Visakoivu 23.12.2005 15:34:38 | |
---|
? Annetaan pari vihjettä. Tossa avatarissa minä olen keskellä, Janne vasemalla ja Nipa oikealla puolella... |
Jesus Muerte 23.12.2005 15:56:42 | |
---|
Heitän jokerina behringerin putkietusen: http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … e_ultragain_micpreamp_prodinfo.html Tuo ei kyllä oikein toimi särönä, vaikka muuten ihan hyvä purkki onkin. Olen tuota kokeillut aika monellakin eri bassolla, sekä aktiivi- että passiivielektroniikalla. Siitä ei vaan saa sellaista etäisestikään miellyttävän kuuloista säröä ulos. Puhumattakaan siitä, että tuota ei voi kytkeä pois päältä kesken biisin. |
pikkupeikko 23.12.2005 17:48:21 | |
---|
Annetaan pari vihjettä. Tossa avatarissa minä olen keskellä, Janne vasemalla ja Nipa oikealla puolella... no nih. heipä hei. :) tulkaapa meidän uuden vuoden keikkaa kattoo. tosiaan isla vaihtaa popin örinään ja pitäis säröä saada. :D no ei, tympii vaan soittaa samalla soundilla kaikki biisit. Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa. |
stenel 25.12.2005 11:31:41 | |
---|
Lauseessanne on dilemma sekä paradoksi. Jos rahaa ei ole, niin sitä ei ole. Munsta. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.Usein halvat säröt ovat mitä ovat, ja lopulta se ns. kallis pedaali tulee hankittua kuitenkin.Miksi tuhlata vähiä pelimerkkejä? Munsta. |
Jungleman 25.12.2005 13:00:08 | |
---|
Basismiin sortuneena kitaristina olen testaillut erinäköisiä pöristimiä jotka tarttuisivat bassoon tuhoamatta soundia kuitenkaan täydellisesti. Behringerin (BOD100?) ostin, ihan käypä, kunhan pitää mix-säädön lähes kuivana, driven pienellä ja treblen aika isolla. En ole tehnyt A/B-testiä Bossin ODB:n kanssa, mutta yleisvaikutelmakseni on jäänyt että aika samantyyppisiä ovat. Pidempään olen käyttänyt yhdistelmää jossa on joku kompressori (vaihtelee), AMT British Sound -särö ja Effector 13 VFM -fuzz. AMT (Asia Music Technology) -pedaalit tehdään Venäjällä, mutta en tiedä, onko maahantuontia. British Soundista irtoaa marshallmainen murina, kihinällä tai ilman. Säätövaraa on runsaasti, toimii bassolla kuin myös kitaralla. VFM-fuzzista löytyy Big Muffin hyviä puolia, mutta se kuulostaa kauttaaltaan irstaammalta. Oikeista Big Muffeista ei ole erityisen hyviä kokemuksia basson kanssa. Menee helposti puuroksi, ei leikkaa, ei erotu. Kokeiltu on 70-luvun lopun jenkkipedaalia sekä mustaa venäläistä, sekä modaamattomana että modattuna. Kiinnostaisi kokeilla Voodoo Lab Sparkle Drivea myös. Overdrive, johon voi säätää mukaan puhdasta soundia tarpeen mukaan. Kokemuksia kellään? Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
Zarmo 27.12.2005 00:08:15 | |
---|
Tuo ei kyllä oikein toimi särönä, vaikka muuten ihan hyvä purkki onkin. Toimiipas! GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1 |
bize 27.12.2005 19:59:39 | |
---|
Mistä se johtuu että putkisärö (ainakin tuo miun dbx tai black finger ruvelle vedettynä) klippaa pienellä säröllä vain joko + tai - puolelta, vaihekytkimen asennosta riippuen? Kun vetää purkista suoraan linjaan, äänieditorissa ääniraidassa näkyy selkeä painottuminen jommalle kummalle puolelle. Kun vetää lisää ruvelle, niin että mennään transistorisärön puolelle, homma tasoittuu niin että molemmat puolet leikkaavat tasaisesti. Tuo "painottumisilmiö" siis tapahtuu vain silloin kun soundissa on putken harmonista säröä eikä vielä "pahankuuloista säröä". Osaisiko joku selittää? Sähkötekniikkajargon ei ole oikein hallussa mutta toivottavasti tosta selvän saa. |
SaBer 28.12.2005 09:00:55 | |
---|
Mistä se johtuu että putkisärö (ainakin tuo miun dbx tai black finger ruvelle vedettynä) klippaa pienellä säröllä vain joko + tai - puolelta, vaihekytkimen asennosta riippuen? Kun vetää purkista suoraan linjaan, äänieditorissa ääniraidassa näkyy selkeä painottuminen jommalle kummalle puolelle. Kun vetää lisää ruvelle, niin että mennään transistorisärön puolelle, homma tasoittuu niin että molemmat puolet leikkaavat tasaisesti. Tuo "painottumisilmiö" siis tapahtuu vain silloin kun soundissa on putken harmonista säröä eikä vielä "pahankuuloista säröä". Osaisiko joku selittää? Sähkötekniikkajargon ei ole oikein hallussa mutta toivottavasti tosta selvän saa. Se on niinsanottua assymmetristä säröä. Monista se kuulostaa hyvältä, joten laitteet rakennetaan tuottamaan sitä. En menisi takuuseen siitä, että 'kovempi' särö on siltikään "transistorisäröä". Kyllä putkestakin saa 'kovaa' säröä ulos... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Värinä 28.12.2005 14:45:54 | |
---|
Tällä hetkellä säröpedaaleina on Bossin Blues Driver, MXR:n Distortion+ ja EHX:n double Muff. Noista ehkä suosittelisin tuota Muffia. Siitä saa kivan pienen pörinän kuin myös oikein raa'an särinänkin. MXR ja Boss taas ovat yksinään hieman latteita, mutta kun pisti ne peräkkäin, niin sai oikein muhkeat soundit. Tosin särön määräkin oli sitten jo huikea. Kiersi niin kuin karuselli. Niin Muffihan on T-kaupassa jotain 59 euroa. Mielestäni ihan älytön hinta-laatu suhde. Kun vielä otta huomioon, että siinä on true bypass ja aika vankan oloinen rakenne niin sanoisin, etä siinä purkissa materialisoituu käsite "hyvää halvalla". |
Samu S. 28.12.2005 14:50:26 | |
---|
Olen viime aikoina ollut ihan rakastunut Danelectron Fab Tone -pedaaliin. Soundiltaan kirkkaasti mun makuuni paras loota, mitä on tullut koitettua. Pikkurosoa ei tuosta purkista saa, mutta se mitä sieltä tulee on sitten ihan nannaa. Toimii yhtä hyvästi bassolla kuin kitarallakin. Pientä soundinäytettä vehkeestä on tuossa: http://samun.1g.fi/musa/fabtone_shuffle.mp3 (Tollasta soundihan nyt ei pändiyhteydessä välttämättä saa käyttöön, mutta tossa onkin tarkotus vaan esitellä spedua.) Mulleio mitn. |
TommiW. 28.12.2005 14:54:22 | |
---|
Olen viime aikoina ollut ihan rakastunut Danelectron Fab Tone -pedaaliin. Soundiltaan kirkkaasti mun makuuni paras loota, mitä on tullut koitettua. Pikkurosoa ei tuosta purkista saa, mutta se mitä sieltä tulee on sitten ihan nannaa. Toimii yhtä hyvästi bassolla kuin kitarallakin.
Komppaan, son oikiasti hävyttömän nanna soundi jos hakee isompaa säröä. "Wasara on kävelevä GAS
" -kaake |
J.Hollström 29.12.2005 22:40:39 | |
---|
Paras tähän mennessä kokeilemani pedaali on ollut Sonic Maximizer. Ei juurikaan pääse pilaamaan originaalia signaalia. |
Bassomestari 01.01.2006 11:30:46 | |
---|
Bossin Bass Over Drivestä tulee kovat säröt. Ja ainakin mulla toimii Bossin kitarasäröt bassossakin todella kovalla volyymilla. Ilpo. |
juici 01.01.2006 14:17:20 | |
---|
Behkun BDI21. Toimii. Eilen sain taiottua siitä Washburnin XB120:n ja Peaveyn TNT-150:n kanssa unelmasoundin. Toimii oikein hyvin Tech21:n korvikkeena. Sitten isona (ja varakkaampana) muusikkona voisi harkita SansAmp Bass Driver DI Programmable:n hankkimista. Ibanezin PD-7:sta ei saa kevyttä rosoa. Ja Big Muffhan on yhtä murhaa. "Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
Öö on kai sen verran kokematon bassonsoittaja, mutta mihkä hemmettiin te tarvitte bassossa säröö?? Jollette saa soundia ruvelle vahvarista niin vaihtakaa alaa!! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
hemmo 01.01.2006 17:13:57 | |
---|
Öö on kai sen verran kokematon bassonsoittaja, mutta mihkä hemmettiin te tarvitte bassossa säröö?? Jollette saa soundia ruvelle vahvarista niin vaihtakaa alaa!! Kyllä mä 100 W Marshall- tai 135 W Monster-bassoputkinupeistani säröä saan täysille laittamalla, mutta silloin mun kanssa ei soita sikakaan samassa huoneessa. 8-= "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
Teijo K. 02.01.2006 12:32:29 | |
---|
Öö on kai sen verran kokematon bassonsoittaja, mutta mihkä hemmettiin te tarvitte bassossa säröö?? Jollette saa soundia ruvelle vahvarista niin vaihtakaa alaa!! Munstakin on tyhmää ja väärin, kun osa basisteista ei soita samalla tavalla kuin minä. Ne basistit jotka soittaa eri tavalla kuin minä soittaa näet Ihan Väärin ja Huonosti. Rupeaisivat vaikka rumpaleiksi. Munsta. |
pardy 02.01.2006 13:48:28 | |
---|
Jollette saa soundia ruvelle vahvarista niin vaihtakaa alaa!! Nih, onha se helppoo ku on etuasteessa integroitu ja säädettävä särö. Koitappa ite saada toi päättees ruvelle, ja mieti miksei se oo niin helppoo. |
onde 03.01.2006 13:01:19 | |
---|
Nih, onha se helppoo ku on etuasteessa integroitu ja säädettävä särö. Koitappa ite saada toi päättees ruvelle, ja mieti miksei se oo niin helppoo. No mun pointti oli tossa lähinnä se, että eiks useimmassa vahvarissa ala nykyään oleen oma särö tai drive-kanava jolla saa säröö aikaseks ilman erillistä särö paavoo. No päätettä en oo saanut ruvelle koska sillä on tapana clipata kun oon kokeillut jotain volume hurjastelu virityksiä! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
pardy 03.01.2006 13:04:10 | |
---|
No mun pointti oli tossa lähinnä se, että eiks useimmassa vahvarissa ala nykyään oleen oma särö tai drive-kanava jolla saa säröö aikaseks ilman erillistä särö paavoo. No päätettä en oo saanut ruvelle koska sillä on tapana clipata kun oon kokeillut jotain volume hurjastelu virityksiä! No vanhoissa putkihirmuissa harvemmin lienee ihan särösäröä. Se pitää kaivaa sieltä luukuttamalla. Ja se taasen onnistuu harvemmin muualla kuin eristetyissä oloissa kolminkertaisella kuulosuojauksella, jos tehoa on esmes 100w. |