lxi 30.12.2005 23:23:19 | |
---|
Huh, pitää ihan miettiä: Mastodon Pat Metheny Group Gentle Giant John Zorn Circle Orphaned Land Univers Zero DJ Shadow Mew The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
el Bastardo 30.12.2005 23:27:31 | |
---|
Tämän vuoden parhaita uusia ulkomaisia tuttavuuksia: - Sufjan Stevens - Decemberists - Antony & the Johnsons - My Morning Jacket - Architecture in Helsinki ja kotimaisia: - ultrasport - Silvio - Sergio - Underwater Sleeping Society - Red Carpet |
Feggy 31.12.2005 00:22:05 | |
---|
- My Morning Jacket Tosiaan. Mun listasta puuttuikin tuo. Ja Calexico. Ja Wolf Parade. Less is more. |
el Bastardo 31.12.2005 00:33:08 (muokattu 31.12.2005 11:46:41) | |
---|
Tosiaan. Mun listasta puuttuikin tuo. Ja Calexico. Ja Wolf Parade. Multa puuttui taasen Calexico. Ja Okkervil River. Ja John McGregor. Ja Arcade Fire (vaikka levy tulikin ulos 2004). Mahtavaa musiikkia tehtiin vuonna 2005. E: Calexicohan nyt on ikivanha bändi, mutta mulle tämän vuoden tuttavuuksia. |
Minstrel 31.12.2005 02:00:50 | |
---|
Ja Arcade Fire (vaikka levy tulikin ulos 2004) Itse asiassa meillä Euroopassa Funeral julkaistiin vasta alkuvuodesta 2005. Funeral on omissa kirjoissani vuoden toiseksi paras levy heti Eelsin Blinking Lightsin jälkeen. "Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you." |
PekkaM 31.12.2005 11:14:44 | |
---|
En kauhean tarkkaan aikaani seuraa, koska elän harhassa, että hyvää musiikkia ei enää tehdä. Tänä vuonna olen alkanut kuuntelemaan seuraavia: -The Ark -Spock's Beard Pienemmissä erissä tuli kuunneltua itselleni uusina myös Kate Bushia, Coldplayta, Marillionia jne., mutta tuskinpa "fanittamaan" niitä alan. |
Feggy 31.12.2005 11:15:08 | |
---|
Vielä viime hetken lisäys. Kuuntelin just Martha Wainwrightin ekan levyn ja on se hienohieno. Pakko lisätä listaan. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
Jani The Rock 31.12.2005 11:22:33 | |
---|
Vielä viime hetken lisäys. Kuuntelin just Martha Wainwrightin ekan levyn ja on se hienohieno. Pakko lisätä listaan. Heh! Vielä kerkiää tämän vuoden puolella tutustumaan uusiin hyviin bändeihin ja artisteihin... Gallien-Krueger -bassocombo myynnissä torilla! Check it out! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 |
Ali 31.12.2005 11:25:21 | |
---|
Oceansize Riverside DJ Shadow The Pineapple Thief Siinäpä muutama ensimmäisenä mieleen juolahtanut. Oceansize aivan loistavaa raskaahkoa kitararokkia briteistä Tool/proge-meiningeillä höystettynä. Suosittelen! Riverside taas varsin mukava neoprogetuttavuus Puolasta. DJ Shadow ei varmaan esittelyjä kaipaa ja Pineapple Thief oikein mukavaa brittirokkia Radiohead/progemeiningeillä. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
el Bastardo 31.12.2005 11:46:04 | |
---|
Itse asiassa meillä Euroopassa Funeral julkaistiin vasta alkuvuodesta 2005. Funeral on omissa kirjoissani vuoden toiseksi paras levy heti Eelsin Blinking Lightsin jälkeen. No sittenhän tätä voi hehkuttaa ihan oikeutetusti tänä vuonna. Mulle AF on tämän vuoden paras yksittäinen musiikkikokemus: maaliskuussa näin hurmoksellisen live-esiintymisen Damissa. Ostin myös s/t-ep:n tuolta keikalta. Levy levykaupasta hieman myöhemmin. Rebellion (Lies) on vuoden biisi. |
Basement 31.12.2005 15:23:54 (muokattu 02.01.2006 16:15:10) | |
---|
- White Horse - Nils Lofgren (Tai no löytänyt ja löytänyt. Repäsin sen levyn mukaani Prismasta ja ainakin kyseinen levy on loisto) - Mr. Bungle - Dire Straits (Tänä vuonna tuli tutustuttua paremminkin kuin "Sultans of swingiin") - Black Sabbath (Koskaan aiemmin jaksanut keskittyä tähän. Parempi myöhään kun ei milloinkaan) - Eric Clapton - Cream Siinäpä ne taisi olla. Ei yhtäkään oikeasti uutta. Edit: The Doorsista myös huomasin tänä vuonna ettei se olekaan niin hikistä kun olen aina kuvitellut. |
ranskalainen valssi Los de Abajo (keikallekin pääsi heti oli mannaa) Femi Kuti nuo päälimmäisinä Poutatorvi keikat, musiikkinäytteet yms. tekeleitämme on myös demostudiossa - Fishbone Soldier #1 |
...And Justice For All 31.12.2005 18:44:52 | |
---|
Iron Maiden. Ja kyllä kolahtaa kovaa. Kesästä lähtien mennyt tätä kuunnellessa kaikki aika, eikä loppua näy. SOADkin tuli tutuksi, ja Slayer ei vähiten loistavan keikan ansiosta. "Muista poika, jos joku asia ei ensi yrittämällä onnistu, ei kannata yrittää uudestaan" -Homer Simpson |
-Spade- 01.01.2006 01:11:32 | |
---|
Sentenced. Tästä löydöstä on jopa pieni tarina kerrottavaksi. Maaliskuun neljäntenä päivänä olin aamukymmenestä lähtien TAYS:ssa todistamassa esikoispoikani syntymää. Illalla tulin kotiin rättiväsyneenä ja onnesta soikeana. Istuin sohvalle ja jäin tuijottamaan TV:tä, jossa oli menossa Top 40 -ohjelma. Viikon listaykkönen oli Sentencedin levy "Funeral Album", jolta näytettiin video "Ever Frost". Jäin tuijottamaan videota ja istuin sen ajan haltioituneena. "Mitä vittua? Nyt on meininki kohdallaan! Miten vitussa oon voinut missata tällaisen bändin?" Ei muuta kuin hankkimaan levyjä ja diggailemaan. Yhden keikankin ehdin onneksi vielä todistamaan viime syksynä. Uskomaton bändi. Ohan se varma. |
thescientist 01.01.2006 03:11:07 (muokattu 01.01.2006 03:12:58) | |
---|
Voisi melkein sanoa, että vuonna 2005 mun musamaku meni täydelliseen remonttiin. Varmaan 90% bändeistä joita kuuntelen aktiivisesti on "löydetty" tänä vuonna. Pistän nyt pari esimerkkiä suurehkosta joukosta: Coheed And Cambria Sigur Rós Death Cab For Cutie At the Drive-in The Mars Volta "Olin kussut itseni irti."
Kuunneltua
Romantikkoitkijät #30 |
oizo 01.01.2006 03:25:07 | |
---|
Kyllä tänä vuonna löysin Mötley Cruen! Myöhäisherännäisiähän tässä ollaan mutta voi pinkura ku iski tämä bändi täysillä! Ei hitto, miten tätä ei ole löytänyt ennemmin. Toivon niin paljon että tulevat vielä Suomeen keikalle. Mut hei, ei se haittaa! |
Woc 01.01.2006 12:00:54 | |
---|
Koma - Kyllä ruottalaiset osaavat tunnelmallisen metallin teon. Primordial - Miten tämä on mennyt aikaisemmin ohi. Uusin levy on puhdasta tunnetta, synkkyyttä, kauneutta etc. mahtava bändi. Stonegard - Bändi kuulostaa välillä uudelta Metallicalta. Silti se on helvetin hyvä, uskomatonta mutta totta. Pedigree - Metallia Virosta Ministryn ja Cult of Lunan hengessä. Death Cab For Cutie - Näin hienoa poppia kuulee harvoin. Windir - Tämä löytyi elossa olevien jäsenten uuden Vreid-bändin kautta. Hienoa bläkkistä molemmat. Forgotten Tomb - Kaunista ja synkkää itsemurhablackkiä. Mew - Töllöstä tullut provinssin keikka herätti. The Decemberists - Hienoa poppia. Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna |
Naama-amis 01.01.2006 13:30:11 | |
---|
PMMP Aikasemmin en tarkemmin tiennyt, mimmosta kakoa tää oikein on - muuta kuin rusketusraidat -biisin, joka edelleenkin mielestäni ihan susipaska veto - mutta nyt kun tuon kovemmat kädet -levyn hommasin, niin täytyy oikein ihmetellä, kuinka paljon olenkaan menettänyt. Varsinkin kun kuvittelin tän olevan jotain surkeaa pilipalia, mutta hui sentään miten väärässä voikaan olla. Tää nyt on kuitenkin yksi parhaista levyistä, joita tiedän. Tiukka paketti! |
rheinone 01.01.2006 13:52:25 (muokattu 01.01.2006 14:00:37) | |
---|
Vanhojen juttujen syventämistä tuo viime vuosi hyvin pitkälti oli. Joitain uusia tuttavuuksia tuli, mutta ikivanhoja bändejä kaikki tyynni, keski-ikä taitaa olla 30+: Rhino Bucket Butterfield Blues Band Cactus Mountain Sensational Alex Harvey Band Krokus Heavy Metal Kids E: Ainiin kotimaisista Zook. Piristävä nuorukainen tohon em. joukkoon! All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
cerulean 01.01.2006 14:24:48 | |
---|
Parhaimpia viime vuonna "löytämiäni" bändejä on Porcupine Tree, Meshuggah, The Haunted, Kate Bush, Death ja Faith No More. Tänä vuonna uudet kujeet. Toivottavasti musiikilla on vielä paljon tarjottavaa. After Ruth left me, i´ve been ruthless. |