oiva tumpeloinen 01.01.2006 20:32:26 (muokattu 01.01.2006 20:35:44) | |
---|
Huomasin tuossa männä viikolla treeniksellä ärsyttävän kihinän soittokoneissa. Kyseessä ei ollut normaali Hi-Gain koneista lähtevä hurina, vaan enemmänkin juurikin kihinä kuvaa oiretta paremmin. Kokeilemalla samoilla koneilla eri treenikämpässä ongelma poistui. Tästäpä sitten viisaana ja reippaana poikana päättelin ongelman johtuvan meidän kämpän sähköistä. =) Tähänkin mä sitten tietenkin rahamiehenä keksin ratkaisun: Ostetaan (rahalla, kun ratkeaa kaikki ongelmat ;)) tuommoinen Furmanin räkkihirvitys. Tästäpä päästäänkin itse asiaan. Sähköistä mitään tietämättömänä, on tuollaisen koneen valinta aika lottoamista. Mitä niistä siis pitäisi tietää ja mikä tieto on todella tietämisen arvoista. Toisin sanoen, minkä niistä valitsen. Vai kannattaako harkita jonkun muun valmistajan tekelettä kyseisestä laitteesta esim. Samson noita näyttäisi valmistavan. Onko noissa mitään eroa, muutakin kuin hinta ja logo. Mitenkäs muuten omat pöristimet laitetaan kiinni noihin? Virtajohto vain koneen taakse kiinni ja menoksi, vai tarviiko siihen jotain piuhoja vielä lisäksi. Näistä oli jokunen kuukausi sitten puhetta jossain topicissa täällä, mutta en tietenkään haulla sitä löytänyt. Alkuperäinen aihe kun oli jostain ihan muusta..muistaakseni. Vinkkejä, neuvoja sekä yleistä keskustelua näiden hyvistä ja huonoista puolista. DIT: Ja vaikka tuossa aikaisemmin oli puhetta tuosta rahapuolesta, niin halvemmallahan sitä toivoisi pääsevänsä. =) Jäisi ainakin rahaa enemmän muihin leluihin. |
oiva tumpeloinen 02.01.2006 12:08:50 | |
---|
Anyone? |
Tumppi38 02.01.2006 12:20:19 | |
---|
Vai kannattaako harkita jonkun muun valmistajan tekelettä kyseisestä laitteesta esim. Samson noita näyttäisi valmistavan. Onko noissa mitään eroa, muutakin kuin hinta ja logo. Mitenkäs muuten omat pöristimet laitetaan kiinni noihin? Virtajohto vain koneen taakse kiinni ja menoksi, vai tarviiko siihen jotain piuhoja vielä lisäksi. Näistä oli jokunen kuukausi sitten puhetta jossain topicissa täällä, mutta en tietenkään haulla sitä löytänyt. Alkuperäinen aihe kun oli jostain ihan muusta..muistaakseni. Vinkkejä, neuvoja sekä yleistä keskustelua näiden hyvistä ja huonoista puolista. DIT: Ja vaikka tuossa aikaisemmin oli puhetta tuosta rahapuolesta, niin halvemmallahan sitä toivoisi pääsevänsä. =) Jäisi ainakin rahaa enemmän muihin leluihin. Onhan täällä Suomessa Toi Eaton / Powerware jolla noita UPSeja on mutta ne myös poistavat häiriöitä ja tasaavat jännitevaihteluita. Ei tosin ihan halpiksia mutta jos ongelma on ongelma niin kyllähän se kannattaa hoitaa pois päiviltä. http://www.powerware.com/Suomi/UPS/FI_Products.asp And by invisible, I mean Im an adult male over the age of 35. Beyond that age, no one has any reason to look at you. - S.A |
oiva tumpeloinen 02.01.2006 12:35:58 | |
---|
Onhan täällä Suomessa Toi Eaton / Powerware jolla noita UPSeja on mutta ne myös poistavat häiriöitä ja tasaavat jännitevaihteluita. Ei tosin ihan halpiksia mutta jos ongelma on ongelma niin kyllähän se kannattaa hoitaa pois päiviltä. http://www.powerware.com/Suomi/UPS/FI_Products.asp Ainakin osa noista Furmaneista tekee myös nuo häiriönpoistot ja jännitteentasaukset. Eipä vain ole tullut mieleen, että noita tietokoneisiin tarkoitettuja suojia voisi käyttää myös musakamoissa. =) Mut silti mua arveluttaa, että miksi noita ei sitten näe kenenkään soitinräkeissä, vaan ne on noita Furmaneja ja vastaavia. Mistäköhän tuo sitten johtuu? Siitä, että ne on tunnetumpia käyttöympäristössään? Vai onko ne paremmin optimoituja kyseisille laitteille (saa useamman laitteen kiinni niihin jne....). Kiitos kuitenkin jo tästä. Lisää tietoa/ehdotuksia otetaan vastaan. |
Lyhyesti ja ytimekkäästi. Mulla oli Samsonin vastaava power conditioner ja olikin vallan mainio peli. Poisti kohinat kerta heitolla, kun treenikämpän virta oli kohtuu huojuvaa. Kerran kokeilin noita Furmanin vehkeitä, eivätkä olleet ainakaan Samsonin malleja huonompia. Varmasti hyvä sijoitus. GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa. |
oiva tumpeloinen 02.01.2006 14:33:15 | |
---|
Lyhyesti ja ytimekkäästi. Mulla oli Samsonin vastaava power conditioner ja olikin vallan mainio peli. Poisti kohinat kerta heitolla, kun treenikämpän virta oli kohtuu huojuvaa. Kerran kokeilin noita Furmanin vehkeitä, eivätkä olleet ainakaan Samsonin malleja huonompia. Varmasti hyvä sijoitus. Näin mä sitä vähän ajattelinkin. Nyt vaan pitäisi saada vielä jonkinlainen käsitys, että mikä ero noilla malleilla on. Siis esim. Furmanin PL plussalla ja prolla. Ja ettei nyt tule väärinkäsityksiä, niin kyllähän mä lukea osaan sieltä sivuiltakin, mutta ymmärryksen kanssa on vähän toisin. =) |
makoskela 02.01.2006 15:06:50 | |
---|
Näin mä sitä vähän ajattelinkin. Nyt vaan pitäisi saada vielä jonkinlainen käsitys, että mikä ero noilla malleilla on. Siis esim. Furmanin PL plussalla ja prolla. Ja ettei nyt tule väärinkäsityksiä, niin kyllähän mä lukea osaan sieltä sivuiltakin, mutta ymmärryksen kanssa on vähän toisin. =) Kannattaa katsoa mm. kuinka monta lähtöä yksikössä on. Mulla oli Samsonissa muistaakseni 10 pistoketta, ja ne täyttyivätkin nopeasti. GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa. |
oiva tumpeloinen 02.01.2006 15:08:27 | |
---|
Kannattaa katsoa mm. kuinka monta lähtöä yksikössä on. Mulla oli Samsonissa muistaakseni 10 pistoketta, ja ne täyttyivätkin nopeasti. Ok. Mites muuten on, laitetaanko niihin pistokkeisiin ihan normaali virtajohto, vai pitääk siinä välissä olla jokin sovitin tjsp? |
Jormaz 02.01.2006 15:13:12 (muokattu 02.01.2006 15:20:14) | |
---|
Ok. Mites muuten on, laitetaanko niihin pistokkeisiin ihan normaali virtajohto, vai pitääk siinä välissä olla jokin sovitin tjsp? Ainakin joissakin vehkeissä pitää olla semmonen piuha jossa on molemmat päät samanlaisia (tai ainakin saman näköisiä, ei omakohtaista kokemusta) kuin se pää mikä tökätään esim. vahvarin perään. Mahtuu enemmän vierekkäin yhden unitin vehkeeseen. L: no siis toinen pää on tietty naaras ja toinen uros, eli onhan ne päät erilaiset. http://www.thomann.de/prodbilder/furman_pl8e_pimx_106425.jpg Semmosia niinku tossa etupaneelissa toi yksi. Takaa en löytäny nyt kuvaa.. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
makoskela 02.01.2006 15:14:59 | |
---|
Ok. Mites muuten on, laitetaanko niihin pistokkeisiin ihan normaali virtajohto, vai pitääk siinä välissä olla jokin sovitin tjsp? Mulla oli pistokkeet mallia tietokone. En tiedä mikä sen liittimen virallinen nimi on. Itse virtajohto on tietty standardi. GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa. |
Tumppi38 02.01.2006 15:33:24 | |
---|
Mulla oli pistokkeet mallia tietokone. En tiedä mikä sen liittimen virallinen nimi on. Itse virtajohto on tietty standardi. Ne on mallia IEC320 tahi Schuko. Riippuen mallista. Tosin noi Samsonit ja Furmanit on aikas paljon kalliimpia kuin noi Powerwaret eli onko kellään tietoa miksei noita tietsikka peleille tarkoitettuja tasureita voisi käyttää ? And by invisible, I mean Im an adult male over the age of 35. Beyond that age, no one has any reason to look at you. - S.A |
damn_pc 02.01.2006 16:39:53 | |
---|
onko kellään tietoa miksei noita tietsikka peleille tarkoitettuja tasureita voisi käyttää ? UPS on ensisijaisesti varavirtalaite (eli siinä on akku / akkuja, kymmeniä kiloja) ja toissijaisesti yli- ja alijännitesuoja. Valtaosa kunnon upseista pelaavat mallikkaasti tasureinakin, mutta akkujen kuluttua loppuun (2-4v) saattaa laite toimia epästabiilisti. Toki Furmanit ovat suunnitellut soitinkäyttöön, ja joku sähköinssi voisikin spekseistä yrittää "niitä kriittisiä" mutta epätodennäköisiä eroja upsiin etsiä. |
oiva tumpeloinen 02.01.2006 21:19:46 | |
---|
UPS on ensisijaisesti varavirtalaite (eli siinä on akku / akkuja, kymmeniä kiloja) ja toissijaisesti yli- ja alijännitesuoja. Valtaosa kunnon upseista pelaavat mallikkaasti tasureinakin, mutta akkujen kuluttua loppuun (2-4v) saattaa laite toimia epästabiilisti. Toki Furmanit ovat suunnitellut soitinkäyttöön, ja joku sähköinssi voisikin spekseistä yrittää "niitä kriittisiä" mutta epätodennäköisiä eroja upsiin etsiä. Eli tämä nyt pudottaa sitten mun listalta noi hökötykset. Nyt pitäisi enään vaan rautalangasta kääntäen saada tietoa noiden Furmanin PL:n, PL+:n, Pro:n ja PM:n eroista. Itse kun en tosiaan tiedä tosta sähköpuolesta muuta kuin että sen kanssa ei saa leikkiä, jos ei tiedä mitä tekee. Niin ja kiitokset tässä vaiheessa jo kaikille vastanneille. |
Exhausted 02.01.2006 21:37:06 | |
---|
Yhdellä tutulla oli tuollainen tietokone-UPS suhteellisen pro-tasoisessa räkissä. |
Laiskiainen 02.01.2006 22:11:57 | |
---|
Mulla on hifilaitteisto kytketty halpaan hifikäyttöön tarkoitettuun jännitesuojaan/tasaajaan joka poisti vahvistimen hurinat. Ongelma liittyi oikeastaan vaan antennilaite-kytkentöihin, mutta voisi tuollaista varmaan kokeilla soitinpuolellakin. Käsittääkseni (en käsitä sähköopista palkjoakaan) todella laadukkaat high-end virrantasaajat myös takaavat rajattoman virranantokyvyn jne. Ettei vahvistimen toiminta ja dynamiikka muutu mitenkään. Varmaan parempi on parempi mille tahansa vahvistimelle, muttei ehkä hintaansa nähden. - The late bird catches a nap - |
Tumppi38 03.01.2006 10:11:30 (muokattu 03.01.2006 10:22:34) | |
---|
UPS on ensisijaisesti varavirtalaite (eli siinä on akku / akkuja, kymmeniä kiloja) ja toissijaisesti yli- ja alijännitesuoja. Valtaosa kunnon upseista pelaavat mallikkaasti tasureinakin, mutta akkujen kuluttua loppuun (2-4v) saattaa laite toimia epästabiilisti. Toki Furmanit ovat suunnitellut soitinkäyttöön, ja joku sähköinssi voisikin spekseistä yrittää "niitä kriittisiä" mutta epätodennäköisiä eroja upsiin etsiä. Joo, toi Furman näyttää olevan filtteri ja ylijännitesuoja eli verkon kautta tulevat hurinat ja jännitepiikit pois. UPSeissa yleensä on mukana tuo alijännitteen ja taajuuden tasaus edellisten lisäksi eli tekee hieman enemmän kuin noi Conditionerit mutta akut on sitten toinen juttu niitä joutunee vaihtamaan 4 - 5 vuoden välein riippuen kuormituksesta. EDIT: Olihan siellä noi jännitteen tasaajat eli AC voltage regulators, kyllä sitä löytää kun ottaa silmän käteen ja katsoo . . . And by invisible, I mean Im an adult male over the age of 35. Beyond that age, no one has any reason to look at you. - S.A |
pardy 08.02.2006 23:33:37 | |
---|
|
Jormaz 08.02.2006 23:35:43 | |
---|
In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Tumppi38 09.02.2006 09:24:06 | |
---|
"And when youre old and grey you will remember what they said, That two girls are too many, three is a crowd and four you're dead. (Ray Davies)" |
Tomtom 09.02.2006 09:35:42 | |
---|
Pakko kysäistä semi-idioottimainen kyssäri tähän samaan, poistaisko tuommoinen laite maadoitusongelmat reenikaämpältä? Eli siis kaikki pistorasiat reeniksellä maadoittamattomia, kitaristi-"laulajana" tulee mikistä kivoja räpsyjä naamavärkiin,jos sattuu osumaan mikkiin. Ongelma loppuu heti kun ottaa kitaran pois kaulasta. Samoin jos sattuu pitämään mikkiständistä kiinni kitara kaulassa saa mukavan ekstra-annoksen sitä kuuluisaa virtaa.. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |