mie 28.07.2003 21:06:47 (muokattu 01.08.2003 15:20:37) | |
---|
Istun tietokoneeni ääressä hikisenä (vaikka avasin juuri ikkunan) kitara sylissä ja Eaglesin Hotel Californian soinnut edessä ja lähes tyhjä hedelmä aakkos pussi käden ulottuvilla. No jaa.. Tuo ei liittynyt mitenkään mihinkään, mutta olen huomannut viime päivinä että sormien nivelet kipeytyvät ihan muutaman minuutin soiton jälkeen. Onko teillä ollut sama ongelma kun aloititte soittamisen vai olenko minä avuton nakkisormi? Sex, Drugs and Guns N' Roses |
Kivivuori 28.07.2003 21:22:12 | |
---|
olenko minä avuton nakkisormi? Kyllä, olet avuton nakkisormi :) Emmä sormista tiedä, mutta mulla alkaa välillä aina pistää ranteeseen. Sit sitä pitää väännellä ja käännellä, että loppuu. Olen siis avuton nakkiranne Muzik Rules! |
Acid_Dare 29.07.2003 08:53:28 | |
---|
Kannattaa lämmitellä hieman aina ennen soittoa. Varsinkin jos meinaa vetäistä jotain pitkiä soitto sessioita. Yleensä noi sormen jänteet/ranne kyllä kipeytyvät aluksi kaikilla aloittelevilla kitaristeilla ja miksipä ei vähän kokeneemmillakin mikäli ei olla pitkään aikaan kitaraan koskettu ollenkaan. Hauskaa kylläkin on havaita, että soittoasentokin voi vaikuttaa tuohon asiaan, jos jännität kovasti olkapäitä kyynärvarsia soiton aikan voi tuo jännitys siirtyä huomaamatta sormien jänteisiin. Ihmisen anatomia on vain niin kummallinen.. Kannattaa kokeilla pitää kroppaa rentona soittaessasi, alkaen hartioista sormiin. Ja kokeilla niitä parempia soitto asentoja. Asiaan voi vielä vaikuttaa lisäävästi myös se, että sointukulussasi on joitaikin sinulle ns. vaikeinta sointuja ja yrität vaihtaa sointuja vaikealla tavalla, joka iheuttaa puolestaan pakonomaista jännitystä. Tuohon voisi auttaa kokeilla uusia otteita sormituksia jne. Ja muista pitää taukoja usein ei niitä malta pitää tarpeeksi. Pienen tauon jälkeen soitto kulkee taas paremmin, kuin väkisin vänkäämällä kipeillä jänteillä. ;) PS. Kaikki ovat nakkisormia syntyessään.. |
DeathBlooms 29.07.2003 13:02:04 | |
---|
Muistu tuosta yksi kiva juttu mieleen.. joskus yläasteella kun lumilautailu oli elämä pidimme paikallisessa pienessä laskettelukeskuksessa oikein isot hyppykisat ja siellähän oli sit pari kaveria bändinsä kanssa soittamassa punkkia siinä ulkona.. kyllä pojat osasivat soittaa, sisätiloissa..muuta kyllä hymy ja soittotaito hyytyivät kun pakkanen vetäyty jonnekki miinus viiteentoista.. en oo koskaan muulloin nähnyt et vitossointujenkin soittaminen on niin vaikeeta.. =) -
" I'm praying for rain
And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way " |
HulluSimo 29.07.2003 21:52:19 | |
---|
Kyllä, olet avuton nakkisormi :) Emmä sormista tiedä, mutta mulla alkaa välillä aina pistää ranteeseen. Sit sitä pitää väännellä ja käännellä, että loppuu. Olen siis avuton nakkiranne Sama juttu. Sormet ei tuu kyllä ikinä kipeeks mulla. ...or still alive! Katsokaa Wanted! |
Peter Gunn 29.07.2003 22:17:55 (muokattu 29.07.2003 22:18:14) | |
---|
Otekäden peukalo väsyy helposti kun ottaa barreja. Muuten ei sitten juuri mikään tunnu. |
Vimpo 30.07.2003 00:05:17 | |
---|
Ei mulla nivelet ikinä ole mennyt. Sormenpäät kipeytyy sillon kun ei ole soittanut pitkään aikaan. Barre-sessioissa ynnä muissa saattaa tulla jännetupin tulehdus, joten kannattaa lopettaa silloin kun alkaa _sattumaan_. |
Mulla tulee monesti ranteeseen suonenveto.. Punk ko vittu! |