Aihe: Mistä minulle syntetisaattori? 1 | |
---|---|
![]() 30.12.2005 15:12:12 | |
Eli tarkoituksena olisi siis hommata uusi soitin, rahat ovat jo kasassa mutta markkinoilta ei löydy sopivaa laitetta..! Hyvästä soittimesta olen valmis maksamaan, mutta en turhista ominaisuuksista. Periaatteessa oleellisimmat pointit ovat nämä: -audiosampledataa pitää olla PALJON ja niiden pitää olla laadukkaita. -käyttöliittymällä ei ole mitään väliä. -sampleria tai sekvensseriä en tarvitse -kitara-, torvi- jne-ääniä en tarvitse -sen sijaan uruille, sähkö- ja akustisille pianoille, klavineteille, analogisynaäänille (vaikka ostan jonkin halvahkon analogimallintajan ehkä erikseen), jousille ja mellotroneille on käyttöä -soittimen olisi tarkoitus toimia pääsynana useita vuosia -mieluiten käytetty laite kiikarissa -pudjetti sanotaanko max 1700e, vaikka ehkä hieman voi joustaa. Nämä Motif ES:t ja Fantom S:t olisivat kaikki varteenotettavia vaihtoehtoja, etenkin käytettyinä, mutta tuntuu silti että niissä on minulle turhaa hintaa noiden sekujen ja samplereiden takia. Moduuliversiothan nuista on yleensä ilman ko. ominaisuuksia ja siksi kiinnostavia myös. Sitten tietysti Korg Triton Extreme, Yamaha S90 ja miksei Nord Electrokin.. Saundit ovat nyt kuitenkin se mikä ratkaisee. Ja vaikka makuasioista ei yleensä voi kiistellä niin nyt pitää voida. Olkaa hyvä. "Lähellä reunaa, varrella virran" | |
![]() 30.12.2005 15:26:24 | |
En nyt rupea kehumaan mitään värkkiä (hakemalla aikaisempia viestejä löytyy kyllä minun näkemykseni) mutta kiinnitin huomioni siihen että haluat paljon ja laadukkaita sampleja muttet näe käyttöä samplerille. Omassa modulissani olen erityisesti arvostanut sampleria siksi, että saan halvalla (PC:n muistikamman hinnalla) 512 M sampletilaa jonne voin ladata muualta hankkimiani sampleja (esim Akai-formaatin sample-cd:eiltä. Itse en silti halua samplata. | |
![]() 30.12.2005 16:04:35 | |
En nyt rupea kehumaan mitään värkkiä (hakemalla aikaisempia viestejä löytyy kyllä minun näkemykseni) mutta kiinnitin huomioni siihen että haluat paljon ja laadukkaita sampleja muttet näe käyttöä samplerille. Omassa modulissani olen erityisesti arvostanut sampleria siksi, että saan halvalla (PC:n muistikamman hinnalla) 512 M sampletilaa jonne voin ladata muualta hankkimiani sampleja (esim Akai-formaatin sample-cd:eiltä. Itse en silti halua samplata. No pointti taisi tässä olla kuitenkin se että "sample player" kone riittää, sen ei tarvitse itse pystyä sämpläämään (esim. K2000 ilman sample optiota). Mun mielestä noi yllä mainitut ovat melkeinpä ainoita järkeviä vaihtoehtoja jos ei halua läppäri-softasyna hommiin lähteä. | |
![]() 30.12.2005 17:40:27 (muokattu 30.12.2005 17:42:46) | |
tuohan on selvä juttu: Nord electro + analogimallintaja. Yksi mahdollisuus on ellei roudaaminen tunnu vaikealta, että hommaat kontrollerikiipparin sekä nordin + analogimallintajan (esim. korg m2000R) modulina räkkiin. Joustava systeemi, jolla pärjää ja on päivitettävissä. Mikäli kompaktius on tärkeintä niin Nord Stage. Ei tosin mahdu budjettiraamiin - - jos mikään noista. Nordin tärkein ominaisuus vs. motifit yms.: itse määriteltävät urun rekisteriasetukset. Soitetaan jamia! | |
![]() 30.12.2005 18:05:03 | |
Nordin tärkein ominaisuus vs. motifit yms.: itse määriteltävät urun rekisteriasetukset. ...sekä roudattavuus. Ainakin jos keikkailee tai on treenejä ympäri kaupunkia. Life is very short, and there's no time for fussing and fighting, my friend - I have always thought that it's a crime | |
![]() 30.12.2005 18:09:54 | |
Huomisaamuna menen testaamaan Fantom X-räkkiä, saan 1050e:llä käyttämättömän käytetyn. Jää vielä rahaa midikiippariin ja analogimallintajaan tai vaikka E-mu Vintage key:siin! Vai mitäs meinaatte? "Lähellä reunaa, varrella virran" | |
![]() 30.12.2005 18:24:41 | |
Huomisaamuna menen testaamaan Fantom X-räkkiä, saan 1050e:llä käyttämättömän käytetyn. Jää vielä rahaa midikiippariin ja analogimallintajaan tai vaikka E-mu Vintage key:siin! Vai mitäs meinaatte? Hyvä ratkaisu sinänsä. Toi NE maksaa lähes tuplat yksin. Tosin onhan se kyllä.... | |
![]() 30.12.2005 18:42:02 | |
Huomisaamuna menen testaamaan Fantom X-räkkiä, saan 1050e:llä käyttämättömän käytetyn. Jää vielä rahaa midikiippariin ja analogimallintajaan tai vaikka E-mu Vintage key:siin! Vai mitäs meinaatte? No just tuohon olen ollut tosi tyytyväinen. Sinne sitten RAMmia sisään (ja PCMCIA+CF-kortti niiden pysyvään talletukseen) niin ei sampleaineisto/tila lopu. Ainoa huono puoli tuossa järjestelyssä on että niiden lisäsamplejen lataaminen käynnistyksessä CF-kortilta vie minuutteja. | |
![]() 30.12.2005 18:44:43 | |
No pointti taisi tässä olla kuitenkin se että "sample player" kone riittää, sen ei tarvitse itse pystyä sämpläämään (esim. K2000 ilman sample optiota). Tuo on kyllä totta. Mutta kun itse tein valintaa, niin vastakkain joutuivat Motif-ES Rack johon ei saa omia sampleja millään sisään (ei ainakaan silloin saanut) ja Fantom XR johon sai. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)