Aihe: Presaria ostamassa..
1 2
kouranka
29.12.2005 19:15:34

Nyt herkutellaa!
Nieby
29.12.2005 19:17:20
noi on tuolla kaikki Fender Japaneita, onko mitään eroa???
kouranka
29.12.2005 19:19:18

En oo ite testannu, mutta luulisin että kyllä lähtee.
Nyt herkutellaa!
L_Laiho
29.12.2005 19:22:32

Niin mihin?

Jos tarkoitat Jenkkeihin, ja Mexicolaisiin, niin onhan niissa varmaan esim puu ja komponenttipuolen eroa. Käsittääkseni noissa japski Fenkuissa laadun vaihtelu on melko suurta. Käsitin, että puhut Fender by. Squier soittimista.

Yleensähän noissa kait ilmenee noissa sähköosissa häikkää, jos sotaa sen halvimman. Joku asiaan perehtyneempi voi toki kertoa asioista tarkemmin. :D
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
okoranta
29.12.2005 19:30:14

Munsta ei ole väliä onko se Made in Japan, Usa, Mexico vai joku muu. Ainoastaan sillä on väliä tykkäätkö itse siitä, onko hinta kukkarollesi sopiva , ja nyt kun puhutaan Fendereistä, jotka ovat kuitenkin hinnaltaan suht korkeita, niin ei mitään muuta kuin eväät matkaan ja testaamaan. Ostat pois jos miellyttää.
Säro EI_OLE efekti -Lasimestari -
Keny
29.12.2005 21:13:22

mulla ollu 4 japsi jazzii ja kaikki kelvannu mulle.Tällähetkellä on kaks japsia ja hyvin pärjään.Mainoi hintalaatusuhde.Sitä en väitä että jenkit ois huonoja...päinvastoin mulla oli erinomainen jenkki presari mikä siis oli erinomainen.
Japeilla pärjään hienosti nyt mutta muistakaa että kaikki ne on puusta tehty ja yksilöitä ovat.Aina ne täytyy soittaa auki ja tottua niihin.Hitto ku nykyään aina hukkaan pointin et mitä piti sanoo.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Jacomies
29.12.2005 23:57:50
On myös syytä ottaa huomioon, että jenkkifenkutkaan eivät enää ole maineensa veroisella tasolla. Itse asiassa monet uudet tehdassoittimet ovat hintaansa ja maineeseensa nähden täysin ala-arvoisia. Suosittelen, että käytät aikaa ja koitat etsiä itsellesi jonkun 80-luvun kopion, esim Squier JV:n...
Women, children and Rhythm section first
pardy
29.12.2005 23:59:49

mulla ollu 4 japsi jazzii ja kaikki kelvannu mulle.Tällähetkellä on kaks japsia ja hyvin pärjään.Mainoi hintalaatusuhde.Sitä en väitä että jenkit ois huonoja...päinvastoin mulla oli erinomainen jenkki presari mikä siis oli erinomainen.
Japeilla pärjään hienosti nyt mutta muistakaa että kaikki ne on puusta tehty ja yksilöitä ovat.Aina ne täytyy soittaa auki ja tottua niihin.Hitto ku nykyään aina hukkaan pointin et mitä piti sanoo.

Tarkotit selkeestikin sitä että kannattaa ostaa käytetty koska ne on soitettu auki, ja niistä ovat vikaiset yksilöt karsiutuneet jo pois sekä hinta/laatu-suhde on parempi vielä koska jälleenmyyntiarvo säilyy hyvin.

Tai no, tää on ainakin mun mielipide asiaan. Toki jos siis aivan välttämättä haluaa uuden näistä kiistämättömistä käytettyjen eduista huolimatta niin mulle ihan sama. Jokainen kuluttakoon lanttinsa mihin lystää.

Mutta japsifenkkua suosittelen minäkin uusista, melkeenpä kaikki testaamani ovat olleet lähes poikkekusetta hyviä. Kyllä ne japanilaiset osaa ihan siinä missä jenkitkin ja osien laatukin kestää vertailun.
Thain
30.12.2005 01:31:51
niistä ovat vikaiset yksilöt karsiutuneet jo

Minne? Edelleen myytäväksikö?
Don't break the groove.
J.Hollström
30.12.2005 01:58:36 (muokattu 30.12.2005 02:02:31)
No niin siis, yksinkertaisesti: Mistä saa UUSIA JA KÄYTTÄMÄTTÖMIÄ Fender Precision Basseja? Tiedän, että Fenderin sivuilta löytyy, mutta onko muita sivustoja?
Sivun olisi hyvä olla sellainen josta voisi tilata basson. Thomann on myös tuttu, eli jotain muita sivuja. Kiitos!

Ihan noin lähtökohtaisesti ajatus sokkona netistä tilaamisesta on arveluttava. Toki jos asut jossain missä bassoja ei ole kaupan niin tämä on vaikeampi tapaus, mutta jos ajattelet säästäväsi hinnassa tilaamalla sen jostain ulkomailta niin olet vikaraiteilla. Suomen jälleenmyyjät pystyvät samoihin hintoihin jolle jopa alle nettikauppojen niin halutessaan. Jos ko. mallia ei löydy hyllystä, niin se tilataan ja voinet sen myös testata ennen ostopäätöksen tekoa, kauppiaan joustavuudsta riippuen. Takuuhommat on myös helpompi hanskata jos jotain ongelmia ilmenee.

Toinen juttu on tuo uusi ja käyttämätön. Soittimissa tämä ei ole sama kuin autoissa, jotka huononee käytettäessä. Soittimet paranee jos ne on osaavan ihmisen käsittelyssä (poikkeuksena The Who yms. tyyppiset käsittelyt). Mutta jos ihan pränikkä precision netistä on must juttu sulle, niin ei muuta kuin google käyttöön ja surffailun iloa. Hakusanaksi esim. Fender precision. Varmaankin aika turha neuvo...
Keny
30.12.2005 10:49:35
Tarkotit selkeestikin sitä että kannattaa ostaa käytetty koska ne on soitettu auki, ja niistä ovat vikaiset yksilöt karsiutuneet jo pois sekä hinta/laatu-suhde on parempi vielä koska jälleenmyyntiarvo säilyy hyvin.

Tai no, tää on ainakin mun mielipide asiaan. Toki jos siis aivan välttämättä haluaa uuden näistä kiistämättömistä käytettyjen eduista huolimatta niin mulle ihan sama. Jokainen kuluttakoon lanttinsa mihin lystää.

Mutta japsifenkkua suosittelen minäkin uusista, melkeenpä kaikki testaamani ovat olleet lähes poikkekusetta hyviä. Kyllä ne japanilaiset osaa ihan siinä missä jenkitkin ja osien laatukin kestää vertailun.

Juu toi käytetty oli se juttu mikä piti kans sanoo.Se on sitte ihan eri asia että mitä täältä käytettynä löytää vai pitäköö turvautua ebay osastoon.
Ite metsästin pitkään miller vitosta mutta eihän niitä kukaan suomeen tuo.Se siis tosin on jenkii kun niitä ei japsit tee valitettavasti.Ois halvempi sillai mut ei huonompi.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Rämppy
30.12.2005 15:13:47 (muokattu 30.12.2005 15:17:52)
Useimmiten japanin Fenderit on hyviä. Mun mielestä jos haluaa tuosta hieman paremman Fenderin, niin ollaan jo usa-reissuessa, joka sitten onkin noin tuplasti kalliimpi. Kävin hiljattain tuolla soundstoressa ja siellä oli aika mukavasti japanin fenkkuja. Ja olivat kyllä asiallisen tuntuisia soittimia sen perusteella mitä sähköttä hieman käpälöin. Osassa on jopa usa vintage -mikit.
Kokeilemallahan tuo selviää onko basso hyvä soittaa ja soiko hyvin. Soundstoressa kannattaa nyt käydä jos liikkuu Helsingissä, kun pääsee ihan itse kokeilemaan useampaakin yksilöä. Ei tarvi tilailla ulkomailta ja jännätä että tuleeko huonoilla kaulapuilla...
Soundstore tuo maahan jotain italialaista bassostyrkkarisarjaa, joka näytti mielenkiintoiselta mutta jota en ehtinyt tyypittämään. Kovasti kehuivat, kuten asiaan kuuluu.

EDIT: itse ostaisin mieluummin hyväkuntoisen käytetyn kuin uuden. Muutamassa vuodessa puut on yleensä jo asettuneet, joten yllätyksiä ei useimmiten tule. Uudessa kitarassa tuollaiset riskit on suuremmat. Ja kyllä uusi soitin on soi tukkoisemmin kuin sisäänsoitettu.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
pardy
30.12.2005 18:41:58

Minne? Edelleen myytäväksikö?

Korjattavaksi asiaankuuluvalla tavalla. Yleensä soittimissa olevat mahdolliset rakanteelliset viat eivät ilmene takuuajan sisällä, joten viitisen vuotta käytetty bassokin on siinä mielessä hyvä ostos että jos siinä rakenteellista vikaa olisi niin se olisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä jo korjattu.
J.Hollström
30.12.2005 18:55:30 (muokattu 30.12.2005 18:55:59)
Korjattavaksi asiaankuuluvalla tavalla. Yleensä soittimissa olevat mahdolliset rakanteelliset viat eivät ilmene takuuajan sisällä, joten viitisen vuotta käytetty bassokin on siinä mielessä hyvä ostos että jos siinä rakenteellista vikaa olisi niin se olisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä jo korjattu.

Juurikin näin, jos soittopeli on ollut semmosella kaverilla, joka ymmärtää niiden päälle riittävästi. Onhan noita huithapeleita jotka vähät välittää jos setupit on päin pyllyä ja kaulat solmussa. Tämmönen oma osaamattomuus kuitataan tyyliin "soittimet on soittamista, ei säätämistä varten".

Mut itse kun ostelen soittimia, niin se edellinen omistaja on yksi tärkeä elementti soittimen hyvyyttä mietittäessä. Kun tietää, että peli on ollut ahkerassa käytössä asiaukolla, niin aika paljon jo luottaa siihen, että soitinkin on tikissään. Ei ne semmoset kaiffarit ihan ritsoja pitele, ja jos on jotain roleemia, niin ne yleensä kerrotaan asiallisesti kepukkaa myytäessä.
pardy
30.12.2005 19:25:17 (muokattu 30.12.2005 19:25:39)

Juurikin näin, jos soittopeli on ollut semmosella kaverilla, joka ymmärtää niiden päälle riittävästi. Onhan noita huithapeleita jotka vähät välittää jos setupit on päin pyllyä ja kaulat solmussa. Tämmönen oma osaamattomuus kuitataan tyyliin "soittimet on soittamista, ei säätämistä varten".

Mut itse kun ostelen soittimia, niin se edellinen omistaja on yksi tärkeä elementti soittimen hyvyyttä mietittäessä. Kun tietää, että peli on ollut ahkerassa käytössä asiaukolla, niin aika paljon jo luottaa siihen, että soitinkin on tikissään. Ei ne semmoset kaiffarit ihan ritsoja pitele, ja jos on jotain roleemia, niin ne yleensä kerrotaan asiallisesti kepukkaa myytäessä.

Niijoo, tärkeä pointti. Eli käytettyä ostaessa pitää aina haistella millainen myyjä on. Jos kaveri vaikuttaa just sellaselta "mitkä vitun säädöt, mä vaan skulaan beisii"-tyypiltä ni on tavarakin syytä tarkastaa normaalia huolellisemmin. Voi ihan hyvin nimittäin olla että kaula on ropelilla eikä heppu ole tajunnut mitään.

Äh, niin mukava kuin tämä aihe onkin, se ei liity otsikkoon. Joten offtopic jää nyt osaltani tähän.
Tana
30.12.2005 20:33:41 (muokattu 30.12.2005 20:34:13)

Thomann on myös tuttu, eli jotain muita sivuja. Kiitos!

Anteeks jos oon liian utelias, mutta mikäs thomannissa mättää? Miksi pitää olla joku muu?
Bookayasha!
Perzzza
30.12.2005 22:13:34
Anteeks jos oon liian utelias, mutta mikäs thomannissa mättää? Miksi pitää olla joku muu?

Thomannissa ei varmaankaan mätä mikään (paitsi ehkä ne ISOT HINNAT ;) mutta se, että soitinta pääsisi testaamaan ennen ostoa, olisi erittäin hyvä. Soittimet ovat yksilöitä ja niissä on eroja. Se, että ostatko Fender Precision Bassin vai Fender Precision Bassin tulee ihan siitä että se toinen voi olla parempi puuosiltaan/kestävyydeltään. Yksilöitä, kaikki tyynni.
Bassomestari
31.12.2005 22:10:27
Niin mihin?

Jos tarkoitat Jenkkeihin, ja Mexicolaisiin, niin onhan niissa varmaan esim puu ja komponenttipuolen eroa. Käsittääkseni noissa japski Fenkuissa laadun vaihtelu on melko suurta. Käsitin, että puhut Fender by. Squier soittimista.

Yleensähän noissa kait ilmenee noissa sähköosissa häikkää, jos sotaa sen halvimman. Joku asiaan perehtyneempi voi toki kertoa asioista tarkemmin. :D

Ei missään kahdensadan soittimessa tule itsestään sähkövikoja.
Ilpo.
Nieby
08.01.2006 17:29:48
jos on kyse ihan aidosta fender precision bassista, niin mikä on se hintahaarukka???
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)