Player 30.07.2003 15:06:31 | |
---|
Kummanlainen vahvari olis kotikäytössä parempi? |
Kummanlainen vahvari olis kotikäytössä parempi? Ei liene merkitystä, kunhan oma malli löytyy. Tietty joidenkin suuritehoisten putkivahvistimien kanssa on se ongelma, että ne kuulostavat parhaalle isolla. Joten en suosittelisi laittamaan kotikäyttöön mitään 100W putkivahvistinstackia. I'm a whiskey rock'n'roller. |
sihvoh 30.07.2003 15:15:25 | |
---|
Kummanlainen vahvari olis kotikäytössä parempi? Jos asut kerrostalossa tai rivarissa niin putkivahvistimen tulee olla aika pienitehoinen tai sitten siihen pitää pistää kiinni laite nimeltä keinokuorma jolla saa ääntä vähennettyä soundien pysyessä hyvänä. Putkivahvistimia pitää luukuttaa yleensä aika kovalla jotta saa hyvät soundit joka on aika huono juttu kotioloissa. Transistorilaitteilla saa yleensä helpommin soundit myös pienemmillä äänenvoimakkuuksilla. Kotiin varteenotettava vaihtoehto on myös POD, V-AMP, Guitarport, tms... tyyppinen mallinnuslaatikko joka laitetaan kiinni johonkin vahvistimeen (stereoihin, tietokoneen kaiuttimiin, aktiivimonitoreihin, PA -laitteisiin, tms...) tai kuulokkeisiin. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
PIM 30.07.2003 15:17:30 | |
---|
Kummanlainen vahvari olis kotikäytössä parempi? Putkivahvistimesta ei ainakaan kerrostalossa ole mitään iloa ellei sitten käytä sitä myös lämmitykseen. Itse suosittelisin jotain pientä mallintavaa, jota voi soittaa myös kuulokkeiden kautta, varsinkin jos samassa taloudessa asuu meluallergikkoja. Peten KesäAle, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo, digiraituripaketti |
Player 30.07.2003 15:29:35 (muokattu 30.07.2003 15:30:26) | |
---|
Eli "tavallinen" vahvistin olis parempi kotikäytössä, vai? Ja onks nää behringerin vahvistimet hyviä? |
p130 30.07.2003 15:32:25 | |
---|
Kummanlainen vahvari olis kotikäytössä parempi? Joku pieni mallintava on varmasti hyvä ratkaisu, putkivehkeen pitää todellakin olla teholtaan PIENI ennekuin putkivahvistimen hyvät ominaisuudet tulevat esiin. Varsinkin jos koti on kerros- tai rivitalossa. Jos budjetti on tiukka on minun suositukseni ainakin Kustom Tube12 hybridi. Putki etuasteessa ja transistoripääte. Yllättävän lämmin ja "putkimainen" soundi vaikkei tietenkään aivan täysin aito asia. Kuitenkin jotain täysin muuta kuin valvestatet sun muut. Ja ovh 110€. Pari viikkoa sitten piti otaa kaupasta mukaan kun erehdyin testaamaan myyjän kehuttua laitetta. Ja pikkuvahvistinta en todellakaan ollut ostamassa... HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
sihvoh 30.07.2003 19:06:12 | |
---|
Taitaa olla sen verran liikesalaisuuksia ettei sitä tiedä tarkasti muut kuin Tech21 itse. Ja ehkä Behringer;-) Tein pientä hakua ja selailua... ja jos joku haluaa tutkia SANS-AMP GT2 salaisuuksia niin tässä olisi linkki: http://www.tonepad.com/project.asp?id=22 Periaatteesa pirun yksinkertainen laite :-) ja tuosta pitäisi irrota kaikki nuo soundit ? Pitänee joskus rakentaa laite ja tutkia itse mitenkä toimii. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Master of reality 30.07.2003 19:54:06 | |
---|
Putkikoneessa on parempi soundi, mutta transistorit kestää kauemmin. Jos kuuntelee 70 ja 80 luvun hevibändejä niin kaikki soittaa putkipelillä. Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
D-Kay 30.07.2003 22:01:13 | |
---|
Putkikoneessa on parempi soundi, mutta transistorit kestää kauemmin. Jos kuuntelee 70 ja 80 luvun hevibändejä niin kaikki soittaa putkipelillä. Harvemmin olen kuullut, että keneltäkään olisi putkivahvistin hajonnut. Sen sijaan olen kuullut, että styrkkari on vuoden päivät maannut joessa ja sen jälkeen toiminut yhtä hyvin kuin aikaisemminkin. Putkien vaihto on ainoa asia, joka putkareista tekee vähän hankalammat. "you'll be a lover in my bed
and a gun to my head"
-Billy Corgan |
Zebastian 30.07.2003 22:22:25 | |
---|
Sen sijaan olen kuullut, että styrkkari on vuoden päivät maannut joessa ja sen jälkeen toiminut yhtä hyvin kuin aikaisemminkin. Mitää? Kenen vahvari se siellä jorpakossa on ollut? |
D-Kay 30.07.2003 22:25:02 | |
---|
Mitää? Kenen vahvari se siellä jorpakossa on ollut? Jostain kitaralehdestä luin. Jätkän auto oli pöllitty ja ajettu jokeen. Kun se oli vuoden päivät sillalta tuijotellu sitä autoo siellä pohjassa, niin se kävi kaivaa sen vahvarin sieltä poies. Kuivas sen ja vaihto elementin, niin toimi kuin unelma. "you'll be a lover in my bed
and a gun to my head"
-Billy Corgan |
jogo3000 31.07.2003 08:19:24 | |
---|
Ei ole varmaan soundin kuivuus ollut enää ongelma sen jälkeen. (En voinut vastustaa kiusausta) I'm a whiskey rock'n'roller. |
Mika K 31.07.2003 09:26:48 | |
---|
Joku pieni mallintava on varmasti hyvä ratkaisu, putkivehkeen pitää todellakin olla teholtaan PIENI ennekuin putkivahvistimen hyvät ominaisuudet tulevat esiin. Varsinkin jos koti on kerros- tai rivitalossa. Minulla on ollut Peavey Classic 20 kotikäytössä nyt jonkin aikaa ja hyvät soundit irtoaa ihan kerrostalovolyymeillä. Suurempitehoisista putkivahvistimista ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta ei liene järkeä ostaa kotiin ainakaan kovin paljon tehokkaampaa putkipeliä. Tässä mun Classicissa on siis 15 putkivattia. Tähän tulee allekirjoitus |