Aihe: Räkkihäsmäköistä.. 1 | |
---|---|
![]() 29.07.2003 20:14:05 | |
No niin eli oon aatellu myydä linjakutoseni pois ja pistää räkkisysteemit tilalle. En vain oikeen tiedä mitä kannattaisi laittaa? Katsoin tossa noita päätevahvareita ja Mesalla ei ollu ku jotain 2x50W..mahtaakohan tossa tehot riittää?? Sitte tää efekti puoli. Että kannattaako laittaa jotain erillisiä yksiköitä paljo vai riittääkö joku kunnollinen etu aste jossa on jotakuinki kaikki tärkeimmät? Entä jos on useita räkki efektejä niin pystyykö niitä ohjaamaan samalla midipedaalilla, et saahan ne jotenki kytkettyä yhteen? Tulikohan täs ny kaikki..hmmm.. | |
![]() 29.07.2003 21:26:03 | |
Laittaa? Mistä tämä sana on tullut. :P Öö. Miksi väkisin räkki, jos ei mitään tarkasti ole vielä hakusessa? Räkkikamiksia on kuitenkin aika vähän, vaihtoehdot jää muutamaan. Mitäs tulis mieleen, Ada mp1, mp2. Englin ne kaks, sikakallis 580 ja halvempi 530. Brunetti Mille. Pod pro. Tech21 PSA-1. Marshall JMP1. Mesan Triaxis, formula ja recto. Ja wanhat studiot ja quadit. Ei valtavan montaa siis. Päätteelle 2x50w on varmasti tarpeeksi. Ja Mesalla on myös 2x20w, 2x90w, 2x100w, 2x300w, ja oli ennen myös 2x400w-päätteet. Mutta hirveän hintansa takia en Messy-vehkeitä suosittelisi ollenkaan. Efektistä. Kunnollinen etuaste jossa on efektit? Pod? Nääh. Mieluummin etuaste jossa on ääni, ja erillinen efekti joka kieputtaa. Joku TC G-major hoitaa kyllä kakki pyöritykset niin tyylikkäästi että en keksi syytä, miksi pitäisi olla enemmän koneita. Ja hyvin suuri osa räkkivermeistä älyää midiä, eli saat kaikki koneet yhden polkimen alle. (Paitsi päätteet) Siinä yksi kiistaton hyöty räkistä. Heh, soolosoundissa kaikki efektit hyppää päälle, voluumi tuuttaa täysillä, valot lähtee vilkkumaan, pommit räjähtää ja savukone tupsauttaa hirmuisen pamauksen. Ja sekvensseri lähtee käyntiin ja soittaa sen soolon! >:) Semmonen mulle. Please don't ban me. Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 30.07.2003 01:57:48 | |
Laittaa? Mistä tämä sana on tullut. :P Jossainpäin Suomea laittavat... Mitäs tulis mieleen, Ada mp1, mp2. Englin ne kaks, sikakallis 580 ja halvempi 530. Brunetti Mille. Pod pro. Tech21 PSA-1. Marshall JMP1. Mesan Triaxis, formula ja recto. Ja wanhat studiot ja quadit. Ei valtavan montaa siis. Unohdit Askomiko kokonaan Rocktronit, en mä muuten huomauttais mutta kun meidän kitaristilla on.. | |
![]() 30.07.2003 02:08:52 | |
oon aatellu myydä linjakutoseni pois Mikä Line6:nen sulla on nyt? Millaisia soundeja siitä käytät (tämän pohjalta on helpompi lähteä rakentamaan uutta setuppia)? Katsoin tossa noita päätevahvareita ja Mesalla ei ollu ku jotain 2x50W..mahtaakohan tossa tehot riittää?? Koska en tiedä Mesan tekevän transistorivahvistimia, oletan kyseessä olevan putkipääte ja näin ollen tuo 2x50W todennäköisesti on (enemmän kuin) tarpeeksi. kannattaako laittaa jotain erillisiä yksiköitä paljo vai riittääkö joku kunnollinen etu aste jossa on jotakuinki kaikki tärkeimmät? Mulla on käytössä Line6 POD Pro etuaste, mutta käytän silti erillisiä efektejä. Monille kyllä tuntuu noiden PODien ja Flexujenkin tarjonta riittävän. Entä jos on useita räkki efektejä niin pystyykö niitä ohjaamaan samalla midipedaalilla, et saahan ne jotenki kytkettyä yhteen? Kuten Askomiko jo totesikin, tämä on juuri yksi "täyden räkkisysteemin" (eli kaikki tarvittava on räkissä eikä esim. erillisiä pedaaleita ole poljettavana yhtään) hyvistä puolista. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)