Aihe: Miksi ostaa enää mitään musaliikkeestä?
1 2 3 4
Rajapatsas
31.12.2005 13:29:38

- Saa palvelua
- Halutut tuotteet saa heti mukaan
- Kysymyksiin asiantuntevia vastauksia

Kun asia olisikin näin, niin ei Thomann (ja muut vastaavat musaliikkeet netissä) olisi lähes ainoa harkittava vaihtoehto.

Tässä surullista kertomaa Etelä-Karjalasta.

Allekirjoittanut marssii lappeenrantalaiseen musaliikkeeseen tiedustelemaan Shuren "viiskasia", sille piuhaa ja puomiständiä.

No haluttu viiskasi löytyy 150 euron hintaan ja piuhakin olisi, mutta ständi tulee "ensi viikolla". Näistä saa kuulemma "hyvän paketin aikaiseksi". Palattuani työpaikalle vilkaisen piruuttani netistä Thomannin sivuilta ja siellä on viiskasi, piuha ja ständi 108 euron hintaan. Kun tämä lähtee sitten bändin kimppatilauksen matkaan ei hirveästi pohdittavaa jää.

No, episodi pt.2.

Tekeillä on efektilauta viidelle Bossin matolaatikolle ja hässäkästä puuttuu yksi lyhyt välipiuha. Lompsin imatralaiseen musiikkikauppaan, josta kerrotaan, että "juuri nyt ei (välipiuhaa) ole, mutta ensi viikolla tulee".

En edes vitutukseltani jaksa alkaa selaamaan minkään postimyymälän sivuja, mutta lienee perusteltua kysyä onko tässä mitään järkeä. Voihan olla, että nämä Thomannin kaltaiset postimyymälät ovat näivettämässä perinteisiä liikkeitä, mutta ei luulisi olevan kovinkaan kallista pitää perussälää varastossa. Siis pientä ja suhteellisen edullista kamaa, jota muusikot (aloittelevat ja pidemmälle ehtineet) tarvitsevat jatkuvasti. Voi tietysti väittää, että allekirjoittaneen kaltaiset vain vauhdittavat liikkeiden alamäkeä, mutta täällä ruuhkattomassa Suomessa näiden liikkeiden taso vain on sen verran bulgariaa, että välillä oikein naurattaa. Lisäksi tuohon "päättömät hintapyynnöt" topikkiin löytyisi monenmonta esimerkkiä siitä miten erityisesti näitä aloittelevia zakkwyldejä täällä kusetetaan.

No Helsingissä asiat ovat onneksi toisin, vai kuinka..
Rajapatsas
31.12.2005 13:31:52

Sori, menee hieman off topiciksi...

- Saa palvelua
- Halutut tuotteet saa heti mukaan
- Kysymyksiin asiantuntevia vastauksia

Kun asia olisikin näin, niin ei Thomann (ja muut vastaavat musaliikkeet netissä) olisi lähes ainoa harkittava vaihtoehto.

Tässä surullista kertomaa Etelä-Karjalasta.

Allekirjoittanut marssii lappeenrantalaiseen musaliikkeeseen tiedustelemaan Shuren "viiskasia", sille piuhaa ja puomiständiä.

No haluttu viiskasi löytyy 150 euron hintaan ja piuhakin olisi, mutta ständi tulee "ensi viikolla". Näistä saa kuulemma "hyvän paketin aikaiseksi". Palattuani työpaikalle vilkaisen piruuttani netistä Thomannin sivuilta ja siellä on viiskasi, piuha ja ständi 108 euron hintaan. Kun tämä lähtee sitten bändin kimppatilauksen matkaan ei hirveästi pohdittavaa jää.

No, episodi pt.2.

Tekeillä on efektilauta viidelle Bossin matolaatikolle ja hässäkästä puuttuu yksi lyhyt välipiuha. Lompsin imatralaiseen musiikkikauppaan, josta kerrotaan, että "juuri nyt ei (välipiuhaa) ole, mutta ensi viikolla tulee".

En edes vitutukseltani jaksa alkaa selaamaan minkään postimyymälän sivuja, mutta lienee perusteltua kysyä onko tässä mitään järkeä. Voihan olla, että nämä Thomannin kaltaiset postimyymälät ovat näivettämässä perinteisiä liikkeitä, mutta ei luulisi olevan kovinkaan kallista pitää perussälää varastossa. Siis pientä ja suhteellisen edullista kamaa, jota muusikot (aloittelevat ja pidemmälle ehtineet) tarvitsevat jatkuvasti. Voi tietysti väittää, että allekirjoittaneen kaltaiset vain vauhdittavat liikkeiden alamäkeä, mutta täällä ruuhkattomassa Suomessa näiden liikkeiden taso vain on sen verran bulgariaa, että välillä oikein naurattaa. Lisäksi tuohon "päättömät hintapyynnöt" topikkiin löytyisi monenmonta esimerkkiä siitä miten erityisesti näitä aloittelevia zakkwyldejä täällä kusetetaan.

No Helsingissä asiat ovat onneksi toisin, vai kuinka..
Kimmo72
31.12.2005 13:35:48 (muokattu 31.12.2005 13:36:30)
Mitä sä sekoilet?

Niin.. Olisit sanonu sille myyjälle että t-kaupasta saa siihen ja siihen hintaan, enempää en maksa. Itse olen tätä käyttänyt usein ja on toiminu. Tätä kutsutaan myös tinkimiseksi.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
janik
31.12.2005 13:40:06
Mitä sä sekoilet?

Niin.. Olisit sanonu sille myyjälle että t-kaupasta saa siihen ja siihen hintaan, enempää en maksa. Itse olen tätä käyttänyt usein ja on toiminu. Tätä kutsutaan myös tinkimiseksi.

Olen muuten huomannut että, paikallisessa musaliikkeessä myyjät ovat ottaneet thomannin puheeksi ennen minua.
-------------------------Fahrenheit
Kimmo72
31.12.2005 13:41:50
Olen muuten huomannut että, paikallisessa musaliikkeessä myyjät ovat ottaneet thomannin puheeksi ennen minua.

Juu näinkin on ollut.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
oiva tumpeloinen
31.12.2005 13:47:12

Tän muuten huomasin viime kesänä, kun Musamaailmassa kokeiltiin kaverin kanssa Framusta ja Engl:n nuppeja.

Hintaa kun kyseltiin, tuli vastaukseksi vain, että jos haluat saman tien, on hinta pari sataa euroa korkeampi, kuin jos pannaan sulle tilaukseen. Silloin voit katsoa nupille Thomannin hinnan ja lisätä summaan kolme kymppiä toimituskuluihin.

Vähän rupesi ilme nousta virneeseen, kun mietittiin siinä uloskävellessä, kummin mahdollisesti tekisi. Thomannilta sen saisi kuluineen kympin halvemmalla ja takuu olisi 3 vuotta Musamaailman yhden vuoden sijaan.....
Naureskeltiin siinä kaverin kanssa, että varmaan tilaavat sen sieltä itse sulle.
tommiot
31.12.2005 13:56:57
Hohoteltiin vähän kaverin kanssa eilen F-musiikissa. Kieliveivit 9€, Thomannilta saa 1,85. Eikä tippunut hinta vaikka asiasta mainittiin. Pyrin kyllä muuten ostamaan kaiken pienemmän (efektit, mikit, kielet yms.) F-musiikista, mutta nyt jäi kyllä sinne :)
Skebaristi
31.12.2005 14:02:24

Hohoteltiin vähän kaverin kanssa eilen F-musiikissa. Kieliveivit 9€, Thomannilta saa 1,85. Eikä tippunut hinta vaikka asiasta mainittiin. Pyrin kyllä muuten ostamaan kaiken pienemmän (efektit, mikit, kielet yms.) F-musiikista, mutta nyt jäi kyllä sinne :)

9€! No hoho! Ihan älytön hinta, itse tilasin omani t-kaupasta. On muuten ainoa HB:n tuote, mikä minulta löytyy :)
Absoluto
31.12.2005 14:09:49
Minä taas ostan musiikkiliikkestä sen takia että hinnat ovat tinkaamattakin alle Thomanin tason. Tämä siis oli jo edesmenneessä Tampereen soitinkeskuksessa, nykyisen DLX musicin hinnoittelusta ei vielä ole kokemusta.
Himon ajamana!
Les Fender
31.12.2005 14:26:48
Oli miten oli niin kyllä järjestyksen silti PITÄÄ olla se että ensin kysytään paikallisesta liikkeestä sitä tarjousta ja annetaan niille muutenkin mahdollisuus. Eiköhän ole kaikkien meidän etu että paikalliset pysyvät elossa. Jos hinnoittelu on sellaista ettei mitään järjellistä syytä paikallisesta ole ostaa niin minkäs sille sitten voi, kuolkoon.

Mahdollisuus pitäis aina antaa, ei ehdoin tahdoin kanneta €uroja niksmanneille. Moni muusikko on leipänsä jossain vaiheessa musaliikkeestä myyjänä/kauppiaana saanut.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
hanu767
31.12.2005 14:34:08
Itse olen saanut aina tinkimällä vähintäänkin thomannin hinnoilla, joskus jopa allekkin. Tietysti olisi parempi jos hinnat olisi jo valmiiksi kohdallaan, ettei tarvitsisi tinkiä. En ole tinkimisestä koskaan erityisemmin pitänyt. Välillä on ajatellut, että mielummin tilaan saksasta ja odottelen pari viikkoa, kun menen tohon paikalliseen vääntämään kättä myyjän kanssa.

Enemmän tulee silti paikallisesta edelleen ostettua.
"Balanced heart needs no disguise" -Kingston Wall, For All Mankind
Jebe-
31.12.2005 14:34:34 (muokattu 31.12.2005 14:35:22)
Oli miten oli niin kyllä järjestyksen silti PITÄÄ olla se että ensin kysytään paikallisesta liikkeestä sitä tarjousta ja annetaan niille muutenkin mahdollisuus.

Itse olen joka oston yhteydessä yrittänyt tingata tai saada jotain edes kaupanpäällisiksi, mutta ei ole ikinä onnistunut.
Aikoinani ostin levytukustu 1500e Ibanezin ja siihen iban kovan laukun kaupanpäällisiksi, enkä saanut edes uutta kielisettiä kaupan päälle. Ja hinta oli kuulemma jo niin edullinen ettei voinut antaa euroakaan alennusta.
Sama oli kun ostin Musamaailmasta EC-400 ja rockbagin laukun. Yritin siinä sitten tinkiä tai saada edes jotain kaupanpäällisiksi, mutta minulle yritettiin kaupata 30e kitarapiuhaa parin euron alennuksella. Ja siinä samassa huomasin, että netissä mainuttu KÄTEISnettohinta oli aivan eri mitä minulta yritettiin siinä repiä. Sai sitten siitäkin taistella että sain edes oikeaan hintaan tavarani.

Nykyään ostan tavarat suosiolla joko käytettynä tai uutena ulkomailta.
Ellei sitten kotimaisissa liikkeissä ole konkurssimyyntiä :D

EDIT: niinjoo. Ostin tuossa pari viikkoa sitten bossin pedaalin käytettynä. Maksoin 30e. F-Musiikissa on sama pedaali käytettynä 60e.
Rajapatsas
31.12.2005 14:37:27

Eihän tässä bad-willistä olekaan kysymys, sillä kyllähän jokainen mielummin ostaa oman kylän kauppiaalta. Toisaalta jos näiltä ei löydy tajua eikä liiemmin tolkkua, niin silloin solidaarisuus ei riitä ostopäätöksen kriteeriksi millään.

Toinen tähän asiaan liittyvä ihmetys on se millaista väkeä milloinkin näiden liikkeiden tiskien takana häärää. Luulisi kaupanpitäjän ylpeyteen kuuluvan jo senkin, että sinne tiskin taakse ei laitettaisi ketä tahansa. Onpa nimittäin käynyt useita kertoja niinkin, että myyjän virkaa toimittava nuorukainen ei ole osannut vastata yksinkertaiseenkaan tiedusteluun mitään, vaan on kehottanut odottamaan että "Pena" tulee itse paikalle.

No, tää on tätä...
Kimmo72
31.12.2005 14:48:23
Itse olen joka oston yhteydessä yrittänyt tingata tai saada jotain edes kaupanpäällisiksi, mutta ei ole ikinä onnistunut.
Aikoinani ostin levytukustu 1500e Ibanezin ja siihen iban kovan laukun kaupanpäällisiksi, enkä saanut edes uutta kielisettiä kaupan päälle.

Öööö.. Siis... Okei :) Et ole koskaan saanut, mutta olet kuitenkin??
Härski
31.12.2005 15:02:58
Öööö.. Siis... Okei :) Et ole koskaan saanut, mutta olet kuitenkin??

No eiköhän tossa tapauksessa toi laukku kuulunu siihen hintaan, niinkuin ton hintaisissa kitaroissa voi olettaakin. Että sikäli en näkis sitä kaupanpäällisenä siinä.
salva
31.12.2005 15:26:59
No eiköhän tossa tapauksessa toi laukku kuulunu siihen hintaan, niinkuin ton hintaisissa kitaroissa voi olettaakin. Että sikäli en näkis sitä kaupanpäällisenä siinä.

RG prestige malleihin kuuluu aina laukku mukaan ainakin nykyään.
When the Sun goes down, music turns up.
SandOfTime
31.12.2005 15:56:21

Itse suosin aina jotain paikallista musiikkiliikettä, kuten aikoinaan esim. Kajaanin musiikkia. Hinnat oli aina tingattavissa melkein t-kaupan hintoihin ja palvelu oli hyvää (sai jopa usein kahvia ja keksejä).

Täällä etelässä ei tuo palvelupuoli kyllä aina toimi kovinkaan mallikaasti, eikä täältä mistään kahviakaan saa, mutta silti jos tavara menee esim. särki, niin on se minusta helpompi roudata liikkeeseen vaihtoon, kun lähetellä takas thomannille...
Never been better...
losli
31.12.2005 15:57:49
RG prestige malleihin kuuluu aina laukku mukaan ainakin nykyään.

Mutta kauppias kyllä ottaa hinnan vaikka kielistä ja "erikois-mikrofoneista" ja vaikka "Steve Vai tehdassäädöillä" olevasta tallasta ja vaikka mistä jos niikseen tulee ja asiakas suostuu maksamaan. :)
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
mathias
31.12.2005 16:09:11 (muokattu 31.12.2005 16:09:42)
Itse suosin aina jotain paikallista musiikkiliikettä, kuten aikoinaan esim. Kajaanin musiikkia. Hinnat oli aina tingattavissa melkein t-kaupan hintoihin ja palvelu oli hyvää (sai jopa usein kahvia ja keksejä).

Hyviä kokemuksia on minullakin Kajaanin Musiikista. Mutta jumalauta, en mitään keksejä saanut. Oikeastaan Kajaanin Musiikki ja Viking Musiikki Kuopiossa ovat ystävällisimmät musiikkikaupat mihin olen törmännyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)