saBBa 29.07.2003 14:56:33 | |
---|
Onko normaali toimenpide että virvelin kehä(alapuoli) on jyrsitty/hiottu maton kohdalta noin 5mm alemmaksi kuin muu kehä.. Eli jos laitan virvelin ilman alakalvoa ja vannetta pöydälle, niin jää maton kohdalle selvä rako (noin5-10mm).. Ja kyseessä on ELX-sarjan vakio virppa.. On meinaan pirun vaikea saada alakalvoa rypyttömäksi. Ja se mikä on vielä hassua niin, vanne on ihan suora. ...rock rock... |
Speedy 29.07.2003 15:06:14 | |
---|
Onko normaali toimenpide että virvelin kehä(alapuoli) on jyrsitty/hiottu maton kohdalta noin 5mm alemmaksi kuin muu kehä.. Eli jos laitan virvelin ilman alakalvoa ja vannetta pöydälle, niin jää maton kohdalle selvä rako (noin5-10mm).. Ja kyseessä on ELX-sarjan vakio virppa.. On meinaan pirun vaikea saada alakalvoa rypyttömäksi. Ja se mikä on vielä hassua niin, vanne on ihan suora. Kyllä se on ihan "normaalia"..=) Ainakin Premierin virveleissä on vastaavat, ja muillakin on varmasti..=I Ideana on että matto saadaan tasasesti kalvolle.. Ja jos et ryppyjä saa pois, niin sulla on aika löysällä se, tiukemmalle vaan.. Itse tosin en tiedä onko tuo koverrus siinä nyt niin hyödyllinen/tarpeellinen..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
Kyllä se on ihan "normaalia"..=) Ainakin Premierin virveleissä on vastaavat, ja muillakin on varmasti..=I Ideana on että matto saadaan tasasesti kalvolle.. Ja jos et ryppyjä saa pois, niin sulla on aika löysällä se, tiukemmalle vaan.. Itse tosin en tiedä onko tuo koverrus siinä nyt niin hyödyllinen/tarpeellinen..=I Kyllä joka ikisessä virvelissä (paitti ehkä jossain itse tehdyissä) on nuo syvennykset. Jos niitä ei olis niin matto ei pääsis kunnolla (jos ollenkaan) kosketuksiin kalvon kans. Ja tosiaan, pistä tiukemmalle se kalvo, että rypyt häviää. Samaan syssyyn soundikin kokee mukavan kasvojen kohotuksen. Ensin huvi, sitten nukkumaan. |
Speedy 30.07.2003 00:44:27 | |
---|
Kyllä joka ikisessä virvelissä (paitti ehkä jossain itse tehdyissä) on nuo syvennykset. Ei oo..=I Monta olen tavannut, missä ei oo tuota ollu, varsinki (vanhemmissa) metalli snareissa ei oo, eikä taida kaikissa uusissakaan olla..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
Mikko A 30.07.2003 01:10:13 | |
---|
Ei oo..=I Monta olen tavannut, missä ei oo tuota ollu, varsinki (vanhemmissa) metalli snareissa ei oo, eikä taida kaikissa uusissakaan olla..=I Et oo vaan tarpeeks tarkkaan kattonu. Ainakin kaikissa mun virveleissä on, vanhemmissakin. Niin metalli- kuin puusnareissa. Tosin jos on semmonen supersensitiven tapainen kiskohommataimiksisitänytsanotaan eli matto on pitempi kuin rumpu, varmaan tiedät mitä tarkoitan, niin semmosissa ei varmaan tuota syvennystä tarvita. Luulisin ainakin. Ensin huvi, sitten nukkumaan. |
saBBa 30.07.2003 08:26:53 | |
---|
Ja jos et ryppyjä saa pois, niin sulla on aika löysällä se, tiukemmalle vaan.. Kyllähän ne rypyt saa pois ei se siitä ole kiinni, vaan kun tuntuu pahalta "vääntää" vanne mutkalle kiristämällä maton kohdalta niin pirun kovaan... ...rock rock... |
Speedy 30.07.2003 15:35:54 | |
---|
Et oo vaan tarpeeks tarkkaan kattonu. Juu saattaa ollakkin, ainakin tossa Tamburossa (kiitos siitä, hyvä on) niin on se syvennys melkein koko puolikkaalla.. Premierin virveleissä se on vaan siinä kahden ruuvin välissä suurinpiirtein..=I Paitsi vanhemmassa, mikä mulla oli Premierin metalli snare, niin siinä ei ihan 100% varmuudella ollu vastaavaa.. Muita merkkejä en sitten ole tutkinutkaan, mutta pitääpä kattella, kun kohdalle sattuu..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |