McNulty 30.12.2005 20:06:02 | |
---|
Painaa kitaraanpäin. Tai poispäin kitarasta. Minulla on lähes aina vibrakampi osoittamassa kaulasta poispäin, ja sitten vaan painan sitä kämmenellä, jolloin vire nousee. Se on jotenkin miulle luonnollisempi tapa... ja idoli tais käyttä samalla tavalla hyvin usein, tosin kun minä kampea veivasin niin en Dimen kampi-kikkailuista tuolloin vielä kauheasti tiennyt. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk! |
tommiot 30.12.2005 20:14:39 (muokattu 30.12.2005 20:15:02) | |
---|
Minulla on lähes aina vibrakampi osoittamassa kaulasta poispäin, ja sitten vaan painan sitä kämmenellä, jolloin vire nousee. Se on jotenkin miulle luonnollisempi tapa... ja idoli tais käyttä samalla tavalla hyvin usein, tosin kun minä kampea veivasin niin en Dimen kampi-kikkailuista tuolloin vielä kauheasti tiennyt. Mitenkäs paljon sitä uskaltaa kiskoa ylöspäin, ennen kuin alkaa kielet mennä poikki? Napsahti kerran A-kieli kun vedin terssin ylöspäin (tallassa jotain terävää, koska katkennut useammankin kerran) :( |
McNulty 30.12.2005 20:18:23 | |
---|
Mitenkäs paljon sitä uskaltaa kiskoa ylöspäin, ennen kuin alkaa kielet mennä poikki? Mie vedän aina aika maksimit... ei ole vielä kielet menneet poikki, mutta se voi johtua siitä että miulla on yleensä Eb tai D-vireessä nuo soittimet. Napsahti kerran A-kieli kun vedin terssin ylöspäin (tallassa jotain terävää, koska katkennut useammankin kerran) :( Hmm... kyllä normivireessäkin pitäisi jonkun verran venytystä kestää. Tallan asennostahan se on paljon kiinni, ja siitä kuinka paljon on varaa nostaa sävelkorkeutta. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
M-Juhana 30.12.2005 20:22:50 (muokattu 30.12.2005 20:24:45) | |
---|
Uskomatonta roskaa. Laadukkaassa kitarassa ei tarvita floikkaa, jotta vire pysyisi. Floikkien idea on minusta lähinnä tarjota wannabe-Laihoille, ja -Dimeille kustannustehokas pääsy ah niin ihanien ja hyödyllisten divebombien maailmaan. Lisäksi floikka+kielilukot -yhdistelmän ongelmista voisi kirjoittaa 500-sivuisen kirjan. Muutamia mainitakseni: * vireen vaihto on järjettömän hidasta puuhaa ja viritys ylipäätään työläämpää * yhtä kieltä venyttäessä kaikkien muiden kielten vire laskee * yhden kielen katketessa kakkien muiden kielten vire menee täysin päin seiniä * kielten vaihto on selvästi hitaampaa * molemmista päistä rautamötikällä blokattu kieli tappaa sustainin tehokkaasti (Ynkkäkin tietää) * monimutkainen systeemi (viimeksi kun tarkistin, perusfloikka koostuu yli 30 eri osasta, joista mikä tahansa voi hajota) * "Original Floyd Rose"-talla maksaa melkein yhtä paljon kuin kohtalainen käytetty peruskitara ja halpakopioilla ei tee mitään * floikka on järjettömän ruma vekotin Viimeiseksi mainittu saattaa olla makuasia, muut eivät. Ja miten floikka auttaa jos kaula "menee vinoon"? Uskomatonta roskaa !! Et sinä voi perustella floikan tarpeettomuutta omalla mieltymykselläsi !! Nämä perustelut eivät tee floikasta huonoa tai tarpeetonta , muualla kuin sinun maailmassasi. Edit. typoa, koska vastaus olisi muuten, että opettele kirjoittaan :-) RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
Henkka Hevimies 30.12.2005 20:30:46 | |
---|
Uskon tuossa tapauksessa niin päin, että Laiho laittaa itelleen floikan ku Eddielläkin on... EIHÄÄ!!!!11 SÄÄÄH!! I sold your dog to a Chinese restaurant.----HeWu METal PiiKkEjÄ Ha VERtA- |
moottorisaha 30.12.2005 20:31:51 (muokattu 30.12.2005 20:41:52) | |
---|
* molemmista päistä rautamötikällä blokattu kieli tappaa sustainin tehokkaasti (Ynkkäkin tietää) Soittelin tuossa vähän aikaa sitten vuorotellen tätä vanerista valmistettua floikkakitaraa ja kaverin Gibsonin LP:tä, enkä ainakaan normaalisoitossa huomannut mitään sustainieroja. (Vetelin ilman sähköjä, sekä Peavey Classicilla, ilman säröjä). Ja floikan kanssa kun vähän aikaa pelehtii, niin virittäminen onnistuu helvetin nopeasti kun osaa laittaa tiettyjä kieliä oikean verran ylävireeseen. Virettä en itse jaksa runkata edestakaisin, joten se ei ole ainakaan minulle mikään ongelma. Ja sitten vielä tärkein pointti: Jos hommaa floikan, niin saa samassa laadukkaan kelluvan tallan + kiinteän tallan hienovirittimillä. Blokkaaminen / blokin poistaminen kestää n. 5sek, joten sinulla on samassa paketissa molemmanlaiset tallat. Ihan näin BTW, hieman ohi aiheen, mistä tuo aivan käsittämätön dissaamisen ja haukkumisen tarve tulee sinulle Jucciz? Joka ikiseen threadiin pitää tulla vittuilemaan ja haukkumaan jotain/jostain, vaikka sitten ohi aiheen. Tiedät kuitenkin aivan varmasti että siitä ei seuraa kuin mielipahaa kaikille ja ketju menee pilalle. Tulee väistämättä mielikuva että se heijastaa jotain helvetin suurta katkeruutta ja vihaa. :) "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
McNulty 30.12.2005 20:33:39 | |
---|
Ukomatonta roskaa !! Et sinä voi perustella floikan tarpeettomuutta omalla mietymykselläsi !! Nämä perustelut eivät tee floikasta huonoa tai tarpeetonta , muualla kuin sinun maailmassasi. Nimenomaan... Jucciz kuvittelee että hänen mielipiteensä ja mieltymyksensä on ainoa oikea jonka tulee päteä myös muiden kohdalla :) * vireen vaihto on järjettömän hidasta puuhaa ja viritys ylipäätään työläämpää Jep, jollei osaa tuota hommaa, voi virittämiseen ja säätämiseen tuhraantua se puoli päivää. Viimeksi kun vaihdoin kielet, vireen ja säädin skeban niin siinä meni about 20min. * yhtä kieltä venyttäessä kaikkien muiden kielten vire laskee Jep, mutta aika usein bendit ovat yhden kielen bendejä... ja paino sanoilla "aika usein". * yhden kielen katketessa kakkien muiden kielten vire menee täysin päin seiniä Veäppä kuule Gibsoniin se .013 setti ja poikkaset sen G-kielen niin kyllä se kaulakin antaa periksi. Vire muuttuu siinäkin tapauksessa... ei voi mitään, mittari ei valehtele. * kielten vaihto on selvästi hitaampaa Juu, vaihdan 10min aikana koko setin... ja harvemmin sitä kielisettiä vaihtaessa joutuu kelloa vastaan tappelemaan. Se kun ei ole mikään F1-varikko. * molemmista päistä rautamötikällä blokattu kieli tappaa sustainin tehokkaasti (Ynkkäkin tietää) Ynkälläkin on messinkinen satula, koska hän tietää että metalli värähtelee luuta ja muovia paremmin ja täten tuo värähtely välittyy paremmin kaulaan. Jos kieli värähtelee vielä satulan "väärällä" puolella, niin satula on silloin huono. Kieli ei nimenomaan saa soida virittimille asti, muutoinhan satula on turha kapistus siinä välissä. + Moni laadukkaalla lukkovibraisella soittimella soittanut tietää, ettei se talla sustainia ja sointia tapa, vaan kenties jopa parantaa. Esim. joku Jackson USA Soloist soi vähintään yhtä hyvin kuin Gibson LP (jota monesti sustainista ylistetään). * monimutkainen systeemi (viimeksi kun tarkistin, perusfloikka koostuu yli 30 eri osasta, joista mikä tahansa voi hajota) Toki, mutta samoin samoin sitä voi mennä keikalla vaikka Les Paulista viritinkoneisto rikki jolloin sillä ei tee yhtään mitään. Tuossa vaiheessa lukittu satula pitää edelleen skeban vireessä. Tämä on yhtä vahva argumentti kuin tuo teikäläisenkin. * "Original Floyd Rose"-talla maksaa melkein yhtä paljon kuin kohtalainen käytetty peruskitara ja halpakopioilla ei tee mitään Niin? Mikä tässä nyt oli ongelma? Voithan sinä ostaa aidon 50-luvun lopun ABR-1:n ja maksaa siitä sen tonnin pari. En ymmärrä mikä tässä oli pointti? Ehkä se ettei halvoissa skeboissa ole hyvää floikkaa... ok, sen me jo tiesimmekin. * floikka on järjettömän ruma vekotin Ei sen rumempi kuin muutkaan tallat... katsojan silmässä tämä homma. Varmaan vihaat neitojakin kun ne tykkää pippeleistä ja sie jostain ihan muusta... tai no, mistäs minä sen tiedän. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
Henkka Hevimies 30.12.2005 20:36:24 (muokattu 30.12.2005 20:46:46) | |
---|
katsojan silmässä tämä homma ja korvassa ja korvien välissä. I sold your dog to a Chinese restaurant.----HeWu METal PiiKkEjÄ Ha VERtA- |
Starlia 30.12.2005 20:41:20 | |
---|
Ei vittu noita Bonecrusherin kommentteja :D:D:D Ei tässä kaljaa enää tarvitakaan, kun saa näin hyvät kicksit m.nettiä lueskellessa.. + |
McNulty 30.12.2005 20:42:36 | |
---|
Ei vittu noita Bonecrusherin kommentteja :D:D:D Ei tässä kaljaa enää tarvitakaan, kun saa näin hyvät kicksit m.nettiä lueskellessa.. + mitä mä nyt taas muka sanoin :)) Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
Starlia 30.12.2005 20:43:37 (muokattu 30.12.2005 20:45:04) | |
---|
mitä mä nyt taas muka sanoin :)) Vieläkin naurattaa.. Perkele.. :) No ei.. Heti maanantaina menen kitaraliikkeesseen vaihdattamaan Gibsonin tallan JEMiini, kerran Jucciz niin sanoo. "Tää on ruma. Haluan Jazz-tallan..." |
Henkka Hevimies 30.12.2005 20:44:37 (muokattu 30.12.2005 20:44:44) | |
---|
mitä mä nyt taas muka sanoin :)) Jätkä pieksee Juccizta maan rakoon oikein tosissaan;) I sold your dog to a Chinese restaurant.----HeWu METal PiiKkEjÄ Ha VERtA- |
McNulty 30.12.2005 20:45:25 (muokattu 30.12.2005 20:46:11) | |
---|
Jätkä pieksee Juccizta maan rakoon oikein tosissaan;) me ollaan ihan "kavereita" :) maybe not Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
M-Juhana 30.12.2005 20:45:57 | |
---|
* vireen vaihto on järjettömän hidasta puuhaa ja viritys ylipäätään työläämpää Tähän sen verran , että mun maailmassa pitää olla joka vireelle mitä käyttää oma kitara. Mä en edes viitti vaihtaa kitaraan virettä. Jos soitan normivireellä ja haluun avo D:n , ni mä vaihdan kitaraa ! RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
Henkka Hevimies 30.12.2005 20:46:27 | |
---|
me ollaan ihan "kavereita" :) Jeas. Nomutta hyvä,että löytyy sanavalmista porukkaa. I sold your dog to a Chinese restaurant.----HeWu METal PiiKkEjÄ Ha VERtA- |
McNulty 30.12.2005 20:47:19 | |
---|
Tähän sen verran , että mun maailmassa pitää olla joka vireelle mitä käyttää oma kitara. Mä en edes viitti vaihtaa kitaraan virettä. Jos soitan normivireellä ja haluun avo D:n , ni mä vaihdan kitaraa ! Samoin... Miulla on eri vireitä varten eri kitara, paitsi keikalla jolloin backuppina on yksi D-vireinen skeba lisää. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
Starlia 30.12.2005 20:48:17 | |
---|
Samoin... Miulla on eri vireitä varten eri kitara, paitsi keikalla jolloin backuppina on yksi D-vireinen skeba lisää. Paskat mitään eri kitaroita.. Mulla on Zoomin Pitchshifteri. |
Paskat mitään eri kitaroita.. Mulla on Zoomin Pitchshifteri. haha... käyhän se silläkin, etenkin kun haluaa ne ihanat digihelinät ja pienen viiveen mukaan. Ainakin jos käytössä on 2020 tai 505 :) Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
M-Juhana 30.12.2005 20:51:47 | |
---|
Samoin... Miulla on eri vireitä varten eri kitara, paitsi keikalla jolloin backuppina on yksi D-vireinen skeba lisää. Jeppis ! Ja kun soittaa ja treenaa , yksin tai bändin kanssa, ni ei hermo kestä jos joutuu jotain juttua varten virittään uuden vireen !! Meillä on meidän proggiksessä kaksi kitaristiä ja aina reeneissä 2 * normi vire + D vire ja G vire kitarat !! "Vedetään toi, ok sulle normi komppiin ja mä vedän putkella D:llä" :-) RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
oiva tumpeloinen 30.12.2005 20:52:31 | |
---|
Jätkä pieksee Juccizta maan rakoon oikein tosissaan;) Mun mielestä taas vastaaminen vielä ihan hyvin perusteluin provoavaan keskusteluun ei ole mitään maan rakoon pieksemistä. Sitä paitsi, jos joku aina ihan tosissaan kerjää verta nenästään, niin eikö joskus voi valmistaa tavaraa tilauksen mukaan. ;) Näistä keskusteluista vois muuten pikkuhiljaa joku kasata FAQ:n, ettei aina tarttis käydä läpi tätä samaa juupas-eipäs -leikkiä. |