Aihe: Teräskielistä akustista suunnitellut oon
1 2
Keppis
01.01.2006 14:00:43
Oon tommosta teräskielistä akustista suunnitellu ja kysyisin,että millä hinnalla saa semmosen peruskepin. Ei tarvi välttämättä olla mikitetty. semmosen 300€ oon ajatellu sijoittaa, mutta saako tolla hinnalla mitään vai pitäisikö säästää vielä?

Ennemmin tarvisin tietoo hinnoista ja vaikka siitä mitä kannattaa kitaraa valitessa huomioida. Tarkotus on joululoman jälkeen lähtee kierteleen kauppoja.

Merkkejäkin saa suositella.
"Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!" http://www.mikseri.net/fobia
Cujo
01.01.2006 15:16:33
Oon tommosta teräskielistä akustista suunnitellu ja kysyisin,että millä hinnalla saa semmosen peruskepin. Ei tarvi välttämättä olla mikitetty. semmosen 300€ oon ajatellu sijoittaa, mutta saako tolla hinnalla mitään vai pitäisikö säästää vielä?

Ennemmin tarvisin tietoo hinnoista ja vaikka siitä mitä kannattaa kitaraa valitessa huomioida. Tarkotus on joululoman jälkeen lähtee kierteleen kauppoja.

Merkkejäkin saa suositella.

No ainakin kannattaa katsoa että olisi kokopuukansi. Mikitettyjä ei tuolla budjetilla kannata katsella. Tietysti hyvä akustinen on aina sijoitus, mutta kyllä sie 300 eurolla hyvän peruskitaran jo saat. Kannattaa kokeilla vaikkapa

Alvarezit http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/149/164/
Yammut
Ibanezit
ja tietty käytetyt.
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Aki
01.01.2006 16:53:09

Eli kokopuukannen kun tuolla rahalla kerta nykyään jo saa, niin ehdottomasti semmonen. Itse tutustuisin ehkä ensimmäisenä juuri Ibanez AW15 / AW28 -malleihin, hinnat muistaakseni 249€ ja 349€.

Ennen ostamista varmista että kitara on hyväntuntuinen soittaa, ja että kielet eivät ole kovin korkealla, ja että haittaavia särinöitä ei kuulu. Ja vertaa muihin myymälässä oleviin, sekä halvempiin että kalliimpiinkin.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Lancelot
01.01.2006 19:12:59
Ite ostin tannoin Ibanezin AW40 ecentin ja tyytyväinen olen ollut. Soi todella kauniisti. Osto hetkellä piruuttani testailin 1000€ westernejä ja ikävä kyllä se soundi muuttuu aina paremmaksi hinnan noustessa mutta kyllä jo noi 300-400€(miksei myös halvemmatkin) akustiset on erittäin hyviä
kimurantti1
01.01.2006 19:32:39
Ennen ostamista varmista että kitara on hyväntuntuinen soittaa, ja että kielet eivät ole kovin korkealla,--

Mä näkisin asian toisinpäin. Kieliä saa laskettua helposti, mutta nostamiseen täytyy ostaa uusi satula.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
LamaAjanElvis
01.01.2006 19:53:00
Voisin heittää tähän samaan. Pitäis saada teräskielinen soololovella sekä mikityksellä. Hinta noin 500e.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
Landola59
01.01.2006 19:55:14
Landolat on aina varma ratkaisu.
"Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87 Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Turder
01.01.2006 20:21:37 (muokattu 01.01.2006 20:24:00)
Yamahat on aina varma ratkaisu.

LadaAjanElvikselle:

Tutustu Yamahan cpx- ja apx-sarjoihin. Täsmää nuo kriteerisi kuin nyrkki silmään. Tai hanki akustisena hyvin soiva "perusakkari" ja mikitä jälkikäteen. Soundin ja omien toivomusten kannalta parempi ratkaisu mutta työläämpi ja kalliimpi.

Jos budjettiin saat lisää paalua niin omavalintani olisi joko tuo: http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha … sn=c54d14144874834a7ca695a1559a2493 tai tämä: http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=c54d14144874834a7ca695a1559a2493 Ei ole kyllä omakohtaista kokemusta juuri noista kahdesta mikitettynä mutta speksit näyttää aika hyviltä (mm. kokopuukannet molemmissa).

keppimies89: Suosittelen kokeilemaan myös Yamahan FG-sarjan kitaroita jo mainittujen Alvarezin ja Ibanezin lisäksi.
There is no sound like the one of a good acoustic guitar.
Landola59
01.01.2006 20:23:55
Yamahat on aina varma ratkaisu.

Suzuki PV on minusta kyllä hiukan parempi.
"Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87 Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
LamaAjanElvis
01.01.2006 20:40:10
Yamahat

LadaAjanElvikselle:

Perhana tuo yamaha ljx6c vaikuttas kaikinpuolin täydelliseltä vehkeeltä. Keissikin tulis matkaan. F-musiikin sivulla näytti olevan 850e, eli 200e kalliimpi mitä thompalla. Taidan kerätä tuota paalua vielä vähän aikaa ja alan sitten kiusaamaan tuota paikallista liikettä tuolla thomannin hinnalla.
In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner. And the mob wanted in. Sormet lähtee soundista.
Turder
01.01.2006 21:18:23
Perhana tuo yamaha ljx6c vaikuttas kaikinpuolin täydelliseltä vehkeeltä. Keissikin tulis matkaan.

Laukku on melko varmasti samanlainen/-tyyppinen kuin tuossa:

http://muusikoiden.net/artikkelit/k … 3&ext=jpg&title=Yamaha+LL16

Minun roudailuissa hyvin pelannut ja tarpeeksi jämäkkä pieneen röytöönkin.
There is no sound like the one of a good acoustic guitar.
Ben_D
01.01.2006 21:53:32

Landolat on aina varma ratkaisu.

Juu varsinkin kun on nyt seurannut Landolan asiakaspalvelua niin ei hyvältä näytä..
32788
01.01.2006 22:05:26
Joo en minäkään landolaan luota. on kuulemma ollu isompaa hämminkiä.

Ei kannata kauhiasti tuollaista sarkasmia viljellä, kaikki ei tiedä tuosta asiakaspalvelujutusta, joku saattaa ostaa landolan ja sitten tuskailla huollon kanssa. Kitaran osto on vakava juttu.
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
Landola59
01.01.2006 22:08:39
Ei kannata kauhiasti tuollaista sarkasmia viljellä, kaikki ei tiedä tuosta asiakaspalvelujutusta, joku saattaa ostaa landolan ja sitten tuskailla huollon kanssa

Siinä ei kyllä ollu tässä vaiheessa enää sarkasmia. oon kuullu että landolalla alkaa homma olemaan mitä sattuu.
32788
01.01.2006 22:17:53
Siinä ei kyllä ollu tässä vaiheessa enää sarkasmia. oon kuullu että landolalla alkaa homma olemaan mitä sattuu.

Joo, ehkä lainasin vähän hassusti, viittasin siihen aiempaan kommenttiin.
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
Landola59
01.01.2006 22:20:13
Joo, ehkä lainasin vähän hassusti, viittasin siihen aiempaan kommenttiin.

Jaa joo. On tottakai kitaran osto vakava asia, varsinkin jos ostat Landolaa. En nimittäin ostais muutaku käytetyn, ja jopa antiikkisen. Ja Pietarsaaren porteille kävisin pissimässä.
poppamies
01.01.2006 23:21:27

Mä näkisin asian toisinpäin. Kieliä saa laskettua helposti, mutta nostamiseen täytyy ostaa uusi satula.

No ei akustisen kieliä välttämättä aina ole niin helppo saada matalammalle. Tavalliselle pulliaiselle ainoa keino (olettaen että kaula on oikeassa säädössä) on hioa tallan alapuolelta tavaraa mutta siinäkin saattaa tulla raja vastaan. Kielikulma ei nimittäin saa mennä liian loivaksi.
G-strings are for strippers
inflames
01.01.2006 23:21:46
Minäkin annan ääneni ibanezin AW -sarjalle.
Autoin taannoin aloittelevaa kaveria etsimään sopivaa kitarassa samassa
hintaluokassa ja johonkin AW-sarjan kitaraan päädyimme. En muista tarkkaan mihin,
mutta kaikki ne oli hyviä.
Myös Yamahalla oli joku soitettavuudeltaan varsin hyvä kitara tossa hintaluokassa,
vaikka soundi oli minun makuuni liian kirkas. Mutta sehän on makuasia...

Itselle päädyin pari vuotta sitten ostamaan Ibanezin PF-sarjan halpisakkarin reilulla
satasella. Hyvällä tuurilla törmäsin yksilöön, joka ei mielestäni häviä noille AW sarjan
kitaroille ollenkaan. Kaikki muut PF sarjan kitarat kyllä kuulostivat täysin paskoille,
niin en sitä mallia uskalla tässä kuitenkaan varauksetta suositella.
'The time you enjoy wasting is not wasted time.' B. Russell Romantikkoitkijä #8
Pluto
01.01.2006 23:54:13
Kaveri osti joku aika sitten muutamalla sadalla Ibanezin akustisen, ja täytyy sanoa että oli hintaisekseen todella hyvän kuuloinen ja tuntuinen. Tai oikeastaan tästä pitäisi jättää tuo "hintaisekseen" pois, se oli muutenkin kelpo soitin.
Dillon, you son of a bitch!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)