Aihe: Koskettimet
1
jpk
31.07.2003 02:39:00
Olen aloitteleva kosketinsoittaja ja minulla on C, D, E, F, G, A, B -duurit ja mollit hallussa lisää pitäisi toki opetella :) Löytyisikö netistä jotain sivua jolla olisi listattu kaikki soinnut vai pitääkö kääntyä jonkun kirjasen puoleen? Mitä biisejä suosittelisitte näin aluksi. Tässä on ensimmäinen päivä menossa ja kolmen cowboyn säestystä soitellut (C, Dm, G, C .. ) Miten nuo tabulatuurit vai miksi niitä kutsutaan on koskettimilla (vai onko vain kitara-juttuja?) ja mistä löytyisi jotain tuollaisia nuottejen, tabien tyylisiä että tietää mitä soittaa, eli siis soinnut lueteltuna tj. tyyliin A, B, C ..
Osaako joku suositella jotain hyvää hinta/laatu -suhteeltaan olevia koskettimia, nuo millä olen jotain räveltänyt ovat aikas vanhat ja jos alkaisi tosissaan harrastamaan niin oisi kiva olla kunnon vehkeetkin.
Teksti voi olla aika väsynyttä mutta toivottavasti joku tajuaa mistä on kyse :)
noir
31.07.2003 03:57:45 (muokattu 31.07.2003 04:03:43)
Mulla on kotona jostainpäin nettiä löydetty sointukartta, yms. Voin pistää vaikkapa maililla huomenna, tai siis tänään ;)

Aika pitkään saa hakea jos tahtoo kuvakartan, erilaisia java- ym.ohjelmia kyllä löytyy.

Ja noita sointujahan voi napata kitaralta, esim. www.olga.net on täynnä sointuja kappaleisiin, ulkomaalaisia lähinnä. Tabeista saa kyllä nuotit ja soinnut irti, jos jaksaa vääntää.

EDIT: Tabeista nuoteiksi lisää täällä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&o=0&x=a993d6a9cf&co=0
There have been mixes and dancetracks, put together in the past. But none can outrun or equal the power of Megablast!
kingdom
31.07.2003 19:58:52
Sointuja ja asteikoita löytyy tuolta:

http://www.practicespot.com/chordwizard.phtml
See a gun is real easy, in this desperate part of town. Turns you from hunted into hunter, you go an' hunt somebody down. Wait a minute now! Somebody said "Fair Warning"?! Lord! Lord strike that poor boy DOWN!
Skinwalker
01.08.2003 01:08:32
Hae kirjastosta joku "ensimmäinen pianokirjani" tms tai joku muu oikein simppeli opetuskirjanen, jossa on harjoitusbiisejä ja infoa teknisestä toteutuksesta jne. Noista on ihan hyvä alkaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)