Aihe: Perusbassot, missä järjestyksessä?
1 2 3
hollstro
30.12.2005 22:51:34

Idea on tämä: jos ja kun hankitaan bassoja niin missä järjestyksessä ne kannattaa hankkia. Eli jos on vain yksi basso niin mikä. Jos kaksi niin mitkä ja jos kolme niin mitkä kolme jne..

Tässä oma järjestysehdotus:
1. Fender Jazz Bass
2. Fender Precision Bass
3. Music Man Sabre
4. Nauhaton Fender Jazz Bass

Perustelut:

Jazz Bass on jokapaikan höylä ja siitä irtoaa monipuolinen saundipaletti. Presari on varma jyrä suurimpaan osaan perusmusaa, jopa peukkufunkiin. Musarin Sabressa on Sting Ray-soundin lisäksi monta muuta hyvää saundia. Nauhaton on hyvä lisämauste ja pitää sävelkorvan kunnossa.
Jani The Rock
30.12.2005 22:53:10

1. Rickenbacker

Soon siinä.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
jjylli
30.12.2005 22:56:50
1. Rickenbacker

Soon siinä.

joo tai samantien kaks bakkerii. tai viis.
J.Hollström
30.12.2005 23:02:34
Peruskirveet, joiden kanssa voi mennä vaikka metsään. Eli Fiskars.
No, onhan noita bassoloita. Itse kun en niistä niin paljoo ymmärrä, niin laitetaan näin:

1) Precision
2) Jazz
3) Sting Ray

Rickenbackerit sitten, jos rahalle ei muuta käyttöö keksi.
Niskamies
30.12.2005 23:06:56
1) 5-kielinen aktiivi-Jazz
2) nauhaton (oman maun mukaan)
3) passiivi-Jazz

Näin mun mielestä. Aktiivijazzilla vetää aika uskottavasti kaikensorttista musaa, mutta siitä ei kuitenkaan lähde ihan sitä passiivi jazzbasson saundia. Nauhaton on taas hyvä kaveri tälle, saa pehmeyttä, kun aktiivijazz on todella räyhäkäs ja särmikäs saundiltaan. Siitä saa myös sitä laulavuutta jota ei nauhallisesta lähde.

Kolmantena sitten passiivi-jazz, nelikielinen. Siitä lähtee sitten se perinteinen, tummempi ja pehmeämpi jassosaundi. Nelikielisyys helpoittaa jonkinverran soittoa (yksi kieli vähemmän huolehdittavana) ja nuotinlukua.

Näin mä tekisin, ja teenkin.
jjylli
30.12.2005 23:10:12
joo tai samantien kaks bakkerii. tai viis.

ja loppurahalla puolitusinaa erilaisia gibsoneita.
J.Hollström
30.12.2005 23:22:58
ja loppurahalla puolitusinaa erilaisia gibsoneita.

Eiks muutama Arjan Pro "kakkonen on ykkönen" mahtuis joukkoon?
jjylli
30.12.2005 23:24:51
Eiks muutama Arjan Pro "kakkonen on ykkönen" mahtuis joukkoon?

pahus unohtu. no ne on niin halpoi että niitä ainaki..
Teijo K.
30.12.2005 23:36:09

-Sähkö-basso
-Kondra-basso
-Basso-baritoni
-Basso-luuttu
-Tuuba
Munsta.
Rokkinorsu
30.12.2005 23:37:16
-Sähkö-basso
-Kondra-basso
-Basso-baritoni
-Basso-luuttu
-Tuuba

Tuuba kuuluu soitinten eliittiin! Sen kustannuksella ei saa pilailla! ;)
Basisti.
Teijo K.
30.12.2005 23:37:54

Tuuba kuuluu soitinten eliittiin! Sen kustannuksella ei saa pilailla! ;)

Minä en pilaile hyvä herra.
Munsta.
Rokkinorsu
30.12.2005 23:43:52
Minä en pilaile hyvä herra.

Aijaa, pyydän anteeksi oi herra Arva.
Basisti.
pardy
30.12.2005 23:46:55

1. Matti Salminen
2. Marko Putkonen
3. Janne Sundqvist
4. Jaakko Ryhänen
5. Arto Marjakangas
TommiW.
30.12.2005 23:47:35
-Jasso
-Passo
-Nauhaton jasso
-Riskenpasker
-superhihibasso, jolla voi bostailla kafreilleen, jos niitä on. Mulla ei.
"Wasara on kävelevä GAS " -kaake
sirdickyj
30.12.2005 23:48:15
1. presari
2. jazzbasso
3. musari
4. kaljaa
5. pitsaa
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen!
Teijo K.
30.12.2005 23:48:52

Aijaa, pyydän anteeksi oi herra Arva.

Saatte anteeksi.

Minusta sillä basson merkillä ei ole mitään merkitystä, kunhan on hyvä. Vaikka omatekemä olisi, ja itseasiassa itsetehtynähän se kivoin onkin. Sitten pitää olla tietenkin kondra, kyllähän se iso basso pitää olla. Basisti toki laulaa myös taustoja, ja siihen muhkea basso-baritoni on omiaan. Historiaa on hyvä tuntea senverran, että omistaa basso-luutun, mikä on nykyisen basso-kitaran esi-isä. Tiesittekö muuten, että luutulle kirjoitettiin jo tabulatuureja, ja se on itseasiassa vanhempi keksintö kuin nuotit. Ja tuuba on mitä oivin soitin myös, en tosin vielä omista, mutta jonain päivänä minä vielä...
Munsta.
bize
30.12.2005 23:52:51
1) Perushyvä 4-kielinen jazz, jossa aktiivi-passiivi -kytkin, esim. G&L (Tribute) leppärungolla all-around -käyttöön
2) 5-kielinen hifibasso jossa ohuet kielet, jos treenaa paljon. Väite perustuu vain omaan kokemukseen / fiilikseen siitä, että en ole saanut ohuilla kielillä hyvää soundia kuin Warwickista (ainoa hifibasso jonka olen omistanut). Kielikompromissi täysin tarpeeton ratkaisu jos ranteet teräskunnossa ja keskimääräinen soittoaika jää alle muutaman tunnin päivässä. "Siimoilla" ryyditettynä erinomainen ase tanssi- tms. maratonkeikoille.
3) 4-kielinen Fender Precision, IMHO en tiedä miksi, mutta kaikki katsoo oudosti kun luettelee kaikki erikoiset bassot mitä omistaa ja sanoo sen jälkeen ettei ole edes suunnitellut presarin hankkimista. Jos 5-kielisen EQ:ssa on puoliparametrinen keskialue, suositeltava modaus presariin on juottaa mikit kiinni suoraan jakkiin.

Nauhatonta soittaa levyille amerikkalainen sessioässä.
Karlsson
30.12.2005 23:53:18
1. Matti Salminen
2. Marko Putkonen
3. Janne Sundqvist
4. Jaakko Ryhänen
5. Arto Marjakangas

Putkonen on parempi ku Salminen. Exodus!
"Mitäs menit pyytämään mut tänne!" -Leif Segerstam
pasikaikkonen
31.12.2005 16:30:05

Tzäp !

Ibanez iceman suraavaksi !

Tässä tapauksessa lähinnä ulkonäköseikat vaikuttaa asiaan, sillä suomessa sitä ei liikkeeseen pääse testaileen :(
...sitä kun ei eurooppaan tuoda r..kle !!!

no mutta eipä se kalliskaan ole n.400e ameriikan markkinoilla. (tosin, en tiedä vielä paljonko tullit yms. tekee hintaan lisää)

teen siitä tai sitten artcoresta nauhattoman hässäkän.

...nii ja jos oikein rahalla ostaisin, niin teettäisin Amfisoundilla soittimen.
Joko "oman" mallin tai "fender" jazz basson.
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)