Aihe: kotisumppia
1 2
mats petter
29.12.2005 22:41:34
Tulevat sukupolvet muistavat Ringon Beatlesien biiseistä, Steve Gaddin 50 ways to leave your loverista, Philly Joe Jonesin Milestonesista ja Vinnien Seven Daysista. Mistähän ihmeen musiikista virgil donati, marco minneman ja nämä muut huuhaa-veijarit muistetaan?
Paas
29.12.2005 22:48:55
Vaikuttaa lupaavalta aiheelta. Tosin saattaa käydä niinkin että napsahtaa lukkoon jossain vaiheessa nyt kun moderaattori on ruvennut pitämään meitä kurissa. :)

Nämä rumpalit joita tässä verrataan edustavat kuitenkin hyvin erilaisia lähestymistapoja rummunsoittoon/musiikkiin joten en usko että on mitään järkeä verrata heitä toisiinsa.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
ddrum54
29.12.2005 22:57:15
Erittäin mielenkiintoista.

Tietyt hemmot muistetaan tietysti siitä, että he ovat soittaneet jossain massiivisen läpimurron tehneessä yhtyeessä.

Esim: Ginger Baker = Cream, Keith Moon = The Who, Charlie Watts = Rolling Stones, etc.

Valtava joukko tosi kovia hemmoja on sitten ollut studiomuusikkoina ja soittaneet vaikka kenen tähden taustalla. Nämä ei nouse koskaan sellaiseen legendaariseen maineeseen, vaikka taitojensa puolesta sinne oikeutettuja olisivatkin.
2`n 4
mats petter
29.12.2005 22:59:29
Rumpalin tehtävä on saada musiikkki lentoon ja tuoda sessioon production valueta. Nämä herrat muiden muassa ovat siinä onnistuneet.
Kaneli
29.12.2005 23:00:50

Rumpalin tehtävä on saada musiikkki lentoon ja tuoda sessioon production valueta. Nämä herrat muiden muassa ovat siinä onnistuneet.

Ja monet, monet muut. Ajat vaan muuttuvat koko ajan ja nämä tekijät jäävät jostain syystä vähemmälle huomiolle.
"Anything that is too stupid to be spoken is sung." -Voltaire (1694-1778)
moderndrummer88
29.12.2005 23:03:48
ja jokainen edes vähän rumpuja soittanu tuntee porcaron rosannan halftime shufflesta, vai eikös se ole jo ihan käsitteeksi muodostunu, rosanna-komppi, tai porcaro-shuffle...
Zed is dead, baby...
mats petter
29.12.2005 23:07:57
niin, sessiojuttujahan nää rosannat sun muut oli. Paul Simonilla oli ihan eri idis 50 ways biisista, mutta sitten Gadd soitti siihen simonin leirikomppiin oman näkemyksensä ja se ol siinä.
vapauskauppias
29.12.2005 23:11:06
Ihme aihe.

Pitäisikö minunkin aloittaa aihe: Lars on huono, kun wekli on paras, kun se soittaa niin hyvin tai kun niin mulle ainakin sanottiin...? Hä?

Lukkoa kiitos.
Kaneli
29.12.2005 23:12:02

Ihme aihe.

Pitäisikö minunkin aloittaa aihe: Lars on huono, kun wekli on paras, kun se soittaa niin hyvin tai kun niin mulle ainakin sanottiin...? Hä?

Lukkoa kiitos.

Eikä. Rauhotu.
"Anything that is too stupid to be spoken is sung." -Voltaire (1694-1778)
Niq
29.12.2005 23:21:24 (muokattu 29.12.2005 23:22:50)

ja jokainen edes vähän rumpuja soittanu tuntee porcaron rosannan halftime shufflesta, vai eikös se ole jo ihan käsitteeksi muodostunu, rosanna-komppi, tai porcaro-shuffle...

Harmi, mä en muista rosannaa koskaan kuulleeni. Miehen opetusvideolta kyllä suffelinsoittoa muistaakseni löytyi, siitä äijän tiedänkin.

EDIT: Enkä montaa muutakaan tässä ketjussa mainittua rumpalia tunnistanut, varsinkaan tekeleistä. Mä diggailen vaan semmosia rumpaleita, jotka soittaa mulle mieleistä musaa, ei hyvä rumpali pysty paskaa biisiä pelastamaan. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
mats petter
29.12.2005 23:58:20
No, ihan niinkuin arkkitehtien pitää tietää alvar aalto, kokkien bocuse ja pappien jeesus, niin rumpaleidenkin pitää tietää peruskallio, vaikkkei juuri sitä musaa soittaisikaan. Kilpailu kovenee, hönöt tippuu kyydistä.
tolppa-apina
30.12.2005 00:25:05
Stewart Copelandille voisin itse suoda paikan huippurumpaleiden vitriinissä. Mies on todella tarkka soittaja, eikä jätä kuuntelijaa kylmäksi. Ja legendojen mukaan Stewart loi muodin jossa virvelin kalvo on pirun kireällä. Näin minulle kerrotiin ja näin myös jostain luin, että Copeland ruuvvaili ensimmäisenä kalvonsa hieman normaalia kireämmällä ja muut perässä.
Ainoa Lääke Krapulan Oireisiin
juoni
30.12.2005 00:38:07
Tulevat sukupolvet muistavat Ringon Beatlesien biiseistä, Steve Gaddin 50 ways to leave your loverista, Philly Joe Jonesin Milestonesista ja Vinnien Seven Daysista. Mistähän ihmeen musiikista virgil donati, marco minneman ja nämä muut huuhaa-veijarit muistetaan?

Puolustan jälleen Minnemanin kunniaa, sillä hän mielestäni nousee keskiverto tekniikkarämistelijöiden yläpuolelle ideoillaan ja musikaalisuudellaan. Mies vain haluaa tehdä sitä mitä tekee, ja varmasti 90 prossaa ei siitä pidä, mutta minkäs teet. Tuskinpa häntä mistään tullaan muistamaan todella pienten ympyröiden ulkopuolella.
Lahjattomat Treenaa
Epämuusikko
30.12.2005 00:43:08 (muokattu 30.12.2005 00:43:25)
Stewart Copelandille voisin itse suoda paikan huippurumpaleiden vitriinissä. Mies on todella tarkka soittaja, eikä jätä kuuntelijaa kylmäksi. Ja legendojen mukaan Stewart loi muodin jossa virvelin kalvo on pirun kireällä. Näin minulle kerrotiin ja näin myös jostain luin, että Copeland ruuvvaili ensimmäisenä kalvonsa hieman normaalia kireämmällä ja muut perässä.

Ensimmäisen allekirjoitan, mutta on silläkin huonot hetkensä. Ei vissiin jää historiaan ainakaan sävellystyönsä perusteella. No, helvetin hyvä rumpali, jonka tunnistaa kilometrin päästä. Sellaisen rumpalit jäävät elämään, vaikka eivät olisi studiohöyliä tai 500 bpm käsillä ja jaloilla vetäjiä
"It's hard to have a relationship in this business, man. You're always travelling, keeping weird hours, you know. It's gonna take a very special woman, you know.... or a bunch of average ones". -Bill Hicks
Magiz
30.12.2005 01:16:12
kuunnelkaa musiikkia, älkää valittako rumpaleista. mun mielestä lukko olis ihan kova sana.. mutta monelle onneksi mun mieleipidettä ei kysytä.
Whatever happens, happens.
tolppa-apina
30.12.2005 09:44:10 (muokattu 30.12.2005 09:46:13)
Ensimmäisen allekirjoitan, mutta on silläkin huonot hetkensä. Kellä ei olisi? Ei vissiin jää historiaan ainakaan sävellystyönsä perusteella. Makuasia. No, helvetin hyvä rumpali, jonka tunnistaa kilometrin päästä. Sellaisen rumpalit jäävät elämään, vaikka eivät olisi studiohöyliä tai 500 bpm käsillä ja jaloilla vetäjiä Näin on. En halua tästä väittelyä: Pras! Paska! Paras! Paska! Itse pidän joku muu ei.
tolppa-apina
30.12.2005 09:46:50 (muokattu 30.12.2005 09:47:09)
EDIT: Ei mitään.
Velli
30.12.2005 11:01:58
Ei juma! Luin ton otsikon että "sutikomppia". Aloin ihmetellä kun ei tekstistä löytynyt mitään suteihin liittyvää...
mats petter
30.12.2005 11:19:48
huono otsikko, sori...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)