Aihe: Line 6 AX2 kohinaa
1
juhakki
28.12.2005 15:53:22
Tämmösen vahvarin oon tässä vähän aikaa omistanu, ja nyt oon ruvennu ihmetteleen, että miksei kaikusaundit toimi ollenkaan. Jos saundissa on kaikua, niin kohina on sietämättömän voimakasta, ja ääni sammuu muutenkin oudon äkisti. En oo soittanu muilla ku valmiilla preseteillä, eli voisiko kyseessä olla joku säätöhomma (kompuraa liikaa tms?)
Entä voiko floorboardista vaihtaa kytkintä? yks niistä sanoi tänään sopimuksen irti, eli onko ne ihan standardijuttuja ne kytkimet. Näyttää ainaki ihan peruskytkimeltä, mitä pedaaleissa nyt yleensä on
"keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin"
Juzzu
28.12.2005 15:59:05
Tämmösen vahvarin oon tässä vähän aikaa omistanu, ja nyt oon ruvennu ihmetteleen, että miksei kaikusaundit toimi ollenkaan. Jos saundissa on kaikua, niin kohina on sietämättömän voimakasta, ja ääni sammuu muutenkin oudon äkisti. En oo soittanu muilla ku valmiilla preseteillä, eli voisiko kyseessä olla joku säätöhomma (kompuraa liikaa tms?)

mystinen juttu. onko noise gate jotenkin aivan liian kovalla sun signaalille - tosin silloinhan sen ei pitäis kohista :o)

AX2:ssa voi säätää asetuksia siten, että ne vaikuttavat joka ikiseen soundiin. Ehkä joku näistä asetuksista on reisillään. tosin ei tule mieleen mikä se voisi olla...
Ilmeisesti olet ostanut käytetyn pelin - onko samaa vikaa myös edellisen omistajan tekemissä soundeissa?
Seuraava JYVÄSKYLÄN Operaatio:Live 20.1.2006 Ilokivessä! -Kapula Rattaissa - Kätyrit - Aivolävistys
juhakki
28.12.2005 16:08:46 (muokattu 28.12.2005 16:11:28)
Ihan tehdas-preseteillä oon soittanu..nollasin edellisen omistajan tekemät. Kitarana thinline telecaster. Muuten ihan ok saundia siitä saa ulos, mutta tuo kaikuhomma ärsyttää, kaikki muut efektit toimii. Täytyy joskus yrittää säätää sitä..tahtoo vaan aika olla kortilla, ku treeneihin menee, siellä soitetaan eikä hinkata saundeja..kerrostalossa taas ei oikeen voi tuommosella vahvarilla soittaa, ku on kuitenki aika äänekäs
"keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin"
-septimisti-
28.12.2005 16:36:58 (muokattu 28.12.2005 16:37:48)
Yksi juttu mitä voisi ehkä kokeilla on laitteen asetusten nollaaminen. Ainakin nuo jotkin mallintavat saattavat mennä "sekaisin" ja se ilmenee mitä omituisimpina kohinoina. Tosin tällä tavoin menettää kaikki presetit, eikä mitään takuita ole että tuo auttaisi. Line6:n vermeistä en tiedä.

EDIT: jahas. Tämä nollaus olikin sitten jo tehty.
Diabolicum
28.12.2005 16:45:39

itsellä oli joku ihme suhina myöskin kun ostin ko.vahvarin käytettynä,mutta kun resetoin vehkeen ja sitten kaikki kaiut,chorukset yms off:lle ja sen jälkeen yksitellen päälle niin poistui tuo suhina.JOku Asetus oli vain vissiin täysillä.
Se riippuu kastikkeesta....
Kielipuoli
28.12.2005 19:12:03
Ihan tehdas-preseteillä oon soittanu..nollasin edellisen omistajan tekemät. Kitarana thinline telecaster. Muuten ihan ok saundia siitä saa ulos, mutta tuo kaikuhomma ärsyttää, kaikki muut efektit toimii. Täytyy joskus yrittää säätää sitä..tahtoo vaan aika olla kortilla, ku treeneihin menee, siellä soitetaan eikä hinkata saundeja..kerrostalossa taas ei oikeen voi tuommosella vahvarilla soittaa, ku on kuitenki aika äänekäs

Morjens,

Teitkö "soft"-resetin vai "hard"-resetin? Soft-reset nollaa globaalit säädöt (joihin myös
kohinanpoisto kuuluu) ja "hard"-reset koko masiinan päätyen tehdasasetuksille.
(Global -asetukset nollattu, user-presetit nollattu)
Soft-res.: Kone kiinni, pidä pohjassa "Tuner"- ja "Compare"- nappeja ja samaan aikaan
kone käyntiin
Hard-res: Muuten kuten edellä mutta napit ovat "User/Preset" ja "Save"
(Ihan siltä varalta ettei manuska ole tallessa/näkösällä).
Elikkäs jos olet resetin tehnyt, ainakin global-noise gate on pois pelistä.
Kohisee kyllä tanakasti jos on pois päältä..

-KP
Kyllä se tästä......vielä vituiksi menee....
Juzzu
28.12.2005 20:47:42 (muokattu 28.12.2005 20:49:23)
kerrostalossa taas ei oikeen voi tuommosella vahvarilla soittaa, ku on kuitenki aika äänekäs

Mun mielestä tuo on ihan loistava kerrostaloon. Soi ihan ookoo pienilläkin volilla, vaikkei ny elementit ihan täysillä hengitäkään - no kotisoundit säädetään sen mukaan. Laita se kaikkiin soundeihin vaikuttava vola -50 arvoon, ni on vähän enemmän säätövaraa master-volassa niin ei pienestä hipaisusta revi tärykalvoja irti.

"hard"-reset koko masiinan päätyen tehdasasetuksille.

Tuo oi kyllä karmeeta. Mun mielestä ne presettisoundit o aika ohuita ja harvemmat mun makuun. Hieromalla oon saanu tuosta vermeestä palijo paremmin omaan korvaan kelpaavia soundeja.
Seuraava JYVÄSKYLÄN Operaatio:Live 20.1.2006 Ilokivessä! -Kapula Rattaissa - Kätyrit - Aivolävistys
juhakki
28.12.2005 20:53:43
Lähinnä tarkoitin tuolle äänekkyydellä noita presettejä..niitä ku on selaillu, ensin on joku tosi hiljainen ja siirryt pankista toiseen, niin pää räjähtää..volume pedaali on kyllä kätevä

täytyy alkaa tekemään ihan alusta ilmeisesti kaikki saundit, ja kattoo sitte jatkuuko tuo ongelma kaikujen kans
kede
28.12.2005 20:57:29 (muokattu 28.12.2005 21:01:37)
Mun mielestä ne presettisoundit o aika ohuita ja harvemmat mun makuun. Hieromalla oon saanu tuosta vermeestä palijo paremmin omaan korvaan kelpaavia soundeja.

Jep. Preseteistä noin 0 oli käyttökelpoisia. Monista sai kyllä ihan hyviä vinkkejä, mutta kunnon soundit vaatii kyllä omaa säätöä.

edit: laitanpas muuten tämän samaan ketjuun. Itselläni on sellainen ongelma, että floorboardi sekoilee aikas urakalla. Tyypillisintä on se, että kun painaa effect on/off nappia päästäkseen käsiks soundin efekteihin, niin wahi menee automaattisesti päälle. (ei kivaa, kauhee kirskahdus) Tai jos painat choruksen päälle, niin se ei menekään päälle, vaan sen sijasta vaikkapa reverb lähtee pois päältä ja delay menee päälle :D Liekö ongelma vahvistimessa vai floorboardissa? Aika koomista yleensä, tulee vähän spinal tap -fiilis. Kellään käyny samalla lailla?
J_Mantyla
28.12.2005 21:26:27
Yksi mahis on kylmiä juotoksia piirilevyllä, tai yksinkertaisesti riittävä määrä pölyä sisällä
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön
Puavali
28.12.2005 21:28:22
Siinon nuppirivillä se kanavakohtainen vola-säätö, sitä kannatta opetella käyttää (ei toimi tietenkään preseteillä kö ei voi savettaa, mutta emmä niitä käytäkään). Mä käytän volaspedua käytännössä kaikissa soundeissa efektilinjan alussa, eli pienentää signaalia kitaran ja etusen välissä, mulle parempi niin.

Noista preseteistä sen verran että niissä o muuten kompuraa yllättävän paljon. Onkohan ajatuksena ollut että viaton kitaristiretku menee kauppaan kokeilee ja kas, puhtaatkin soundit tulee tasaisesti ilman hiljaisesti soivia säveliä.. "Hei, mähän osaan soittaa" ;o) Paljon enemmän dynamiikkaa saa tuostakin vermeestä esille kun tajuaa pudottaa sitä kompuraa pois niistä soundeista.

Kovasti särköä ja kompressiota niissä preseteissä. ELi hyvät jo valmiiksi!
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Puavali
28.12.2005 21:28:47
Siinon nuppirivillä se kanavakohtainen vola-säätö, sitä kannatta opetella käyttää (ei toimi tietenkään preseteillä kö ei voi savettaa, mutta emmä niitä käytäkään). Mä käytän volaspedua käytännössä kaikissa soundeissa efektilinjan alussa, eli pienentää signaalia kitaran ja etusen välissä, mulle parempi niin.

Noista preseteistä sen verran että niissä o muuten kompuraa yllättävän paljon. Onkohan ajatuksena ollut että viaton kitaristiretku menee kauppaan kokeilee ja kas, puhtaatkin soundit tulee tasaisesti ilman hiljaisesti soivia säveliä.. "Hei, mähän osaan soittaa" ;o) Paljon enemmän dynamiikkaa saa tuostakin vermeestä esille kun tajuaa pudottaa sitä kompuraa pois niistä soundeista.

Kovasti särköä ja kompressiota niissä preseteissä. ELi hyvät saundit jo valmiiksi!
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Juzzu
28.12.2005 21:32:31 (muokattu 28.12.2005 21:41:04)
Kovasti särköä ja kompressiota niissä preseteissä. ELi hyvät saundit jo valmiiksi!

Näköjään myös delayta täällä äm.netissä :P

Sen verran öf-topikkia, että mikä teidän reitti mieleisiin soundeihin Aksissa?
Varmaan o monenlaista konstia, mutta mulla lähinnä näin:

Fender Blackface
Marsun plexi
Matchless (=ihan paras)
Keskimmäisellä tubescreamerilla tykkään tuupata, Octavia sitten hurjiin juttuihin.
2x12 kaappi stereona päällä kaikilla, oisko se 2.2 tai 2.3, ennyt muista.
Taitaa lähes kaikista soundeista olla yläkeskialuetta vähän tuupattu EQ:lla.
Soundien omat EQ:t melko lailla keskellä tai viiliksien eli päivän soundin mukaan sinne sun tänne.
Choruksia käytän vähän, mutta delayta sitten sinne sun tänne. Niistä stereo-dileistä saa muuten ainakin kotisoittoon tosi nättejä. pändikäytössä ny vaan sotkee :P
Deranged
29.12.2005 11:39:46
Tämmösen vahvarin oon tässä vähän aikaa omistanu, ja nyt oon ruvennu ihmetteleen, että miksei kaikusaundit toimi ollenkaan. Jos saundissa on kaikua, niin kohina on sietämättömän voimakasta, ja ääni sammuu muutenkin oudon äkisti.

Oletko säätänyt AX2:n sisääntuloherkkyyden kitarallesi sopivaksi?

Vaikuttaisi kuvauksen perusteella, että tuo on päässyt unohtumaan. Lataa netistä AX2 manuaali ja katso siitä, miten tuo pitää tehdä. Neuvoisin itse, mutta kun en enää muista miten se tehtiin..
Juzzu
29.12.2005 12:13:18
Oletko säätänyt AX2:n sisääntuloherkkyyden kitarallesi sopivaksi?

Tarkoitat ihan vaan sitä sisääntulosignaalin voimakkuutta? Sen säätöjän on vaan siinä potikassa inputin vieressä. Liian isolla signaalilla leikkeleepi liikoja poies, jolloin se punainen valo välähtelee.
juhakki
29.12.2005 12:45:07
Tänään testasin, että miten toimii jos ottaa sen editmoden? (en tiiä nimiä ku ei ole manuskaa). Eli otin vahvarimallin ja siihen sitte kaikua ja efektejä lisäksi. Kaiut toimi moiteettomasti, eli todennäköisesti preseteissä on jotaki ihmeellisyyksiä, jotka eivät vaan toimi, ainakaan minun tapauksessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)