oiva tumpeloinen 26.12.2005 14:35:34 | |
---|
Moro! En nyt tiedä sopiiko tämä kirjoitus tänne palstalle, mutta täältä luulisi tiedon löytyvän. =) Jos tilaan vahvistinta (yllätys) Iso-Britanniasta, niin tarvitseeko minun olla huolissaan muuntajan vaihdosta. Jostain olin lukevinani ja annoin itseni ymmärtää, että pelkkä pistokkeen pään vaihtaminen riittäisi. Onko asia näin? |
32788 26.12.2005 15:08:30 | |
---|
Eikös briteissä ole ihan sama 230V 50Hz kuin Suomessakin? Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
oiva tumpeloinen 27.12.2005 21:13:56 | |
---|
Eikös briteissä ole ihan sama 230V 50Hz kuin Suomessakin? Tässäpä miljoonan taalan kymysys. Myyjä kertoo, että laite on 240V?? Uskaltaako tämän tiedon perusteella ryhtyä hieromaan kauppoja. Siis en aio ostaa tavaraa, mikäli se tarvitsee muuntajanvaihdon. |
32788 27.12.2005 21:21:27 (muokattu 27.12.2005 21:23:06) | |
---|
Eu-maissa verkkojännite on 230V 50Hz, mutta tuo on varmaan vaan tehty niin, että se toimii 220-240V välillä, notta ei mene rikki jos tulee pieni piikki sähköverkossa. Kyllä sen pitäisi toimia ihan täällä kotosuomessa. Mutta älä minua usko, en ole mikään sähköalan ammattilainen. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
oiva tumpeloinen 27.12.2005 21:27:27 | |
---|
Eu-maissa verkkojännite on 230V 50Hz, mutta tuo on varmaan vaan tehty niin, että se toimii 220-240V välillä, notta ei mene rikki jos tulee pieni piikki sähköverkossa. Kyllä sen pitäisi toimia ihan täällä kotosuomessa. Mutta älä minua usko, en ole mikään sähköalan ammattilainen. Me kiitämme tästä. + |
69 27.12.2005 21:28:06 (muokattu 27.12.2005 21:47:36) | |
---|
...toimii 220-240V välillä, notta ei mene rikki jos tulee pieni piikki sähköverkossa. Kyllä sen pitäisi toimia ihan täällä kotosuomessa. Jos nyt tarkkoja ollaan, niin tuleehan suomessakin pistorasioista n. 235V. Kyllä se pelittää täälläkin, tai ainakin pitäisi. Muista kuitenkin ottaa huomioon, että briteillä on ollut omat insinöörit, joten pistotulpat/-rasiat on erilaisia (muistaakseni 3-napaisia). Minä tiettävästi olen sähköalan ammattilainen... ainakin minun pitäisi olla... |
oiva tumpeloinen 27.12.2005 21:29:07 | |
---|
Jos nyt tarkkoja ollaan, niin tuleehan suomessakin pistorasioista n. 235V. Kyllä se pelittää täälläkin, tai ainakin pitäisi. Muista kuitenkin ottaa huomioon, että briteillä on ollut omat insinöörit, joten pistotulpat/-rasiat on erilaisia (muistaakseni 3-napaisia). Mutta siis pistokkeen vaihto riittää silloin, eikös? |
69 27.12.2005 21:32:00 | |
---|
Mutta siis pistokkeen vaihto riittää silloin, eikös? Kyllä, tietysti voi hankkia erillisen adapterin, se ei montaa euroa maksa. |
oiva tumpeloinen 27.12.2005 21:41:39 | |
---|
Kyllä, tietysti voi hankkia erillisen adapterin, se ei montaa euroa maksa. Tietysti, mutta kun samalla rahalla saa plugin, niin sitten ei koskaan tarvitse etsiä sitä kadonnutta adapteria. |
69 27.12.2005 21:45:38 | |
---|
Tietysti, mutta kun samalla rahalla saa plugin, niin sitten ei koskaan tarvitse etsiä sitä kadonnutta adapteria. Niinhän se on, ihan mistä tykkää. Toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä. |
päänahka 28.12.2005 01:09:32 | |
---|
Jos nyt tarkkoja ollaan, niin tuleehan suomessakin pistorasioista n. 235V. Aiheen vierestä menee taas, mutta ihan tarkkaan ottaen ainakin meikäläisen pistorasioissa sykkii tasan 230 voltin jännite. Soolot on perseestä. AKKK #7 |
Gypsy 28.12.2005 01:33:57 | |
---|
Aiheen vierestä menee taas, mutta ihan tarkkaan ottaen ainakin meikäläisen pistorasioissa sykkii tasan 230 voltin jännite. Kävit mittaamassa? Mittaa aamulla uudestaan ja taas on eri jännitteet. |
päänahka 28.12.2005 01:42:48 | |
---|
Kävit mittaamassa? Mittaa aamulla uudestaan ja taas on eri jännitteet. On tuota tullut mittailtua kotona ja koulussa, ja piti äskenkin ihan varmuuden vuoksi tarkistaa. Desimaaleja ei mittari näytä, mutta 230 siinä luki. Soolot on perseestä. AKKK #7 |
69 28.12.2005 01:50:32 | |
---|
On tuota tullut mittailtua kotona ja koulussa, ja piti äskenkin ihan varmuuden vuoksi tarkistaa. Desimaaleja ei mittari näytä, mutta 230 siinä luki. Kuin myös on tullut mittailtua, niin töissä, koulussa kuin kotonakin. Piti ihan fluke kaivaa esin ja mitata, 233.1 näytti tällä kertaa. Huomenna se on taas jotakin muuta. On se sähkö vaan niin ihmeellistä... |
Kyllä, tietysti voi hankkia erillisen adapterin, se ei montaa euroa maksa. Luulen, että britti->finski -konverttereita ei saa muualta kuin Englannista. Ainakin mitä itse olen nähnyt, ovat aina olleet finski->britti-tyyppisiä. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
32788 28.12.2005 12:08:08 | |
---|
Kuin myös on tullut mittailtua, niin töissä, koulussa kuin kotonakin. Piti ihan fluke kaivaa esin ja mitata, 233.1 näytti tällä kertaa. Huomenna se on taas jotakin muuta. On se sähkö vaan niin ihmeellistä... Varmaan vähän riippuu siitä, millaiset vehkeet sähkölaitoksella on, jossain syrjäkylässä olen kuullut mitattavan jotain 210 volttiakin... Tai voi olla, että 'päänahka'n mittari on sen verran halpahallitavaraa ettei näytä niin tarkasti. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
32788 28.12.2005 12:10:36 | |
---|
Onkos siinä muuten irroitettava se virtajohto? Silloinhan sun tarttis vaan ostaa sellainen n. 2 euroa maksava yleis-virtajohto. Sellainen mikä on tietokoneessa. Tai no, se on hyvin yleinen, en sitten tuosrta vahvaimesta tiedä. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Puavali 28.12.2005 13:38:00 | |
---|
Onkos siinä muuten irroitettava se virtajohto? Silloinhan sun tarttis vaan ostaa sellainen n. 2 euroa maksava yleis-virtajohto. Sellainen mikä on tietokoneessa. Tai no, se on hyvin yleinen, en sitten tuosrta vahvaimesta tiedä. Eurojohto. Ilmeisesti tämä pistoke+rasia -malli on mantereella yleisessä käytössä. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
oiva tumpeloinen 28.12.2005 15:23:42 | |
---|
Onkos siinä muuten irroitettava se virtajohto? Silloinhan sun tarttis vaan ostaa sellainen n. 2 euroa maksava yleis-virtajohto. Sellainen mikä on tietokoneessa. Tai no, se on hyvin yleinen, en sitten tuosrta vahvaimesta tiedä. Tässä koneessa vain, ikävä kyllä, on kiinteä virtajohto. |
Tubeman 28.12.2005 17:48:03 | |
---|
Mutta siis pistokkeen vaihto riittää silloin, eikös? Nyt tarkkana: Englannissa on laitteen verkkosulake monesti verkkotökkelissä,kannattaa varmistaa ennen suuria muutoksia että jatkossa on se pieni mutta aika tärkeä lasiputkilo mukana kuvioissa,eli jos laitteessa on vaihdettava verkkojohto,ei täällä käytettävissä johdoissa ole tätä sulaketta mukana.Puheena oleva johtotyyppi on siis sama kuin PC:den perseistä lähtevä sähköjohto. Jos laitteessa on itsessään sulake,on siitä yleensä myös merkintä tyyppikilven tuntumassa,ja selvinnee myös avaamalla kotelo. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |