mech 27.12.2005 15:02:08 | |
---|
Kitaragallupista huomasin Ibanezin olevan ainakin galluppiin vastanneiden keskuudessa suosituin. Miten Ibanez on tässä onnistunut :) |
atimoc 27.12.2005 15:57:21 | |
---|
http://muusikoiden.net/levylista/top100.php + Ibanezin maine hyvien (halpojenkin) hevikeppien valmistajana on varmaan se suurin syy. Tuohon vielä päälle mm. edulliset puoliakustiset ja 70-80 -lukujen legendaariset mallit, niin kyllähän siinä on jo aika suurelle yleisölle saatu katettua pöytä. "No finish could save the look of that guitar. I would recomend real flames for it." -HC |
Juzzu 27.12.2005 16:01:06 | |
---|
Ibanez on tehnyt suuria volyymeitä myös halvemman hintaluokan vehkeitä, joten sellainen on monen vähemmän soittimiin pelimerkkejä laittaneen käsiin myös eksynyt. Kyse ei aina ole pelkästään suosiosta vaan myös "järki-syistä". Ibanezit ei noin yleensä ottaen ole mun suosikkipelejä, mutta hyviä omissa jutuissaan. |
oo-p 27.12.2005 16:14:10 | |
---|
Suosio johtunee lähinnä siitä että ibanez valmistaa halpaan hintaansa nähden ihan ok. kitaroita... Terve, ja kiitos kaloista! |
Ze Kink 27.12.2005 16:55:00 (muokattu 27.12.2005 17:01:04) | |
---|
Se on se hinta/laatu -suhde ainakin mulle mikä Ibanezeista tekee hyviä. Ainoastaan signaturemallien hinnoissa tuntuu olevan vähän ilmaa. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/160/kh2.phtmlhttp://www.thomann.de/thoiw3_ibanez_rg1570mrb_prodinfo.htmlVaikka noita kun vertaa, Ibanez vaikuttaa aika reilusti paremmalta. Onhan siinä vähän heikommat mikit, mutta sen saa Suomesta about uusien mikkien hinnan verran halvemmalla kun vähän tinkaisee. Ja tuo Ibanezin oma lisenssifloikka ei kyllä oikeasti ole yhtään huonompi kuin aito floikka, olen testannut kasari-iboja joissa on vielä orkkis-Edge, ja vire pysyy yhtä hyvin kuin vanhoissa OFR-skeboissa. Tai no, en tietenkään tiedä kuinka hyvin tuo Edge Pro pitää vireen vanhetessaan, kun on suht uusi talla kuitenkin. Ja tällä hetkellähän kyllä näyttäisi että Ibanezilla on maine lähinnä lähinnä hevi/tiluskeboina, niin pitää sanoa että ei nyt ihan näinkään. Vaihtoi mun kitaramaikkakin Gibson es-335:stä Ibanezin puoliakkari-artistiin, eikä kuulemma ole katunut. Eikä hän tosiaan pahemmin heviä soittele. Ja samaten Ibanezeilla vetelevät mm. sellaset ihmejäbät kuin Pat Metheny ja John Scofield. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Miikathebest 27.12.2005 17:01:46 (muokattu 27.12.2005 17:02:58) | |
---|
Ibanezilla on myös varsin vahva edustus ja saatavuus Suomessa. Jokainen lähikauppias myy. |
JPQ 27.12.2005 17:10:40 | |
---|
Näin kitaroista mitään tietämättömänä ibanezilla iso osa kauniiden kitaroiden tuotannosta en sitten tiedä pidänkö hevikepeistä olematta kaiketi silti hevimies... (kun kuuntelen vaikka mitä) |
PekkaM 27.12.2005 17:31:32 | |
---|
Järkihinnoissa olevia asiallisen näköisiä ja laatuisia soittimia. RG-body näyttää ihan kotonaan olevalta aina hevibändeistä Tallinnan laivojen humppaorkestereihin. Toisin on noiden piikikkäiden reverse-lapa Hamer/Kramer/Jackson-hevisuunnikkaiden kanssa. |
mhaarala 27.12.2005 18:33:30 | |
---|
No en minä nyt tiedä onko Jacksonin Dinkyt tai Soloistit sen ihmeellisemmän näköisiä humppabändille kuin Ibanezitkaan... itse päädyin joskus Jacksoniin RG:n sijaan koska en pitänyt Ibanezin lavan muodosta. Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
fox 27.12.2005 18:46:41 | |
---|
No en minä nyt tiedä onko Jacksonin Dinkyt tai Soloistit sen ihmeellisemmän näköisiä humppabändille kuin Ibanezitkaan... itse päädyin joskus Jacksoniin RG:n sijaan koska en pitänyt Ibanezin lavan muodosta. Mutta Iballahan on monen muotoista lapaa. castle-, tulip- ja erimoisia duckbill-lapoja, valinnan varaa on.. :) |
mhaarala 27.12.2005 19:05:11 | |
---|
Viittasinkin tässä yhteydessä RG:n lapaan. Olisi kai pitänyt kirjoittaa vähän selkeämmin... :) Esim. SZ:n lapa on miellyttävämmän näköinen kuin RG:n. Ja toisaalta, jos ei pidä Jacksonin/Charvelin kulmikkaasta lavasta niin onhan sielläkin monen sorttista lapaa, esim. SLS Soloistin lapa on aika neutraali, samaa tasoa kuin SZ:n, mutta mielestäni vielä hieman nätimpi. Makuasioita, makuasioita sanoi koira kun... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
Se on se hinta/laatu -suhde ainakin mulle mikä Ibanezeista tekee hyviä. Jos vain olisi aikaa...........,.. |
Carpenter 27.12.2005 21:24:47 (muokattu 27.12.2005 21:24:58) | |
---|
Hinta/laatu -suhde. Kohtuurahalla saa hyvän kepin. Ja lisäksi laadukkaita floikkia on myös halvemmissa malleissa (Edge Pro ja ZR). Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Petrukki 27.12.2005 21:34:32 (muokattu 27.12.2005 21:37:34) | |
---|
Oma Ibanez on floikallinen ja vaikka floikkatallaiset haukutaan maasta taivaisiin, tämä on niin hemmetin hyvä peli! Itse soittelen monipuolista tavaraa, bluessista aina metalliin. Vire pysyy yllättävän hyvin myös alavireisessä metallissa (Dropped C). Ja Ibanezissa on hyvä hinta/laatu -suhde. Tosin onhan tästä vähän naristavaakin, Ibanezin suurin osa kitaroista on aika rumia (tai ei rumia, vaan "tavallisia"). Sillä ei kuitenkaan ole kovin suuri merkitys. -Petrukki |
Landola59 27.12.2005 21:36:39 | |
---|
(Dropped C). Miten pystyy edes soittaa tämmösellä vireellä? "Ei se Dion keikka ole mikään festivaali!" - Pawe87
Punttisika #7 IMIK #36
IHFC #1 Perustajajäsen |
Kapane 27.12.2005 21:38:22 | |
---|
Hinta/laatusuhde, hyvä valikoima, monen tasoisia keppeja (aloittelija-pro), pitkä historia, onnistuneita suunnitteluja lavoissa & kopissa ja erikoismalleja (7-kieliset, baritonet). Lopeta homoilu ja kuuntele Dillingeriä! |
Petrukki 27.12.2005 21:39:59 (muokattu 27.12.2005 21:41:50) | |
---|
Miten pystyy edes soittaa tämmösellä vireellä? Ihan jees se on, mutta onhan se totta että kiinteätallaisella tuo onnistuu paremmin. Harvemmin tuota on tullut kokeiltua, lähinnä SOADin soitossa. Noin alavireinen metalli ei ole mun juttu, joskin soittelen enimmäkseen normaalilla ja Dropped D:llä ja Dropped Eb:llä. Ihan laadukas keppi siis tämä on, koitan ettiä mallin... -Petrukki |
LaXu 27.12.2005 22:22:00 | |
---|
Tuosta hinta-laatusuhteesta voi olla montaa mieltä. Mielestäni useimmat Ibanezin malliston kitaroista tulevat hintaansa nähden aika huonolla elektroniikka-osastolla varustettuna. Veikkaisin suosion syyksi juuri näkyvyyttä mediassa ja sitä, että niitä saa varsin monesta soitinkaupasta. Moniin kilpailijoihin nähden myös hintataso on aika asiallinen, Ibanezilla saa kitaran laatufloikalla huomattavasti halvemmalla kuin vaikkapa Jacksonilta. Ibanezilla on ollut jo vuosikaudet todella huono värivalikoima verrattuna moneen kilpailijaan. Tosin hevimiehillehän riittääkin se musta väri... ;) Kaikkien vähänkin superstratosta poikkeavien keppien valmistus on myös aika ärhäkästi lopetettu tai sitten ne on korvattu selvästi huonommilla Koreassa tai Kiinassa valmistetuilla malleilla. |
Aki 27.12.2005 22:36:44 | |
---|
Tuosta hinta-laatusuhteesta voi olla montaa mieltä... hintaansa nähden aika huonolla elektroniikka-osastolla... Ibanezilla saa kitaran laatufloikalla huomattavasti halvemmalla kuin vaikkapa Jacksonilta. Haistanko ihan pientä ristiriitaa? Enemmän kuin hintalaatusuhteen hyvyydestä, tässä on kyse valinnoista. Sen minkä Ibanez säästää helposti vaihdettavissa mikeissä, se panostaa vaikeammin vaihdettaviin rautaosiin. Ja etenkin SZ520:ssä oli erittäin hyvät mikit. Duncanin 59:n vaihtaminen kaulaan ei tuottanut juuri mitään muutosta. Floikallisissa aiemmin käytetyt V1&V2 sekä V7&V8-mikit ovat mielestäni erittäin hyväsoundisia ja yleispäteviä, etenkin floikattomissa kitaroissa. Ibanezilla on ollut jo vuosikaudet todella huono värivalikoima Ibanezin hinta perustuu käsittääkseni paljolti markkinointistrategiaan. He vaativat ennakkotilausta mallista jota ei ole vielä tehty, ja näin saavat tehtyä juuri oikean määrän soittimia -> vähemmän jätettä / varastointipulmia. Jos ja kun soitin menestyy (kuten SZ520), tuodaan lisää värejä ja malleja (SZ320, 320MH). Jos nekin meni hyvin, tehdään prestige ja vielä halvempia malleja (SZ2020, GSZ120). Aika toimiva strategia, ei tartte varautua ylituotantoon. Ja tietty se että 70-80-lukujen top10 kitaramallit sekä hintalaatu- että laatulistalla on aika mukavasti Ibanezin hallussa. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
mhaarala 27.12.2005 22:37:59 (muokattu 27.12.2005 22:40:00) | |
---|
Joo, Jackson on minusta pilannut kaikki halvemman hintaluokan floikalliset kitaransa laittamalla niihin sen samanlaisen enemmän tai vähemmän paskan floikkakopion. Voisin ymmärtää sen vielä noissa ihan halvimmissa romuissa, mutta kyllä se samainen ritsa tuntuu jotenkin niin keinotekoiselta kuluttajalle haistattamiselta vaikka jossain SL3 Soloistissa, mikä muuten kyllä olisi ominaisuuksiltaan ihan hyvä kitara. Mutta kun ei... ihan pakko ollut tunkea siihenkin se sama talla mikä löytyy siitä kaikkein halvimmasta JS-sarjalaisestakin (JS30DK:ssa ja SL3:ssa on kummassakin Jackson JT580 LP). Ei tulisi ihan äkkiä mieleen että melkein tuhannen euron kitaraan laitettaisiin samaa roipetta kuin kolme kertaa halvempaan... Noh, onni onnettomuudessa että noita vanhoja Charveleita liikkuu vielä jonkin verran, ei tarvitse uusia ostella eikä valittaa laadun puutteesta. :P Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |