Aihe: Ibanez Roadstar 2
1 2
tommiot
26.07.2005 15:54:19 (muokattu 26.07.2005 15:55:07)
No nythän mä sain tän hyvin säädettyä. Yksikään kieli ei enää pidä virettä :) Pitäiskö vaan viedä soitinrakentajalle että tekisi uuden satulan... Oon vaikka kuinka paljon tunkenu sitä lyijyä sinne satulaan, mutta ei vaan pidä virettä. Ja vire siis pysyi lähes täydellisesti ennen kuin vaihdoin uudet kielet noin viikko sitten. Vai voisko pari lisäjousta auttaa?

Kielet 9-46 Ernie Ballit
Pastilli?
fox
26.07.2005 15:58:50

No nythän mä sain tän hyvin säädettyä. Yksikään kieli ei enää pidä virettä :) Pitäiskö vaan viedä soitinrakentajalle että tekisi uuden satulan... Oon vaikka kuinka paljon tunkenu sitä lyijyä sinne satulaan, mutta ei vaan pidä virettä. Ja vire siis pysyi lähes täydellisesti ennen kuin vaihdoin uudet kielet noin viikko sitten. Vai voisko pari lisäjousta auttaa?

Kielet 9-46 Ernie Ballit

Hmm?? Voithan sä kokeilla jousta- paria.. Montako sulla on siellä, onko se "kelluvana" vai kuinka?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
tommiot
26.07.2005 16:07:25 (muokattu 26.07.2005 16:08:26)
Hmm?? Voithan sä kokeilla jousta- paria.. Montako sulla on siellä, onko se "kelluvana" vai kuinka?

Kolme jousta. Ei oo kelluva.

EDIT: Ja vire palaa kun kieliä venyttää. Eikös toi viittaa että satulassa on vikaa.
Pastilli?
tommiot
03.09.2005 12:42:41
Voisko kielilukkojen vaihto auttaa vireen pysymiseen? Eli pistäis modernimmat, kun näissä alkuperäisissä on ensin satula ja sen jälkeen parin sentin päässä lukot. Huomasin myös että kun ala-E:tä kiristää viritystapista (kun lukot on ihan kunnolla kiinni) niin vire nousee ihan kuin lukot ei pitäisi yhtään. Eihän sen nyt noin pitäis toimia? :) 50€ olis lukot ja työ... Vai pistänkö tän vaan myyntiin ja etsin jostain semmoisen kitaran joka pitää vireen...
85423321
03.09.2005 13:07:11
Mitä puuta otelauta on tuossa violetissa kitarassa?
lukeman
03.09.2005 13:16:26
Voisko kielilukkojen vaihto auttaa vireen pysymiseen? Eli pistäis modernimmat, kun näissä alkuperäisissä on ensin satula ja sen jälkeen parin sentin päässä lukot.

Kyllä nuokin taatusti vireen pitävät jos vain kunnossa ovat. Tuossa taitaa olla vain ikää sen verran paljon, että on kulumia.
Kalm
03.09.2005 13:19:40
.. (tai miten hyvä tuo sarja yleensä on)?...

Omasta hyllystä löytyy halvimman pään RS-125 '83 ja voi huoletta sanoa että laatu on kohdallaan hintaansa nähden. Hieman rumahan tuo toki on ja kaulassakin vain 21 nauhaa, mutta HW jo valmiiksi riittävän laadukasta noin budjettiluokan melaksi. Ei siis tarvitse heti ensimmäisenä juosta kauppaan hakemaan viriosia.

Kaula yhdestä vaahterapalasta, body kolmesta saarnipalasta, toimivat "Ibanez smooth tuner II" virityskoneet, V-hinalukot, Super 70 -mikit, vaiheenkääntöswitchi, kelpo potikat ja vielä kun tallan kiristää kanteen kiinni, niin ei virekkään hassumpi.

http://fxpatrice.free.fr/musique/Ib … -Roadstar-Deluxe-Series-Guitars.htm
http://www.saunalahti.fi/vesheln/pics/iba_rs125.jpg

Katuhinta lienee jossain kahden tai kolmensadan korvilla, eli ei paha.
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
tommiot
03.09.2005 13:38:55 (muokattu 03.09.2005 13:40:29)
Kyllä nuokin taatusti vireen pitävät jos vain kunnossa ovat. Tuossa taitaa olla vain ikää sen verran paljon, että on kulumia.

Niin mutta kun kampea käyttää niin vire nousee (voisi johtua satulasta?), ja kun kieliä sen jälkeen venyttelee niin vire palaa. Talla on kannessa kiinni.

Vai onko toi talla (Pro Rocker) vaan niin paska, ettei se pidä virettä? Siinä ei edes oo knife edgejä, vaan rullat.
19
31.12.2005 11:11:42
Nonii, kaivellaanpas vähäsen.

Tuolla torilla on nyt tuommoinen Ibanez roadstar II (RG440 taitaa olla) myytävänä ja oon vähän katellu, että josko ostais pois, ehkä. Semmonen kysymys tuossa heräsi, kun selailin nettiä, että onko tuo talla ihan kunnon Edge? Tämä sivu ainakin niin väittää (http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1986/p08.jpg).

Ilmoituksessa taas lukee lisenssifloikka, ja kitaran pitäis vissiin olla originaali. Elikkäs minkälainen talla tuo on?

Ja voisihan tuon tallan tietty vaihtaa, meneeköhän siihen suoraan OFR tai joku Ibanezin omista vastaavista?
Johann Onn
31.12.2005 12:44:14 (muokattu 31.12.2005 12:46:26)
Ibanez roadstar II (RG440 taitaa olla) myytävänä... onko tuo talla ihan kunnon Edge?

Samalta se kuvasta päätellen näyttää kuin mun 540S:änkin edge. Eli se, jonka jotkut listaa kai (melkein) parhaimmaks Ibanezin floikka kopioks. Kai se on, olettaen, ettei ne "veitsenkärjet" oo kulahtanu.

Myyjältä kysymällä (laittamalla vaikka pikaviestiä) se vois kai selvitä helpommin ?
SirElwood
31.12.2005 12:55:18
Mulla oli tuommonen ilman tuota floikkatallaa joskus. Se oli todella hyvä kitara ja tekisi mieli hankkia uusi samanlainen. Mulla on ikävä sitä... Nyyh.

Roadstar II on mun ikiGAS kohde. Ilman floikkaa tietty.
Aki
01.01.2006 16:22:10 (muokattu 01.01.2006 16:23:48)

Mulla on RG140, RG200, RS125, BL550, BL50, sekä projektikunnossa olevat RG140 ja RS440. Maailmassa ei tule ikinä olemaan yhtä hyvää hinta/laatu-suhdetta kun näissä kitaroissa.

Satulaurien pitää olla profiililtaan oikeanlaisia, veitsellä nyhräilyllä ei voi saada hyvin toimivaa satulaa aikaiseksi. Pistä tilkka öljyä satulalukkojen ruuvien kierteisiin, niin menevät kunnolla kiinni. Myös tallan ja tallatappien väliin lyijäri saattaa auttaa. Ja ohuempiinkin tallauriin saa lyijäriä kun hinkkaa vaan. Vaikkei se pohjaa kosketa, pienellä hinkkauksella pöly putoaa juuri oikeaan paikkaan, johon kieli kiillottaa sen paikoilleen.

EDIT: Kielten vaihto on tietty aika olennainen vireen pysymistä tavoitellessa.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
jari
01.01.2006 19:24:48
mulla on tuollaisen rs:n kaula straton saarni bodys kiinni ja siinä texas spesiaalit ja dbx tone tsydeemi kun vain vielä jonkin hyvän tallan saisi edullisesti olen aina tykännyt noista rs ja blazerin kauloista. kun vielä löytyisi rs 300 iba jostain
kitara on lyömäsoitin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)