Aihe: Täydellinen kitarasoundi?
1 2 3 4 5 6 713 14 15 16 17
Artist
01.01.2006 19:05:03
Mike Nessillä on huippusoundi!
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
Chemo
01.01.2006 19:40:51

Ekaksi tuli mieleen Hank Marvinin livesoundi Hesan vanhan jäähallin-keikalta viime vuodelta. Kalusto ei ihan Marvin-puristien lempparia (vahvistimena Fender TR RI, kaikukin joku digihärpäke), mutta kyllä se ääni yhden hallin täytti komeasti. Kuulosti paikan päällä vielä paremmalta kuin esim. Final Tour DVD:llä.

Muutenkin yksittäisen soundin tasolla puhtaahkot ja soittajan lähelle tuovat soundit, kuten vaikkapa hyvä klassinen kitara, tekevät vaikutuksen meikäläiseen - mutta siinähän on jo suuri iso sitä soittajaa mukana.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Rajapatsas
01.01.2006 19:42:26

Brian May & Queen: Hammer to fall & One vision
EVH: Unchained
Juice: Syksyn sävelen soolo. En tiedä soittajaa, mutta se soolosoundi on makea eikä muuten itse soolossakaan ole moittimista. Komeaa, komeaa!
BLS: Fire it up

Olisihan noita...
DirtyFingers
01.01.2006 19:42:36
Guns N' Roses - Ain't It Fun
"Don't talk to the eyes of a stranger"
-jxjj-
01.01.2006 20:12:31
Radioheadin creep-biisissä juuri ennen kertosäettä mukaan tulevan särökitaran saundi saa joka kerta ihon nk. kananlihalle. Myös Neil Youngin hey hey my my:n saundit on aika mahtavat ( kuten miehellä muutenkin, mutta erityisesti tuossa biisissä ja sen introssa...)
-rock'n'roll ain't dead, but if I'd be him, I'd commit a suicide-
NeonKnight
01.01.2006 20:28:34
Tony Iommin soolosaundi Heaven and Hell levyllä on aika täydellinen. Varsinkin nimikkokappaleessa...
DZN
01.01.2006 20:33:44
Carcass heartworkin soundit miellytti mua. Taitaa olla marshall 6100 lm ja peavey 5150 ja sitten se marshallin micro stack. Kitarat taitaa olla Les paul ja jotain Ibanezeja.

A Perfect Circlen Mer de Nomilla on myös hyvät perussoundit. Les paulia ja vahvarista en osaa sanoa.

The hauntedin rEVOLVEr:in soundeista pidän myös. 5150 II vahvarina, Kitaroina Caparisonin ja Gibsonin tuotteet.

Machine Headillä on aina ollut kans miellyttävät soundit. Jälleen 5150 vahvarina.

My Dying Briden soundi on kans siisti. Vahvarina taas 5150, kitaroina Les Paulia ja B.C.Rich sekä Jackson.

hmmm, tässä taitaa olla ihan selvästi nähtävissä trendi...
op87
01.01.2006 21:52:57
Popedan Svoboda levyltä kipale nimeltä maapallo. Siinä on kitarasaundi kohillaan. Kuunnelkaapa, onkohan siinä käytetty jotain efektipurkkia, jotain sustaineria tai jotain. Perk ku en ite saa sellasta saundia aikaan millään.
Guitarfreak
01.01.2006 23:17:22
John Scofieldin Bump-levyn soundit on nimittäin varsin hyvät. Soundi on vähän rupinen mutta silti kovin selkeä. Joskus olisi kiva omistaa moinen soundi (en toki osaisi soittaa niin hyvin että kuulostaisi hyvältä.)

Muutenkin tuo jatsinpuolen soitanta kyl nostaa karvat pystyyn, kun sen tekee joku hyvin :) vähän räkäisellä soundilla vielä.

Pete Wallin delay-wah-modulaatio-linja on purrut aika kauan mun korvaan loistavana soundina.

Ty Tabor (King's X ja Platypus ainaski) on myös mielenkiintoinen. Ei kuulosta ihan lähimikitetyltä soundilta ja on silti kovinkin rok, tämä tykkää.

Petrucci nyt on vanha tuttu. Mesaa ja prosessoria :). Saa sen osaston toimimaan, itse en saanut. Etenkin Liquid Tension Exp. on aina ollut lähellä sydäntä soundien osalta. Enemmän jopa kuin Dream Theater.

Symphony X:än Michael Romeon soundi on mielenkiintoinen ja miellyttävä. Varsin rapea ja kuitenkin omalaatuinen. Säröä nii penteleesti.

Siinähän niitä on jo tullut :D
Sininen savu on blues.
kulmahiomakone
02.01.2006 02:23:37 (muokattu 02.01.2006 02:25:05)
Hyviä kitarasaundeja on vaikka kuinka, täydellisiä ei ehkä yhtään, mutta Link Wrayn "Rumble" tuo mulle aina mieleen sen, mistä sähkökitarassa on kysymys. Ja biisi on käsittääksi soitettu Supron kitaralla ja vahvarilla. Vahvistin saattoi myös olla Silvertone. En löytänyt varmaa tietoa.

Vähän kliseinen valinta, mutta kyllä toi kovaa kuunneltuna edelleen aiheuttaa kylmiä väreitä yllekirjoittaneelle.

DIT: Niin ja elementin kartio oli ilmeisesti rei'itetty lyijykynällä...
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
lukeman
02.01.2006 07:02:44 (muokattu 25.02.2006 18:44:10)
ToTon Steve Lukather.. Tän jätkän soolosoundi, semmonen mitä oon aina yritäny hakea, mutta en vain saa... Taitaapi nykyään olla se CAE:n etuaste.. En muista.. Tai sit VHT:tä...

CAE on etuasteena. Lukatherilla on täydellinen soundi. Pidän Luken soundeista läpi 70-luvun lopulta tähän päivään. M. Landaulla on myös mieletön soundi. Hieman toisesta ääripäästä Pulliaisella sekä M.Maijalla on aivan mahtavat soundit.
Sammo
02.01.2006 08:51:29
CAE on etuasteena. Lukatherilla on täydellinen soundi. Pidän Luken soundeista läpi 70-luvun lopulta tähän päivään.

Oliko se niin että The Seventh One:illa Lukatherilla oli pääasiallisesti käytössä Soldanon etuaste? Siinä on mun Lukatherin soundi parhaimmillaan ja Seiskaa tulee muutenkin kuunneltua enemmän kuin muita Totoja. Myös sillä Los Lobotomies:in ekalla studiolivellä on mielelettömän hyvä soundi.

Hieman toisesta ääripäästä Pat Martinolla on El Hombrella tosi nätti jazzääni. Jos Eric Johnsonilta pitäisi valkata yksi niin valkkaisin Cliffs Of Doverin (tokalta Austin City Limitsiltä) tai sitten Lonely In The Nightin loppusoolo (Venus Isle). Ja Robben Fordin koko eka Blue Line (Dumble + ES345, '58 Strato, Telecaster tai nimikko-Fender). Tai Larry Carltonin Last Nigth/On Solid Ground. Tai Peter Lerche Pekka Pohjolan Blues Verneillä. Tai sitten ...
juici
02.01.2006 08:53:12

Juice: Syksyn sävelen soolo. En tiedä soittajaa, mutta se soolosoundi on makea eikä muuten itse soolossakaan ole moittimista. Komeaa, komeaa!

Jo 80 -luvulla edesmennyt Petteri Salminen. Kitarana luultavammin Fender Startocaster. Vahvarista ei tietoa, putkivehje varmasti. Hienoa soittoa mieheltä, joka oli alunperin kosketinsoittaja.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
juici
02.01.2006 08:54:10

Nyt äkkiseltään tulee mieleen Popedan Raakaa Voimaa -livelevy. Kyllä SG:t ja Marsut soi.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
rosberg
02.01.2006 09:53:22
Käyttävät Laneyn vahvistusta.

ja bossin multiefektihässäkkää. gw:ssä sanoi, että se on sen rigin tärkein osa.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Mrezzye
02.01.2006 10:14:48

Eihän tällaiseen voi vastata vain yhtä ainoaa vaihtoehtoa, varsinkin kun levyjen kitarasoundista iso osa on myös bassolla ym. Stonella oli hyvä Stonesoundi, Led Zeppelinillä hyvä Zeppissoundi, Ynkällä hyvä Ynkkäsoundi jne.

Jos nyt tähän kuitenkin jotain osviittaa haluatte siitä, millaista soundia tällä hetkellä haaveilen itselleni, niin Lee Rothin Eat ´em and Smile -albumilla Steve Vailla on makeat soundit, samoin Passion & Warfarella ja miksei vielä nykyisinkin.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.

drlecter
02.01.2006 10:24:56

yksi sana: youthanasia.

olet oikeassa. eikös sillä levyllä murise craten vahvistimet?
Ihminen on viisas mies. NOME Kisaranta ROK-ROK!!!
Ben_D
02.01.2006 10:28:37

olet oikeassa. eikös sillä levyllä murise craten vahvistimet?

Täytyy katsoo...mulla on himassa "Making Of Youthanasia" dokumentti. Mun mielestä siellä kyllä on Rocktronin (Piranha???) etuaste ja Marshallin pääte.
Jormaz
02.01.2006 14:37:14
Youthanasialla oli Bognerin etunen ja VHT:n pääte. Liideissä joku halpa Tubeworksin etunen.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)