reppana 02.01.2006 20:48:13 | |
---|
Tietääkö joku paljon maksaisi pelkkä kitaran kaula. Siis ilman virityskoneistos ja ote lautaa. Ajatelin tehdä kitaran ja päästä vähän vähemällä ja ostaa valmiin kaulan.:D Harjottelemalla oppii=) |
McNulty 02.01.2006 20:51:48 | |
---|
www.millbrook.fi tai sitten DRPARTS-kaula Levytukusta jollain 60-70e hintaan. Jos teetät jollain soitinrakentajalla niin varmaan sellanen 200-500e riippuen otelaudan upotuksista ja muista optioista... Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Tarkotan sellasta valmista kaulaa, ei mitään teetettyä. Ja minkälaiset mikit ja muut osat kannatas laittaa siihen ehotuksia? Kitarasta olisi tulossa strato tyyppinen. Ja onko mielestänne vibra tarpeellinen? Harjottelemalla oppii=) |
reppana 02.01.2006 20:55:44 | |
---|
Ja hinta ei sais olla paljoa!!! Harjottelemalla oppii=) |
reppana 02.01.2006 20:56:04 | |
---|
Siis kaulan hinta! Harjottelemalla oppii=) |
McNulty 02.01.2006 20:58:09 | |
---|
Tarkotan sellasta valmista kaulaa, ei mitään teetettyä. No, Millbrookin sivuilta löydät valmiita kauloja, samoin Levytukusta kannattaa kysellä noita DRPARTS-kauloja. Ja minkälaiset mikit ja muut osat kannatas laittaa siihen ehotuksia? Riippuu kuules ihan siitä mitä soittimeltaan haluaa. Toisille riittää yksi humbuckeri tallaan, toiset haluaa 3kpl singlecoil-mikkejä... sitten on tietysti erityyppipsiin musatyyleihin sopivia mikkejä. Tsekkaa nyt ainakin googlella vaikka Seymour Duncan, DiMarzio, Kent Armstrong ja EMGINC... Kitarasta olisi tulossa strato tyyppinen. Ja onko mielestänne vibra tarpeellinen? Tarvitko vibraa? Siun pitää itse tietää mitä soittimelta haluat, me kun emme voi päätöksiä tehdä siun puolesta. Stratoon mielestäni ei ole mikään pakko laittaa vibraa jos tietää ettei sellaista tarvi. Minä en ainakaan sillä Stratocasterin vibratallalla tee yhtään mitään... joko Floyd Rose tai sitten kiinteä. Ei mitään välimallin ratkaisuja :) Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
reppana 02.01.2006 21:00:48 | |
---|
Musamaailma ei oo nyt lähettyvillä, asun kuopiossa.:D Harjottelemalla oppii=) |
Da Make 02.01.2006 21:05:56 | |
---|
Musamaailma ei oo nyt lähettyvillä, asun kuopiossa.:D www.warmoth.com tuolla olisi sitten jo todella laadukkaita kauloja ja bodyja, siellä myös kattavaa listaa hardwaresta. Seuraaviin osiin pitää erityisesti muistaa panostaa kitaraa rakennettaessa: Virittimet, talla, yläsatula (nut) sekä tietysti myös elektroniikka. Kitaralla missä nuo ovat vinksallaan ei soita itse Erkkikään. Ja kuten Bonecrusher ilmaisi, emme me voi tietää mitä haluat kitaraltasi. |
McNulty 02.01.2006 21:08:05 | |
---|
Musamaailma ei oo nyt lähettyvillä, asun kuopiossa.:D Onneksi sinun ei tarvitse Musamaailmasta edes välittää :) Levytukkuun voi soitella puhelimella, samoin kuin Millbrookiin... ja varmasti Kuopiossa on joku liike, joka edustaa Levytukun ja Millbrookin tuotteita. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
reppana 02.01.2006 21:10:14 | |
---|
Haluan sellasen kitaran millä voi soittaa pop/rock. Itselläni on Tokai als48gt, en ole ihan varma tosta mallista, maksoi2½ vuotta sitten 650€. Tän starton olisi tarkoitus olla sellane koulu-työ. Ja ajattelin päästä helpommalla jos ostaisin sen kaulan valmiiks. Harjottelemalla oppii=) |
Da Make 02.01.2006 21:15:09 | |
---|
Haluan sellasen kitaran millä voi soittaa pop/rock. Itselläni on Tokai als48gt, en ole ihan varma tosta mallista, maksoi2½ vuotta sitten 650€. Tän starton olisi tarkoitus olla sellane koulu-työ. Ja ajattelin päästä helpommalla jos ostaisin sen kaulan valmiiks. Koulutöiden aikataululla ei kyllä kaulaa kannattaisi alkaa veistelemään.. Ostat sen stratokaulan vaikka Levytukun edustuksen omaavasta liikkeestä, siihen sitten kiinteä talla (helpottaa työtä huomattavasti), vaikka Schaller tai Gotoh merkkiset kunnolliset virittimet ja elektroniikka sitten mielen mukaan. Yleensä omasta kitarasta halutaan tehdä hieman erottuvampi, jätetään esimerksi yksi mikki pois tai vastaavaa. On mahdollisuuksia, miksi et käyttäisi niitä? Ja soittimen viimeistelyyn käytetty aika maksaa minusta itsensä hyvin takaisin, muista se! |
reppana 02.01.2006 21:18:08 | |
---|
Paljon tollanen paketti maksaisi noin? Sisältäen kohtuuliset mikit ja tarvittavat. myös sen valmiin kaulan. Ja ei saisi olla mielellään kovin kallis. Harjottelemalla oppii=) |
Da Make 02.01.2006 21:31:57 | |
---|
Paljon tollanen paketti maksaisi noin? Sisältäen kohtuuliset mikit ja tarvittavat. myös sen valmiin kaulan. Ja ei saisi olla mielellään kovin kallis. Kaula on siinä 75euroa, sitä varten tarttee ruuvien aluslaatan/laatat, kunnolliset virittimet alkaen 40euroa, kunnon kiinteä strato talla 20-50euroa, yläsatula (ja sen trimmaamiminen, onnistuu itsekkin jos on huolellinen ja käytää kunnon viiloja tosin DR kauloissa näytti olevan yläsatulat esiasennettuina) elektroniikka: vähintään 1 mikki ja lähtö jakki.. halpoja mikkejä löytyy käytettynä (esim. www.kitarapaja.com ) ja Millbrook.fi:ssa on uutenakin edullisia malleja. Lisäksi tietysti elektroniikkaa varten kunnollista johtoa.. ruuveja... hihnatapit.. Kyllähän siitä joutuu maksamaan, oma kitara ei kannattaisi koskaan olla tavoite valmistaa hyvin halpa soitin. Kaukoidän valmistajat myyvät sinulle halpaa ja huonoa jos sitä kaipaat. |
reppana 02.01.2006 21:35:34 | |
---|
Tulee aika kalliiksi:P Mitäs jos vaan tyytyisin siihen mun tokaihin.:D Harjottelemalla oppii=) |
Da Make 02.01.2006 21:37:14 | |
---|
Tulee aika kalliiksi:P Mitäs jos vaan tyytyisin siihen mun tokaihin.:D Jos haluat halpaa soitinta, osta halpa valmis tuote kuten mainitsin tuossa ylempänä. |
reppana 02.01.2006 21:43:07 | |
---|
En tarvitse halpaa soitinta. Mulla on hyvä tokai. Se olis vaan tullu koulu-työksi. Harjottelemalla oppii=) |
32788 02.01.2006 21:48:28 | |
---|
En tarvitse halpaa soitinta. Mulla on hyvä tokai. Se olis vaan tullu koulu-työksi. Kyllä se koulu varmaan materiaalit maksaa... Vai kuinka? Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
reppana 02.01.2006 21:50:01 | |
---|
Ei maksa. Tai siis elektroniikka pitää maksaa itse: Köyhä koulu. :D :D Harjottelemalla oppii=) |
J.RA 02.01.2006 22:00:58 | |
---|
Paljon tollanen paketti maksaisi noin? Sisältäen kohtuuliset mikit ja tarvittavat. myös sen valmiin kaulan. Ja ei saisi olla mielellään kovin kallis. Olisiko pieni oma-aloitteisuus pahitteeksi? Hintoja näet useimpien liikkeiden ja valmistajien nettisivuilta. Jos niitä ei siellä mainita, he kertovat sen varmasti mielellään kun lähetät sähköpostia. -Sellasta se vaan on- |
simop 02.01.2006 23:10:46 | |
---|
Paljon tollanen paketti maksaisi noin? Sisältäen kohtuuliset mikit ja tarvittavat. myös sen valmiin kaulan. Ja ei saisi olla mielellään kovin kallis. Olen juuri rakennelut Strato-tyylistä sähkökitaraa, ja nyt se on pintakäsittelyä vaille valmis. Kaulan ostin valmiina, koska epäilin sen olevan liian vaikea tehtäväksi. Allekirjoituksessa linkki sivulle, jossa on kuvia ja myös tietoa kustannuksista. Tämä on tehty lähestulkoon halvimmista mahdollisista osista. Tähän mennessä rahaa on mennyt 243,03 euroa. Olen ostanut joitakin osia yksityisiltä käytettynä, joten jos ostat kaikki uutena, niin rahaa voi mennä hieman enemmänkin. |