Aihe: Vibra kammesta
1 2 3 4 5 6 7 8 9
cr4b
30.12.2005 15:25:27
Viimeiseksi mainittu saattaa olla makuasia, muut eivät.

Onhan se makuasia, että haittaavatko nämä seikat kutakin kitaristia. Minua ei ainakaan haittaa, että virittäminen ja säätäminen on hitaampaa. Sustainiakin floikkakitarastani löytyy enemmän kuin vanhasta stratokopiostani, vaikka kielet ovat matalammalla ja olin blokannut straton tallan.
Imper
30.12.2005 15:28:03 (muokattu 30.12.2005 15:28:59)

Jucciz:

* vireen vaihto on järjettömän hidasta puuhaa ja viritys ylipäätään työläämpää

Jumina5/6
Työläämpää kyllä, mutta ei siihen mene kuin 5-10 minuuttia, et vaan osaa.

Voin sanoa, että Juccizelta menee perustallaisella kitaralla vireenvaihtamiseen aikaa ~20s ilman minkäänlaisia viritysmittareita. 5-10 minuuttia ON aika pitkä aika vireen vaihtamiseen.

Mun mielestä Floikalla saavutettavat hyödyt on todella minimaalisia verrattuna mitä sen takia hävitään. Mutta kuka mistäkin tykkää, siitä ei kannata tapella.
Everyone is a per-son
Jucciz
30.12.2005 15:38:48
siihen mene kuin 5-10 minuuttia, et vaan osaa.

Ei vaan riitä kärsivällisyys 5-10 minuutin säätämiseen kun kunnon kitaralla vire vaihtuu muutamassa sekunnissa. Osaamisen puutetta?

Jonka voi kompensoida painamalla kädellä tallaa kevyesti, et vaan osaa.

Kuulostaa aivan erityisen kätevältä ruveta vielä painelemaan tallaa juuri tietyn verran kun bendaat jostain ihan muualta. Miksi tehdä asioista näin vaikeita? Mielestäni soittimen pitäisi tarjota mahdollisuus keskittyä olennaiseen, eli soittamiseen. Turha säätäminen vie aina energiaa ja keskittymistä itse asiasta.

Tämä on kyllä kakka homma. Tai ostaa iban Zero-pointin, ni ei tätä ongelmaa.

Jep, lisää varaosia ennestään monimutkaiseen systeemiin. Sounds nice...

Vaihdoin treeniksellä kielen hetki sitten kesken biisin, ja ennen kuin biisi loppui, oli kitara jo vireessä, eli aikaa meni 3min 20sek about. Kielilukkoineen kaikkineen. Eikä kaikkien kielten vaihdossakaan suhteessa kauempaa mene.

Silti on tosi kätevää kun tarvitsee kuusiokoloavaimen ja sivuleikkurit sen takia, että saa vanhan kielen irti ja uuden kielen paikalleen. Kiinteätallaisella hommaan menee 32 sekuntia. Sisältää kielen venyttelyn. :)

Jos laskee tietyllä tavalla, on Tune-o-maticissakin yli 20 osaa. Joista myös jokainen voi hajota.

Jep, jos jokainen tallapala ja prikka lasketaan erikseen. Tässä tapauksessa perusfloikan osien määrä nouseekin reippaasti yli 50:n...

Mutta ei anneta näiden seikkojen häiritä rakasta harrastustamme.

Ei toki. Koulukunnat kiistelee, ihmiset ei. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
oiva tumpeloinen
30.12.2005 15:48:25
Jep, lisää varaosia ennestään monimutkaiseen systeemiin. Sounds nice...

Nyt kyllä taidat teilata systeemin, mistä sulla ei ole pienintäkään käsitystä. Ei kaikki uusi kuitenkaan ole pahasta, vaikka se koskisi jotain, mikä mielestäsi on turhaa.
Teemu K.
30.12.2005 15:51:21 (muokattu 30.12.2005 16:08:58)

Tämän experttien pätemisten lukemisen jälkeen on hervotonta lukea aloitusteksti, :D
eipä mulla muuta. moro.

Joo, keskustelu lähteny taas rönsyilemään tuttuun tapaan :D

Oma kommentti kiivaaseen keskusteluun:
Musiikillisesti floikka-kampi on turha. Muutama "jännä" ääni lisää... Hintaansa nähden suorastaan hyödytön.
Miettikääpä nyt vähän omilla aivoilla, eikä Alexi Laihon omilla. :/
Tarvitsetteko todella floikan, jotta soittaminen olisi hauskaa/hyvän kuuloista?

EDIT: muutama sana korjattu, osaan jopa kirjoittaa...
Kunpa Jumala olisi elossa ja näkisi tämän kaiken. -Homer Simpson
Jucciz
30.12.2005 15:53:30
Missä vaiheessa mulla sitten on "käsitystä" ja kuka sen määrittelee? Montako floikkakitaraa pitää omistaa ja kuinka monen vuoden ajan? ;)

Teemu K. kiteytti yllä loistavasti asian. Maksaa paljon, antaa vähän = hyödytön.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
oiva tumpeloinen
30.12.2005 16:01:51
Missä vaiheessa mulla sitten on "käsitystä" ja kuka sen määrittelee? Montako floikkakitaraa pitää omistaa ja kuinka monen vuoden ajan? ;)

Tarkoitin lähinnä tuota Zero point- systeemiä. Montako olet kokeillut?

Teemu K. kiteytti yllä loistavasti asian. Maksaa paljon, antaa vähän = hyödytön.

Ja silti ihmiset ostavat ökykalliita purkkejakin, joita käytetään hyvin harvoissa ja valituissa kohdissa.

Yhtä hyvin voisi ajatella esim. klasaria soittavan näkökannalta. Mihin tarvitsee sähkökitaraa, säröä jne. kun akkarillakin saa riittävästi sieluntuotteita.
Teemu K.
30.12.2005 16:16:12

Itse sanoin vain metallimusiikin puolesta jotain. Kyseenalaistin näitä jotka ylistävät Alexi Laihoa, Kirk Hammettia, Dimebagia ym.

Pidän itsekin noista tyypeistä (enemmän tai vähemmän), mutta floikka on mun mielestä hyödytön... En käyttäisi floikkaa vain siksi, että "ûber" Laihokin käyttää...
Harvestman
30.12.2005 16:17:29
Ei pidä katkoa kieliä. Nimim. lisenssifloikka, kieliä katkennut 0

Tai no. Kerran katkaisin yhden kun bendasin yläeen alaeen luo. Tahallan tämäkin.
Even the samurai feared the ninja
-Kitaristi-
30.12.2005 16:24:15 (muokattu 30.12.2005 16:25:30)
Floikkarilla ja ihan millä tahansa vibratallalla pitää raiskata niin saatanasti, joka suuntaan vääntää ja kääntää niin että kielet katkeilee perkele.

Paitsi että hyvillä kielillä ja hyvällä tallalla ei kyllä kielet katkeile.
Joo vittu joo, tiiäkkö? Sää tiiät mut sää et tiiä.
ollikainen
30.12.2005 17:24:51

voi perkele tämä ainainen floikka vai ei keskustelu.se nyt on mielipide asia,koska tämä loppuu.
ollikainen
30.12.2005 17:27:33 (muokattu 30.12.2005 17:27:53)

En käyttäisi floikkaa vain siksi, että "ûber" Laihokin käyttää...

luulen että kaikki ei sitä sen takia käytä.eddie van halen varmaan pistää floikat kitaroihinsa kiinni kun laihollakin on.
Meisseli
30.12.2005 18:11:59

vibra kammesta kampeen..höh.
www.strangefruit-band.com www.must.fi
J.Hollström
30.12.2005 18:29:33
* vireen vaihto on järjettömän hidasta puuhaa ja viritys ylipäätään työläämpää
* yhtä kieltä venyttäessä kaikkien muiden kielten vire laskee
* yhden kielen katketessa kakkien muiden kielten vire menee täysin päin seiniä
* kielten vaihto on selvästi hitaampaa
* molemmista päistä rautamötikällä blokattu kieli tappaa sustainin tehokkaasti (Ynkkäkin tietää)
* monimutkainen systeemi (viimeksi kun tarkistin, perusfloikka koostuu yli 30 eri osasta, joista mikä tahansa voi hajota)
* "Original Floyd Rose"-talla maksaa melkein yhtä paljon kuin kohtalainen käytetty peruskitara ja halpakopioilla ei tee mitään
* floikka on järjettömän ruma vekotin

Yhdyn lainattuun ja painelen plussaa. Ainoa lisäys aiheeseen on, että vibrakampi on yhdyssana. Ja ei mitn hymiöitä, prkl. Olen tosikko.
dmntn
30.12.2005 18:31:36

Ja ei mitn hymiöitä, prkl. Olen tosikko.

Näin juuri! *tana!
Minä täällä moi!
Teemu K.
30.12.2005 18:34:25

luulen että kaikki ei sitä sen takia käytä.eddie van halen varmaan pistää floikat kitaroihinsa kiinni kun laihollakin on.

Uskon tuossa tapauksessa niin päin, että Laiho laittaa itelleen floikan ku Eddielläkin on...
Prosessori
30.12.2005 18:40:00
Tämän experttien pätemisten lukemisen jälkeen on hervotonta lukea aloitusteksti, :D
eipä mulla muuta. moro.

Hoho! Toden totta :D
"I was playing music to get free drinks and free women, and it worked."-Dave Mustaine
Lord of the strings
30.12.2005 19:04:04
Ite en tee floikalla mitään vaikka Dime ja EVH ovatki vitun kovia jamppoja. En maksa paria sataa euroa extraa notta pääsen vääntelemään vipua.
Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa.
Eddie
30.12.2005 19:15:56

Ite en tee floikalla mitään vaikka Dime ja EVH ovatki vitun kovia jamppoja. En maksa paria sataa euroa extraa notta pääsen vääntelemään vipua.

Nii! Vipuja voi väännellä ihan muutenkin.
"Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)