Ze Kink 30.12.2005 14:43:55 | |
---|
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Swan 30.12.2005 14:53:48 (muokattu 30.12.2005 15:02:30) | |
---|
|
Imper 30.12.2005 15:08:40 (muokattu 30.12.2005 15:16:59) | |
---|
Itsellänihän on nyt vähän samaa ongelmaa. Tällä hetkellä Kochin Multitone, mutta se on "liian monipuolinen" minun käyttööni. Soundit löytyy kyllä suoraan eri kanavista suht helposti (puhdas, roso, rankka), mutta minäkin kaipaisin sitä volumepotikan tuomaa pelivaraa, mikä mielestäni ei tossa Kochissa toimi hyvin. Itse pärjäilin aikasemmin Marshallin Jubileella, joka on jälkeenpäin mietittynä kyllä aika täydellinen vahvistin: kaksi kanavaa, efektilooppi, tehonpuolitus, ja ennenkaikkea hyvät soundit jotka reagoivat hyvin volumepotikkaan. Noi Orangetkin minua kovasti kiinnostaisivat, mutta se efektiloopin tarve on kyllä suuri minullakin. Lähinnä pitäisi saada jousikaikua imitoiva delay sinne loopiin, mikä ei onnistu efekti inputin edessä toivomallani tavalla. Kochin Twintone -comboa ajattelin vähäsen. Nuo nuppi&suljettukaappi -jutut ei toimi yhtä hyvin kevyessä musiikissa kuin combot. Everyone is a per-son |
Swan 30.12.2005 15:15:07 | |
---|
Itse pärjäilin aikasemmin Marshallin Jubileella, joka on jälkeenpäin mietittynä kyllä aika täydellinen vahvistin; kaksi kanavaa, efektiloppi, tehonpuolitus, ja ennenkaikkea hyvät soundit jotka reagoivat volumepotikkaan. Tässä olisi kanssa yksi vaihtoehto. Ääninäytteitä ei vaan meinaa löytyä. |
Aki 31.12.2005 16:16:28 | |
---|
kaipaisin sitä volumepotikan tuomaa pelivaraa, mikä mielestäni ei tossa Kochissa toimi hyvin. Siltä varalta että ette tiedä, sähkökitaran kytkentä tekee sen että volumea pois rullatessa soundi tumppuuntuu, piste. Impedanssi kasvaa esim 3Kohmista noin 200Kohmiin. Vahvistimen tyypillinen sisäänottoimpedanssi 1Mohm ei tällöin riitä. Se että eri vahvistimet reagoivat eri tavoin on lähinnä kiinni sattumasta, eikä niin että hyvät reagoivat vähemmän. Tämän takia tuo kolmen komponentin, alle 1€:n investointi, on ehdottoman fiksua, koska on jopa todennäköistä ettei maailmassa ole vahvistinta joka reagoisi riittävän neutraalisti volapotikan vähentämiseen. Ja jos vahvistimen suurin vika tosiaan on tuo, 1€ on aika paljon halvempi upgrade kun joku 1000€:n vahvistin. Eli ehdottomasti kokeilemisen arvoinen, jos ikinä edes kuvittelee soittavansa kitaraa volapotikkaa vähennettynä. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Olli S. 31.12.2005 16:32:52 (muokattu 31.12.2005 16:33:16) | |
---|
Kochin Twintone -comboa ajattelin vähäsen. Nuo nuppi&suljettukaappi -jutut ei toimi yhtä hyvin kevyessä musiikissa kuin combot. Kannattaa kokeilla. Itse painiskelin Multitonen ja Twintone II:n välillä, mutta jälkimmäinen sykäytti enemmän. Voi olla korvienkin välissä, mutta minussa Twintonessa on aavistuksen parempi dynamiikka, eli vastaa nyansseihin paremmin. Volapotikkaruuvailua en ole kokeillut, kun nuo kolme vahvistusastetta riittää minulle hyvin. Vaikka 2 ja 3 osioiden säädöt ovat tismalleen samat, niin molemmat ovat erittäin käyttökelpoisia. Oikeastaan en yhtään nappulaa tuohon kaipaisi enempää, tone-potikalla saa paljon aikaan. Loopin jalkakytkin on ehdottoman hyvä ominaisuus, kun pelaan GT-6:n kanssa, niin saan sen aina pois soundia syömästä, kun en käytä sitä. MarkIV olisi ehkä ollut hieman parempi soundi, mutta huomattavasti enemmän säätöä ja kun Mesan hinnat nousivat syksyllä, niin sai minut tekemään ratkaisun ja tilamaan tuon Kochin. Luultavasti parempi vaihtoehto minulle, jo helpon säädettävyyden vuoksi. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. |
Niskamies 31.12.2005 16:38:36 | |
---|
Suosittelen tsekkaamaan Marshallin DSL- ja TSL-sarjan nupit. Ne ovat oikein passeleita pelejä, ja omaan TSL60:eeni olen hyvin tyytyväinen. |
32788 01.01.2006 19:11:16 | |
---|
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
LO 01.01.2006 19:44:48 | |
---|
Noni, just näin. :D EDIT: Totta puhuen ei taida olla ainakaan täysin sitä, mitä nyt haen. Varmasti hyvä peli, mutta taitaa vastata Screameria kovinkin paljon. Täytyy sen verran kommentoida, että Screamerilla ja Legacylla ei ole sitten mitään tekemistä toistensa kanssa. Legacysta ei saa samanlaista ylitiukkaa säröä sitten millään, kun taas Leadeissa toimii paremmin. Tai miksei komeissakin, mutta se samanlainen tiukkuus puuttuu. Legacyahan on mainostettu myös sillä "hidden featurella", että lead-kanava puhdistuu todella hyvin volume-potikkaa rullaamalla. Tehoa löytyy vähän liikaakin, vaikka siinä puolitus onkin mahdollista. Suosittelen testaamaan, ei ollenkaan huono peli. |
Swan 01.01.2006 19:58:32 | |
---|
Täytyy sen verran kommentoida, että Screamerilla ja Legacylla ei ole sitten mitään tekemistä toistensa kanssa. Legacysta ei saa samanlaista ylitiukkaa säröä sitten millään, kun taas Leadeissa toimii paremmin. Tai miksei komeissakin, mutta se samanlainen tiukkuus puuttuu. Legacyahan on mainostettu myös sillä "hidden featurella", että lead-kanava puhdistuu todella hyvin volume-potikkaa rullaamalla. Tehoa löytyy vähän liikaakin, vaikka siinä puolitus onkin mahdollista. Suosittelen testaamaan, ei ollenkaan huono peli. Se Carvinin sivuilta löytyvä Steve Vain oma clippi kuulostaa ajoittain kyllä aika tiukalta. Ei huono juttu kylläkään, mutta arveluttavan oloinen. Täytyy kuitenkin testata, kun puolitusmahdollisuudet löytyy ja kaikki. Hätiköimään en kuitenkaan rupea ostamalla mitään sokkona. |
Chemo 01.01.2006 20:14:25 | |
---|
Itse pärjäilin aikasemmin Marshallin Jubileella Jubilee tuli mullakin mieleen avauksesta. Kelvannut mulle mainiosti silloinkin kun oon tehnyt cover-keikkaa. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
tommi_899 01.01.2006 20:50:26 | |
---|
Kannattaa varmaan testata myös HK:n Duotone-nuppi... http://www.f-musiikki.fi/tuotteet.php?nimikekoodi=DUOTONEHEAD Hinta menee yli, mutta tuolta F-musiikista saa jollain osamaksusysteemillä, etusivulla uutisissa linkki... mä lähtisin trilogyyn, se on monipuolisempi vahvistin ja mielestäni parempi soundinen kun duotone. kyllähän duotonekin on mainio vahvistin (bändin toisella kitaristilla on sellainen) |
Spike 01.01.2006 21:11:24 | |
---|
mä lähtisin trilogyyn, se on monipuolisempi vahvistin ja mielestäni parempi soundinen kun duotone. kyllähän duotonekin on mainio vahvistin (bändin toisella kitaristilla on sellainen) Tuosta olen samaa mieltä. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
Exhausted 01.01.2006 21:33:09 | |
---|
Mesan F-30 ehkä, paitsi ettei ehkä mahdu budjettiin. Päätteessä EL84 ja saundit sen mukaisesti hieman epämesamaiset, mutta monipuoliset. |
Rinneto 01.01.2006 21:54:04 (muokattu 01.01.2006 21:55:55) | |
---|
|
Swan 01.01.2006 22:27:28 | |
---|
Hannu H:lla on Jubileesta hyviä clippejä. http://koti.mbnet.fi/hannu-h/sampleja/jubilee/ EDIT: Linkki. Damn it, unohdin nuo kokonaan. Säröt rokkaavat kyllä niin maan kerpeleesti, mutta puhtaita kaipaisin kanssa. -> Pikaviestiä Hanskille. :) |
Rinneto 01.01.2006 23:13:35 (muokattu 01.01.2006 23:30:47) | |
---|
Damn it, unohdin nuo kokonaan. Säröt rokkaavat kyllä niin maan kerpeleesti, mutta puhtaita kaipaisin kanssa. -> Pikaviestiä Hanskille. :) No mä en voi ääninäytteitä antaa, mut sen verran sanoo, et tossa on Marsuksi tosi hyvä puhdaskanava. Vaikka ois gainit yli puolesvälis (mul normaalisti n. 6½), niin kunhan vaan muistaa vaihtaa mikkiposition kaulaan, niin puhdas säilyy ainakin mulla vielä täysin rosottomana. Tallamikillä saa sitten enemmän rosoa saundiin. EDIT Number 532: Niin no mä oon toistaseks testaillu ihan himavolilla, et volumen nostaminen saattaa sit vaikuttaa puhtaaseen saundiin. |
Säröt rokkaavat kyllä niin maan kerpeleesti, mutta puhtaita kaipaisin kanssa. Voin kyllä allekirjoittaa tuon, että Jubileen puhtaatkin ovat Marsuksi hyvät. Tai, ovat ne ok laajemminkin ajateltuna. Mä soitin jonkun aikaa jopa surf/rautalankaa omallani (rautalankaa Marshallilla? Älkää naurako - The Venturesin Gerry McGeekin on käyttänyt keikkastyrkkarina Marsua). Mulla on nykyään Fenkku tuota lajia varten, mutta tavan humppakeikalla hämäisi suurinta osaa yleisöstä Jubileellakin. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Swan 02.01.2006 21:04:59 | |
---|
Voin kyllä allekirjoittaa tuon, että Jubileen puhtaatkin ovat Marsuksi hyvät. Tai, ovat ne ok laajemminkin ajateltuna. Mä soitin jonkun aikaa jopa surf/rautalankaa omallani (rautalankaa Marshallilla? Älkää naurako - The Venturesin Gerry McGeekin on käyttänyt keikkastyrkkarina Marsua). Mulla on nykyään Fenkku tuota lajia varten, mutta tavan humppakeikalla hämäisi suurinta osaa yleisöstä Jubileellakin. Tekipä Hannu H. kilttinä miehenä muutaman clean-klipin, jotka eivät ihan vastanneet odotuksiani. Vähän kirkkaampaa ja kellottelevampaa settiä haetaan siltä saralta. The quest shall continue. Hmm, tällä hetkellä tuntuisi lista olevan aika suppoisa vielä. Mieleen tulevia testihärdellejä ovat: - Orange Rockerverbit - Marshall JCM2000:t - Peavey Classic 30 -nuppi - Carvin Legacy - Hughes and Kettner Duotone, tosin hintansa puolesta hirvittää |
Swan 03.01.2006 19:22:32 | |
---|
Niskis, löytyykö TSL:stä ääninäytteitä? :) |