Jake.e 01.01.2006 22:07:51 | |
---|
Ei tuo internetin kaikkitietävä hakukone löytänyt sitä että mitä nuppeja ja kaappeja pink floyd käytti. Löytyisikö täältä tuohon vastaajaa? |
McNulty 01.01.2006 22:19:28 (muokattu 01.01.2006 22:20:06) | |
---|
Miten minulla on sellainen kuva että Hiwattin putkinuppi ois ollut sekä Barrettilla että myöhemmin Gilmourilla. edith: saatan todellakin muistaa väärin... tämä siis ihan jostain mielen syövereistä valokuvamuistia "silmäillen". Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! While you talk the talk, I walk the walk! |
Dr. Muff 01.01.2006 22:28:19 | |
---|
Ei tuo internetin kaikkitietävä hakukone löytänyt sitä että mitä nuppeja ja kaappeja pink floyd käytti. Löytyisikö täältä tuohon vastaajaa? Syd tais käyttää Fenderin Twin Reverb comboa. Gilmour käytti alkuvaiheessa Selmeriä ja sitten Sound Cityä. Joskun ennen Atom Heart Motheria käyttöön tuli Hiwattin dr103 nupit ja mm WEMin kaapit, studiossa on tiettävästi käytetty myös Fenkun comboa, Mesan comboa ja nuppia, pikku Gallien Grukeneista ja sillai. Animalsin aikaan mukaan tuli myös Marsun nuppi. Ennen 70-luvun puoliväliä Hiwattien eteen tuli alunperin bassolle tarkoitettu etuaste ja Hiwattien sisääntuloa rukattiin vähän. Tämmösiä tiedonmurusia kaivoin aivojen syövereistä. I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Dreg 01.01.2006 22:28:20 | |
---|
Käy ihmeessä tässä osoitteessa: www.gilmourish.com Todella yksityiskohtainen sivusto Gilmourin kamoista! |
lxi 01.01.2006 22:29:50 | |
---|
Miten minulla on sellainen kuva että Hiwattin putkinuppi ois ollut sekä Barrettilla että myöhemmin Gilmourilla. Sydistä en tiedä mutta Gilmourilla ainakin. Hiwatt 100W + WEM 4x12" oli se "maaginen" yhdistelmä jolla Dave soitti ainakin Meddlestä alkaen. Muutakin kamaa toki löytyy, Fenderin Twin Reverb muun muassa nähnyt jonkin verran käyttöä. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
Jake.e 01.01.2006 22:30:31 | |
---|
kiitoksia eiköhän noista ole apua :). |
En jaksa nyt sen enempää alkaa tarinoimaan, sillä noita erilaisia kamoja on varsinkin studiossa ollut miljoonia. Ehkä jotain silti voisi listata. Ampegin bassoetunen ja hiwatt pääte on soundin perusta. Eli kaiken alku on mahdollisimman hyvä ja puhdas saundi. Säröt otetaan erillisistä bokseista, suurin osa enemmän tai vähemmän modatuista big-muffeista. Viiveet mies taitaa ottaa modatuista memory-maneistä sekä törkeän kalliista räkki-vehkeistä. Muuten äijän perussetistä löytyy ihan normi-bossin pedaaleitakin käsittääkseni, tosin rankasti modattuja vissiin nämäkin. Aitoja leslie-kaappeja ei sovi myöskään unohtaa. Studiossa sitten on käytetty ties mitä vahvistimia ja jopa muita kuin fender-merkkisiä kitaroita. |
Dr. Muff 01.01.2006 23:12:02 (muokattu 02.01.2006 00:04:31) | |
---|
Ehkä jotain silti voisi listata. Ampegin bassoetunen ja hiwatt pääte on soundin perusta. Tarkoittanet Alembicia? Semmosesta itse olen ainakin lukenut.. Eli kaiken alku on mahdollisimman hyvä ja puhdas saundi. Säröt otetaan erillisistä bokseista, suurin osa enemmän tai vähemmän modatuista big-muffeista. Viiveet mies taitaa ottaa modatuista memory-maneistä sekä törkeän kalliista räkki-vehkeistä. Muuten äijän perussetistä löytyy ihan normi-bossin pedaaleitakin käsittääkseni, tosin rankasti modattuja vissiin nämäkin. Aitoja leslie-kaappeja ei sovi myöskään unohtaa. Studiossa sitten on käytetty ties mitä vahvistimia ja jopa muita kuin fender-merkkisiä kitaroita. Enste ol tietty ne nauhakaiut, boosterit ja futsit, myöhemmin digidelayt, muffi (ja sen johdannaiset). Tossa on hauska sivusto: http://www.tonefromheaven.com/ Jätkällä on miljuunan vehkeet, soitto vähän kangertelee :) Onhan se vähän niin, että kamat ku kamat ja silti hyvin saman henkiseltä se soundi haiskahtaa, saman soittajan hyppysissä. Mutta kyllä luulen se Hiwatti on tosiaan se huippuajan soundin perusta. Hiwattissa on hienosti soiva yläpää mikä kuuluu kyllä niiltä levyiltä. I can take about an hour
on the tower of power 'Long as I get a little golden shower |
Exhausted 01.01.2006 23:18:48 | |
---|
Aika pitkälle se Gilmourin saundi lähtee siitä että on Strato ja hyvä putkivahvistin, ja Sooloja varten joku perus fuzz-pedaali. Sitten phaserit, flangerit ja delayt on hyviä mausteita riippuen aikakaudesta. Ja reverbiä vielä. |
superfly 01.01.2006 23:19:07 | |
---|
Tarkoittanet Alembicia? Semmosesta itse olen ainakin lukenut.. Alembic F2B taisi olla se. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |