Aihe: Roland Fantom Xa tm. fantom - apua sekvensserin käyttöön!!??
1
futureproof
28.12.2005 20:16:56
Ostin juuri kyseisen soittimen ja olen selannut manuaalin miljoona kertaa läpi, enkä vain kerta kaikkia löydä sieltä apua seuraavaan ongelmaan: eli kun alan nauhoittamaan biisiä ykkösraidalle tietyllä saundilla, kaikki menee niin kuin pitääkin.

Mutta kun yritän nauhoittaa kakkosraitaan eri saundilla, niin myös ykkösraidan melodiat kulkee tällä toisella saundilla, eikä ykkösraidan alkuperäisellä saundilla! Olen oikeasti yrittänyt löytää asiaan ratkaisua, mutta tyhmyydestäkö vai mistä se johtuu, ettei hommaan vain tule ratkaisua! Olen myös yrittänyt nauhoittaa muita raitoja, mutta aina vain koko kappale soi jokaista raitaa myöten vain sillä yhdellä saundilla..

t. epätoivoinen

PS. Aiemmin kokemusta vain Casion CTK-601 mikkihiiri-soittimen sekvensseristä. Se taisi sitten olla kuudella raidallaan liiankin yksinkertainen ..

-valitsitko soundin patch-osiosta?? silloin sekkari ottaa soundit sieltä ja kaikilla raidoilla soi sama patch
-teitkö performanceen joka partille oman soundin jotka vastaavasti nauhoitat siinä järjestyksessä sekkarin raidoille? silloin pitäis toimia niinkuin pitääkin.
-vielä yks: nauhoitit sekkarin ykösraidalle tietyllä soundilla. nauhoitat kakosraidalle eri soundilla mutta valitsit sen part 1:een!!! ???
Allekirjoitus.
GTA
28.12.2005 23:25:56
Kiitos ohjeista, mutta en silti saanut hommaa toimimaan ... olen siis koko ajan ottanut soundit layer/splitista.

Nyt kuitenkin otin soundin layer/splitista, ja tallensin (write) sen performanceen. Muistin myös laittaa saundit eri part´hin ennen tallentamista performanceen. (pitääkö niitä saundeja muokata?) Tästä huolimatta kun aloin tallentaa saundeja sekkariin, niin kuitenkin viimeisenä valittu saundi soi joka raidalla. Eli ei siis muutosta ...

Ja kokeilin myös viimeistä kysymystäsi, että johtuuko ongelmat siitä mutta ei, ei johtunut siitäkään.

*tuntee itsensä typeräksi*
GTA
28.12.2005 23:28:20
Kiitos ohjeista, mutta en silti saanut hommaa toimimaan ... olen siis koko ajan ottanut soundit layer/splitista.

Nyt kuitenkin otin soundin layer/splitista, ja tallensin (write) sen performanceen. Muistin myös laittaa saundit eri part´hin ennen tallentamista performanceen. (pitääkö niitä saundeja muokata?) Tästä huolimatta kun aloin tallentaa saundeja sekkariin, niin kuitenkin viimeisenä valittu saundi soi joka raidalla. Eli ei siis muutosta ...

Ja kokeilin myös viimeistä kysymystäsi, että johtuuko ongelmat siitä mutta ei, ei johtunut siitäkään.

*tuntee itsensä typeräksi*

Niin ja sain vain muutaman kerran sen tähden performance-saundin eteen, että mistäkön johtuu, ettei se aina tullut siihen saundin nimen eteen, ja jos tulikin niin häipyi heti siitä kun tein jotain ... aika ihmeissäni olen kyllä koo hommasta, ei tän nyt näin vaikeeta pitänyt olla! :I
HK
29.12.2005 02:09:41
Niin ja sain vain muutaman kerran sen tähden performance-saundin eteen, että mistäkön johtuu, ettei se aina tullut siihen saundin nimen eteen, ja jos tulikin niin häipyi heti siitä kun tein jotain ... aika ihmeissäni olen kyllä koo hommasta, ei tän nyt näin vaikeeta pitänyt olla! :I

En tiedä vastaako tämä kysymykseesi, mutta itse olen ruukannut poimia sekvensserimoodissa soundit sieltä sekvensserin kautta kanaville erikseen. Tämä siis Fantom x6:ssa. Tuskinpa se Xa niin kamalan erilainen on.
Peltikorva puupäässä.
GTA
29.12.2005 12:04:52
En tiedä vastaako tämä kysymykseesi, mutta itse olen ruukannut poimia sekvensserimoodissa soundit sieltä sekvensserin kautta kanaville erikseen. Tämä siis Fantom x6:ssa. Tuskinpa se Xa niin kamalan erilainen on.

No joo, nyt tosiaan poimin soundit "PATCH SELECT" -näppäintä käyttäen. Kaikki meni niin kuin pitikin. Eli tärkein toteutui: sekvensseri toimii.

Ja ilmeisesti on niin, että eri raidoille voi valita vain tiettyjä soundeja?

Olin kyllä tehnyt tuon aiemminkin (PATCH SELECT), mutta silloin olin ensimmäiseksi hakenut särökitaraa muistuttavan soundin, tämä johti siihen että kaikissa seuraavissakin (bassot, viulut jne.) soundeissa oli myös säröinen soundi. Siksi luulin tuolla kertaa, että kaikki soundit ovat tätä yhtä ja samaa soundia. Tiedän sen nyt, kun kokeilin särökitaraa. Tästä tuleekin sitten heti seuraava kysymys: miksi kaikki muutkin soundit kuulostivat säröisiltä, vai voiko sen estää tietyillä asetuksilla? Onko sitten tosiaan niin, ettei kaikkia soundeja voikaan käyttää kun käyttää sekkaria?
HK
30.12.2005 07:00:20 (muokattu 30.12.2005 07:04:08)
No joo, nyt tosiaan poimin soundit "PATCH SELECT" -näppäintä käyttäen. Kaikki meni niin kuin pitikin. Eli tärkein toteutui: sekvensseri toimii.

Ja ilmeisesti on niin, että eri raidoille voi valita vain tiettyjä soundeja?

Olin kyllä tehnyt tuon aiemminkin (PATCH SELECT), mutta silloin olin ensimmäiseksi hakenut särökitaraa muistuttavan soundin, tämä johti siihen että kaikissa seuraavissakin (bassot, viulut jne.) soundeissa oli myös säröinen soundi. Siksi luulin tuolla kertaa, että kaikki soundit ovat tätä yhtä ja samaa soundia. Tiedän sen nyt, kun kokeilin särökitaraa. Tästä tuleekin sitten heti seuraava kysymys: miksi kaikki muutkin soundit kuulostivat säröisiltä, vai voiko sen estää tietyillä asetuksilla? Onko sitten tosiaan niin, ettei kaikkia soundeja voikaan käyttää kun käyttää sekkaria?

Sekvensserimoodissa sulla on siinä käytettävissä 3 multiefektiä + chorus, reverb sekä masterointikompura. Nämä siis jaetaan koko biisin kanssa. Jos haluat käyttää vain kitarasoundiin esimerkiksi overdriveä, pitää sinun routata pelkästään kitararaita sille efektiprosessorille (mfx1-3) jossa tuo overdrive efekti on päällä.

Ja kyllä kaikkia patcheja voi sekvensserimoodissa käyttää, pitää vaan ottaa huomioon tuo efektien routtaus koko kappaleen kesken.

Jos kuitenkin tarvit joitain ylimääräisiä efektejä vain pariin raitaan, kuten vaikkapa tuo overdrive tai esim amp sim, voit samplata kyseiset raidat efekteineen ja soittaa ne sekvensserissä sampleina.

EDIT: En huomannut, että tarkoitit myös layer-soundeja. Jos haluat käyttää layer-soundeja kappaleessasi, vievät ne useamman raidan sekvensseristä. Niihin voit käyttää myös tuota samplaustemppua jos tuntuu etteivät raidat riitä. Täytyy myöntää, etten sen tarkemmin ole perehtynyt layer-soundien käyttöön sekvensseribiiseissä, voi olla että tuohon on helpompikin tapa.
Peltikorva puupäässä.
fidZi
01.01.2006 23:10:07
Tarkista että performancenssa kaikkien osien (part) keyboard switchit ovat poissa päältä. Nauhoita aina performancella ja tallenna biisisi nauhoitettujen patchien performancen ollessa päällä niin avatessasi tallennettua biisiä se tulee "Seq. Template"-performancelle.
Et ce temps, où est-il allé?
GTA
03.01.2006 19:39:11
Tarkista että performancenssa kaikkien osien (part) keyboard switchit ovat poissa päältä. Nauhoita aina performancella ja tallenna biisisi nauhoitettujen patchien performancen ollessa päällä niin avatessasi tallennettua biisiä se tulee "Seq. Template"-performancelle.

Kai se on tyhmyyttä tai jotain muuta, mutta mä en edelleenkään saa tiettyä patch/rhytm -soundia sekvensserille niin, etteikö myös muissa soundeissa olisi nuo samat efektit. On näköjään niin tyhmä pää, ettei neuvot mene perille. Taas on vanhan kunnon rautalangalla töitä. En siis osaa poistaa muilta raidoilta näitä efektejä pois. Tiedän, että jotain hyvin yksinkertaista jätän tekemättä, ja siksi homma ei toimi.

Ihan noilla perussoundeilla äänittäminen sujuu niin kuin pitääkin. Mutta heti kun peliin otetaan mukaan efektejä tms. , homma alkaa kusta.
GTA
03.01.2006 19:40:55
Kai se on tyhmyyttä tai jotain muuta, mutta mä en edelleenkään saa tiettyä patch/rhytm -soundia sekvensserille niin, etteikö myös muissa soundeissa olisi nuo samat efektit. . Ja soundien lisäksi myös muissa raidoissa on samat efektit kuin ensimmäisenä valitussa raidassa ..
fidZi
03.01.2006 23:47:56
Kun otat performancessa sieltä "partview" ja sitten "output" nii jokaisen patchin edessä on "Assgn". Siinä on sitten se että tuleeko se oman patchin asetusten kautta/efektien säätämän mukaan/yms. Ne numerot tarkoittavat efektiasetusta jonka kautta se menee. Kun painaa Effects-nappulaa niin siinä on sitten sama juttu vasemmasta reunasta - sieltä vaan selailet haluamasi asetukset, ja MFX-valikosta sitten valitset ne kolme eri efektiä (huomaa, että chorus- ja reverb- asetukset muuttuvat sen mukaan, mikä MFX SEL on valittuna!)

Toivottavasti on vähän selvempää. En vielä itsekään täysin tunne tuota vaikka olen sen jo syyskuusta omistanut :D
Et ce temps, où est-il allé?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)