Feggy 29.12.2005 14:40:47 | |
---|
Samaa mieltä tuon punaisen langan kanssa. Mä olen kyllä itse luullut, että ne kovimmat soittajat vetää ainat soolot pahemmin miettimättä, mutta onnistuvat silti saamaan niihin jonkinlaisen punaisen langan. Siis niin kauan kuin puhutaan jostain bluespohjaisesta ränttäyksestä eikä jostain progesta tai jazzista. Eiköhän niillä ole sellainen fraasivarasto kuitenkin, joilla se punainen lanka syntyy. Niitä kun panee peräkkäin ja vähän improvisoi väliin, niin siitähän se syntyy. Esimerkiksi tuossa Get onin sooloissa on tuttuja rokkifraaseja noin puolet. Less is more. |
poppamies 29.12.2005 15:12:55 | |
---|
Jossain Stanleyn haastattelussa äijä kertoo "laulujen" syntyneen siten, että Remu ja Cisse menivät studioon lausumaan muutamia tietämiään englannin kielen sanoja" Remu ei osaa engelskaa. Cisse osaa. Tämän huomasin kun kuuntelin "Legacy" albuumia kesällä. G-strings are for strippers |
zorro 29.12.2005 15:20:06 | |
---|
Viitataanko tässä siihen, että esimerkiksi mietitään vielä kymmenen vuoden päästä jotain Radioheadia kuunnellessa, että miksi se naukui juuri tässä kohtaa tällä tavalla, ja mikähän merkitys sillä on? Tai punaviinipöhnässä pyöritellään jotain CMX:n käsittämätöntä tuubabiisiä ja etsitään valoa. joo kyllähän niitä sellasiaki biisejä analysoidaan joita ei ole analysoitaviksi tehty. mutta kyllä se on aina bonusta jos bändi jotaki tajuttavaa sinne pistää. esimerkiksi seki oli jo mukavaa kun sai ihmetellä miten tom morrello sai aikaan niin ihmeellisiä ääniä kitarastaan.. ja miksi ei radioheadikin. |
rok 29.12.2005 15:52:48 | |
---|
Eiköhän niillä ole sellainen fraasivarasto kuitenkin, joilla se punainen lanka syntyy. Niitä kun panee peräkkäin ja vähän improvisoi väliin, niin siitähän se syntyy. Esimerkiksi tuossa Get onin sooloissa on tuttuja rokkifraaseja noin puolet. Joo ja parhailla soittajilla on kyky saada siihen luonteva, soljuva fiilis. Pelkät fraasit peräkkäin eivät välttämättä kummoisilta kuulosta. Alitajunnasta noi jutut varmaankin tulee kun on tarpeeksi veivannut, kuunnellut ja ottanut vaikutteita. "Markalla saa markan tavaran" |
Remu ei osaa engelskaa. Cisse osaa. Tämän huomasin kun kuuntelin "Legacy" albuumia kesällä. Tämä tuo mieleeni jutun, jonka olen lukenut jostain: Stanley (vai olikohan se Pembroke) veti suunnilleen kahvit nenäänsä kun Remu jotain kipaletta laulaessaan vetäisi täysin pokkana yhdeksi riviksi "lissyn lässyn luupi luu". Nuoteissa sanoitus on myöhemmin kirjoitettu hiukan englantilaisittaimmin "Lizzie Lazzie Loopi Lou". En tunne Ganesin tuotantoa tarpeeksi (tai yhtään...), jotta voisin nimetä kappaleen, mutta tarina kuullostaa, eh, hyvinkin mahdolliselta. Let's born to rock ja sitä rataa... Higgle-dy Piggle-dy. Let's do it! |
rheinone 29.12.2005 16:15:09 | |
---|
"lissyn lässyn luupi luu", Let's born to rock ja sitä rataa... Tää on just sitä samaa neroutta josta puhuttiin äsken rokkikitaraliksien kohdalla: Senkus latelet rokkenroulfraaseja peräperää niin kyllä se punainen lanka sieltä löytyy ;+) Jumankekka toi homma on Remulla hanskassa. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Montte 29.12.2005 16:39:33 | |
---|
Tämä tuo mieleeni jutun, jonka olen lukenut jostain: Stanley (vai olikohan se Pembroke) veti suunnilleen kahvit nenäänsä kun Remu jotain kipaletta laulaessaan vetäisi täysin pokkana yhdeksi riviksi "lissyn lässyn luupi luu". Nuoteissa sanoitus on myöhemmin kirjoitettu hiukan englantilaisittaimmin "Lizzie Lazzie Loopi Lou". En tunne Ganesin tuotantoa tarpeeksi (tai yhtään...), jotta voisin nimetä kappaleen, mutta tarina kuullostaa, eh, hyvinkin mahdolliselta. Let's born to rock ja sitä rataa... Ja kappale on Let´s go rocking tonight, 10/80 albumilta Signature: Montte |
Montte 29.12.2005 17:57:39 | |
---|
Ja kappale on Let´s go rocking tonight, 10/80 albumilta Raita 3 Signature: Montte |
rok 29.12.2005 21:27:06 | |
---|
Vielä tosta Roadrunner-plätystä että siinä on kyllä uskomattoman rouhee kokonaissoundi. Ei oo toista tuollaisen soundimaailman omaavaa levyä tullut vielä meikäläiselle vastaan. Eikä muut Hurriganes-levytkään pääse lähelle. Anderssonin Nickekin tekee Ganesia tunnetuksi: http://www.hellacopters.com/site/nicke.asp?action=record"Markalla saa markan tavaran" |
Montte 29.12.2005 21:46:34 | |
---|
Eikö roadrunner-älppäri ollutkin ilmestyessään useita desibelejä kovempaa äänitetty kuin muut sen ajan rocklevyt? Signature: Montte |
Feggy 29.12.2005 21:48:09 | |
---|
Vielä tosta Roadrunner-plätystä että siinä on kyllä uskomattoman rouhee kokonaissoundi. Ei oo toista tuollaisen soundimaailman omaavaa levyä tullut vielä meikäläiselle vastaan. Eikä muut Hurriganes-levytkään pääse lähelle. Kokeilepa Flamin' Grooviesin Teenage Head-älppyä. Less is more. |
rok 29.12.2005 21:54:59 | |
---|
Eikö roadrunner-älppäri ollutkin ilmestyessään useita desibelejä kovempaa äänitetty kuin muut sen ajan rocklevyt? Jees, Hurriganes-kirjan mukaan 9 dB. Tukholman Cutting Roomilla on osattu hommat... "Markalla saa markan tavaran" |
rok 29.12.2005 21:56:23 | |
---|
Kokeilepa Flamin' Grooviesin Teenage Head-älppyä. Tarviipa tutustua :) "Markalla saa markan tavaran" |
Roadari 30.12.2005 01:15:44 | |
---|
Mun mielest se shorai shorai tarina on kyllä yks parhaimpia helmiä. Remu on kova jätkä!!! Roadari "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa." |
Velli 30.12.2005 01:28:54 | |
---|
Samaa mieltä tuon punaisen langan kanssa. Mä olen kyllä itse luullut, että ne kovimmat soittajat vetää ainat soolot pahemmin miettimättä, mutta onnistuvat silti saamaan niihin jonkinlaisen punaisen langan. Siis niin kauan kuin puhutaan jostain bluespohjaisesta ränttäyksestä eikä jostain progesta tai jazzista. Siis progessa ja jazzissa etenkin täytyy sooloissa säilyttää punainen lanka että ne kuulostavat hyviltä. Rock ´n rollissa riittää kun tietää duuri- ja mollipentatonisen asteikon, ei siinä sen kummemmin tarvitse miettiä että mitä soittaa. Sieltä tulevat kuitenkin ne samat likit, jotka kuulostavat hyvältä ja joihin sormet ovat tottuneet. |
Lilli 30.12.2005 08:00:13 | |
---|
Kokeilepa Flamin' Grooviesin Teenage Head-älppyä. Ohoh! Onko täällä joku toinenkin Flamin' Groovies-diggari...;-) 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
salmivaara 30.12.2005 08:34:36 | |
---|
Ohoh! Onko täällä joku toinenkin Flamin' Groovies-diggari...;-) Saanko liittyä seuraan? Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Feggy 30.12.2005 08:57:29 | |
---|
Ohoh! Flamin' Hurriganes-club! Less is more. |
Leikari 30.12.2005 10:15:20 | |
---|
Siis progessa ja jazzissa etenkin täytyy sooloissa säilyttää punainen lanka että ne kuulostavat hyviltä. varsinkin progessa muusikolla pitää olla sanottavaa, jota se ilmaisee sen soolonsa kautta - soittajan tekniikka vaan palvelee sitä muusikon ilmaisua ... eikse jotenkin noin mene kun niistä sooloista tms. puhutaan ja kehutaan ... mitä joskus sivusta olen seurannut keskusteluja - häh? no - onneksi on aivotonta rokkimusaakin jota voi vaan fiilistellä ;-P Soitetaan jamia! |
Ukko 30.12.2005 10:16:48 | |
---|
. Esimerkiksi tuossa Get onin sooloissa on tuttuja rokkifraaseja noin puolet. Niinhän se on että muusikko tahtomattaankin luo jonkinlaisen soittotyylin itselleen ja aika suureksi osaksi mennään sen puitteissa. Kuunnelkaa esim. Santanaa, Vaita, Mayta ( meni loppusoinnulliseksi ) jne. Soittajan tyylin erottaa melkein aina. |