Velli 28.07.2003 15:48:10 | |
---|
Meinasin käydä ostamassa kaularaudansäätöavaimen paikallisesta musaliikkeestä, mutta 20€:n pöyristyttävä hinta käännytti takaisin kotiin. Myyjä sanoi että noita avaimia täytyy teettää erikseen jos meinaa irtonaisena ostaa. Tunnen myyjän vanhastaan ja tiedän että kusettaa se ei yrittänyt, mutta tulipa mieleen, että eikö nämä nyt pitäisi olla ihan peruskamaa eikä mitään Custom Shop-tilauksia vaativia varaosia?? Avain pitäisi siis olla sellainen jolla pystyy ruuvaamaan 6-kulmaista ruuvia, ei siis perinteinen 6-kulma-avain. |
Fortune 28.07.2003 15:50:13 | |
---|
Mikäs kitara on kyseessä? Eikös 6-kulmaisen "ruuvin" kiertämiseen löytyisi jotakin ohutseinäistä hylsyavainta tms.? Jos siis mielikuvani kaularaudastasi on oikea. "Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori. |
askomiko 28.07.2003 15:53:43 | |
---|
Piippuavain on nimi, rautakauppaan mars. Yhdessä omassa skitarassa oli muuten kans tuommonen, ja sen rautaa sai käännettyä ihan normaalilla hylsyavaimella. Formulavauhtia. :) Skrääk skrääk. |
Eemil 28.07.2003 15:54:49 | |
---|
Eli siis naaras tyyppistä kuusiokolo-avainta tarkoitat? Ei voi maksaa noin paljon. Ja varmasti löytyy jostain rautakaupasta, käy kysymäs. Mut älä hyvä mies maksa tommosta hintaa! (tai nainen?) Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
LaXu 28.07.2003 16:17:03 | |
---|
Ei todellakaan voi maksaa noin paljoa. Paria eri kokoa olen käynyt joskus Musamaailmasta hakemassa ja hintaa taisi olla muutama euro. |
Juzzu 29.07.2003 07:56:42 | |
---|
Meinasin käydä ostamassa kaularaudansäätöavaimen paikallisesta musaliikkeestä, mutta 20€:n pöyristyttävä hinta käännytti takaisin kotiin. Itse sain eräästä Jyväskylän musaliikkeestä, siitä paremmasta, pari eri kokoa ilmaiseksi - onneksi joissakin paikoissa ei pihtailla ihan joka asiassa. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
PL 29.07.2003 09:43:52 (muokattu 10.12.2003 11:24:00) | |
---|
.................. |
Fortune 29.07.2003 09:46:17 | |
---|
Käykääpäs työkalukaupassa katsomassa mitä muut kuin kiinalaiset vehkeet maksavat, varsinkin jos sattuu olemaan jokin erikoisempi esim. tuumakokoinen värkki. Kyllä, mutta arvaapa onko se virallinen Fendä-avain tehty laatutavarasta. Eheiii... Kyllähän askartelu- ja työkalut tosiaan ovat erikseen, mutta kaksikymppiä piippuavaimesta on aika suolainen hinta vaikka olisi mikä saksalainen laatusauva. "Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Aki 30.07.2003 00:36:09 | |
---|
Kahtena kokona sitä piippua kitaroissa tarttee, taitaa olla tuuma- ja millikoot. (Iba vs Gibson?) Ja tosiaan, joitain euroja ne on maksanu per kappale. Ja toisessa on vieläpä ristipääruuvarin kärki piipun "imukappaleessa". -Aki. Ostakaa mun Boss SD-1 ja TW-1! :o) |
Paavo 30.07.2003 09:59:03 | |
---|
Ja ota keppi mukaan sinne rautakauppaan, että ostat varmaan sopivan. Rautakauppojen palvelualttius on vieläpä niin sähääkkää, että voit säätää raudan siellä eikä tarvii ostaa koko avainta... |
Fortune 30.07.2003 12:40:28 | |
---|
Rautakauppojen palvelualttius on vieläpä niin sähääkkää, että voit säätää raudan siellä eikä tarvii ostaa koko avainta... Heh, onpas sinulla varsin poikkeuksellinen rautakauppa :) No, ehkä suostuisivat vääntämään, mutta en menisi takaamaan että tulos on millään tapaa hyvä :) "Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Jusstus 30.07.2003 12:50:23 | |
---|
Apropoo. Pro Centerissä väittivät myös, että tuo jenkkifenkun tallapalojen säätöruuvien kuusiokolo on sen kokoinen, että kyseistä kuusioavainta täytyy heidän toimestaan erikseen tuoda maahan ja että niitä ei muualta löydy. Ostin kyllä avaimen sieltä ja maksoin häkellyttävät 6-7e mokomasta, koska olin rahoissani tuohon aikaan ja alkuperäisen kappaleen oon hävittänyt, mutta tulipa vaan mieleen, että joskohan noitakin löytyy jostain rauta/elektroniikkakaupasta kymmenen nippu samaan hintaan. Kokemuksia? "These go to eleven.." |
Onko se uros vai naaras 6-kolo (kaularaudassa)? |
Fortune 30.07.2003 12:53:44 | |
---|
Apropoo. Pro Centerissä väittivät myös, että tuo jenkkifenkun tallapalojen säätöruuvien kuusiokolo on sen kokoinen, että kyseistä kuusioavainta täytyy heidän toimestaan erikseen tuoda maahan ja että niitä ei muualta löydy. Ostin kyllä avaimen sieltä ja maksoin häkellyttävät 6-7e mokomasta, koska olin rahoissani tuohon aikaan ja alkuperäisen kappaleen oon hävittänyt, mutta tulipa vaan mieleen, että joskohan noitakin löytyy jostain rauta/elektroniikkakaupasta kymmenen nippu samaan hintaan. Kokemuksia? No, todennäköisesti se on joko tuumamitoituksella tai metrimitoituksella tehty se reikä, eikä millään Zorg-planeetan ksekka-mitoituksella, joten varmaan löytyy. Leikkaan vasemman peukalonkynteni lyhyemmäksi jollei löydy, rautakauppaan mars, vertailemaan molempien mitoitusten kuusiokolonippuja orkkisavaimeen. "Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
fanne 30.07.2003 18:00:16 | |
---|
Työkalutalot, yämmät myy tuumakokojakin, itse menin straton kanssa kun tarvi tallapaloja säätää. maksoko se yks avain peräti viismarkkaa silloin. |
vekku 30.07.2003 21:49:36 | |
---|
muista käyttää porakonetta, kaularaudan säätö perustuu voimaan ja nopeuteen joo ei, tänään ei taas näemmä onnistu mikään.. |
Bluesmies 30.07.2003 21:55:45 | |
---|
Siis kaularaudan säätöön käy täysin tavallinen kuusiokoloavain. Ainakin mun fender telecasterin säätöön. Kitara on tyhmä!! |
KooAa 30.07.2003 21:58:08 | |
---|
Rautakaupasta en ole ikinä ostanut työkaluja ja niihin oon sentään satsannut n. 1000 juroa ... muualta saa parempia ja halvemmalla. Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Velli 31.07.2003 11:50:10 | |
---|
Kitara on Ibanez RG550, johon ei käy tavallinen kuusiokoloavain kaularaudan säätöön. Ennen kuin kävin musakaupassa, niin kävin kyselemässä kyseistä avainta Rautiasta ja Rakennusmarketista löytämättä sitä kummastakaan. Soittelin tässä nyt sitten Markun Musiikkiin ja sieltä löytyy muutamaa eri kokoa muutaman euron hintaan. Ongelmaksi vain tuli se, että tavallisella mitalla on hankala mitata tuon ruuvin paksuutta. Sain itse tulokseksi n. 6-7mm (joka voi sekin vielä heittää +- 1mm) ja Markulla oli noita avaimia ainakin kokoa 6mm ja 7mm =). Pitää vissiin lähteä kitaran kanssa joskus siellä käymään ja sovitella. Paitsi jos joku nyt sattuisi tietämään minkä kokoinen avain tuohon nyt sitten sopii... |
LaXu 31.07.2003 14:06:41 | |
---|
Ibanez ainakin käyttää ihan millimetrikokoisia avaimia, eli tuumakoot eivät ainakaan käy. 7 tai 8 mm työkalu pitäisi käydä..en jaksanut alkaa irrottelemaan omasta RG550:stäni kaularaudan suojaa ja testailemaan, mutta tuon kokoiset työkalut löytyi laatikosta. |