McNulty 28.12.2005 17:44:00 | |
---|
se Big Brother-biisi :) Se soi reilu 3 kuukautta telkkarissa joka päivä. Jollei itse ohjelmassa niin mainoksissa! Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk! |
reino 28.12.2005 17:46:24 | |
---|
System of a Down- B.Y.O.B....... Jos ei kaikki niin ainakin moni tietää ton biisin. Vitut, sano Vatanen |
rheinone 28.12.2005 17:47:45 | |
---|
Niin, mutta että kaikki tuntee? Epäilen vahvasti, että esimerkiksi mun vanhemmat tietäisivät Audioslaven. Otsikossa olikin "kaikki". Eiks se riitä jos tässä foorumissa kaikki tuntee? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
carnation 28.12.2005 17:57:22 | |
---|
Otsikossa olikin "kaikki". Eiks se riitä jos tässä foorumissa kaikki tuntee? No tässä on nyt kaksi epäselvyyttä: miten määritellään "hyvä" biisi ja mitä tarkoitetaan sanalla "kaikki"? Jotkut täällä eivät tiedä Franz Ferdinandin Take Me Outia vaikka keskustelufoorumi on nimeltään Muusikoiden.net. Koko topic on mennyt ihan vammaiseksi. |
cnr 28.12.2005 18:02:17 | |
---|
Olisiko Coldplayn edelliseltä albumilta yltänyt The Scientist? Tai uudelta Speed of Sound? Suomalaisista biiseistä Rasmuksen in the Shadows on tainnut pärjätä parhaiten maailmalla. Näitten hyvien kestohittien määrittely tapahtuu paljolti vasta vuosikymmenen - parin jälkeen. 90- luvun lopunkin superbiisit taitavat olla vielä vähän hakusessa. |
Artist 28.12.2005 18:04:16 | |
---|
se Big Brother-biisi :) Se soi reilu 3 kuukautta telkkarissa joka päivä. Jollei itse ohjelmassa niin mainoksissa! No en silti tunne mitään big brother biisiä. Koskaan kuullutkaan varmaan. Itse threadin varsinaiseen aiheeseen: en usko, että millään vuosikymmenellä on tehty hyviä biisejä, jotka "kaikki" tuntee. Tai riippuu siitä, miten määritellään hyvä biisi ja miten määritellään "Kaikki". Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
rheinone 28.12.2005 18:07:06 (muokattu 28.12.2005 18:09:15) | |
---|
No tässä on nyt kaksi epäselvyyttä: miten määritellään "hyvä" biisi ja mitä tarkoitetaan sanalla "kaikki"? Jotkut täällä eivät tiedä Franz Ferdinandin Take Me Outia vaikka keskustelufoorumi on nimeltään Muusikoiden.net. Koko topic on mennyt ihan vammaiseksi. Selvitetään nyt ekaks toi "kaikki". Mun mielestä Franz Ferdinandin Take Me Out ei siis kelpaa, vaikka keskustelufoorumi kuinka on nimeltään Muusikoiden.net. E: Onks täällä joku joka ei tiedä Audioslave: Like A Stone:a? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
McNulty 28.12.2005 18:09:30 | |
---|
Itse threadin varsinaiseen aiheeseen: en usko, että millään vuosikymmenellä on tehty hyviä biisejä, jotka "kaikki" tuntee. Tai riippuu siitä, miten määritellään hyvä biisi ja miten määritellään "Kaikki". Höpsis... kaikki tietää Smells Like Teen Spiritin :) Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk! |
Morris on acid 28.12.2005 18:10:23 | |
---|
...tuollanen radiosoittopaska on sitä mihin törmää. Tekispä joku klassikon... Mutta ne biisit saattaa olla klassikoita vasta vuosia ilmestymisensä jälkeen. Harvemmin mikään uunituore kappale on syntyessään klassikko. |
Toveri 28.12.2005 18:12:19 | |
---|
E: Onks täällä joku joka ei tiedä Audioslave: Like A Stone:a? Mä en oo varma. Romantikkoitkijät #2
100€ hetero -kerho |
carnation 28.12.2005 18:14:58 | |
---|
Höpsis... kaikki tietää Smells Like Teen Spiritin :) Mutta eihän se ole hyvä. |
Mika Antero 28.12.2005 18:17:41 | |
---|
E: Onks täällä joku joka ei tiedä Audioslave: Like A Stone:a? Jep. |
tigrushka 28.12.2005 18:19:26 | |
---|
E: Onks täällä joku joka ei tiedä Audioslave: Like A Stone:a? _o/ I got stripes ^..^ |
Feggy 28.12.2005 18:20:41 | |
---|
Minoon sitä mieltä, että nykyisessä informaatiotulvassa ei ole mahdollista, että löytyy sellainen biisi jonka kaikki tuntevat. Joskus ennen vanhaan kun radiosta ei kuulunut kuin yleisohjelma ja rinnakkainen ja telkkarista näkyi säästä riippuen yksi tai kaksi kanavaa oli tällaisen kaikille tutun biisin syntyminen vielä jotenkin mahdollista. Elviksen, Beatlesien tai vaikka Syksyn sävelen tapaiset kollektiiviset kokemukset jäävät nykyisin tapahtumatta. Nykyisin ainoastaan joku poikkeuksellisen suuri katastrofi (esim. tsunami tai suuri terrori-isku) saa aikaan sellaisen mediamyllytyksen, että siitä tietävät ihan kaikki. Hyvin sanottu + Less is more. |
Feggy 28.12.2005 18:24:03 | |
---|
E: Onks täällä joku joka ei tiedä Audioslave: Like A Stone:a? Mä en tiedä. Audioslave ei muutaman biisin perusteella ole tuntunut millään tavalla kiinnostavalta yhtyeeltä enkä siksi ole kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota. Mua kiinnostaa enempi tuo kaupallinen pop. Less is more. |
Mutta ne biisit saattaa olla klassikoita vasta vuosia ilmestymisensä jälkeen. Harvemmin mikään uunituore kappale on syntyessään klassikko. ...tässä mitään klassikkoa haeta. Mutta olis mielenkiintosta tietää löytyykö yhtään piisiä jonka kaikki on kuullu ja jota edes muutama pitää hyvänä piisinä. Ja joudutaanko tosiaan menemään johonkin Bon Jovin tai Kylie Minoguen tasolle ennenkuin yhteinen nimittäjä hammasta purren löytyy. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
PomppoK 28.12.2005 18:24:50 (muokattu 28.12.2005 18:30:27) | |
---|
HIM:n Join Me kävi mielessä, mutta tarkistettuani asian, se on aivan vuoden 1999 lopulta (marraskuu). Melkein. PeteH:n tarjoama Freestyler on myös vuodelta 1999, muutoin hyvä ehdotus sekin. Näistä kahdesta mieluummin HIM, koska Bomfunk MC's ei enää porskuta kovinkaan vahvasti, kun taas HIM:llä menee yhä lujaa ja ainakin bändinä on tuttu kaikille, joita nyt ylipäätään maailman meno täällä Suomessa jollain tapaa koskettaa. Ei tämäkään tosin edelleenkään ole 2000-luvulta. "Once black, you never come back." |
Mika Antero 28.12.2005 18:27:39 | |
---|
Kenkkusen tarjoama Freestyler on myös vuodelta 1999, muutoin hyvä ehdotus sekin. Sen mainitsi joku muu kuin minä, mutta ei se mitn. Freestyler on kyllä varmasti hyvin lähellä sellaista biisiä jonka "kaikki" tietävät. |
PomppoK 28.12.2005 18:30:16 (muokattu 28.12.2005 18:36:30) | |
---|
Sen mainitsi joku muu kuin minä, mutta ei se mitn. Freestyler on kyllä varmasti hyvin lähellä sellaista biisiä jonka "kaikki" tietävät. Juu, olikin PeteH. Tuli vielä mieleen PMMP:n Rusketusraidat, joka vois vielä olla "kaikkien" mielessä edes jollain tasolla. Toisaalta joillakin saattaa olla käsitys, että sen esittäjä on joku aivan muu kuin PMMP sellaisena kuin se nykyisin tunnetaan. Bubbling under: Lemonator - You Stole My Heart (Posti-mainos...) "Once black, you never come back." |
rheinone 28.12.2005 18:57:15 | |
---|
Seuraavat aiemmin ehdotetut ovat mielestäni hyviä piisejä, joiden luulis olevan tuttuja "kaikille": Maroon 5 - This Love Bon Jovi - It's my life AC/DC, Stiff Upper Lip Anna Erikssonin "Kun katsoit minuun" Him:Wings of a butterfly Kylie Minogue - Can't Get You Out Of My Head Rasmuksen in the Shadows Nightwish - Nemo Nightwish - Wish I Had An Angel Ovatko kaikki kuulleet nämä? Onko jonkun mielestä joku näistä huono piisi? All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |