jokaiselle kanavalle voi valita, käyttääkö A- vai B-kaappia vai molempia samanaikaisesti. Kolmantena lisänä on jokaiselle kanavalle valintana tasurin käyttö diodina tai putkena. Muissa Rectoissa on vain yksi valinta, jota sovelletaan jokaiseen kanavaan. Sitten löytyy kahta efektilenkkiä, reverbiä ja midi-ohjausta. Eli monipuolinen kone on kyseessä. Mutta jos tarvitset vain yhtä junttasäröä, siihen mahdollisesti vielä kovempaa soolosäröä ja puhdasta, niin RK:ta ei kannata haaveilla. Se on vasta sitten, kun jokaisesta kanavasta hierotaan erilaisia nyansseja esiin. |
askomiko 03.01.2006 04:20:58 (muokattu 03.01.2006 04:21:20) | |
---|
Toimii jos tykkää justiinsa siitä soundista. Miulla oli vanhemman mallin Single, erona uuteen ettei ole 6l6/el34 -valintaa nappulasta ja kaikunumikka eri paikassa. Ehkä jotain muutakin, en tiedä. Ihan kohtuujees rokkisoundit. |
januszian 03.01.2006 05:23:34 (muokattu 03.01.2006 07:20:40) | |
---|
Olen kuullut että Mesat ja Marsut ei miksaa... En oo kokeillut syvällisemmin. Oma Mesan Rectifier standard ylisuuri 4x12 kaappini alkoi TODELLA toimia vasta kun hankin kaveriksi Mesa Dual Rectifier Trem-O-Verb nupin. (siis ihan perus vanha dual recto...) Tätä ennen oli ENGL Powerballia ja Mesan päättäriä jollain muulla etusella jne... Yks Marsun 20/20 päättärikin pyörähti päivän kaks siinä ja se oli AIVAN kammottava kokemus... Tiedä sitte oliko just sen kyseisen laitteen ominaisuus tai peräti rikkinäinen yksilö mutta se ainakin tuki täydellisesti tuota miksaamattomuus teoriaa. Ylämiddlet hyppäs ihan järjettömiin sfääreihin. Mesathan on kuuluja juuri tummasta saundistaan ja tietynlaisesta middlettömyydestään kun taas marsu on melkeinpä juuri päinvastoin. Mäkin olen kuullut että vanhat dual rectot on saundeiltaan parhaat. Ja että tuo Trem-O-Verb on niistäkin sitten se paras. Smoothein ja lämpimin jne... Tossa Trem-O-Verbissa toimii parhaiten EL34 puikot. Vaikka mä oon nimenomaan henkeen ja vereen löysän alapään mies! Pitäs koittaa 5U4G rectifier putkia (löysimmät maholliset) ja niiden kanssa jotain JJ E34L päättäripuikkoja. (bassoimmat maholliset päättäripuikot. Tosin ne on kuulemma aika tiukat muuten) Vois olla hyvä balanssi. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
Ben_D 03.01.2006 09:08:44 | |
---|
Vähän asian ohi, mutta oman nuppini ENGL Savagen kanssa Marsun peruskaappi kuulosti järkyttävältä. Kirpeä kihinää. Vaihdoin kaapin Marshallin Vintage skobeen V30 elementeillä varustettuna. Nyt toimii. |
tomi10 03.01.2006 12:18:13 | |
---|
Yhellä kaverillani on Dual Rectifieri ja marsun mode fourin mf280 kaappi, siinä on vissiin V30 elementit. Saundaa aika hyvin mun mielestä. |
mazku_ 03.01.2006 13:33:02 | |
---|
missähän musaliikkeessä ois mahollisuus testata noita mesan nuppeja.. en oo ite nähny ainakaa missää, en ainakaa esim. soitinlaineella nähny. |