Billsner 30.07.2003 10:36:48 | |
---|
Ostan omat levyni oulun levykauppa X:stä. Siellä on normaalit hinnat, mutta heillä on käytössä sellainen kanta-asiakaskortti joka on ihan fiksu. Jos ostaa 17€ levyn niin saa leiman korttiin ja kun leimoja on 10kpl, niin saa 17€ arvoisen levyn ilmaiseksi. Silloinhan 11 levylle tulee hintaa 170€ eli 15,45€kpl, joka ei ole hirveän paljon kun esim vertaa lähellä olevan musiikkikullaksen hintoihin (uudet noin 22€kpl). |
weelie 30.07.2003 10:50:46 | |
---|
Olipas varsin miellyttävä nettilevykauppa. Yritin tilata sieltä kahta kantri-rokkabili-levyä, jotka oli listattuna. Kuukauden odotin, ei ollut levyjä vielä löytynyt. Tilasin ne sitten CDconnectionista, halvalla ja tulivat noin viikossa. Laittoivat arvoksikin mitä pyysin. Postit oli $8 ja täyshintaset levyt $13-14 ketale ja palvelu toimi. Toinen jota olen kokeillut on SecondSpin -> toimii ja levyt olivat kuin uusia. Amazonilta en tilaa kuin pakon edessä, mutta sivujansa käytän kyllä. Vertaa.fi ja vastaavia käytän hintavertailuihin. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
weelie 30.07.2003 10:53:45 | |
---|
Lisään vielä että olen toki tilannut levyjä CDonista aimmin ongelmitta, ihan OK lafka IMO. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
herb 30.07.2003 11:06:33 | |
---|
Ostan omat levyni oulun levykauppa X:stä. Siellä on normaalit hinnat, mutta heillä on käytössä sellainen kanta-asiakaskortti joka on ihan fiksu. Juu, näin on. Ja netin kautta, kun tilaa arkipäivänä ennen klo. 18:00:aa, saapuu levyt paikalliseen postiin seuraavana päivänä. Hirveän laaja valikoimahan tuolla ei ole (ainakaan sen suuntaisen musiikin saralla, jota minä olen tilaillut), mutta joskus Äxäkin yllättää. Esim. viime levytilaukseen mahtui Estradaspheren Buck Fever; Levy, jota en ole nähnyt suomessa oikein missään. Toinen hyvä ruotsalainen tuntuisi, näin CDON:sta puheen ollen, olevan Recordheaven ( www.recordheaven.net), joka on profiloitunut tuonne progen puolelle. |
Lähikauppias 30.07.2003 11:39:05 (muokattu 30.07.2003 11:40:16) | |
---|
Itse pidän kovastikin CDONista ja käytän sitä kohtuullisen usein. Lähes kaikki haluamani levyt ovat olleet 8 - 9 euron hintaisia, mikä on oikein hyvä hinta levylle. Toimitusajat voivat joskus vähän venähtää, mutta ei ne yli 2 viikon ole koskaan juuri menneet. Ja löytyy paljon levyjä, joita saisi Suomen levykaupoista etsimällä etsiä. Toimiiko teillä muuten CDONissa Visa Electron? Kun mun korttia ne ei jostain syystä tunnu hyväksyvän vaikka väittävät niin. |
xerxes 30.07.2003 12:54:29 | |
---|
Toimiiko teillä muuten CDONissa Visa Electron? Kun mun korttia ne ei jostain syystä tunnu hyväksyvän vaikka väittävät niin. Ööö... Minä en ainakaan löytänyt semmoista väitettä. VISA luottokortit kyllä mainittiin, mutta VISA Electron ei olekaan mikään normaali luottokortti(=maksuaikakortti). Se on jotain tavallisen pankkikortin(ei automaattikortin) ja luottokortin väliltä. Relax. |
vexu 30.07.2003 12:58:39 | |
---|
Toimiiko teillä muuten CDONissa Visa Electron? Tuon Electronin toimivuus riippuu siitä minkä pankin kortti on. Jossain nettiliikkeissä hyväksytään oikean VISAn lisäksi tuokin vekotin. Ainakin Sampon kortti on ilmeisesti toimivin. |
Lähikauppias 30.07.2003 13:11:39 (muokattu 30.07.2003 13:14:05) | |
---|
Ööö... Minä en ainakaan löytänyt semmoista väitettä. VISA luottokortit kyllä mainittiin, mutta VISA Electron ei olekaan mikään normaali luottokortti(=maksuaikakortti). Se on jotain tavallisen pankkikortin(ei automaattikortin) ja luottokortin väliltä. Kyllä siellä on siinä valitse maksutapa -kohdassa se Visa Electronin logo, jota voi kliksutella. EDIT: Kyllä, kävin vielä tarkistamassa. "Verified by Visa". Nordean korttia en ainakaan saa toimimaan. |
Kyllä meidän kylän kyläkaupassa ainakin on halvemmat levyt kun tuolla CDonissa. Mistä kylästä löytyy levykauppa joka myy uutuuslevyjä hintaan 13-18 euroa? |
Järvihirviö 30.07.2003 14:06:54 | |
---|
Itse olen cdon.comin jälkeen platta.netin asiakkaaksi. Cdon.com lähetti levyn, jossa kannen keskiö oli mennyt paskaksi, siihen loppui tilaukset sieltä. Muutenkin kestää tilausten tulo perkele monta päivää. Ja niistä valikoimista...Platta.net vetää pidemmän korren siinä. Esim. Etsin ken ishii-nimistä artistia cdon.comista, ei löytynyt. Platta.netissä oli niitä kaksi, lähetin heille positiivista palautetta ja maininnan siitä että voisivat lisätä pari ko. herran aikaisempaa levyä kokoelmiinsa. Noin viikon päästä olivat sitten tilanneet mainitsemani levyt. Hyvää palvelua ja levyt 1-2 päivässä perillä. |
Kitaranraiskaaja 30.07.2003 14:12:09 | |
---|
Mistä kylästä löytyy levykauppa joka myy uutuuslevyjä hintaan 13-18 euroa? Minä jo sanoin, että uutuuslevyt tuolla cdonissa on osittain halvempia. 18 euroa kyllä on jo paljon uutuuslevystä. Tekno, POP, etno, latin, kuningas, minä. Niin, ja rangaistus. |
Wiitala 30.07.2003 15:54:16 (muokattu 30.07.2003 15:55:14) | |
---|
sellainen kanta-asiakaskortti joka on ihan fiksu. Epe'sillä on kans tuo bonuskortti. Itse keräsin siihen oikein kunnolla leimoja, ja sitten kun tuli toiseksi viimeinen leima, niin jätin epähuomiossa kortin sinne tiskille. Hetkeä aiemmin olin miettinyt ohimennen, että olisikohan järkevää kirjoittaa nimi ja puhelinnumero korttiin, kun siinä tila niille oikein oli... : ( Ironiaa? Mutta kyllä itse olen kyllästynyt tähän Suomen levykauppameininkiin. Suurin osa kaupoista (poislukien Digelius ja muutama muu) täyttää hyllynsä "varmasti myyvillä tuotteilla". Siihen kyllästyy kun yrittää etsiä jotain vähän marginaalimpaa. Kiitokset kyllä FreeRecordShopeille ja mm. AironMusiikille siitä, että hyllyistä edes löytyy lätkä että "tässä kohtaa pitäisi olla sitä ja tätä harvinaista". Mutta kun ne on aina loppu, eikä uusia tule ennen kuin tarpeeksi ihmisiä on kärttänyt levyä hyllyyn. Siinä projektissa kestääkin melko paljon kauemmin kuin käydä netissä. Mutta tottakai minäkin tilaisin vain semmoisia tuotteita mitkä eivät jäisi ainakaan nurkkiin pyörimään, kun kukaan ei tahdo ostaa. Tässä nettilevykaupoilla on iso etu. Ja esimerkiksi tuolta CDON.comista löytyi melko lailla harvinaisempaa huttua. Onhan se helpompaa näpytellä tilaus netissä, kuin kiertää eri kaupunkien levykauppoja kuulemassa "eioota". Melkoisen markkinaraon ovat kyllä löytäneet. Juuh. Näihin kuviin, näihin tunnelmiin täältä Zakopanen mäkimontusta. Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
parinc. 31.07.2003 09:45:42 | |
---|
Itse olen cdon.comin jälkeen platta.netin asiakkaaksi. Cdon.com lähetti levyn, jossa kannen keskiö oli mennyt paskaksi, siihen loppui tilaukset sieltä. Mulle kävi samoin tuossa taannoin erään Cdonista tilaamani levyn kanssa. No, laitoin samantien mailin CDonin asiakaspalveluun, josta tuli reilun tunnin sisällä vastaus anteeksipyyntöineen. Siitä 3 päivää myöhemmin postiluukkuun kolahti palautuskuori, jolla postitin maksutta takaisin rikkinäisen tuotteen. Ehjä korvaava kappale saapui kotiin jo ennenkuin olin ehtinyt lähettää tuota rikkinäistä takaisin! Ei todellakaan ole valittamista CDonin toiminnasta. Parin vuoden ajan olen tilannut sieltä noin 3 levyä/2kk -tahtia, ja suurin osa tilauksista on saapunut 5-8 arkipäivän sisällä. Toisinaan jää joku harvinaisempi levy tulematta, mutta silloinkin ne lähettää useimmiten korvaukseksi koodin, jolla seuraavan tilauksen voi tehdä postimaksutta. |
Velli 31.07.2003 12:50:51 | |
---|
Mistä kylästä löytyy levykauppa joka myy uutuuslevyjä hintaan 13-18 euroa? Tuurista (Veljekset Keskinen). No se nyt ei varsinaisesti ole levykauppa, mutta tarjonta on suurempi kuin monissa "oikeissa" levykaupoissa. |
Kitaranraiskaaja 31.07.2003 13:03:25 | |
---|
Tuurista (Veljekset Keskinen). No se nyt ei varsinaisesti ole levykauppa, mutta tarjonta on suurempi kuin monissa "oikeissa" levykaupoissa. Ni. Tekno, POP, etno, latin, kuningas, minä. Niin, ja rangaistus. |
slowdive 04.08.2003 13:49:34 | |
---|
Paras puoli tuossa cdonissa on se että levyt tulevat suoraan kotiin asti (jopa 6kpl tulee, ehkä enemmänkin, onko tietoa?) eikä niitä tarvitse postista asti lähteä hakemaan. Eikä tilatessa tarvi olla rahaa kun maksuaikaakin on se jotain 10pv.. |
Jucciz 04.08.2003 14:35:28 | |
---|
Itse olen myös tyytyväinen cdon.com:in palveluun. Valikoima on suhteellisen kattava ja hinnoissa on ollut joskus erittäinkin positiivisia yllätyksiä. Lisäksi viime viikolla tilatessani olivat toimituskulut 0e, eli siitä vaan tilailemaan! Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Bassballs 05.08.2003 08:15:33 | |
---|
Kalliita on nuo levyt. Ei sieltä niitä kaikkein harvinaisimpia löydy. Minä ostan levyni eräästä Joensuulaisesta levykaupasta, minkä nimessä esiintyy erään epäonnistuneen Kepu-poliitikon etunimi. Ei sekuntiakaan liian aikaisin. |
Bonham 05.08.2003 10:48:44 | |
---|
Kalliita on nuo levyt. Ei sieltä niitä kaikkein harvinaisimpia löydy. Minä ostan levyni eräästä Joensuulaisesta levykaupasta, minkä nimessä esiintyy erään epäonnistuneen Kepu-poliitikon etunimi. Vaikea arvoitus, kun vaihtoehtoja on niin monta... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Lonesome 05.08.2003 11:21:01 | |
---|
Kalliita on nuo levyt. Ei sieltä niitä kaikkein harvinaisimpia löydy. Muualla vielä kalliimpia. Ainakin ne levyt, joita itse olen ostanut. Tosin en hirveästi uusia julkaisuja hankikaan, mutta on 15,95 - 18,95 kuitenkin niistäkin kohtuullista. Mid Price/Nice Price-osastolla Cdon.com taitaa olla parhaimmillaan. Varsinkin, kun hintataso on viimeisen vuoden aikana pudonnut selvästi ja myös pienempien eurooppalaisten levymerkkien julkaisuja on tullut saataville. Jenkki- tai Japani-painoksiahan ei tuolla ole. Tosin pari kertaa olen yllättynyt, kun levyn hinta on ollut aivan normaali, mutta kyseessä on ollut kuitenkin Euroopan ulkopuolinen julkaisu. Periaatteessahan saatavana on vain Ruotsissa julkaistuja levyjä. "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |