oiva tumpeloinen 30.12.2005 15:44:53 | |
---|
Hohoh, anteeks vaan. Oon soitellu tuolla spiderilla useamman ku yhden orkestran kanssa, eri olosuhteissa ja mitään tämmöstä ei oo vielä tullu vastaan. Minä en ala luettelemaan niitä vahvistimia joilla olen soittanu, mutta voin sanoa sen verran että kokemusta jonkinverran löytyy, ainakin niin paljon että voin sanoa oman mielipiteeni tähän sarjaan kuuluvista, kuin myös muistakin vahvistimista. En sano että Line6 on paras, sanon että se on hyvä vahvistin. Siltikin mua ihmetyttää, että jos se on niin hyvä, niin miksi sitä ei kuule minkään bändin keikoilla. Korkeintaan sen näkee julisteissa mukana. Toisaalta Spiderin voi kuvitella leikkaavan hyvin bändin läpi, jos kaikilla muillakin on samanlaiset möhkäleet. :) |
superfly 30.12.2005 15:45:37 | |
---|
Slipknot muunmuassa. Tuskin on aihetta arvostella line6 pätevyyttä spider sarjan suhteen. Ei varmasti soita vaikka se tuolla sivuilla lukeekin. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Landola59 30.12.2005 15:46:27 (muokattu 30.12.2005 15:52:51) | |
---|
Ei nyt loppu. Oon repiny itteni muutenki halki. Kiitos poistun. Spider on hyvä, ei parempi ku fender. Mutta hyvä. Näkemiin. "Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
Da Make 30.12.2005 15:59:20 | |
---|
Ei kuinka hoHoa! Tämä faqiksi yhdessä "Varokaa kusetusta"-ketjun kanssa. Mimmoistakohan säröä siitä Fenderistä kaipaillaan? Kannattaa kokeilla vaikka Tubescreameria tai BOSS SD-1 sellaiseen perus rock meininkiin, tai vaikka Visualsounds Jekyll&Hyde rankempaan menoon. |
Ikävä kyllä en ole perehtyny line6 sivuihin tarkemmin, oon katellu vaan listoja. Spiderilla soittaa moni yhtye. Slipknot muunmuassa. Tuskin on aihetta arvostella line6 pätevyyttä spider sarjan suhteen. Slipknotilla on Spider käytössä bäkkärillä lämmittelyä varten. Keikalla ja levyllä kuultava soundi tulee mm. Riveran putkinupeista. Tuollaisilta listoilta saa vain vääriä käsityksiä kun niissä ei eritellä mihin listatut artistit kamoja käyttää. |
Da Make 30.12.2005 16:34:50 | |
---|
Slipknotilla on Spider käytössä bäkkärillä lämmittelyä varten. Keikalla ja levyllä kuultava soundi tulee mm. Riveran putkinupeista. Tuollaisilta listoilta saa vain vääriä käsityksiä kun niissä ei eritellä mihin listatut artistit kamoja käyttää. "Zakk Wylde uses Valvestate!" |
karikko 30.12.2005 21:03:19 | |
---|
Mielenkiintoisen äläkän nosti kysymys Line-6:sta. Aika paljon noista jutuista voi päätellä eri mieltymyksistä. Kyllähän se niin on että Fenderin putkivahvari on hyvä peli ja tehoa riittävästi. Soitannollista uutta vuotta vaan kaikille muusikoille. |
Eccentr1c 30.12.2005 22:23:41 (muokattu 30.12.2005 22:24:15) | |
---|
Olen näihin Line6:sta käsitteleviin ketjuihin ennenkin kirjoitellut, mutta kirjoitettakoon vielä kerran. Line6 Spider II sarja ei päihitä saundeissa hyvää putkivahvistinta, tai edes keskivertoa. Mutta jos ei soita kitaraa ammatikseen ja asuu talossa, jossa äänenvoimakkuutta ei voi pitää niin kutsutusti kovalla, niin Spider sarja on ihan hyvä vaihtoehto. Siinä on riittävät efektit harrastelijalle, ei tarvitse ostaa läjäpäin pedaaleja ja sisäänrakennettu viritysmittari on kelpo kapistus. Ei... |
hullu_ukko 01.01.2006 15:53:10 | |
---|
Jos joku epäilee line6 tuotteiden pätevyyttä, tai niiden suosiota, on hyvä ja tutustuu tuohon listaan. Kyllä se line6 käy vaan monille tunnetuille artisteille. Joo... Hammet soittelee nuo metallican keikat Line-6 spidereilla... ;) ei tässä topicissa haukuttu koko Line6:n vahvistinvalikoimaa vaan nimenomaan spideria.se jos hammet soittaa jollain line6:n vahvarilla ei tee automaattisesti spiderista hyvää. Hullu Ukko/ Sherlock |
Aki 01.01.2006 17:00:31 | |
---|
Mutta jos ei soita kitaraa ammatikseen ja asuu talossa, jossa äänenvoimakkuutta ei voi pitää niin kutsutusti kovalla, niin Spider sarja on ihan hyvä vaihtoehto. Juuri näin, mutta tällöinkin Spiderin päihittää Rolandin Cubet ja Voxin Valvetronixit. Vaikka jälkimmäiset ovatkin inusen kalliimpia, sijoitus on helposti sen arvoinen. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
saastara 02.01.2006 12:00:37 (muokattu 02.01.2006 12:04:28) | |
---|
Täällä alkaa nyt taas hohtaa läpi tämä m.netin yleinen ammattitauti: -"Minun h*vetin kallis putkijyräni on paljon parempi kuin tuommoinen halpa digiromu". -"Minusta tämä on kyllä ihan hyvä, suht monipuolinen värkki. Ei hifi, mutta kyllä tällä pärjää.". -"Naama kiinni, amatööri! P*ska se on! Mä olen soittanut 47 vuotta kitaraa, omistan 26 vahvistinta (kaikki tietysti täysputkia) ja tiedän kyllä näistä jutuista kaiken. Turha alkaa vastaan mulle väittämään" Eli siis.. Ei Spider hifi todellakaan ole, harvemmin edes hyvä. Omassa sarjassaan ja hintaluokassaan se on kuitenkin todella kelpo peli ja pesee ainakin minun korviini monet saman hintaluokan vahvistimet. Ryhtiä ja monipuolisuutta löytyy hintaansa nähden oikein hyvin. Oman kokemukseni mukaan (treenikämpällä lojuu tuommoinen) siitä saa kyllä kaikkea pikkukivaa irti kun jaksaa ruuvata. Yleiseen trippailuun ja Ug-blackiin tuo on lyömätön peli.. Ja ei se kyllä bändisoitossa, ainakaan minulla alle jäänyt vaikka rumpali onkin kovaotteinen BM-mies ja basisti puolikuuro. Kyllä sen Eq:n käytöllä ja järkevällä särön annostelulla saa oikein mainiosti erottumaan (ei sitä säröä kuulu aina laittaa täysille, hevarin tampiot!). Toki tuo vahvistin jäi kirkkaudessa ja selkärangassa vieressä örmynneelle täysputki-combolle mutta ei tuo Spiderin soundi mitään pahoinvointikohtausta aiheuttanut. Hot Rodia en kyllä tuohon vaihtamaan ryhtyisi, sillä niillä Hot Rodista saamillasi rahoilla saisi hankittua jo jonkin "oikeasti" hyvän vahvistimen (ellei Hot Rodia jo semmoiseksi lasketa). Aika on kyllä hivenen ajanut tuon Spiderin ohi. Lähestulkoon samalla hinnalla kun saa jo Pod XT tahi Bossin GT-sarjalaisen joissa alkavat nuo mallinnukset olla jo ihan eri kaliiperia. Yleiskelpo peli tuo Spider siis minusta, mutta ei se kyllä nykyään ole oikeastaan kovin kannattava sijoitus.. Sinun postimerkkisi palavat. |
saha 02.01.2006 13:25:44 (muokattu 02.01.2006 13:28:09) | |
---|
Kaverilla on semmoinen 2x12" Spider, onkohan tuo sitten II vai I kun on punaset paneelit. Siinä on kumman utuset soundit. Kirkuvaa säröä siitä en saa mitenkään ulos, aina on kuin seinän takaa luukuttaisi. Ainut asia mistä siinä pidän on sen helppokäyttöisyys. Efektit on niin simppeleitä, tap-temmot delaylle löytyy, kaikki ne "paina A ja B pohjaan ja säädä presence yli 12"-jutut oppii muutamassa minuutissa. Yleensä ämpyilen vahvarien kanssa, kun ei yksinkertaisesti voida tehdä kahta hyvää särökanavaa omaavaa styrkkaria. Saisi hyvän liidin ja upean kompin välillä vaihdeltua pelkällä kanavanvaihtajalla. Spiderissä voi tehdä kanavilla mitä lystää, joten se on eri kätevä. Se tunkkaisuus ja repimisen puute vaan pilaa koko vahvistimen. Nyt luin muiden postauksia, ja luunmurskaaja kiteyttikin jo ajatukseni hieman paremmin: EQ:n potikat ei vaikuta mihinkään, siitä on lähes mahdotonta saada luonnollisen kuuloista cleania ja järkevää säröä. Säröt on digimössöä parhaimmillaan (siis pahimmillaan) ja cleanit on munatonta ping-pong häsäkkää. Ja tosiaan, säätäminen ei auta mitään kun EQ:n potikoissa vasta viimeinen vartti oikeastaan vaikutti... ja sekin todella vähän. |
Landola59 02.01.2006 13:28:18 | |
---|
I kun on punaset paneelit. "Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
Ziggy Bubba 02.01.2006 14:58:40 | |
---|
Taitavat nuo Behringerin V-Ampiret on aika pitkälti samaa sarjaa noitten Spidereiden kanssa.. Nopeiden testien perusteella kyllä Behku vie voiton. Sisäänrakennettu V-Amp 2 on huomattavasti parempi "masiina" kuin tuo Line 6:n vastaava. Mutta miksi joku haluaa putkimyllynsä vaihtaa Spideriin? En voi ymmärtää.. Osta siihen vaikka joku pedaali jos lisää säröä kaipaa. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Puoskari89 07.01.2006 21:25:02 | |
---|
Spiderista ei saa minkään näköistä hyvää ääntä! Tiedän sen kun omistan (ikävä kyllä). Siihen täytyy pistää jotain efektiä väliin että sitä kehtaa soittaan. Se särö on niin paskaa vaikka kuinka ruuvailis, semmosta digitaalista synäsäröä. Ja cleaneista ei tarvitse edes mainita. Bossin MT-2:lla saa siihen sen verran ääntä että pystyy soittaa kotonaan "vapaaehtoisesti" |
Puoskari89 07.01.2006 21:27:29 | |
---|
Joo... Hammet soittelee nuo metallican keikat Line-6 spidereilla... ;) ei tässä topicissa haukuttu koko Line6:n vahvistinvalikoimaa vaan nimenomaan spideria.se jos hammet soittaa jollain line6:n vahvarilla ei tee automaattisesti spiderista hyvää. Olen aivan samaa mieltä, kyllä line6:ltä löytää ihan kelpoja trankkuja mutta spiderit on vain jotain niin kuraa. Ainoa joka pelastaa on hinta, mutta jo hintalaatu suhteesta puhutaa niin spider on senkin alapuolella |
Landola59 07.01.2006 21:39:11 | |
---|
Ainoa joka pelastaa on hinta, mutta jo hintalaatu suhteesta puhutaa niin spider on senkin alapuolella No sanon vaan että täyttä paskaa. Meikäläisen Spiderissä ei ole mitään vikaa. Tuolla vahvistimella saa kitaran oman soundin esiin. Cleanissä ei ole mitään huomauttamista, kaikua voi säädellä miten haluaa ja on saakelin monipuolinen vahvistin. Hinta/laatusuhde on minusta loistava. Ei kannata miettiä muotoja kun ei ehdi, reisien, vaiko reisten. Keksin sen seisten.
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
Nacher 07.01.2006 21:57:51 | |
---|
Ihmetyttää minuakin tämä täysin armoton Spiderin lanaus. Kun tosiaan kyseessä on vajaan 500e combovehje, jossa on jo omasta takaa reverbit, delayt, virittimet, efektejä ja säröt sekä 2x75W tehoa, niin mitkä muut laitteet sitten tuossa hintaluokassa ovat niin armottoman paljon parempia? Voihan sillä saada jonkun Marshallin 50w trankkuvahvarin, jossa on se yksi overdrive, jolla ei ilman pedaalia tee mitään, tai jonkun oikein pienen putkipelin, johon myöskin täytyy tunkea pedaalia eteen, tai vaihtoehtoisesti siinä on vain se yksi crunchisärö. Totta hitossa se häviää jollekin emuloimilleen putkipeleille, mutta kyse onkin _hieman_ eri hintaluokasta, ja tuossa hinnassa monipuolisuudesta pakko antaa plussaa, kun jo perusefektien hommaaminen pedaaleina melkein tuplaisi hinnan. Lähinnä tuossa laitteessa risoi eniten se, että tosiaan ne välimaaston säröt olivat melkoisen huonoja ja tukkoisia, ja soundi meni aika tukkoon kovemmalla soittaessa, mutta noin periaatteessa cleanit ja metallisäröt olivat varsin jees. Eivät nyt täydelliset, mutta ovatko ne sitten täydelliset sillä behringerin pedaalilla ja marsun trankkucombolla? |
Carpenter 07.01.2006 22:10:26 | |
---|
Ihmetyttää minuakin tämä täysin armoton Spiderin lanaus. Kun tosiaan kyseessä on vajaan 500e combovehje, jossa on jo omasta takaa reverbit, delayt, virittimet, efektejä ja säröt sekä 2x75W tehoa, niin mitkä muut laitteet sitten tuossa hintaluokassa ovat niin armottoman paljon parempia? Laatu korvaa määrän. Kaikki ei tarvi efektejä ja minusta Spiderin säröt eivät ole kovin hyvät. Esimerkiksi Peaveyn Bandit ja Classic 30 ovat mielestäni paljon Spideria parempia tossa hintaluokassa. Myös Randallit ovat olleet kehuttuja tuossa hintaluokassa, mutta niitä en ole testannut. |
Landola59 07.01.2006 22:13:16 | |
---|
Peaveyn Bandit Tää on kyllä niin makuasia ettei mikään, koska ite oon soitellu 112 banditillä, ja sanon ettei se oo mitään verrattuna tuohon Spiderin säröön. Ei kannata miettiä muotoja kun ei ehdi, reisien, vaiko reisten. Keksin sen seisten.
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |