Dumb 30.07.2003 01:24:46 | |
---|
Mielenkiintoisia laitteita molemmat, varsinkin tuo PODxt. Koska tykkään omista PODeistani (II:nen ja Pro) erittäinkin paljon, tuo xt tietysti kiinnostaa aika paljonkin. Melkein voisin ostaa moisen ihan sokkonakin, mutta en ole oikein kokenut tarpeelliseksi uusia PODejani kun vanhatkin toimivat minun toivomallani tavalla (enkä kummastakaan raaskisi luopua vaikka xt tulisikin lisäksi). Toisaalta, jos kotona nyt olevan POD II:sen korvaisi PODxt:llä ja FBV Short Boardilla, saisi tuon "koti-PODin" Pron kaveriksi ja voisin toteuttaa "kaksi PODia kiinni päätteeseen ja stereo-kaappiin eri puolille" -suunnitelman. Idea olisi siis se, että esim. särösoundeissa toiseen PODiin tekisi (Rectifier-mallinnuksella) oikein bassovoittoisen soundin ja toiseen (Modern Hi-gain -mallinnuksella) kirkkaamman soundin ja nämä kaksi sitten muodostaisivat yhdessä varsinaisen soundin. Puhtaissa soundeissa voisi käyttää osittain samaa kikkaa tai sitten molemmissa olisi sama soundi eikä kahden laitteen käyttöä edes huomaisi. Tuollaisen setupin mahdollistaisi myös Pro-mallin "unprocessed output" -liitäntä, eli efektilaudasta tulisi normaalisti piuha Pron sisääntuloon ja tuosta em. ulostulosta sitten piuha toisen PODin inputtiin. Molemmat PODit ajettaisiin siis monona stereopäätteeseen ja stereokaappiin. Ohjaus hoituisi myös yhdellä Floor Boardilla kun räkin sisälle kiinnittäisi RJ-45 -jakajan; FB:ltä tuleva piuha jakajan sisääntuloon kiinni ja ulostuloista piuhat molempien PODien jalkakytkin -liitäntöihin. Tuollaiseen setuppiin saisi kyllä melkein olla kaksi Pro-mallista PODia kun tuo pöytämalli on hieman hankala räkkiin kiinnittää (ja vaikkei olisikaan niin ei se kuitenkaan näytä yhtä hyvältä räkissä kuin Pro). |
Kimmo72 30.07.2003 10:30:27 | |
---|
...voisin toteuttaa "kaksi PODia kiinni päätteeseen ja stereo-kaappiin eri puolille" -suunnitelman... Huh. Aika säätöä. Ja tähänkö tarvitaan 2 (?) POD:ia? Yhdellä V-Amp pro:lla hoitaa saman asia. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
Dumb 30.07.2003 10:55:08 | |
---|
Huh. Aika säätöä. No, ehkä vähän onkin, mutta en minä tuollaista käytännössä olekaan toteuttamassa ihan heti, kunhan suunnittelin. Ja tähänkö tarvitaan 2 (?) POD:ia? Yhdellä V-Amp pro:lla hoitaa saman asia. Ai, V-Amp Prossa(kin) saa päälle kaksi eri vahvistinmallinnusta samaan muistipaikkaan (kuten Line6:Sen Vettassa)? En muuten tiennytkään. |
Ai, V-Amp Prossa(kin) saa päälle kaksi eri vahvistinmallinnusta samaan muistipaikkaan (kuten Line6:Sen Vettassa)? En muuten tiennytkään. No ei nyt ihan mutta vasenpaan ja oikeaan kanavaan saa ohjattua eri soundit.. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
Dumb 30.07.2003 12:14:40 | |
---|
No ei nyt ihan mutta vasenpaan ja oikeaan kanavaan saa ohjattua eri soundit.. Eli käytännössä juuri se juttu, jota hain. 8-) Sama homma onnistunee varmaan PODxt:llä ja xt Prollakin, olettaisin. |
Kimmo72 30.07.2003 15:04:41 | |
---|
Eli käytännössä juuri se juttu, jota hain. 8-) Sama homma onnistunee varmaan PODxt:llä ja xt Prollakin, olettaisin. Epäilemättä juu.. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
axe 30.07.2003 15:54:23 | |
---|
Eli käytännössä juuri se juttu, jota hain. 8-) Sama homma onnistunee varmaan PODxt:llä ja xt Prollakin, olettaisin. Epäilemättä juu.. Ei pidä uskoa kaikkea mitä Interetista lukee. Ainakaan yhdelläkään POD-versiolla tämä ei onnistu, eikä kyllä varmaan Vampeillakaan. Vettassa tämä ominaisuus on. |
-K- 30.07.2003 18:56:34 | |
---|
Ei pidä uskoa kaikkea mitä Interetista lukee. Ainakaan yhdelläkään POD-versiolla tämä ei onnistu, eikä kyllä varmaan Vampeillakaan. Vettassa tämä ominaisuus on. Niin eihän siinä mallinnusta saa eri kanaviin, kaikuja vain. Ei suotta elämys. |
Kimmo72 31.07.2003 10:44:48 | |
---|
Ei pidä uskoa kaikkea mitä Interetista lukee. Ainakaan yhdelläkään POD-versiolla tämä ei onnistu, eikä kyllä varmaan Vampeillakaan. Vettassa tämä ominaisuus on. No mulla nyt vaan sattuu olee toi Vamppi pro. Että ei tässä mitään kirjanoppineita olla. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |
moikki 31.07.2003 10:46:38 | |
---|
No mulla nyt vaan sattuu olee toi Vamppi pro. Että ei tässä mitään kirjanoppineita olla. Niin mistä ulostulosta se v-amp pro laitetaan siihen efektilooppiin? Tukka kasvaa, minä en. |
Dumb 31.07.2003 10:49:54 (muokattu 31.07.2003 10:51:03) | |
---|
Niin mistä ulostulosta se v-amp pro laitetaan siihen efektilooppiin? Jostain "normaalista" ulostulosta. Omassa POD Prossani on ainakin lähdöt sekä plugipiuhoille (left/mono ja right) että XLR-piuhoille (left/mono ja right). Ja niin, siis, liitän itse tuon etuasteen päätteeseen tuosta left/mono plugi-lähdöstä. |
-K- 31.07.2003 12:53:23 | |
---|
Niin mistä ulostulosta se v-amp pro laitetaan siihen efektilooppiin? Joo eli siinä lukee että analog line outputs. Ei suotta elämys. |
moikki 31.07.2003 12:56:55 | |
---|
Joo eli siinä lukee että analog line outputs. Ja leftistä? Eikö näin? Tukka kasvaa, minä en. |
Kimmo72 31.07.2003 13:22:45 | |
---|
Ja leftistä? Eikö näin? Studio 1 tilassa ihan sama joko left tai right. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |