Aihe: etsintä päättynyt
1 2 3
sihvoh
28.12.2005 17:16:47
Ainut mikä kaipaa muutosta on mikit. JB / Alnico II pro ajattelin laittaa siihen, muitakin toki saa ehdottaa :).

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että onko noissa Tokain PAF MK2 mikeissä jotakin vikaa? Ja jos niin mikä on suurin ongelma?
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
tommi_899
28.12.2005 17:25:19

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että onko noissa Tokain PAF MK2 mikeissä jotakin vikaa? Ja jos niin mikä on suurin ongelma?

vähän mutaiset ovat. mutaisuudesta haluan eroon, ja vähän "hevimmät" soundit, ja erottelevuutta lisää :). ei nämä huonot toki ole ei.
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
tommi_899
28.12.2005 17:27:52

Niin jotta seuraavan metsästys ja etsintä voi alkaa. :-) Kun antaa pikkusormen niin se vie...

Joku totesi kerran, että kitarat ja vaimot on vähän sama asia. Omaa pitää kehua, mutta tekisi mieli joskus vähän kokeilla toistenkin vai... öh siis kitaroita.

Noh noh :).

Eiköhän tästä jotain pian vielä osteta, GAS on ikuinen vaiva.. jotain stratoa/teleä ehkä seuraavaksi, ei voi tietää :)
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
p130
28.12.2005 17:36:20

vähän mutaiset ovat. mutaisuudesta haluan eroon, ja vähän "hevimmät" soundit, ja erottelevuutta lisää :). ei nämä huonot toki ole ei.

Jos vaihtaisit aluksi tonepotikoiden konkat pienempiarvoisiin (tai vaikka kytket tonet kokonaan pois käytöstä...), Vähentää ainakin "mutaisuutta".
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
tommi_899
28.12.2005 21:41:52

Kiva! Sehän on "lähes" yhtä hieno, kuin nimim. Velli:n LS-85Q :)
Onnea vaan.

kyllä Velli koitti omaansa mulle jo kaupata :). ehdin tuon vaan ostaa päivää ennen. Kiitos vain :)
Campylobacter
28.12.2005 21:58:25
Onnea! On muuten tyylikäs kitara täytyy sanoa.
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
sihvoh
29.12.2005 00:56:10

Tässä on hieman mielenkiintoista keskustelua Tokai Forumilta:

http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=4630&highlight=mkii+paf

Eihän nuo nyt kovin heikkotehoiset mikit taida olla, kun on yli 11 kOhm resistanssi tallamikin keloissa.

Ihan mielenkiintoinen on tuokin linkki tuossa artikkelissa:

http://translate.google.com/transla … gpair=ja%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Nuo mikit tekee Keiyo niminen paja, joka valmistaa erilaisia mikkejä tilauksesta.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
MarkoA
29.12.2005 07:44:56 (muokattu 29.12.2005 07:54:02)
-vähän mutaiset ovat. mutaisuudesta haluan eroon, ja vähän "hevimmät" soundit, ja erottelevuutta lisää :). ei nämä huonot toki ole ei.

--Jos vaihtaisit aluksi tonepotikoiden konkat pienempiarvoisiin (tai vaikka kytket tonet kokonaan pois käytöstä...), Vähentää ainakin "mutaisuutta".

Kyllä se "muta" on niissä mikeissä. Mulla oli tuommoset PAF MKII:t ´95 LS70Q mallissa enkä oikein niistä pitänyt niistä nimenomaan erottelukyvyn puuttumisen takia ~ soinnut meni puuroksi jo pikku säröllä. Kokeilin jotain muita mikkejä, yks parhaista (ellei paras) oli Ibanez super-jotain jonka möin sitten muistaakseni Foxille että se siitä. Mutta sitten käämitytin ihan huvikseni nuo paffit uusiksi omien soundi toiveiden ja kitaran akustisen äänen kuvailun perusteella. Lopputulos mun mielestä todella hyvä. Käämit oli aika pienet, jotain 7,5K kaulalle ja jotain 8 tallaan. Täysin eri soundit kuin alkuperäisillä käämityksillä (8,9K / 9,5K). Että tommostakin voi kokeilla jos haluaa mikkien kanssa pelata. Tuo mun ex kitara on nyt nim.Johnny Darnett:lla joka voi varmaan vahvistaa mikkien hienon ääniskaalan (ja jos lukee tätä, niin tarjoudun ostamaan ne mikit itselle mikäli joskus niitä meinaat vaihtaa). Tähän vielä jatkaakseni, toisessa T:n lepassani vanhemmat ´57 PAF mikit (kitara on 80-luvun puolivälistä) ja niissä on ihan eri soundit. Selvästi ohuemmat ja kirkkaammat, mutta todella hienot soundit semmosenaan. Niissä on tosi jännä klangi jos laittaa mikinvalitsimen keskiasentoon. Eikä johdu väärinpäin olevasta magneetista yms. koska olen magneetteja kääntänyt ja tuo klangi vain vahvistuu jos toisen kääntää toisinpäin. Nuo mikit siis Tokain omat ´57PAF tarralla varustetut alkuperäiset, ainoastaan väliulosotot on tullut johdotettua niihin J-Page tyylistä kytkentää varten.

Edit: vielä tarkennuksena ennenkuin joku huomauttaa. Eli tuossa ´95 LS70:ssä tosiaan on PAFmkII:t alkuperäisenä - vastaa pekseiltään tämän päivän LS85 mallia täysin - Tokairegistry.com vahvistaa asian jos kiinnostaa.
- I´m so glad, I´m so glad, I´m glad - I´m glad - I´m glad -
sihvoh
29.12.2005 12:18:11 (muokattu 29.12.2005 12:24:58)
Tähän vielä jatkaakseni, toisessa T:n lepassani vanhemmat ´57 PAF mikit (kitara on 80-luvun puolivälistä) ja niissä on ihan eri soundit. Selvästi ohuemmat ja kirkkaammat, mutta todella hienot soundit semmosenaan...

Kaiketi sitten vanhoissa ja uusissa on iso ero. Omankin 1981 vuoden LC-60 Tokain alkuperäiset mikit ovat todella hyvät ainakin omasta mielestäni. Ei tulisi mieleenkään vaihtaa noita mikkejä.
p130
29.12.2005 14:36:45

Kyllä se "muta" on niissä mikeissä. Mulla oli tuommoset PAF MKII:t ´95 LS70Q mallissa enkä oikein niistä pitänyt niistä nimenomaan erottelukyvyn puuttumisen takia ~ soinnut meni puuroksi jo pikku säröllä.

Nimenomaan tuohon auttaa konkan vaihto. Ei sillä tietenkään mikin luonne täysin muutu, mutta enemmän kuin useimmat uskoisivat kokeilematta... Riippuu tietenkin myös sen alkuperäisen konkan arvosta.

Itse olen aina kytkenyt tonet kokonaan pois (=suurin mahdollinen lisäys erottelevuuteen ym.) jos olen omissa kitaroissani Gibsonin mutaisena tunnettuja 49* -sarjan mikkejä käyttänyt. Ero on iso Gibsonin "vakioelektroniikkaan" verrattuna.

Muutaman kymmenen sentin osalla voi säästää uusien mikkien hinnan, mutta ei ole pakko uskoa ;)
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)