Skywalker 29.07.2003 21:45:56 (muokattu 29.07.2003 21:47:19) | |
---|
Toi haku ei toimi ja ajattelin sitte kysyä että kannattaako ostaa otsikossa mainittu kitara 100 eurolla? Kaikki muu toimii paitsi vibrakampi on katkennut ihan juuresta.. siinä kuva: http://muusikoiden.net/tori/kuva.ph … 3DOulun%2520l%E4%E4ni%26type%3Dsell tietty m.netin torilta ;) Montako mikkiä tossa on ja kaikkee faktaa jos sais.. Myös kokemuksia kiitos! jos tuo kuva ei toimi niin se kuva löytyy m.netin torilta MYYNTI, OULUN LÄÄNIN, KITARAT kohdalta... Punk ko vittu! |
Cort87 29.07.2003 21:59:44 | |
---|
juu omistin aikoinaan samanlaisen kitaran tosin eri värisen mutta.... en todellakaan suosittele. Kauhean negatiivinen kuva jäi kitarasta. body taisi olla vaneria. Vire eioikein pysynyt. Joten kammen käytön voisi unohtaa. Kyllä 100e saa hieman paremmankin kitaran. joskaan tuolla budjetilla ei mitään laatu kamaa saa mutta varmasti paremman kuin tuo. Tosin voihan tuo olla hyvä yksilö. Kuka tietää ? Oletko testannut ? Soittaminen oli ainakin minulle aika tuskaa tuon kitaran kanssa. Mutta mielipideasioita................... "Kasva isoksi , älä aikuiseksi" |
Skywalker 29.07.2003 22:02:04 | |
---|
Menen testaamaan tässä elokuun puolella... eihän tuolla hinnalla saa kuin Harley Bentoneita.. Ja niitä on haukuttu.. Toivottavasti tuo olisi hyvä yksilö.. Punk ko vittu! |
Cort87 30.07.2003 09:18:46 | |
---|
Joo mieti tarkkaan. Kannattaa ottaa joku asiantuntija mukaan jos sellasisia tunnet. Harley benton on kuulemma hinta laatusuhteeltaan jopa parempi kuin tietyt Squerit.Siis tietyt mallit. Saksasta älä siis tilaa koska testaamatta ostaminen on iso riski. Siihenhän tulisi vielä suuret postikulut. Mutta sinuna miettisin kyllä tarkkaan vaikka toki ymmärrän jos halu soittaa on kova. 100e tuollaisesta kitarasta tunutuu kovalta hinnalta. Koitappa tinkiä jos nyt kuitenkin meinaat ostaa sen. "Kasva isoksi , älä aikuiseksi" |
weelie 30.07.2003 09:30:11 | |
---|
Squier Affinityt on ihan OK kitaroita. Varsinkin uudemmat. EI vaneria! Ohuempi body, mutta ok virittimet ja ihan jees rokki-mikitkin. Tiedän kaverin joka keikkailee customoimattomalla Affinityllä. Satasella kannattaa ostaa, jos kitara on kunnossa. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
weelie 30.07.2003 09:37:35 | |
---|
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
weelie 30.07.2003 09:47:27 | |
---|
Itseasiassa, kun puhe nyt tuli ja silleen: http://www.soundata.fi/valmistajat/behringer/uutuudet.htm Tuo myöhemmin tänä vuonna myyntiin tuleva V-Tone Guitar Pack (ovh 139€!) on varmaan aika kova paketti! Siis vahvari luultavasti parempi kuin Fender Frontman ja kitara Affinityn tasoinen. Periaatteessa, käytännöstä ei vielä tiedä, mutta Behringer on kyllä huippu hinta-laatu-suhteeltaan. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
esko 30.07.2003 11:22:59 | |
---|
Siis voiko pitää paikkansa, että affinity olis parempi kun made in indonesia squierit (ainakin jotakin standart sarjaa tehään indonesiassa). Mä oon kuullu, että nuo standartit on parempia kun affinityt. Mulla ei ole hirveen positiivinen kuva yleensäkkään squiereista. oon ite omistanu telecasterin, ja on se mulla vieläkin. Mut en kyllä suosittele että ostasit. Nykyään jäis iteltäkin ostamatta. Efektejä pitää olla joka nurkassa. |
SURf 30.07.2003 11:54:53 | |
---|
Itseasiassa, kun puhe nyt tuli ja silleen: http://www.soundata.fi/valmistajat/behringer/uutuudet.htm Tuo myöhemmin tänä vuonna myyntiin tuleva V-Tone Guitar Pack (ovh 139€!) on varmaan aika kova paketti! Siis vahvari luultavasti parempi kuin Fender Frontman ja kitara Affinityn tasoinen. Periaatteessa, käytännöstä ei vielä tiedä, mutta Behringer on kyllä huippu hinta-laatu-suhteeltaan. Heittäisin arvion että tuo kitara tulee samalta pajalta kuin Thomannin teettämät Bentonit. Tietoa ei ole mutta arvuuttelu on elämän suola... Insinööri kaatui heinikkoon |
weelie 30.07.2003 13:04:36 | |
---|
Siis voiko pitää paikkansa, että affinity olis parempi kun made in indonesia squierit (ainakin jotakin standart sarjaa tehään indonesiassa). Mä oon kuullu, että nuo standartit on parempia kun affinityt. Mulla ei ole hirveen positiivinen kuva yleensäkkään squiereista. oon ite omistanu telecasterin, ja on se mulla vieläkin. Mut en kyllä suosittele että ostasit. Nykyään jäis iteltäkin ostamatta. Standardit ei välttämättä parempia, tietysti kalliimpia, joka tarkoittaa että puuta on enemmän ja varmaan muutkin osat siinä mielessä parempia. (en ole tutustunut niin tarkkaan. Fib.nocaster.com :ssa tietävät ehkä enemmän). Itse en ostaisi Squier Standardia, koska sitten käytetty MIM standard olisi jo parempi vaihtoehto. Kumpiakin tehdään sekä Indonesiassa että Kiinassa. Laadun tarkkailu vaan tuntuu olevan parempi Kiinassa. Ja oliko se nyt niin että Kiinassa käytetään myös leppää, eikä vain agathista. Squiereista ei voi yleistää. Niitä on hyviä ja huonoja, on tehty todella monessa maassa Intiasta Japanin ja Mexicon kautta Yhdysvaltoihin asti. Nykyiset Squierit ovat parempia kuin esim. 80-luvun lopun Korealaiset, joista Squier sai huonon maineensa. Squier ei ole huono sen takia että siinä lukee Squier. Jos tietää mitä ostaa, Squiereita on todella hyviä hinta-laatusuhteeltaan. Niinkuin on todella huonoja Fendereitäkin. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
weelie 30.07.2003 13:14:03 (muokattu 30.07.2003 13:14:48) | |
---|
Heittäisin arvion että tuo kitara tulee samalta pajalta kuin Thomannin teettämät Bentonit. Tietoa ei ole mutta arvuuttelu on elämän suola... Heitä vaan arvio ... ja arvuutellahan saa. :D Mutta mikäköhän paja se mahtaa olla? Käsitykseni on että Bentoneita tehdään siellä missä sattuu olemaan halpaa, eli valmistusmaa vaihtelee. Behringerin tuotteet ovat mielestäni olleet poikkeuksetta hintaansa nähden todella hyviä (kokemukseni ei tosin ole maan laajin). Enkä usko että tuo kitarakaan aivan syvältä on, tehty varmaan Kiinassa, mikä ei sekään nykyään tarkoita että olisi aivan huono. Joka tapauksessa noissa Behringer-kitaroissa on koko puu runko, kunnon virittimet ja alnico-mikit. Eli voisi olettaa että ihan Affinityn tasoa. Eli siis OK. Itse kun en ammattikseni soita, olen sitä mieltä että Squier Affinityllä voisin soitella vaikka "loppuelämäni". Eikä se hajoisi tai tarvetta olisi parempaa hankkia. Jotain pientä voisi fiksailla tms, mutta Fenderiä ei tarvitsisi ikinä ostaa. Mulla on MIM SuperStrato eikä Squier Affinity vain siksi että sen verran suomalaisena rahaa on että sitä voi tuollaiseenkin turhaan syytää. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Tanu 30.07.2003 13:20:52 | |
---|
Minun Squier Affinityni on kyllä suhteellisen hyvä peli. Ostin sen samassa paketissa vahvistimen kanssa. Kielet alkoivat pysyä vireessä parin viikon soittamisen jälkeen, mitä nyt G- ja B-kielet välillä tykkäsivät kyttyrää vibrakammesta. Paksuimmat kielet oli tehtaalla asetettu hivenen liian korkealle, joten laskin niitä. Seurauksena jälleen noin viikon verran oli hankaluuksia pysyä vireessä, mutta soitto helpottui pirusti. Perusvireet sun muut olivat melko lailla kohdallaan. Miinusta antaisin lähinnä elektroniikasta. Kolme yksikelaista mikkiä löytyy, valitsimessa 5 asentoa. Tone-potikat tuntuvat jotenkin tehottomilta, ja Volume-potikan numerot 0-3 eivät anna mitään signaalia. Siitä ylöspäin toimii normaalisti. Aloittelijalle tuota voisi jopa suositella. Suhteellisen kevyt, kaula on ohuehko ja paljas. Kaulan paljaus nyt on vähän makuasia, mutta jos kämmenet hikoavat, niin paljas kaula ottaa vähemmän vastaan kuin maalattu. Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo. |
PIM 30.07.2003 13:43:43 | |
---|
Joka tapauksessa noissa Behringer-kitaroissa on koko puu runko, kunnon virittimet ja alnico-mikit. Eli voisi olettaa että ihan Affinityn tasoa. Eli siis OK. Mistä tälläinen tieto on peräsin? Itse en ainakaan pienellä googlettamisella löytänyt tälläistä mainintaa. Jos lähdetään palottelemaan tuota hintaa niin verojen ja kaupan katteiden jälkeen ei tuosta 139 euron summasta jää valmistajalle kuin hyvä jos 70-80 euroa ja jos sen jakaa puoliksi kitaran ja vahvistimen kesken niin en kyllä jaksa uskoa että edes Behringer pystyy valmistaman 40 eurolla kovinkaan kummoista kepukkaa. Ehkä korkeintaan jotain Williamsin tasoista irvikuvaa. Peten KesäAle, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo, digiraituripaketti |
Miikathebest 30.07.2003 13:57:09 | |
---|
kokeilin kaupassa jotaan kiina squieria, ja se oli ihan kauhea!!! Ja vieressä ollut strato , en nyt muista mistä se oli kotoisin. KUitenkin sitä 200€ squier sarjaa. Se oli paljon parempi, rupesin jo suunnittelemaan sen ostoa! |
weelie 30.07.2003 14:01:57 | |
---|
Mistä tälläinen tieto on peräsin? Itse en ainakaan pienellä googlettamisella löytänyt tälläistä mainintaa. http://www.behringer-download.de/Gu … ar-Pack/GUITAR_PACK_SPECS_Rev_A.pdf on ainoa tieto mitä mulla on. Joo ja joo se alnico-mikit tais olla tuubaa. No oli miten oli. Joka tapauksessa mielestäni halvallakin saa nykyisin ihan soittokelpoisen soittimen kun osaa valita tahi etsiä. Kitaran kotimaalla tai merkillä ei ole väliä, mutta hintaan se vaikuttaa. Jos taas haluaa 100% juuri sellaisen kun tietää haluavansa, painoa, mikkejä, kaulan mallia suut mukaan lukien, sitten pitää teettää. Sitäkin olen ajatellut, mutta siihen nyt uppoisi noin 1000€ minun tapauksessani (2-tone sunburst vaahtera compound radius v-kaulainen tele thinline Usa Custom Guitar osista jne). Ei kai jonkun mielestä ole paljon rahaa, mutta silti: jaksaako sitä nyt. Koska loppujen lopuksi haluan osata soittaa, en omistaa hienointa soitinta. Ja ei miljoonan euron hendrix-kitara tekisi musta yhtään parempaa soittajaa. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
PIM 30.07.2003 14:30:21 | |
---|
http://www.behringer-download.de/Gu … ar-Pack/GUITAR_PACK_SPECS_Rev_A.pdf on ainoa tieto mitä mulla on. Joo ja joo se alnico-mikit tais olla tuubaa. No oli miten oli. Joka tapauksessa mielestäni halvallakin saa nykyisin ihan soittokelpoisen soittimen kun osaa valita tahi etsiä. Kitaran kotimaalla tai merkillä ei ole väliä, mutta hintaan se vaikuttaa. Tuossakaan lähteessä ei puhuta mitään kokopuurungosta (solid wood body) vaan pelkästään umpirungosta (solid body), mikä tässäkin tapauksessa luultavasti tarkoittaa vanerista runkoa, eikä "sealed tuners" ole sekään mikään laadun tae. Peten KesäAle, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo, digiraituripaketti |
Tuossakaan lähteessä ei puhuta mitään kokopuurungosta (solid wood body) vaan pelkästään umpirungosta (solid body), mikä tässäkin tapauksessa luultavasti tarkoittaa vanerista runkoa, eikä "sealed tuners" ole sekään mikään laadun tae. Totta muuten puhut. Sisäluin tuon "solid body"n heti tarkoittamaan kokopuuta. Hyvä korjaus. Joo, "sealed" ei tarkoita välttämättä hyvää. Parempi kuin ei mitään, sano. Mutta oli miten oli: en aio tuollaista Behringeriä ostaa, mutta se voi olla kuitenkin jälleen hinta-laatu-suhteeltaan voittamaton. Tiedä häntä. Kunniallisesti kuitenkin myönnän kämmänneeni. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
SURf 30.07.2003 15:03:08 | |
---|
...eli valmistusmaa vaihtelee... ...tehty varmaan Kiinassa, mikä ei sekään nykyään tarkoita että olisi aivan huono... Oma HB strato tehty Kiinassa, varsin hyvä yksilö. Kiinalainen Ibanezini myös varsin hyvä. Eli yhdyn mielipiteeseesi Kiinan ei välttämättä aivan huonoudesta. Insinööri kaatui heinikkoon |
M-Juhana 30.07.2003 15:12:40 | |
---|
Täällä kun on tällainen halpis-kitara chatti, ja haku ei toimi, niin mitähän tahtoi tarkoittaa Squier:ssa 20th Anniversary model ? Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... |
PIM 30.07.2003 15:14:25 | |
---|
Täällä kun on tällainen halpis-kitara chatti, ja haku ei toimi, niin mitähän tahtoi tarkoittaa Squier:ssa 20th Anniversary model ? Luultavasti halpaa markkinointikikkaa. Tarrathan ei paljon maksa. Peten KesäAle, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo, digiraituripaketti |