Aihe: langattomat kuulokkeet äänityksiin
1
Hank Hill
30.12.2005 11:44:13

Olen harkinnut langattomien kuulokkeiden(halpojen) hankkimista vaatimattomaan kotistudiooni,koska nuo langalliset vie fiilistä nauhoituksista,kun piuhat sotkeutuu ja tulee laulettaessa,ja kitaraa soitettaessakin, jonkinlaista neuroottista jännitystä kroppaan.Onkohan halvoissa langattomissa ihan surkea äänenlaatu?Mitään erityisen hifiä en hae,kunhan toimisi jotenkin monitoroimiseen ja olisivatn hyvät päässä(omat langalliset Gradoni eivät ole ergonomian riemuvoittoja) ja tietenkin pitäisi olla halvat.Paljonko se vastaanotin mahtaa kuluttaa paristoja?
milcoin
30.12.2005 12:58:21
...kun piuhat sotkeutuu ja tulee laulettaessa,ja kitaraa soitettaessakin, jonkinlaista neuroottista jännitystä kroppaan.

Hoho!!!
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
mhelin
30.12.2005 13:10:55
Langattomista voi tulla häiriöitä äänitykseen. Optinen systeemi voisi olla siinä suhteessa parempi kuin FM, tosin muuten se ei ole kovin hyvä.
dewil
30.12.2005 13:43:11

Ainakin jokunen vuosi takaperin moisten soundi oli ala-arvoinen.
Mahdollisesti palikka vinkki, mutta...
Olethan kokeillut vetää luurit päähäsi takakautta, niin että johto jää selkäpuolelle,
pois tieltä?
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
aimotuska
30.12.2005 18:40:39
Olethan kokeillut vetää luurit päähäsi takakautta, niin että johto jää selkäpuolelle,
pois tieltä?

Juuri näin. Lisäksi tsiljoonan metrin jatkoplugi luurien ja vahvarin välille, koukku kattoon ja piuha sitä kautta selän puolelta alas niin johan on kumma jos vielä ahistaa.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
kivi
30.12.2005 19:19:35 (muokattu 30.12.2005 19:20:53)
Langattomista voi tulla häiriöitä äänitykseen. Optinen systeemi voisi olla siinä suhteessa parempi kuin FM, tosin muuten se ei ole kovin hyvä.

Jostain kumman syystä infrapuna aiheuttaa myös häiriöitä laitteisiin.

Olen samaa mieltä kuin muutkin - kierteellinen jatkopiuha kuulokkeisiin, ja piuha selkäpuolelta, niin ei lennä luurit päästä. Se on taito joka pitää vain oppia, mutta sen oppii aika helposti.

Onneksi kuulokkeiden piuha lähtee aina vasemmalta.

PS. Ostin aikoinaan halvat Haman radioluurit juuri tuota tarkoitusta varten, mutta 15 minuutin kohinankuuntelun jälkeen ne lensivät seinään.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
hannu666
30.12.2005 22:29:08
Ostin aikoinaan halvat Haman radioluurit juuri tuota tarkoitusta varten, mutta 15 minuutin kohinankuuntelun jälkeen ne lensivät seinään.

Mä heitin vihaisena maahan ja ne meni onneksi rikki :o)

Mun omat ei kyllä ollut Haman, mutta muuten sama homma...Oikeestaa, miksi pitäisi leikkiä langattomilla studiossa ku on se mahdollisuus että jotain menee vituiksi sen takia. Hyvinhän sitä on pärjätty kymmeniä vuosia piuhojen kanssakin.
Woodoo
01.01.2006 20:54:05
Sennheiserillä on ihan kelpomalleja. On ne nauhoittaessa aika mukavat ja kun niuhotuksessa ei äänenlaadun tarvii olla miljoonaluokkaa. Mutta saako jostain kuulosoujain meningillä tuollasia? http://www.sennheiserusa.com/newsite/productdetail.asp?transid=009925

Tuo malli mun muistaakseni ei oikeasti ole kun 100e luokkaa. Oon muutamat tuollaset myynyt töissä ja testailin niitä. Nyvältä kuulosti ja kantomatka ei loppunut kesken mitenkään päin eikä oikein mistään häiriöö ottanut.
Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :)
moder
01.01.2006 22:40:14
Kyllä äänenlaatu riittää kotistudiokäytössä siihen, että äänitettäessä pystyy seuraamaan biisiä. Äänenvoimakkuus saattaa tosin loppua kesken, jos vaikka rumpali mättää samassa äänitystilassa. Suljettuja / vaimentavia malleja en ole nähnyt olevan, mutta tästä en ole varma.

Ja mahdollisista häiriöistä en myöskään tiedä, mutta mikäli luurit ei aiheuta häiriötä äänityskamoihin, niin kyllä langattomat äänityskäytössä toiminevat. Tosin onko sille välttämätön tarve?, sitä voi itse miettiä.

Ja tietenkin langalliset laatuluurit miksaukseen/tarkkailuun.
Risk
01.01.2006 22:58:16
Suljettuja / vaimentavia malleja en ole nähnyt olevan, mutta tästä en ole varma.

AKG:llä taitaa ainakin olla.
aimotuska
10.01.2006 17:17:19 (muokattu 10.01.2006 17:18:10)
Onneksi kuulokkeiden piuha lähtee aina vasemmalta.

...paitsi silloin kun ne lähtee vähintään yhtä yleisesti keskeltä. :)

EDIT: Siis molemmista..köh..
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)