Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Robert Plant
1 2 3 4 5
rheinone
27.12.2005 17:01:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Classic Rock Magazine rankkasi Robert Plant & Strange Sensationin albumin Mighty Rearranger vuoden 2005 toiseksi parhaaksi albumiksi.
 
Dreamland oli mulle hienoinen pettymys, joten olen jättänyt tämän uusimman tsekkaamatta. Samoin jätin Plantin keikankin väliin. Kuitenkin tosta keikasta on täälläkin kuulunut kehuja. Oli kuulemma ennemmän Zeppelin-painotteinen kuin muutama vuosi sitten Finlandia-talossa.
 
Pistäkääs jotain kommettia tuosta Mighty Rearrangerista. Hilipatipippaata vai rokkia?
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
slowdive
27.12.2005 17:22:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistäkääs jotain kommettia tuosta Mighty Rearrangerista. Hilipatipippaata vai rokkia?
 
Ja vinkatkaa jos sitä jossain jo midpricena näkynyt. Itse Dreamlandista kyllä tykkäsin, mutta tuo uudempi jäänyt vielä hyllyyn. Nykyään korkempi kynnys jotain 20+ euroa maksavia levyjä ostaa.
 
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Mechanizm
27.12.2005 18:12:03 (muokattu 27.12.2005 18:14:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hilipatipippaata vai rokkia?
 
Rokkaavaa hilipatipippaata. Itsellä on ainakin vaikea kuvailla itse musiikkia, se on aikamoinen sekameteli monenlaista, kuitenkin niin että hommassa on punainen lanka. Itse tuli keväällä kuunneltua paljonkin levyä ja keikka oli hieno, jostain syystä levyn kuuntelu vaan vähän unehtunut. Pitääkin kaivaa naftaliinista.
Ja on omasta mielestäni parempi levy kuin Dreamland. Paljon samaa mutta paljon muutakin.
 
e: Ei kyllä avautunut heti ensimmäisellä, eikä vielä toisellakaan kuuntelulla joten aikaa vaatii, mutta ei kuitenkaan mikään vastenmielinen tehtävä.
 
You still think swastikas look cool? In a real fourth reich you'll be the first to go!
Guitar Hero
27.12.2005 20:36:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se mitä tahansa, niin hyvää musiikkia kuitenkin. Vähän hatarat muistikuvat, kun ei ole vähään aikaan levyä kuullut, mutta garagebluesiksi luonnehtisin. Plantin ääni on patinoitunut miehekkäästi eikä setä enää samalla tavalla revittele kuin nuoruuden päivinään.
 
Rytmit ovat suuressa osassa levyllä; paljon rikottuja rytmejä, vahvaa rumputyöskentelyä.
 
www.robertplant.com
 
tuolta voi kuunnella maistiaisia kappaleista.
 
Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja.
TheLemon
28.12.2005 01:00:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin kattomassa siel jäähallissa, hyvä keikka oli. Mighty Rearranger albumia en osaa mihinkää genree varsinaisesti pistää, paljo eri vaikutteita siinä, iha hyvää musiikkia se on ainaki.
 
"When you're performing at a standard that is so incredible and intense, it can't help but change your psyche" -Jimmy Page
etnopoju
29.12.2005 15:50:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se vähä mitä kuulin telkusta livekeikalta oli ihan ala-arvoista verrattuna zeppelinin aikaisiin kunkku levyihin.
 
Paperilyhty
29.12.2005 22:05:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se vähä mitä kuulin telkusta livekeikalta oli ihan ala-arvoista verrattuna zeppelinin aikaisiin kunkku levyihin.
 
Eipä sen olekaan tarkoitus olla Zeppeliniä. Vaikuttaa varmaan sekin, että nyt Robert tekee soolomateriaalia, kun aikaisemmin oli koko bändi. Ja onhan se Robertkin muuttunut. En sanoisi ala-arvoiseksi kuitenkaan (kaikkihan on ala-arvoista jos alkaa Zeppeliniin vertaamaan ;) . Hyvää musiikkia Robert on tehnyt, varsinkin juuri tämä Mighty Rearranger. 80-luku taas...en ole edes viitsinyt kaikkeen tutustua. Mistä muuten olet livekeikan nähnyt? Televisiosta siis, mutta harmittaa kyllä, jos on mennyt itseltä ohi.
 
"We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5
Masai-mies
30.12.2005 01:57:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se vähä mitä kuulin telkusta livekeikalta oli ihan ala-arvoista verrattuna zeppelinin aikaisiin kunkku levyihin.
 
Vissii viittaat siihen FST:n Nelson Mandela settiin mikä tuli tos syksyl. Tosiaan se ei ollut vetona mikään paras, jotenki esiintyminen oli vähän kolkko.
 
Itse diggailen mielettömästi varsinkin Dreamlandista ja Mighty Rearrangerista, tunnelma on katossa ja Strange sensation yhtye on tämänhetken tiukimpia kokoonpanoja.
 
Kalatalouden keskusliitosta päivää.
etnopoju
30.12.2005 11:49:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä sen olekaan tarkoitus olla Zeppeliniä. Vaikuttaa varmaan sekin, että nyt Robert tekee soolomateriaalia, kun aikaisemmin oli koko bändi. Ja onhan se Robertkin muuttunut.
 
uudelleenlämmitystä koko homma.
 
aikavaikea
30.12.2005 12:08:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uudelleenlämmitystä koko homma.
 
Ihan niinku nuo sun joka toiseen ketjuun postaamat käninät, nillitykset, väkinät, ininät ja parturoinnit. Sun aamullinen herääminen oli uudelleenlämmitystä.
 
Anteeksi ohiaiheenhyökkäykseni. Se oli joku oljenkorsi vaan.
 
A bear walks into a bar and says "I'll have a rum.................and coke". The barman asks "Why the big pause?"


The bear says "Buggered if I know. I was born with them."
etnopoju
30.12.2005 12:12:11 (muokattu 30.12.2005 12:16:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan niinku nuo sun joka toiseen ketjuun postaamat käninät, nillitykset, väkinät, ininät ja parturoinnit. Sun aamullinen herääminen oli uudelleenlämmitystä.
 
Anteeksi ohiaiheenhyökkäykseni. Se oli joku oljenkorsi vaan.

 
öhh, eli jos aloittaa ketjun jostain aiheesta, niin siihen ei saisi vastata kuin jollakin "tämä on hyvä" kommentilla?
 
mikä järki sitten on aloittaa yhtään mitään keskustelua, jos haluaa vain samoja mielipiteitä, kuin itsellä? onko jonkun itseluottamus kiinni siitä, että kaikki ihmiset varmasti kuuntelee samaa "hyvää" musiikkia kuin itsekin?
 
se, että sä ymmärrät mun kirjoitukset käninänä tai ininänä ei tee niistä faktisesti kumpaakaan.
 
Guitar Hero
30.12.2005 12:20:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öhh, eli jos aloittaa ketjun jostain aiheesta, niin siihen ei saisi vastata kuin jollakin "tämä on hyvä" kommentilla?
 
staying tr00 ;)
 
Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja.
Mechanizm
30.12.2005 13:10:00 (muokattu 30.12.2005 13:10:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öhh, eli jos aloittaa ketjun jostain aiheesta, niin siihen ei saisi vastata kuin jollakin "tämä on hyvä" kommentilla?

mikä järki sitten on aloittaa yhtään mitään keskustelua, jos haluaa vain samoja mielipiteitä, kuin itsellä? onko jonkun itseluottamus kiinni siitä, että kaikki ihmiset varmasti kuuntelee samaa "hyvää" musiikkia kuin itsekin?

 
Kukaan varmaan pelkkiä kehuja odotakkaan, moni kuitenkin varmaan haluaisi jonkinlaisi perusteluja, keskusteluahan kun tämänkin on. Tai ainakin yrittää olla. Sinun kommenteissa niitä perusteluja ei ollut, eikä mitään muutakaan minkä takia sun olis tähän ketjuun mitään tarvinnut kirjoittaakaan. Right?
 
You still think swastikas look cool? In a real fourth reich you'll be the first to go!
carnation
30.12.2005 13:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öhh, eli jos aloittaa ketjun jostain aiheesta, niin siihen ei saisi vastata kuin jollakin "tämä on hyvä" kommentilla?
 
Sen sijaan on ilmeisesti kehittävää vastata Robert Plant -ketjuun että "onpa ala-arvoista, Led Zeppelin on paljon parempaa."
 
How bizarre.
OSTAKAA LEVYJÄ!
etnopoju
30.12.2005 13:50:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen sijaan on ilmeisesti kehittävää vastata Robert Plant -ketjuun että "onpa ala-arvoista, Led Zeppelin on paljon parempaa."
 
en muista keikasta sen enempää, kuin että se kuulosti mun mielestä uudelleen lämmittelylle. en tiedä mitä voin enempääkään tehdä, koska hra plant ei ole täällä enkä voi tarjota paljoakaan "kehittäviä" ja "rakentavia" ideoita.
 
jos sä kerran olet sillä asialla, että haluat näihin ketjuihin jotain järkeä, niin miksi sä vain mulle sanot?
 
Guitar Hero
30.12.2005 16:57:59 (muokattu 30.12.2005 16:58:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en muista keikasta sen enempää, kuin että se kuulosti mun mielestä uudelleen lämmittelylle. en tiedä mitä voin enempääkään tehdä, koska hra plant ei ole täällä enkä voi tarjota paljoakaan "kehittäviä" ja "rakentavia" ideoita.
 
Mun mielestä plant tekee soolona oman kuuloistaan musiikkia. Vaikea sitä on ainakaan zeppeliiniin verrata, kun yhtymäkohtia ei löydy; Paitsi, että molemmissa bändeissä on plant, basso, rummut ja kitara ;)
 
Eikös zeppeliinissä kuitenkin pääpaino musiikin teossa ollut rytmiryhmällä tai parilla jones-page?
 
Poissa on kitarasankaruus ja 25 minuutin improvisaatiot. Plantin bändi kuulostaa enemmän keskisuurten klubien kokoiselta orkesterilta. Ja pidetään mielessä se fakta, että kyseessä on ROBERT PLANT & strange sensation. Eli bändi on olemassa vain tukeakseen robertia, eikä kolmena muuna yhtä vahvana yksilönä ja korvaamattomana osana kokonaisuutta ----> niin kuin aikoinaan zeppeliinissä
 
Tietysti lähde, mistä musiikkia ammennetaan on sama kuin aikaisemmin; ei kai vanha koira kovin uusia temppuja opi. Silti on hyvä ettei plant kuulosta vain huonolta zeppelin kehäraakilta, vaan on löytänyt oman linjansa/saundinsa.
 
siitä kiitos ynnä kumarrus.
 
todistin pointin. IMO
 
edit: mutta jatkakaa..
 
Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja.
etnopoju
30.12.2005 17:26:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä plant tekee soolona oman kuuloistaan musiikkia. Vaikea sitä on ainakaan zeppeliiniin verrata, kun yhtymäkohtia ei löydy; Paitsi, että molemmissa bändeissä on plant, basso, rummut ja kitara ;)
 
Eikös zeppeliinissä kuitenkin pääpaino musiikin teossa ollut rytmiryhmällä tai parilla jones-page?
 
Poissa on kitarasankaruus ja 25 minuutin improvisaatiot. Plantin bändi kuulostaa enemmän keskisuurten klubien kokoiselta orkesterilta. Ja pidetään mielessä se fakta, että kyseessä on ROBERT PLANT & strange sensation. Eli bändi on olemassa vain tukeakseen robertia, eikä kolmena muuna yhtä vahvana yksilönä ja korvaamattomana osana kokonaisuutta ----> niin kuin aikoinaan zeppeliinissä
 
Tietysti lähde, mistä musiikkia ammennetaan on sama kuin aikaisemmin; ei kai vanha koira kovin uusia temppuja opi. Silti on hyvä ettei plant kuulosta vain huonolta zeppelin kehäraakilta, vaan on löytänyt oman linjansa/saundinsa.

 
voi olla sitten, että muistan täysin väärin sen keikan, mutta muistan vaan ettei se kolahtanut mulle yhtään.
 
Wahi
31.12.2005 19:07:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tuo ihan hyvä levy, mukavaa sekoitusta. Vaikea sanoa mitään tiettyä genreä. Olisi pitänyt kyllä mennä keikalle. Soitti paljon enemmän Zeppeliiniäkin kun Finlandia talolla.
 
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Masai-mies
01.01.2006 10:36:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voi olla sitten, että muistan täysin väärin sen keikan, mutta muistan vaan ettei se kolahtanut mulle yhtään.
 
Paskat se mitään uudelleenlämmittelyä ollut se viime keikka, vetihän se Zeppeliniä mut sano mikä biisi kuullosti samalta ku Zeppelin aikoihin. Sanotaan nyt suoraa viel kerran sulle, mee nyt vittu jätkä urputtaa jonnekki muualle nettisivustolle.
 
Kalatalouden keskusliitosta päivää.
Capman
01.01.2006 13:39:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plantin keikka jäähallissa oli varmaan yksi vuoden parhaita isoja keikkoja Suomessa. Yleisön vähyyden takia pääsin itse hivuttautumaan ihan eturiviin ja siinä suitsukkeiden hajussa se homma toimi kyllä todella intensiivisesti ja hienosti. Plantti oli aivan loistovireessä ja sen ääni oli ihan mieletön. Bändi oli myös tiukka. Ja Zeppelinin biisejäkin tuli aika avokätisesti.
 
Mutta parasta silti ehkä koko keikassa oli lämppärinä ollut Sansa, joka vetäisi huikean avauksen ihan puskista (entuudestaan minulle täysin tuntematon).
 
Loistokeikka joka tapauksessa!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «